Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zawór sprzęgła CDV efekty działania po jego usunięciu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zawór sprzęgła CDV efekty działania po jego usunięciu?

    Od zakupu nie pasuje mi praca sprzęgła w Hondzie.
    Dziś trafiłem taki wątek w którym opisany jest proces usuwania zaworu i wrażenie z jazdy. Ktoś robił u siebie i co o tym myślicie??? Zabieg nie jest skomplikowany.

  • #2
    tłumaczyć opisu mi się nie chce, ale patrzę na foty i próbuję zrozumieć co robił?
    Pierwsze foto pokazuje miejsce wysprzęglika - tą gumową kwadratową osłonę i wystające ramię do którego jest przymocowany element który wykręcił.
    ...potem amba fatima... wysprzęglika ni ma? pokazane jest zupełnie inne miejsce ...gdzie jest foto pokazujące co i jak zamontował do ramienia które wychodzi gumowej osłony na pierwszym foto?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wyciągał zawór z spowalniający z wysprzeglika (ze środka). Dzięki temu płyn szybciej płynie i sprzęgło staje się bardziej zero jedynkowe. Dodatkowo wymieniają przewód na stalowy co jeszcze zwiększa ten efekt. Po wysprzęgleniu szybciej opadają obroty po tym zabiegu. Natomiast zastanawiam się czy nie będzie efektu jak w sprzęgłach spiekanych czyli jazda w korku będzie na "kangurku".




      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        tzn przewód alu jest wymieniony na stalową plecionkę. Ciekawe jaki efekt daje zmiana? Nie lepiej bylo by zmienić płyn na mniej lepki, np dwukrotnie mniej lepki jak ATE SL6 i sprawdzić efekty? Gość poprawił fabrykę i mówi że jest lepiej? hymmm..
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          tzn przewód alu jest wymieniony na stalową plecionkę. Ciekawe jaki efekt daje zmiana? Nie lepiej bylo by zmienić płyn na mniej lepki, np dwukrotnie mniej lepki jak ATE SL6 i sprawdzić efekty? Gość poprawił fabrykę i mówi że jest lepiej? hymmm..
          Na pewno mniej się rozszerza taki przewód tym bardziej jak ma w wysprzegliku spowalniacz. Natomiast głowinie chodzi o ten zaworek na zdjęciach, które wkleiłem.

          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            jeszcze mniej się rozszerza rurka alu, którą rozumiem wywalił, i zastąpił plecionką bo ładniej wygląda? . Zaworek to zrozumiałe, szybciej można strzelić ze sprzęgła. Jak spali sprzęgło to chyba świadomie z gwarancji nie skorzysta .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              jeszcze mniej się rozszerza rurka alu, którą rozumiem wywalił, i zastąpił plecionką bo ładniej wygląda? . Zaworek to zrozumiałe, szybciej można strzelić ze sprzęgła. Jak spali sprzęgło to chyba świadomie z gwarancji nie skorzysta .
              A kto uzna gwarancję na sprzęgło?

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                Wrzuciłem to z ciekawości bo czytałem na różnych forach i podobno o wiele lepiej się sprzęgło czuje i nim operuje. I ciekaw bylem Waszej opinii.

                Druga sprawa to wielu producentów tego nie stosuje a w starszych autach tego nie było i nikt sprzegła nie zniszczył.
                Last edited by szuwar1978; 23-06-2020, 13:24.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                  Wrzuciłem to z ciekawości bo czytałem na różnych forach i podobno o wiele lepiej się sprzęgło czuje i nim operuje. I ciekaw bylem Waszej opinii.
                  Zabieg odwracalny więc do dzieła. Działaj i daj znać jak wrażenia

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    Korci mnie kupic uzywany wysprzeglik na alle... i zrobić przekładkę.
                    Gdzieś czytałem że problemy w CTR ze skrzynią własnie są od tego spowalniacza bo skrzynia jest pancerna tylko sterowanie sprzegłem nawala... niedomaga jak sie autko upala.

                    Comment


                    • #11
                      O wrzucaniu biegów w CTR i sposobie napraw to już legendy chodzą.
                      Po co kupować? Jak ci się nie spodoba to wsadzisz zawór i tyle.

                      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Podobno nie jest łatwo wyciągnąć to zabezpieczenie C... mam w okolicy do kupienia wysprzeglik za 60zl z 2017r z przebiegiem 15k to można się pobawic za tą kasę.... jak coś nie pójdzie włożę swój i tyle...

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                          Podobno nie jest łatwo wyciągnąć to zabezpieczenie C... mam w okolicy do kupienia wysprzeglik za 60zl z 2017r z przebiegiem 15k to można się pobawic za tą kasę.... jak coś nie pójdzie włożę swój i tyle...
                          A jeśli tak to pewnie. 60 zł groszowa sprawa. A w razie "W" wsadzisz oryginał i śmigasz na serwis.

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                            czytałem na różnych forach i podobno o wiele lepiej się sprzęgło czuje i nim operuje.
                            bo tak jest, odczucie jest jakby większego udziału kierowcy w sposobie przede wszystkim puszczania pedału sprzęgła, jak byś miał większą kontrolę.
                            Pedał z tym tłumikiem ma za zadanie spowodować płynniejsze przejście do jazdy bez szarpania, zmiękczyć start, jakby taki nieco sflaczały pedał. To coś w rodzaju, gdybyś nie potrafił płynnie ruszyć, to "to" ci pomaga.
                            Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                            wielu producentów tego nie stosuje a w starszych autach tego nie było
                            oj, było, było, szczególnie w Hondach dieslach 1,7CTDi takie coś:
                            Wymiana przewodów sprzęgła w diesel 1,7CTDi

                            i w 2,2 i-CTDi zwężkowy mechanizm opóźniający:
                            Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel

                            ale w klasycznych benzyniakach nie stosowano: https://www.civicforum.pl/zalaczniki...33616919-1.jpg

                            Jednak Grzechu tu pokazał że i w benzynie jest (chyba to jest 9 ka??) (nie wiem):

                            nie wiem czy to jest Schemat 9 gen?? (wpis #15)
                            Wymiana płynu w układzie sterowania sprzęgła
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Ale pytanie jak wyglądało wnętrze wysprzeglika w VII, VIII, IX. Bo tutaj mówimy o zaworku w wysprzegliku a nie tłumiku sprzęgła . Nie przyglądałem się w X gen ale może tłumik też występuje i dodatkowo zaworek w wysprzegliku?

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X