Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy aby na pewno XI to dobry wybór?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Piszę tu,bo kolejny raz w sumie nie wiem,gdzie pisać.
    Myśle ,że Civic XI jest bardzo swiezym autem i wielu z nas zastanawia się nad kupnem felg,dywaników,maty do bagażnika i wielu innych rzeczy do auta.
    Opisy w aukcjach są czesto poglądowe i nie oddają realiów.

    Nie ja o tym decyduje ,ale może warto założyć nowy temat,np nowe gadżety czy podobne.

    Kupiłem bagażnik dachowy Thule,honda ma swoje znaczniki ,jak montować bagażnik,a Thule ma swoje wymiary.
    Nie zgadzają się ze soba,więc mam wątpliwości.

    Jak myślicie do czego się stosować?

    Tak wygląda bagażnik thule wingbar edge
    Załączone pliki
    Last edited by zyga502; 07-01-2024, 12:39.

    Comment


    • Widzicie jakieś większe problemy albo braki tego samochodu ? Pytam stricte posiadaczy modelu, a nie teoretyków mówiących ze lepiej jest gdzie indziej. Mam rezerwację na Advanca, tyle że z 2 strony mam ofertę na nowe Audi A3 quattro 2.0 190 koni w full wersji za 10 tysięcy mniej niz cena civika Patrząc na cene serwisowania audi, sądzę ze odbija sobie ten upust podczas serwisowania pojazdu, jednak model jest wszechstronny i regularnie serwisowany nie sprawia problemów.

      Odczucia z jazdy testowej civikiem mialem jak najbardziej pozytywne, bardzo podobały mi się wrażenia z prowadzenia, tylko mam wątpliwości czy dla samego prowadzenia warto dopłacać . (Patrząc na koszty leasingu, i uzytkowania 2 samochodów, dopiero po 4 latach civic zacznie być finalnie tańszy, nie uwzględniając spadku wartości samochodu.
      Pozdrawiam

      Comment


      • Zamieszczone przez pekabe Zobacz posta
        Widzicie jakieś większe problemy albo braki tego samochodu ?
        czysto subiektywnie i niejako czepiając się na siłę zmieniłbym w tym aucie:
        - system spryskiwaczy szyby, które powyżej 120km/h raczej marnują płyn niż pomagają. Dodatkowo żenująca jest pojemność zbiornika tego płynu - chyba z 2,5l to na długa trasę jesieni czy zimą generuje konieczność zaglądania pod maskę w trasie.
        - na razie nie można zrobić HondaHack - nic sobie nie doinstalujesz w multimediach itd
        - jeżeli jesteś dynamicznym kierowcą i chcesz poszaleć tym autem to hamulce są wg mnie za słabe (280mm z przodu tylko). Tzn. na pewno ogarną zwykła jazdę ale jakieś "sportowe" wariacje na dłuższą metę chyba mógłby je szybko nadwyrężyć. Inna sprawa, że nikt takiego auta do takich celów sportowych nie kupuje raczej bo to przecież hybryda i pewnie taki hamulec bo rekuperacja itd.

        Zasadniczo to takie "wady" jakby się czepiać. O zaletach już wielu pisało więc nie będę się powtarzał. Co do Audi A3 to wg mnie faktycznie serwis tam szybko odzyska kasę - pisali to na tym forum nawet. Dodatkowo A3 na zewnątrz fajne jest ale czy środek powala - mnie niekoniecznie. Na pewno jest w nim mniej miejsca niż w civic.

        Ludzie pisza o tym układzie kierowniczym. Nie zaobserwowałem tego u siebie ale jeżdżę i wręcz szukam dziury w całym nadmiernie zwracając uwagę na ten temat.
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • Super. Dziękuję bardzo za odpowiedź.
          Co do wnętrza Audi, to też mam mieszane odczucia, dzieje się tam dla mnie za dużo, a Civic ma piękny minimalistyczny design. Co do dynamicznej jazdy, to jestem jej fanem i civic swoimi właściwościami jezdnymi zdawał się zachęcać do szybkiego wchodzenia w zakręty. Audi z 2 strony mimo mocnego silnikami i dobrego trzymania sie drogi, nie daje takiej radości i poczucia kontroli nad samochodem przez zbyt mocne wspomaganie kierownicy.

          Dobrze słyszeć ze nowy civik to dobrze zaprojektowane i wszechstronne auto

          Comment


          • Ja już trochę nim zrobiłem i po opadnięciu euforycznego kurzu po zakupowego nadal lubię to auto. Uważam jednak, ze jest dość drogie - szczególnie w najwyższej wersji wyposażenia. Dla mnie trochę za drogie jak na to co oferuje no ale jak kogoś stać to dlaczego nie. Skoro lubisz dynamiczną jazdę wybierz model z kołami 235/18 - na pewno nie pożałujesz. Są chyba wersje które nie maja takiego koła.
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • Oj to nie dobrzy że pojawią się poczucie, że mimo wszystko auto jest za drogie. Tego się najbardziej boję, że będę miał poczucie że przepłaciłem. W przypadku Audi w cenie mam dołączany napęd 4x4, adaptywne zawieszenie plus to wszystko co posiada honda. Oferta leasingu audi jest również mocno atrakcyjniejsza od tego co zaoferowała honda. W takim razie jednak wezmę raczej audi Na ich forum pisali ze w takiej cenie szkoda nie wziąć, co prawda byli to pewnie fani marki

              Comment


              • Użytkuję już ponad rok i większych problemów nie odnajduję a przyczepić się można czegoś zawsze i w każdym aucie. Również mam mieszane odczucia odnośnie spryskiwaczy, choć jeszcze mnie nie zawiodły. Brakuje mi/pasażerowi regulacji wysokości siedziska pasażera - choć to dość indywidualne potrzeby. Zbiornik paliwa mógłby być większy. No i wyciszenie od kół mogło być lepsze. Poza tym całkiem dobre auto. Osobiście lepiej się czuję w nim niż w A3 z którą też porównywałem. Gdy decydowałem się na Civica w przedsprzedaży wybór u konkurencji był inny i Civic wydawał się bardziej korzystny dla mnie. Przy obecnych cenach, znając auto po rocznym okresie użytkowania, to raczej nie zdecydowałbym się na wersję advance (ani nawet żadną inną), ale jednocześnie nie byłoby mi się tak łatwo przesiadać z Civic XI do A3 czy nawet A4 - bo Civic tak dał się polubić.

                Comment


                • Zamieszczone przez pekabe Zobacz posta
                  Oj to nie dobrzy że pojawią się poczucie, że mimo wszystko auto jest za drogie. Tego się najbardziej boję, że będę miał poczucie że przepłaciłem. W przypadku Audi w cenie mam dołączany napęd 4x4, adaptywne zawieszenie plus to wszystko co posiada honda. Oferta leasingu audi jest również mocno atrakcyjniejsza od tego co zaoferowała honda. W takim razie jednak wezmę raczej audi Na ich forum pisali ze w takiej cenie szkoda nie wziąć, co prawda byli to pewnie fani marki
                  Nie bierz mojej opinii dosłownie
                  po pierwsze ja mam auto z klasycznym silnikiem benzynowym z USA (kliknij sobie w podpis i popatrz) wiec hybrydowe zalety mnie nie dotyczą a są one w mieście niezaprzeczalne
                  po drugie każdy ma inny poziom szacowania pieniądza - drogo/tanio to są pojęcia względne i zalezą od tego czy auto bierzesz na kredyt, albo w jakimś finasowaniu i wrzucasz koszty w firmę itd itp.
                  Jak jestem szarym użytkownikiem, który kupuje normalnie auto dla siebie i eHEV za 182tys. zł to dla mnie drogo - ktoś inny może ma inne postrzeganie tematu. Ja mam odpowiednik właśnie tej najdroższej wersji i takie auto bardzo mnie cieszy wyposażeniem i użytkowaniem. Nie wiem jak jest w niższych ale nie chciałbym żadnej niższej mimo że moje poprzednie auto to wg slangu "bieda edyszyn".
                  Samochód sam w sobie jest fajny wg mnie i jestem bardzo zadowolony z niego


                  Zamieszczone przez Krecik_ Zobacz posta
                  Zbiornik paliwa mógłby być większy. No i wyciszenie od kół mogło być lepsze.
                  tu też się zgadzam...tyle, że jak mnie wycieraczki wkurzają i płyn w ciężkich warunkach może zniknąć po 200km to przy spalaniu normalnym zbiornik starcza na jakies 400-450km co wiec wychodzi, że raz na 4h jazdy można stanąć zatankować i załatwić potrzeby fizjologiczne. Wygłuszyć auto tez można samemu w ramach kupienia takiej usługi - to akurat proste i da sie ogarnac w pieniadzach normalnych ale np. w porownniu z Xgen to to auto jest zauważalnie cichsze.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • Pekabe - mialem ten sam dylemat co Ty i…zamowilem Civica i na razie oczekuje na odbior. Mialem tez podobne spostrzezenia do Ciebie w kwestii Audi. Serwis w Audi jest bardzo drogi sama wymiana oleju to 1900 zl. Civic mimo wszystko ma lepsze wlasciwosci jezdne, fajniej mi sie go prowadzilo, auto w moim wypadku bedzie uzytkowane glownie miejsko-podmiejsko wiec hybryda i jej spalanie zdecydowanie w tym temacie wygra z Audi. (Jedna hybryde juz mam w garazu). No i argumentem dla mnie byly tez gabaryty auta - Civic jest po prostu wiekszy i bardziej przestronny, bateryjka troche bagaznik pomniejsza ale nazwal bym go taka Octavia kompaktow, a Audi A3 to po prostu kompakt. Civic to cos miedzy segmentem C i D gabarytowo.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez mhz88 Zobacz posta
                      Pekabe - mialem ten sam dylemat co Ty i…zamowilem Civica i na razie oczekuje na odbior. Mialem tez podobne spostrzezenia do Ciebie w kwestii Audi. Serwis w Audi jest bardzo drogi sama wymiana oleju to 1900 zl. Civic mimo wszystko ma lepsze wlasciwosci jezdne, fajniej mi sie go prowadzilo, auto w moim wypadku bedzie uzytkowane glownie miejsko-podmiejsko wiec hybryda i jej spalanie zdecydowanie w tym temacie wygra z Audi. (Jedna hybryde juz mam w garazu). No i argumentem dla mnie byly tez gabaryty auta - Civic jest po prostu wiekszy i bardziej przestronny, bateryjka troche bagaznik pomniejsza ale nazwal bym go taka Octavia kompaktow, a Audi A3 to po prostu kompakt. Civic to cos miedzy segmentem C i D gabarytowo.
                      Raczej tez podjeme taka decyzję. Co prawda mam wrażenie, że Audi oferuje wiecej za mniej(daja do 20% rabatu) ale Civikiem po prostu bardzo dobrze mi jeździło. Czuje że cena mogła by być spokojnie o 15 tysięcy mniejsza, ale teraz wszystkie samochody są drogie. Co prawda dają mi dużo do myślenia opinie posiadaczy modelu, które mówią że civic jest za drogi


                      A jakie są wrażenia z prowadzenia Civika w złych warunkach pogodowych i na śliskiej nawierzchni?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez pekabe Zobacz posta
                        Co prawda dają mi dużo do myślenia opinie posiadaczy modelu, które mówią że civic jest za drogi
                        Oby tylko inni nie podejmowali decyzji za Ciebie :P - wiele opinii jest subiektywnych, w tym część moich. Dla kogoś coś może być za drogie a dla innych nie - bo np. nie szuka większego/lepszego wyposażenia, a lepszych właściwości jezdnych. Jeśli kryteria finansowe nie pomagają w wyborze, spróbuj podjąć decyzję emocjami. Audi czy inna marka, choć po rabatach tańsza od konkurencji, czy może bardziej precyzyjnie mówiąc korzystniejsza w zakupie, również może być za drogim autem.

                        Zamieszczone przez pekabe Zobacz posta
                        A jakie są wrażenia z prowadzenia Civika w złych warunkach pogodowych i na śliskiej nawierzchni?
                        Wrażenia też są właśnie subiektywne. Co z tego, gdy powiem Ci, że według mnie "ok", kiedy nie wiesz dokładnie na jakich kołach (17 vs 18 vs inne), jaka marka opon, jaki mam styl jazdy, i co dla mnie znaczą złe warunki pogodowe.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez pekabe Zobacz posta
                          A jakie są wrażenia z prowadzenia Civika w złych warunkach pogodowych i na śliskiej nawierzchni?
                          z góry zaznaczam, że odpowiedz jest subiektywna - na końcu wypowiedzi powiem tez co się do tego przyczynia

                          złe warunki pogodowe to deszcz i śnieg
                          - w śniegu mało jeździłem XI gen i trudno o opiniie.
                          - w deszczu jest hmm... lepiej? Ciszej na pewno w związku z tym mniej bodźców negatywnych dochodzi do kierowcy co daje poczucie większego bezpieczeństwa ale jednocześnie sprawia, że człowiek przesuwa granice i szybciej jedzie co... niekoniecznie jest bezpieczne

                          W obu opisanych przypadkach myślę, że jednak znaczenie tu ma olbrzymie założony rodzaj ogumienia więc ciężko wszystko zrzucać na auto jako model. W obu generacjach jeździłem na 235/40/18 i dla mnie ten profil opony daje pozytywne odczucia w sensie "czucia drogi".
                          Negatywnie, niedużo ale jednak wpływa fakt, że tak jak w IXgen wycieraczka kierowcy w pionowej pozycji nie dochodzi do końca słupka tylko zostaje tam jakieś około 3-4cm. W Xgen tego nie miałem.

                          Generalnie XIgen prowadzi mi się lepiej niż Xgen co jak napisałem na początku może być subiektywne bo porównuje praktycznie nowe auto z już lekko zużytym (Xgen jak sprzedawałem miał juz 110tys.km) co samo z siebie plus lepsze wyciszenie sprawia lepszy odbiór auta. Druga sprawa, że mam wersje Sport Touring a poprzednio miałem Sport (obie na USA) i wydaje mi się, że Touring jest zestrojony bardziej sprężyście co za tym idzie dużo pewniej się czuje nim w zakrętach - w jakieś tam swoje "testowe łuki" wchodzę z 10-15km/h więcej zupełnie się nad tym nie zastanawiając - w stosunku do Xgen mniej mi wyjeżdża przodem. Nie wiem jednak jak to się ma do hybrydy, która jest cięższa i może mieć inny rozkład masy...

                          Tyle subiektywnych opinii
                          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                          Comment


                          • Mnie akurat Audi A3 nie przekonało, jakość w porównaniu z poprzednikiem zdecydowanie gorsza, wnętrze jak to współcześnie bywa - ma wyglądać efektownie a być tańsze i z gorszych materiałów. Ceny serwisu to przesada, a w czasie jazy jakoś nie bardzo różni się od np. obecnego Cupra Leona (całkiem fajne autko, gdyby miał tylko klasyczną obsługe klimy... nie wiem czy już opanowali ten system czy nadal sie tak wiesza). Już wolałbym A4, pod koniec roku rabaty były do 19%, a między A3 i A4 jest przepaść. No i A4 ma wnętrze jak na Audi przystało, ładne klasyczne i z dobrych materiałów. Dla mnie A4 > Civic > A3

                            Comment


                            • Czy aby na pewno XI to dobry wybór?

                              Wreszcie jestem szczęśliwym posiadaczem e-hev CRV
                              To jest inna bajka komfortu na koleinach i oczywiście wybojach na naszych miejskich drogach. Obiecałem uczestnikom forum civic że po przejściu z 11 opisze moje odczucia z jazdy i nie tylko…… Jeśli się tyczy spalania CRV bardzo miłe zaskoczenie pali tyle porównywalnie do civica, 6-6,5 miasto, niestety po autostradach i exresowkach 9-9,5 to max po przejechaniu około 700km i warunkach -3-6 stopni, a jak wiecie mam ciężką nogę, i nie bawię się w jakiś
                              ekosrawnik. W dalszym ciągu jest zrywny spod świateł jak momentalnie wciśniesz do podłogi pedal bestia ciężka co tutaj dodać budzi się z snu. Honda potwierdzam z praktyki dała więcej mocy i momentu i to czuć przy nagłym przyspieszeniu Dziub się podnosi do góry.Podsumowując to jest inna bajka na duży plus przesiadki z nowego civica na na nową CRV pełną hybryda, a bym zapomniał przestałem odśnieżać podjazd do garażu napęd w advance AWD robotę nie tylko na śliskich nawierzchniach co kilka dni temu doświadczyłem na własnej skórze
                              I oczywiście zmieścił się w garażu moim bo skubaniec dłuższy jest ale porównywalnie do x sedana civica więc nie było problemu….
                              Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich szczęściarzy civiców 11….


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                              Last edited by rob1986; 17-01-2024, 22:33.
                              zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                              Comment

                              Working...
                              X