Z motocyklowym to będzie podobnie jak w przypadku tych dwóch 10W30.. liczyłem dla Motula 5000 4T 10W30 wyszedł bez dodatku VM.. sama baza olejowa + DI. Wrzucę go potem. Ta tabela jest dobra do szacowania olejów o większej rozpiętości SAE.. przy małej rozpiętości, udział VM jest znikomy.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Lepkość oleju. O czym mówi Indeks lepkości. Jakie znaczenie ma lepkość oleju.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaMotula 5000 4T 10W30
to samo co Yamalube 5100 10W-30.
Dlatego do jakiejś maszyny do 8tys obr/min i mocy do 50KM to ok, dlatego mimo że bez VM jest to słaby olej, za słaby do mocniejszej maszyny. Zdecydowanie lepiej się sprawdza już Motul 7100 - 10W-40 pełny syntetyk ester.
Wypaczyła się treść tego tematu miało być o Lepkości a nie o olejach.
Wychodzi że im mniejszy udział VM tym lepiej. (w warunkach normalnych to dyskusyjne).
Im wyższy wskaźnik Lepkości to gorzej. (to też dyskusyjne).Last edited by rambo7; 07-02-2020, 11:16.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Napisane jest, że "synthetic base stocks", a nie semi-synthetic... mowa o tym Motulu 5000 4T 10W30, obstawiam, że jest w technologii HC grupa III.
Comment
-
Gkill ten olej gdzieś wyszukał, ale też nie widziałem go do zakupu u nas w PL
Comment
-
off top, ale nie da się inaczej zwrócić uwagi na to, na jaki rynek (w senie warunki) przeznaczony jest olej. Rynek amerykański to podstawowe SAE 10W-30, jazda max 120km/h głównie 110km/h 6 bieg i tak 5000km, nawet wiele skręcać nie trzeba. Podstawowy silnik to V6 3,5L (tak jak u nas 1,4 OHC) Obroty silnika to 1800-2200obr.min. Taki olej w takim silniku na tempomacie "zaśnie z nudów". Po co mu dodawać cokolwiek? m.in. stąd się bierze ta prawidłowość mniejszy zakres SAE mniej VM. Dodawanie tam czegokolwiek mija się z sensem.
Jakie byście znaleźli uzasadnienie aby tam dodawać polepszacz?
Europa to co innego.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaGkill ten olej gdzieś wyszukał, ale też nie widziałem go do zakupu u nas w PL
Miałem napisać do Shell Polska, ale się wahałem, bo nie wiem, czy to ma jakiś sens, ponieważ spodziewam się odpowiedzi w rodzaju: " Produkt jedynie na Azję itp."
sklep:
Get Shell Helix HX5 SN/CF, A3/B3 10W-30 Motor Oil, Packaging Type: Jerry Can at best price in Gurugram, Haryana by Shell India Markets Private Limited and more manufacturers | ID: 19332613348
sklep na Sri Lance:
Tak sobie patrzę to 10w30 ma przeznaczenie głównie na USA, Kanadę, Afrykę Północną, Europę południowo-zachodnia, Japonię, Nową Zelandię.Last edited by gkill; 07-02-2020, 14:28.
Comment
-
Arkusz Excel-a, który załączam do posta, może nie liczy dokładnie tego, co @Grzechu, ale pozwala w łatwy sposób sprawdzić, o ile HTHS odbiega od lepkości, jakiej spodziewalibyśmy się dla cieczy newtonowskiej o zadanych lepkościach kinematycznych w 40 i 100°C. Przyjmujemy w tej dyskusji założenie, że jest to jakaś miara zawartości/jakości dodatków VM. Ekstrapolacji lepkości KV150 (na podstawie KV40 i KV100) dokonuję według standardu ASTM D341.
W załączonej wersji uwzględnione zostały poprawki na zmianę gęstości oleju. Dzięki, @Grzechu! Przyjąłem, że w całym zakresie temperatur (od 20 do 180°C) objętościowy współczynnik rozszerzalności cieplnej oleju jest stały. Ponadto, jeśli karty informacyjne podają gęstość zmierzoną dla nieco innej temperatury niż 20°C, to wprowadzenie takiej wartości do arkusza będzie tylko minimalnie zakłamywać przebieg krzywej DV(T), a dla 150°C wyniki i tak będą dokładne.
Po otworzeniu pliku należy wyrazić zgodę na obsługę makr, ale bez obaw...Załączone plikiLast edited by MiCyran; 08-02-2020, 00:30.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postamoże nie liczy dokładnie tego, co @Grzechu, ale pozwala w łatwy sposób sprawdzić, o ile HTHS odbiega od lepkości, jakiej spodziewalibyśmy się dla cieczy newtonowskiej o zadanych lepkościach kinematycznych w 40 i 100°C. Przyjmujemy w tej dyskusji założenie, że jest to jakaś miara zawartości/jakości dodatków VM. Ekstrapolacji lepkości KV150 (na podstawie KV40 i KV100) dokonuję według standardu ASTM D341Tak dokopałem się do współczynników, jak liczysz DV150=KV150*gest. w 15st.C to jeszcze pomnóż przez poniższe współczynniki (te na żółto to 100%, reszta oszacowane przez mnie):
współcz.jpg
Nie wiedziałem jak dodać plik excela, ale widzę, że można w formacie ZIP... tak więc proszę również i mój plik, teraz już może każdy sobie sam liczyć oleje, przyznam, że to mozolna robota.. szczególnie z określaniem baz..
Dorzuciłem 0W16Dodatkowo dorzuciłem kolumnę dla lepkości kinematycznej w 0st.C.. tak żeby mieć świadomość jaka jest lepkość poszczególnych olei o danym SAE w aktualnie panującej temp.. jak widać 10W30 wcale nie takie straszne.. można powiedzieć, że lepiej wypadają niż niektóre 5w40 pod kątem lepkości.. w zakresie 0 -100st.C.
oleje.jpgLast edited by Grzechu; 07-02-2020, 21:46.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaZ czego wynika to stwierdzenie, skoro nie chcesz za daleko odchodzić od parametrów hondowskiego 0W20?
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz postaOlej Hondy to mineralny i wydać , że wskaźnik lepkości mniejszy od 0w20 Ravenol ..
OEM 0W20 Type 2.0- wskaźnik lepkości-213
Comment
-
Sprzedawany jest jako mineralny
Shel Helix HX5 SAE 10W-30
https://www.wssonline.my/products/copy-of-tyre2
info o opakowaniach
https://gp24.pl/oleje-shell-helix-w-...wie/ar/4724361
Jeśli wszędzie jest baza GTL ?Last edited by tabazagt; 08-02-2020, 09:59.
Comment
-
Ten olej ma temperaturę płynięcia -48 stopni Celsjusza, więc musi to być co najmniej grupa III. Wiele razy przeglądając strony w poszukiwaniu tego oleju natknąłem się na opis mineral. Wiem, że w Tunezji, Egipcie, Indiach i Sri-Lance można tam go kupić.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaRavenol ecs 0W20- wskaźnik lepkości-156
OEM 0W20 Type 2.0- wskaźnik lepkości-213
Zamieszczone przez tabazagt Zobacz postaSprzedawany jest jako mineralnyLast edited by Grzechu; 08-02-2020, 10:18.
Comment
Comment