Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    obre auto radzi sobie w każdym stylu jazdy, do tych słabych słabości trzeba brać pod uwagę i się dostosowywać... Jeżdżę jak lubię, jak mi wygodnie i jak jest bezpiecznie. Nie chodzi o głupie puszczanie energii w palnik, ale oczekuję tego samego od spaliniaka, hybrydy i elektryka, proste. Auto uważam za kiepskie, jak muszę wszystko wywracać do góry nogami żeby się do czegoś dostosować - to jakaś pomyłka konsumencka...
    Zgadzam się w 100%. W d..nosie mam takie auto gdzie całą drogę będę kombinował żeby spalić jak najmniej w takim aucie a obok będzie jechała sensowna benzyna czy dizel, który nie dość że szybszy, mniej kłopotliwy w użytkowaniu i finalnie... oszczędniejszy. A kierowca w środku wyluzowany i spokojny. Fajnie jak auto jest oszczedne ale jakas przyjemność z jazdy powinno też dawać.
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      184KM hybrydy staną na kresce z 182KM z 1.5T i objadą je z zapasem do setki. Brawo!
      No no, z zapasem. 1.5 CVT ma 7.2 do setki, jak 11 robi go z zapasem to musi być niezły bolid, pewnie łamie 6s, może nawet przyspiesza jak CTR.

      Comment


      • #18
        Przed chwilą miałeś załączony filmik z 6,9 z hybrydą. Ale to skrajne wyniki, jak z tym 7,2 z CVT. Średnio jest tak:



        Więc powtórzę co pisałem, nawet do 120-130 nowa hybryda jest nieco szybsza od 1.5T CVT. Podobnie z resztą sprinty wyprzedzania typu 60-100 czy 80-120. Hybryda jest też bardziej responsywna niż CVT w sensie natychmiastowego zbierania się w dowolnej chwili w tym zakresie, w końcu to praktycznie elektryk.

        Nie ma co się tak sarkastycznie wypowiadać, tylko uszanować co Honda zrobiła z tą hybrydą.

        Last edited by Alix; 28-09-2022, 13:58.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          Wg mnie to tylko zepfers. Różnice są małe, kwestia kto naciśnie gaz szybciej a to ze zatrzymanego startu jest troszkę szybciej to i tak nie ma znaczenia. Generalnie to podobne chyba auta będą w tym zakresie do 120-130 natomiast powyżej X będzie chyba lepszy. Dodatkowo to co na drodze 80-120 jest na korzyść X. Widać że w XI masa robi swoje...
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
            Przed chwilą miałeś załączony filmik z 6,9 z hybrydą. Ale to skrajne wyniki, jak z 7,2 z CVT. Średnio tak:
            Załączony filmik pokazywał 0-60mph, a nie 0-100

            od 10,05 min pokazuje 7.5s
            Civic X CVT ma 7.2s i jest to powtarzalne.
            Jakieś tam różnice są, niby 0,3, moim zdaniem 11 będzie odczuwalnie wolniejsze od 10.
            W Civic 10 między cvt a mt jest 0,6s i jest to bardzo odczuwalne, nie że trochę, ale może ja mam przeczulony aparat pomiarowy

            11 jest cięższa od 10 o 250-300kg około, to dużo, koni tyle samo, Einsteinem nie trzeba być żeby wiedzieć, że 11 niczego nie objedzie, a o zapasie można zapomnieć.

            Hybryda ma bardzo dobre przyspieszenie 0-60km/h , czy to Toyota, czy Honda, stąd mylne odczucia i zaburzenia w ocenie 0-100km/h.

            Zepherys się bardzo myli moim zdaniem, czasy są tam z czapy.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
              Zepherys się bardzo myli moim zdaniem, czasy są tam z czapy.
              Nie ma bardziej racjonalnego źródła informacji zbierającego takie dane. Więc jak nie wierzyć im, to tym bardziej pojedynczym amatorskim pomiarom dziennikarskim albo i nie z YT.

              Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
              11 jest cięższa od 10 o 250-300kg około
              Bzdura, wystarczy żebyś... te Zeperfs co zalinkowałem przeczytał. To jest 150kg. Przy czym mamy 315 do 220Nm.

              Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
              Jakieś tam różnice są, niby 0,3, moim zdaniem 11 będzie odczuwalnie wolniejsze od 10.
              Nie ma żadnego 0,3 różnicy, bo uczepiłeś się jakiegoś jednego najlepszego pomiaru do 1.5T i najgorszego dla hybrydy i zestawiając je teoretyzujesz. 11 jest w realu odczuwalnie szybsze od 10 gen 1.5T do setki, bo ma po prostu lepszy ciąg od początku, to wiem z jazdy z wczoraj. Potem oczywiście już lepszy benzyniak wygrywa z hybrydą, im większa prędkość, tym bardziej.
              Last edited by Alix; 28-09-2022, 15:21.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #22
                Opierając się o zepfers to tam są różnice 0,1s, 0,2s w tym zakresie do 100km/h. To w normalnych warunkach znaczy tyle: "kto lepiej wciśnie gaz i sprawniej ruszy". Dodatkowo kwestia opony, która nie przeniesie tematu (np. przytaczana powyżej wersja elegance z 215 oponą to raczej nie jest dobry pomysł by to auto dobrze startowało - sam mam spore różnice po wirusie i częsty brak trakcji na 235 w X). Zmierzam do tego, że w warunkach drogowych prawdopodobnie będzie remis prawie. Oczywiście właściciele X będą bardzie zainteresowani wygraną wiec bardziej spięci natomiast właściciele XI będą zadowoleni/pewni swego z rakietowego startu i mogą cos przespać. Zycie wiec pewnie rozegra te potyczki bo różnice nie sa tak kolosalne by przeważył jeden model. Tak mi się zdaje choc to są akademickie dywagacje w sumie
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Nie ma bardziej racjonalnego źródła informacji zbierającego takie dane.

                  wg, "źródła" różnica 0-100 Civic X mt vs cvt to 0,1, kto jeździł obiema wersjami ten sobie opinię o "źrodle" sam wyrobi.

                  Comment


                  • #24
                    Jeśli przy 140km/h jest 8-9 litrów, to masakra. W lexie 300h, przy 140 wychodzi 6,5 max 7l/100km i o ile przyspieszenie z miejsca nie powala, o tyle właśnie w trasie jest to naprawdę sprawne auto, tym bardziej, że waży jakieś 300kg więcej niż Civic, ale inna koncepcja napędu.
                    Jakby na to nie patrzeć, to żal d... ściska, że nie zostawili świetnego 1,5turbo.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      Jakby na to nie patrzeć, to żal d... ściska, że nie zostawili świetnego 1,5turbo.
                      W stanach w Acord jest jeszcze lepszy 2.0 Turbo z tego co pamiętam 260 koni, 370 Nm i 10 biegowy automat naprawdę świetnia się jeżdziło tym samochodem
                      Last edited by hd5000; 28-09-2022, 17:00.

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Jeśli przy 140km/h jest 8-9 litrów, to masakra. W lexie 300h, przy 140 wychodzi 6,5 max 7l/100km i o ile przyspieszenie z miejsca nie powala, o tyle właśnie w trasie jest to naprawdę sprawne auto, tym bardziej, że waży jakieś 300kg więcej niż Civic, ale inna koncepcja napędu.
                        Jakby na to nie patrzeć, to żal d... ściska, że nie zostawili świetnego 1,5turbo.
                        Ktoś jest w stanie potwierdzić te spalanie 8-9l na autostradzie przy normalnej jeździe?
                        Civic 8 gen z silnikiem 1.8 przy normalnej jeździe pali 7-7.5l przy 140 km/h. Dlaczego hybryda ma palić więcej ? (raczej nie przez masę bo to ni ma aż tak wielkiego wpływu)

                        Hybryda na autostradzie powinna palić tyle ile normalne auto. A ten silnik 2.0 podejrzewam że najgorszy nie jest... i powinien palić mniej jak 1.8

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez hd5000 Zobacz posta
                          W stanach w Acord jest jeszcze lepszy 2.0 Turbo z tego co pamiętam 260 koni, 370 Nm i 10 biegowy automat naprawdę świetnia się jeżdziło tym samochodem
                          Accord mimo wiekszej masy i mniejszej mocy w wielu porównaniach head-to-head nie odstaje znacząco od FK8. Ta skrzynia i 320KM robiłoby naprawdę robotę. No ale TypeR i automat to nie przejdzie

                          Comment


                          • #28
                            A wielka szkoda ze nie przejdzie... w wiekszosci marek jest juz opcja z automatem dla hot hatcha... ba, w wiekszosci wyparl on manuale...
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                              https://zeperfs.com/en/duel6667-6717.htm
                              wg, "źródła" różnica 0-100 Civic X mt vs cvt to 0,1, kto jeździł obiema wersjami ten sobie opinię o "źrodle" sam wyrobi.
                              Kurczę, albo z danymi podawanymi przez Zeperfs jest coś nie tak, albo... wyniki podawane na różnych forach i YT są czczymi przechwałkami. Ja nawet nie próbuję mierzyć czasu do "setki", bo po pierwsze nie wiem, czy umiałbym tak skoordynować pracę nóg, a po drugie - szkoda mi auta. Ale patrząc na zacytowane wyniki, spodziewałem się krótszych czasów obu wersji, a przede wszystkim większych prędkości max. dla wersji MT.
                              Last edited by MiCyran; 29-09-2022, 09:23.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                                wyniki podawane na różnych forach i YT są czczymi przechwałkami
                                Oczywiście, że są Od lat

                                Czy Zeperfs są wiarygodne? Nie dam za to żadnej części ciała Ale po prostu lepszego źródła porównania pewnych rzeczy na dzisiaj nie widzę. Przede wszystkim sami nie robią pomiarów ani nie są właścicielami danych aut / opłaconymi przez korpo raczej też nie, szczególnie dla takich niesportowych modeli. Podają źródła danych, możliwie te poważniejsze i możliwie te same dla poszczególnych modeli, wyciągają z nich wnioski/średnie i odrzucają ekstrema, zwykle nie biorą pod uwagę "co kto na jutubie wykręcił". Bo wiadomo, że jak się zechce to nawet racebox pokaże sekundę w tą czy w tą inaczej, kto umie się pobawić jego kalibracją to wykorzysta to, np. tak robią chamsko warsztaty tjuningowe żeby pokazać ile to auto nie zyskało jak różnica za górę wydanych pieniędzy... jak wyjść inaczej nie chce. Na pewno więc taki Zeperfs jest dla mnie dużo bardziej wiarygodny niż czyjś pojedynczy nieweryfikowalny wpis/filmik, zresztą zgodnie z zasadami nauki opartej na weryfikowalnym fakcie: https://en.wikipedia.org/wiki/Evidence-based_practice . W tej kwestii polecam też dane z https://www.automobile-catalog.com/ - chociaż to raczej jako zbiór danych katalogowych jak nazwa wskazuje, a ich estymacje osiągów są policzone modelami matematycznymi, a nie przetestowane. Ale np. do oceny spalania uważam nieźle się sprawdzają.

                                A też kto dostał do testu cokolwiek poważniejszego, wie, że swoje zrobić / powiedzieć musi. A ci co testują swoje... swoje naginają bo inaczej... nie mieliby oglądalności i "respektu".
                                Last edited by Alix; 29-09-2022, 10:27.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X