Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez andre96 Zobacz posta
    To raczej jak ja słucham jak ktoś pisze że w X jest w miarę cicho to się zastanawiam czy jeżdziliście innymi markami tego segmentu.

    To wymień te marki/modele z tego segmentu chętnie bym się dowiedział.

    Comment


    • Pierwszy z brzegu ford focus , przejedź się różnica jest spora

      Comment


      • Panowie, takie pytanie czysto techniczne czy 70% jazdy( autostradą) może wpłynąć negatywnie na stan auta? Nie mówię o jeździe ciągle pod korek, wystarczy mi tempomat i 150/160.

        Comment


        • Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
          Panowie, takie pytanie czysto techniczne czy 70% jazdy( autostradą) może wpłynąć negatywnie na stan auta? Nie mówię o jeździe ciągle pod korek, wystarczy mi tempomat i 150/160.
          Tu jest dla mnie ideowa pomylka... do takiego celu to diesla albo przynajmniej rightsizingowa turbobenzyne sobie kup a nie mecz bule hybryda. Silnik prosty jak cep pewnie przezyje, ale komfort jazdy i mozliwosci dynamiczne w stosunku do tego co "normalne" auta proponuja to mysle inna bajka, a spalaniem zeby sie nie zdziwil w tym negatywnym sensie. Na krotkie przeloty o dwie trasy na rok z rodzina to spoko, ale kupowac hybryde na autostrady na takie predkosci to dla mnie nonsens.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Tu jest dla mnie ideowa pomylka... do takiego celu to diesla albo przynajmniej rightsizingowa turbobenzyne sobie kup a nie mecz bule hybryda. Silnik prosty jak cep pewnie przezyje, ale komfort jazdy i mozliwosci dynamiczne w stosunku do tego co "normalne" auta proponuja to mysle inna bajka, a spalaniem zeby sie nie zdziwil w tym negatywnym sensie. Na krotkie przeloty o dwie trasy na rok z rodzina to spoko, ale kupowac hybryde na autostrady na takie predkosci to dla mnie nonsens.
            Wiesz ... dzisiejsze autostrady w Niemczech, to nie Francja i jazda wygląda jak po drodze krajowej, to nie tak że wrzucasz temp 160 i jedziesz tak przez x godzin.
            Drogi są ciągle w remontach, pomijając ciągłe korki, prawy pas zajęty przez Tiry, środek przez tesle jadące max 100km/h i zostaje lewy do wyprzedzania środkowych januszy.
            Więc ta jazda, to regularne hamowanie,dodawanie gazu i myślę że to nie jest taki zły wybór.
            Samochód i tak brany z myślą o zmianie po kilku latach bo z wizją o dzieciach za x lat, to jest za mały dla mnie.

            Comment


            • To na hamowanie i przyspieszanie na autostradach to auto jeszcze mniej siw nadaje, mowimy o tym od poczatku.

              Za male auto na dziecko? To co bedziesz kupowal na dziecko? Sharana? Touarega? Viano???
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                To na hamowanie i przyspieszanie na autostradach to auto jeszcze mniej siw nadaje, mowimy o tym od poczatku.

                Za male auto na dziecko? To co bedziesz kupowal na dziecko? Sharana? Touarega? Viano???
                Chciałbym mieć minimum dwójkę, Ja lubię weekendowo wyjeżdżać za miasto i z racji pracy, mam nawyk by mieć wszytko co będzie mi potrzebne i wiem, że przy dzieciach będzie potrzebna przyczepka wręcz xD, więc auto poprostu pakowne np Outlander? Środek przestronny i bagażnik.
                Civic poprostu podoba mi się, jest dynamiczny,oszczędny, gwarancja na 300k a Ja robie 25/30k rocznie, nie chciałem samochodu niemieckiego.
                Mam jeszcze myślenie kawalerskie i chciałem auto ładne a inne propozycje w tej cenie nie pasują mi wyglądowo, myślałem o Octavii, jednak frajda z jazdy dużo mniejsza niż w Civicu oraz wykonanie kiepskie, czuć w dłoniach kiepskie materiały.
                Miałem kupić pro ceeda ale przestali przyjmować zamówienia na automat a teraz jak ceed jest, to już cena dużo wyższa.

                Comment


                • Pierwsze jazdy Civic XI

                  Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
                  Pierwszy z brzegu ford focus , przejedź się różnica jest spora
                  Potwierdzam. Focus jest świetnie wyciszony. Na próbnej w Civicu miałem wrażenie, że dźwięki z zewnątrz są nawet głośniejsze niż w Focusie, którym poruszam się na codzień. Biorę poprawkę, że brak dźwięku silnika może powodować, że szum opon w Civicu wydaje się głośniejszy. Od jazdy próbnej zacząłem zwracać większą uwagę na to, co słychać w mojej Foce. Ku zaskoczeniu wydaje mi się nie mniej głośna - albo nawet bardziej - niż Civic[emoji23]

                  Comment


                  • Czy Civic czy Focus, po wygluszeniu wyladuja w innej lidze wiec nalezy wybrac ktory nam bardziej pasuje jako auto a potem zrobic co trzeba jak ktos ma z tym taki problem...
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Yary Zobacz posta
                      Potwierdzam. Focus jest świetnie wyciszony. Na próbnej w Civicu miałem wrażenie, że dźwięki z zewnątrz są nawet głośniejsze niż w Focusie, którym poruszam się na codzień. Biorę poprawkę, że brak dźwięku silnika może powodować, że szum opon w Civicu wydaje się głośniejszy. Od jazdy próbnej zacząłem zwracać większą uwagę na to, co słychać w mojej Foce. Ku zaskoczeniu wydaje mi się nie mniej głośna - albo nawet bardziej - niż Civic[emoji23]
                      Wystarczy sobie rozebrac boczki focusa a nawet fiesty i porównac je z boczkami civic, który ma tam pustke. O innych miejscach nie wspomnę. Ford kooperuje od dawna z volvo, które już dawno postawiło na komfort a ford potraktował to powaznie.

                      Tak czy inaczej @Alix napisał w sedno - jak się nie podoba wygłuszenie to trzeba je zrobić w firmie i będzie ok a nawet takie, że przewyższy niektóre klasy premium. I dziwne, że ludzie, którzy potrafią załadować 6tys. zł w konserwacje, z której mogą nie skorzystać (bo jeżdżą autem max 4-5lat i do tego czasu nic się nie wydarzy) nie dadzą 3-4tys.zł za wygłuszenie, z którego będą korzystać każdego dnia.
                      Wiec jak dla mnie temat słabego wygłuszenia w nowym civic jest taka samo pomijalny jak to, że ma taki sobie wzór felg, który też na samym starcie bym chciał chyba zmienić lub kolor - obie rzeczy, tak jak wygłuszenie mogę zmienić za stosunkowo nieduże pieniądze.
                      To są rzeczy pomijalne wg mnie przy decyzji o zakupie auta...
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                        I dziwne, że ludzie, którzy potrafią załadować 6tys. zł w konserwacje, z której mogą nie skorzystać (bo jeżdżą autem max 4-5lat i do tego czasu nic się nie wydarzy) nie dadzą 3-4tys.zł za wygłuszenie, z którego będą korzystać każdego dnia.
                        .
                        O to to to!

                        Troche teraz taka moda na mowienie o wygluszeniu zapoczatkowana chyba przez rodzimych motoryzacyjnych youtuberow. Najpierw bylo macanie plastikow i sprawdzanie ich miękkości, a teraz dywagacje o wygluszeniu w kazdym mozliwym samochodzie. Czasami fabryce trzeba dopomoc i poprawic co nieco we własnym zakresie.
                        Zreszta na tle japońskiej konkurencji Honda wypada calkiem spoko. Nowe Mazdy są cichsze to fakt, ale juz taka Toyota jest zdecydowanie głośniejsza. Proponuje niektorym przejechac sie dla porównania np. hybrydową Corolla E21 - tam dopiero jest glosno. Niedosc ze przez wycie przekładni to jeszcze przez szumy opływowe, nadkola, uszczelki..
                        Last edited by kubat630; 05-11-2022, 09:30.

                        Comment


                        • Przede wszystkim afermarketowe wygluszanie umozliwia indywidualizacje pewna. Ja np. w kazdym aucie wygluszam co innego. W Jaguarze denerwowaly mnie odglosy zza foteli i rezonanse z umieszczonych tam wooferow - tam sie skupilem wygluszaniem, bo grodzie nadkola etc byly dobrze zrobione. W Hondzie wygluszylem tylko przednie drzwi pod audio i dobry kickbass, a sciana grodziowa pozostala gola bo K20 pieknie ryczy i sapie na obrotach i nie chcialbym tego stracic (Xgen juz ma tam czesciowe wygluszenie i silnik duzo mniej sie "udziela" - jak dla mnie - niestety wada). W Mini wygluszanie drzwi juz z kolei nie mialo sensu bo woofery sa pod fotelami, a drzwi sa w miare wygluszone fabrycznie i zawieraja tylko sredniego zakresu glosniki; z kolei klapa zamyka sie jak w Tico, a nie jak w aucie premium wiec jest do poprawki. Z kolei w 8gen robilem cala podloge bagaznika. Etc. itp. Indywidualizacja tego daje duzo bardziej przystosowane do naszych potrzeb i preferencji efekt niz masówka fabryczna moze dac. W aucie trzeba patrzec na rzeczy wazne, takie jak naped, uklad jezdny, gabaryty, ktorych nie zmienimy. Rzeczy typu wygluszenie... jak chcecie miec dobre, to sobie zrobcie i tyle. Patrzenie z tej perspektywy na tej klasy auto i zakupy po takich "priorytetach" do dla mnie akurat pomylka, jak dobieranie auta po wzorze felg - tu dobre porownanie
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • A poza słusznymi uwagami odnośnie wyboru aut to tak na poważnie piszecie o nienadawaniu się hybrydy na autostrady (niekoniecznie nawet Civic XI)? W ogóle jest jakieś kryterium, które mówi kiedy auto nie nadaje się na autostradę czy generalnie na trasy szybkiego ruchu? W czym niby hybryda jest gorsza na autostradzie przy poruszaniu się stałą prędkością w granicach dozwolonych prędkości (czy nawet te 15+), albo nawet jak trzeba zwolnić i przyspieszyć - przecież do tego stworzony jest każdy pojazd, niezależnie od tego na jakiej drodze się porusza. A na przykładzie takiego hybrydowego Civic XI to auto jest w zupełności wystarczająco dynamiczne na autostrady, komfort też pewnie ok, a spalanie to chyba sprawa wtórna.

                            Comment


                            • Jezeli dla Ciebie to co oferuje XI wystarcza to jasne, ale ja uwazam ze cokolwiek doladowanego z normalna skrzynia i bez hybrydy to inna klasa dynamiki jazdy po autostradzie. Tyle, ze nie jest to rzecz jak wygluszenie, ktore pozniej mozesz poprawic. Musisz to akceptowac bo tu zero mozliwosci poprawy.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Przy okazji dzisiejszego przeglądu mojej CR-V był czas na jazdę XI gen w najbogatszej wersji. Dodam ,że obok siedział pracownik salonu, który prywatnie jeździ Type-R Xgen.

                                Po pierwsze. Nie czytajcie opinii , nie oglądajcie YT tylko jedźcie na jazdę próbną. Piszę poniższe jako użytkownik hybrydy od prawie trzech lat i ponad 50k przebiegu i ponad 2 letniej przygodzie z Xgen.

                                Nie jeździłem wszystkimi pełnymi hybrydami ale większością. Krótko mówiąc. To najlepszy układ hybrydowy ( w ogóle) jakim jechałem do tej pory. Wrażenia akustyczne, przyspieszenie, symulacja zmiany biegów, dźwięk, spalanie grają w lidze wyżej jak w dotychczasowej. Przeprojektowano silnik ( wtrysk bezpośredni, ) jednostkę sterującą, silnik elektryczny, baterię. Można uznać, że to już nowa generacja.

                                Przyspieszenie cudne. Liniowo i jak najbardziej mogę potwierdzić, że 6,8s na filmach to prawda. Znajdźcie Pb w tych pieniądzach!, które tak przyspiesza i ma taką reakcje na gaz oraz takie wyposażenie. Powyżej 120 zaczyna się lekkie odczuwanie braku mocy ale nie należy tego traktować, że auto puchnie a jedynie powolny spadek....ciągu. Co do reakcji na gaz - u mnie w trybie Sport reakcja jest taka jak w XI w trybie Normal. To dużo. Bardzo dużo.

                                Symulacja zmiany biegów jakbym jeździł normalnym automatem w Pb. Różnica tylko taka, że tu absolutnie nic nie czuć pod czterema literami. W większości czasu jeździ się w ciszy i czasami gdzieś daleko z przodu można usłyszeć, że załączył sie Pb. Wyciszenie i ogarnięcie dźwięku silnika w lidze wyżej powtórnie. Jeździsz elektrykiem i co jakiś długi czas auto przypomina , że benzyna jest na pokładzie.

                                Zawiecha, jak w Civicu. Klei i co najważniejsze - nie odczułem wzrostu ciężaru. Układ kierowniczy zestrojony trochę ciężej jak w Xgen.

                                Wyciszenie o 2 gramy lepsze jak w Xgen, który miałem okazję użytkować przez dwa lata. Z tyłu znów mizeria i pasażerowie mogą narzekać. O dziwo z przodu jest lepiej. Odczuwalnie lepiej. Ale temat wyciszenia w Hondach.......@Alix juz poradził

                                Zegary, wyświetlacze, czytelność, grafiki półkę wyżej. Nienawidzę wystających tabletów więc na chwile zamilknę....

                                Materiały lepsze jak w Xgen. Tapicerka materiałowa taka sobie ale wygoda i jakość / wyprofilowanie lepsze. Siedzi się nisko a widoczność jest bardzo dobra. Mam nieodparte wrażenie , że w X gen lusterka boczne były większe. Miejsca jest chyba tyle samo co w Xgen. Bagażnik delikatnie mniejszy przez umiejscowienie baterii. Roletka pozdrawia wszystkich wielbiących i nienawidzących.

                                Nie wypowiadam sie na temat urody. Każdy ma swoja opinię na temat wyglądu i już.....

                                Systemy bezpieczeństwa i wspomagania działają tak samo dobrze jak w CR-V.

                                Spalanie po dość ostro jechanej trasie testowej ? Wróciłem z wynikiem 5.3l/100km. Ponoć pali do 1.5 litra mniej niż CR-V w hybrydzie. Czyli wiadomość dla chcących zredukować koszty podróży - ekstra.

                                Krótkie podsumowanie. - Jeśli w waszym garażu stały i stoją takie auta jak u Alixa :-) to i tak nie kupicie żadnego Civica. No może....ale Type-R ponoć jest w większości zarezerwowany już i sprzedany a nawet salon nie wie ile dostanie. Ponoć 3-4 sztuki. Trzy już są sprzedane Ale jeśli nie macie Type-R ani auta powyżej 300 koni i tego nie potrzebujecie do codziennej jazdy, to w mojej opinii odpuście sobie i nie traćcie czasu na jazdę po innych salonach......Nie, przepraszam, bez sensu - jedźcie, do każdego i wróćcie na końcu do Hondy. Znów to napiszę - obecnie to najlepszy hatch na rynku, którym szybko, tanio, pewnie i komfortowo ogarniecie z rodziną 2+2 i zakupy i wyjazd na wakacje. Tylko, że teraz jeszcze oszczędniejszy.
                                Jeździłem 1.5T, 1.0T i wybaczcie właściciele, ale tylko 1.5T gdzieś może startować do obecnego i nawet wiem gdzie. Od 140km/h powyżej. Cała reszta na korzyść nowego.

                                Co do autostrad i hybryd. Jeśli wam mało w hybrydzie to polecam po zakupie nowego Civica lub CR-V po wjechaniu na trasę włączenie trybu Sport i włączenie pamięci rekuperacji ( możliwe tylko w trybie Sport) na poziom pierwszy. Komputer utrzymuje poziom naładowania baterii na 3/4 poziomu. Rzadko spada poniżej połowy. Przy wysokich prędkościach system rekuperacji ustawiony nawet na minimum przy każdym odpuszczeniu pedału gazu błyskawicznie ładuje i silnik odpala się na wysokich obrotach bardzo rzadko. Dzięki temu cały potencjał układu mamy non-stop do dyspozycji. Stosuje to od dłuższego czasu w swojej CR-V i nie narzekam ani trochę. Do ekonomistów - spalanie takie samo po trasie jak w trybie Standard a wrażenie zgoła inne. Miasto NORMAL, trasa - SPORT i rekuperacja klik manetką

                                Jeździłem wszystkimi obecnymi hybrydami Hondy i mój sugestywny ranking wygląda nastepująco:
                                1. Civic XI gen
                                2. CR-V
                                3. Jazz
                                4. HR-V ( najmniej udana wersja napędu hybrydowego)

                                To jak już jednak przeczytałeś to teraz najwyższy czas na jazde testową

                                68933915780__453F953B-AE3A-444F-8A45-6A8504BBB06D.jpg

                                68933916675__8B9F1052-EE89-4098-BE0B-9E5CB325E240.jpg

                                68933955402__1C252E7D-38F3-4CAE-9D57-DFBF20B060D9.jpg

                                68933918262__85BEE2A8-ECF0-4F20-A0B8-5BCB45A4952D.jpg

                                68933914828__6FF0573D-688C-4F50-A952-B1C39C5FBDA7.jpg

                                Jeśli dzisiaj bym nie potrzebował takiego auta jak CR-V to miałbym właśnie w ręku umowę na wersję Sport w kolorze jak powyżej

                                Acha - wady przeniesione z Xgen. Ciemne, dość ponure wnętrze siedząc z tyłu. Prawe kolano opiera sie o konsolę i brak podusi jak w CR-V , roletka, nie siedzi się w osi kierownicy ( lekko na prawą stronę), wyciszenie, z równą godnością wsiada się i wysiada.

                                Czas oczekiwania u mnie - kwiecień - wrzesień 2023. Wszystko na ten moment wyprzedane. Generalnie 90% zainteresowanych wchodzi z pytaniem - szukam hybrydy. 70% po jeździe testowej wychodzi z zamówieniem.
                                Last edited by montada; 05-11-2022, 18:37.

                                Comment

                                Working...
                                X