Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zawór sprzęgła CDV efekty działania po jego usunięciu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ok, to jaka jest różnica w działaniu jednego i drugiego rozwiązania? ten zaworek to niby robi co takiego innego niż tłumik?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      ok, to jaka jest różnica w działaniu jednego i drugiego rozwiązania? ten zaworek to niby robi co takiego innego niż tłumik?
      Jeszcze niedawno nie wiedziałeś co to za element (tłumik sprzęgła) a teraz już znasz różnice działania między nim a zaworem CDV?

      To zobacz teraz:



      W X gen jest zaworek i nie ma tłumika to może powodować zbyt mocne "zamulenie" sprzęgła. Tłumik nie zmniejsza aż tak przepływu płynu jak zaworek w wysprzęgliku. Tłumik ma dużo większą powierzchnie i jest "dalej" od sprzęgła. Tłumik działa bardziej na sam pedał sprzęgła niż sprzęgło. Zaworek w wysprzęgliku natomiast oddziałowuje bardziej na sprzęgło niż pedał. Różnica w działaniu jest. Natomiast mi sprzęgło pasuje i nie mam zamiaru poprawiać fabryki aczkolwiek obroty mógłby spadać szybciej po wciśnięciu sprzęgła. W X gen zdecydowanie ospale lecą w dół. Po wyjęciu tego zaworka zmiana w zachowaniu obrotów jest diametralna i głównie dlatego to robią.

      Uparłeś się tłumika którego nikt nie wywala tylko usuwają zaworek w wysprzęgliku.


      Tu lepiej widać elementy:



      Last edited by Paluch; 24-06-2020, 09:40.

      Comment


      • #18
        To jeszcze coś więcej jest niż ten zaworek w wysprzęgliku? Gdzie to ustrojstwo jest bo nie widzę na tych schematach?

        Mam problem ze sprzęglem zimą w określonych temperaturach na zewnątrz ... lubi czasem szarpac przy ruszaniu... występuje to tylko przez moment na zimnym silniku i później ustaje. Latem zero problemów więc obstawiam że to problem własnie w sterowaniu sprzęgłem. Na ASO nie ma co liczyć....

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
          To jeszcze coś więcej jest niż ten zaworek w wysprzęgliku? Gdzie to ustrojstwo jest bo nie widzę na tych schematach?

          Mam problem ze sprzęglem zimą w określonych temperaturach na zewnątrz ... lubi czasem szarpac przy ruszaniu... występuje to tylko przez moment na zimnym silniku i później ustaje. Latem zero problemów więc obstawiam że to problem własnie w sterowaniu sprzęgłem. Na ASO nie ma co liczyć....
          Nie ma nic więcej. Źle się post wkleił. Poprawiłem. Jest tylko zawór. Tłumika w X gen nie ma.

          Obawiam się że po wywaleniu możesz uzyskać odwrotny efekt. Właśnie zaworek powoduje płynniejszą pracę sprzęgła. Jak go wywalisz to za każdym razem będzie "strzał ze sprzęgła".

          Pierwsze co na Twoim miejscu bym zrobił to tak jak pisał Rambo - zmienił płyn na mniej lepki.



          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Paluch; 24-06-2020, 09:54.

          Comment


          • #20
            Hm.... poczytałem troszkę i raczej sobie odpuszczę ten mod ale nadal sie zastanawiam czy czasem u mnie ten zaworek zimą niedomaga i mam taki efekt. W tym roku wymieniłem płyn na ATE SL6 i była znaczna poprawa.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Tłumik nie zmniejsza aż tak przepływu płynu jak zaworek w wysprzęgliku
              czyli jednak robi tą samą robotę?
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Tłumik ma dużo większą powierzchnie i jest "dalej" od sprzęgła.
              no ale jakie jest jego zdanie? co do miejsca lokacji to jest nadal w tym samym miejscu mimo że z integrowany z wysprzęgnikiem.
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Tłumik działa bardziej na sam pedał sprzęgła niż sprzęgło.
              ...eee czyli, spowalnia zasprzęglenie tarczy. Czyli robi to samo? czy coś innego?
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Zaworek w wysprzęgliku natomiast oddziałowuje bardziej na sprzęgło niż pedał.
              no czyli te 2 sposoby realizują identyczny cel.

              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              obroty mógłby spadać szybciej po wciśnięciu sprzęgła
              hymmm wydaje mi się że ten zaworek działa w "jedną stronę" ma spowolnić zapięcie tarczy sprzęgłowej.
              Musiałby skomentować to ktoś kto wyjął ten zawór czy po jego wyjęciu, wciśnięcie sprzęgłą powoduje szybsze opadanie obrotów. Moim zdaniem te utrzymanie chwilowe obrotów zanim spadną to nie realizuje ten zawór.
              Twierdzę tak ponieważ użytkuję Toyoty (różne) i stare i nowe i w starych nie ma na 100% ani zaworka ani tłumika, i obroty "wiszą" po wciśnięciu sprzęgła. Natomiast tłumik w 1,7CTDi jest i obroty spadają natychmiast po wciśnięciu sprzęgła.

              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Uparłeś się tłumika którego nikt nie wywala tylko usuwają zaworek w wysprzęgliku.
              czyli zdublowany jest ten układ.
              Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
              To jeszcze coś więcej jest niż ten zaworek w wysprzęgliku?
              no właśnie? tylko po co to dublować? nadal nie wiem?

              Schematy są za małe, niewiele widać.
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Jeszcze niedawno nie wiedziałeś co to za element (tłumik sprzęgła) a teraz już znasz różnice działania między nim a zaworem CDV?
              nie, nie znam, pytam. Chcę się dowiedzieć. Z wypowiedzi zrozumiałem że te urządzenia tłumik i zaworek ralizują całkowicie inne zadania/cele?
              Przekonujesz mnie że cele które realizują są zupełnie inne. hymmm wydaje mi się że cel który finalnie realizują jest identyczny.
              Jeśli jest inaczej, to tego nie rozumiem.

              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              eszcze niedawno nie wiedziałeś co to za element
              oj, rozpoznać.... rozpoznać. Wiedzieć a rozpoznać to dość podobnie brzmi.
              Bardzo dobrze pamiętasz i wdziałeś daty wpisu, kiedy sam pisałem co to jest w temacie sprzed 10 lat . Tylko element który pokazał kolega z zapytaniem "co to jest" był tak zardzewiały i sfotografowany że nie byłem w stanie rozpoznać co to jest, nie przypominał tłumika. Wiedzieć a rozpoznać to są 2 rożne sprawy. Zresztą ja wszystkiego nie wiem . Generalnie więcej nie wiem, niż wiem .

              Czyli co, różnica w budowie jest, a co celu jakie te urządzenia realizują jest to samo? czy inne?
              Last edited by rambo7; 24-06-2020, 10:22.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                24 kwietnia 2020 to nie 10 lat temu.

                W X gen nic nie jest zdublowane. Nie ma tłumika sprzęgła bliżej pedału tak jak w poprzednich generacjach. Na forum w USA po wyciągnięciu zaworka zmiana obrotów jest DIAMETRALNA. Jest nawet filmik jak ladnie obroty opadają.
                Toyoty nie można porównywać bo ma elektronicznie podtrzymywane obroty tak jak np. Fordy którymi jeżdżę na codzień. Ford podtrzymuje obroty i opadają do poziomu takiego jaki ma następny bieg. czyli np. jedziesz na 2 biegu masz 3000 obrotów, wciskasz sprzęgło i obroty przez chwilę wiszą na 2100 obrotów żebyś wrzucił 3 i ta zmiana jest tak płynna dzięki temu jak w automacie. Nie ma nawet minimalnego szarpnięcia i jest to super rozwiązanie do codziennej jazdy.

                Wracając do hondy - zawór CVD działa inaczej niż tłumik. W poprzednich generacjach od tłumika do wysprzęglika było jeszcze sporo przewodów. Tłumik był bardzo blisko pompy sprzęgła czyli pedału i działał na PŁYNNY ruch pedału/pompy. W X gen jest zawór wysprzęglika i działa na sprzęgło niezależnie co robisz pedałem a tym samym pompą.

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                  zawór CVD działa inaczej niż tłumik.
                  to ustaliliśmy, nie ma co do tego żadnych wątpliwości i nie trzeba tego dalej "rozbierać", to jest jasne.
                  Chce tylko mieć ostatecznie wiedzieć, czy efekt końcowy osiągany tymi dwoma odmiennymi zasadni działania jest taki sam? (nie uzyskałem odpowiedzi na konkretne pytanie w tym temacie). Cel jaki te urządzenia realizują jest taki sam? czy nie?
                  Czyli oba rozwiązania mają za zadanie nie dopuścić do palenia sprzęgła?
                  Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                  W X gen jest zawór wysprzęglika i działa na sprzęgło niezależnie co robisz pedałem a tym samym pompą.
                  czyli czy puszcze gwałtownie czy powoli tarcza zasprzegli się w jednakowy sposób w obu przypadkach?
                  W przypadku tłumika jak będzie? ( niezależnie co robię z pedałem) tak samo, czy inaczej?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Efekt ma być taki sam. Ale nie przeciw paleniu sprzęgła a bardziej przeciw strzałom ze sprzęgła. Jakby miało działać przeciw paleniu to nie dałoby się np. na półsprzęgle pojechać a da się.

                    Natomiast zawór tak jak pisałem będzie działał "jeszcze mocniej" niż wcześniejsze tłumiki. Jest w innym miejscu, bliżej samego sprzęgła i spowolni płyn jeszcze mocniej niż tłumiki.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      Jeszcze niedawno nie wiedziałeś co to za element (tłumik sprzęgła) a teraz już znasz różnice działania między nim a zaworem CDV?
                      nie wiedziałem bo na pamięć nie rozpoznaję tłumików w danym aucie (jeszcze tego nie potrafię ) , ale wiem jak działa. Działa tak samo jak tu 1.02.2011 wpis #5 https://www.civicforum.pl/showthread...a-w-2-2-diesel
                      budowa podobna role zaworka pełni metalowa zwężka.
                      Zasada działania inna, cel ten sam.
                      zwężka 2.2.jpg
                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      24 kwietnia 2020 to nie 10 lat temu.
                      no ok, ponad 9 lat temu czyli 7 m-cy się pomyliłem .
                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      tutaj mówimy o zaworku w wysprzegliku a nie tłumiku sprzęgła
                      jasne, ja tylko z tego tematu chciałem się dowiedzieć co takiego innego realizuje ten zaworek od innych patentów o identycznym przeznaczeniu?
                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      Efekt ma być taki sam.
                      czyli realizuje to samo . Dzięki .
                      Last edited by rambo7; 24-06-2020, 12:31. Powód: edit. foto 2,2
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Tak przeglądam zdjęcia pompy sprzęgła i jest tak taki wbudowany trójkąt czy to czasem nie jest tłumik o którym mowa?

                        Last edited by szuwar1978; 25-06-2020, 22:44.

                        Comment


                        • #27
                          A no wygląda to na tłumik.

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #28
                            Czyli wychodzi na to że układ tłumienia jest zdublowany.... idę zaraz woskować Hankę to zobaczę jak ta pompa wygląda.

                            Comment


                            • #29
                              Panowie,nie grzebałem tam,a na rysunkach też nic nie widać.
                              Jeśli są tam dwa "tłumiki" (tego nie wiem) to ten w wysprzęgliku jest "zwkłą"przelotką z tłumieniem powrotu,a drugi może być zabezpieczeniem antykawitacyjnym.
                              Reasumując :nie dopuszcza do powstania podcisnienia przy puszczaniu sprzęgła i gotowaniu się płynu.
                              Nie wolno zatem wyjąć tego u góry jako pierwszego.
                              Ja bym tego w aucie nie chciał,bo to zwykły kaganiec. Za to jak ktoś jeździ na emerycie to ten cały układ i tak nie działa, bo niczego spowalniać nie musi.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                                Nie wolno zatem wyjąć tego u góry jako pierwszego.
                                .
                                Czyli którego?? Tego w wysprzęgliku?

                                Co się stanie jak go wyjmiemy tak jak koledzy w USA i konkretna firma PRL motosport zajmująca się dość mocno civiciem X.
                                Jakie mogą być konsekwencje?

                                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X