Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik poziomu oleju - 1,5T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Cześć, odebrałem swoją pierwszą hondę miesiąc temu, zrobiłem 2700 km z tego jednodniowa trasa S6 i S3 ok 1100 km na tempomacie 140km/h i nic się nie zaświeciło. Czytając ten wątek od deski do deski przyznam szczerze że byłem zaskoczony że w nowych autach takie rzeczy się dzieją, a pamiętam gdy wybierałem auto, pan w hondzie mówił "kupuje pan święty spokój" heh
    Wcześniej naczytałem się o wymianie oleju, że warto wcześniej max do 10 tys i trafiłem nawet na film na YT gdzie człowiek zalecał zlać i wymienić olej po pierwszych 3000 km od zakupu auta. Po lekturze tego wątku mam rebusa, czy wymieniać olej po 3000 czy nie a jeśli tak to jaki wlać taki jak leje ASO czy coś kombinować no i obawa czy sobie tym nie zaszkodzę i nie będę miał problemów z tą świecącą się kontrolką. Jak było w waszym przypadku , po jakim przebiegu od zakupu wymienialiscie olej i na jaki?

    Comment


    • Ja zmieniłem dla świętego spokoju po 1200 km na:
      oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników

      Z tego co się orientuję, to świecąca się kontrolka poziomu oleju nie ma raczej związku z rodzajem zalanego oleju. (nawet było o tym na forum pisane)
      A tutaj Pan jednak twierdzi, że jemu pomogła zmiana na inny olej (około 6:53)

      A czy warto zmienić po 1000-3000 km? Nikt tego nie wie na pewno, nawet różne aso różnie mówią.
      Mam pytanie do was, odebrałem auto na mikołaja (silnik 1.0) teraz zrobiłem pierwszy tysiąc. Gdzieś tam krąży pare mitów aby po tysiącu zmienić olej na swój koszt. Pytałem się w salonie Hondy odbierając samochód o to, to pan kiero deklarował, że nie ma żadnych argumentów aby to zrobić i zaprasza za rok na przegląd dopiero. Powiedzmy, że do grudnia zrobię max 7-8 tys. km i wtedy i tak wyjdzie pierwsza wymiana oleju. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Zmienialiście olej po tysiącu?


      Czyli jak zwykle wiadomo, że nic nie wiadomo
      Last edited by bravossi; 01-10-2021, 11:21.

      Comment


      • Comment


        • Tak robiłem w ASO Krężelu w Krakowie, olej przywiozłem swój.
          Mnie też przy odbiorze mówili, żeby 2-3 tysiące traktować delikatniej - co też robiłem.
          Ale np. ojciec mój odbierał taką samą Hondę w innym salonie Hondy, i mówili, że to już nie te czasy, i wszystko jest docierane na etapie fabryki etc
          Trzeba mz przyjąć zasadę zdroworozsądkową czyli nic się nie stanie jak do tych 3 tysięcy przebiegu pojeździ się delikatniej, te 3 tysie miną wcześniej niż się człowiek zorientuje. Ja mam aktualnie 5300 i jeżdżę już normalnie.

          Comment


          • Zgadzam się, zdroworozsądkowe podejście to jedyne wyjście.
            Ja wymienię pierwszy olej po 5 tys km, akurat myślę że będzie to wczesną wiosną wiec po zimie wymiana oleju bedize ok.

            Comment


            • Zamieszczone przez AmiMarine Zobacz posta
              Zgadzam się, zdroworozsądkowe podejście to jedyne wyjście.
              Ja wymienię pierwszy olej po 5 tys km, akurat myślę że będzie to wczesną wiosną wiec po zimie wymiana oleju bedize ok.

              Nie stresuj się na zaś. Te komunikaty poziomu oleju nie wyskakują przecież wszystkim. Pare osób opisze na forum czy gdzieś w internecie i już opinia idzie. Zauwazyłeś, ze nikt nie wrzuca post w stylu: "Cześć ma civica rok i nic mi się nie popsuła. Jest super" Zawsze pisze się tylko o problemach. Z własnego doswiadczenia powiem Ci tak. Auto odebrane wiadomo na OW20, pierwsze 2 tys km spokojnie to nie znaczy że jak kapelusz. Docieranie to nie jazda do 2 tys obr, wręcz przeciwnie, to korzystanie z szerszej skali ale bez jazd po 5 tys i wyżej. Oleju po 2 tys nie wymieniałem. Po tych 2 tys km zrobiłem pomiary na hamowni, wyszło 199,8KM i 286Nm. Kilka miesiecy później w środku lata byłem hondą w Chorwacji, dużo jazdy autostradowej z prędkosciami 150-200km/h, ZERO problemów z jakąś kontrolką (olej OW20). Po 12 tys km wyskoczył serwis olejowy, ASO wlało 5W30 Shella, nawet nie pytali czy taki chcę, olej zgodny z normą i tyle. Nie zauwazyłem żadnych różnic w jeździe, spalaniu itd. Przy 24 tys wyskoczył kolejny serwis olejowy, akurat byłem w innym ASO i wlali znowu OW20. Jestem teraz 3 tys km póżniej i nie widze ponownie żadnej różnicy. Generalnie jeżdżę, cieszę się hondą , jest mega super fajna, wygodna, szybka, ekonomiczna. Nie stresuję się . Nie wącham bagnetu oleju itd. Ciesz się autem, rób to co instrukcja mówi i będzie OK.

              Comment


              • Twoja odpowiedź zbiegła się z moimi wnioskami które opisałem w pierwszym wątku olejowym tu na forum, by się nie powtarzać to napiszę tylko , że zgadzam się z Tobą w 100% .ostatnio miałem rozmowę z doświadczonymi mechanikami na temat oleju (opisałem w pierwszym wątku nt.oleju na górze w tej zakładce) wnioski takie same jak twoje , jeździć normalnie, wymieniać olej co 10 tys i tyle.
                Tak więc nie będę wymieniał oleju teraz przy 5 tys a raczej bedize to na wiosnę,gdy komputer wskaże serwis , będzie to rok lub 10 tys km

                Comment


                • Zamieszczone przez AmiMarine Zobacz posta
                  Tak więc nie będę wymieniał oleju teraz przy 5 tys a raczej bedize to na wiosnę,gdy komputer wskaże serwis , będzie to rok lub 10 tys km
                  I to jest właściwe podejście do sprawy. Opierać się na wskazaniach komputera, zapisach w instrukcji obsługi i książeczce serwisowej gdzie jest zapis o trudnych warunkach eksploatacji. Wymiana oleju według informacji z komputera lub co rok lub po 10 tys. km to coś najlepszego co możemy zrobić w tym temacie.

                  Comment


                  • nie wiem czy było ale jest w aso polskich juz aktualizacja oprogramowania czujnika poziomu oleju, mi wgraja w czwartek bo też raz wyskoczyła mi kontrolka, a oleju bylo ok.

                    Było, było.... ale w gąszczu tysiąca wpisów ciężko trafić. Dobrze że piszesz, może ktoś jeszcze nie robił.
                    Last edited by rambo7; 19-10-2021, 08:03. Powód: edit r7.

                    Comment


                    • No i jak z tym nowym softem bo wątek się urwał pod koniec 2021r. ?
                      I pojechałem sprawdzić te 90km/h. :-)
                      U mnie lampka pojawia się 100/100 ...po każdych 10min od startu.
                      I tym razem się zaświeciła więc...:-)
                      Last edited by waran3; 07-05-2024, 20:42.

                      Comment


                      • Jestem umówiony u mechanika na wymianę czujnika...ale...odebrałem właśnie samochód
                        po antykorozji i...wróciłem do domu bez informacji o sprawdzaniu poziomu oleju.
                        Bardzo dziwne.
                        Myślałem że może w warsztacie coś odłączali, np. akumulator albo coś innego
                        ale powiedzieli, że tylko myli komorę silnika.
                        No i teraz nie wiem co o tym myśleć. :-)

                        Comment


                        • Zamieszczone przez waran3 Zobacz posta
                          Jestem umówiony u mechanika na wymianę czujnika...ale...odebrałem właśnie samochód
                          po antykorozji i...wróciłem do domu bez informacji o sprawdzaniu poziomu oleju.
                          Bardzo dziwne.
                          Myślałem że może w warsztacie coś odłączali, np. akumulator albo coś innego
                          ale powiedzieli, że tylko myli komorę silnika.
                          No i teraz nie wiem co o tym myśleć. :-)
                          Niestety powrót do normalności był chwilowy i "lampka" zapaliła się ponownie.
                          Po wymianie czujnika (kupiłem używany) temat również bez zmian.
                          Może ten "nowy" czujnik jest też uszkodzony ale kilka osób pisało, że po wymianie czujnika na nowy nie było również żadnego efektu.
                          Z prostych czynności pozostała mi jedynie aktualizacja oprogramowania.
                          Trochę się z tym ociągam bo mam ładnie zmapowany silnik i trochę szkoda mi to tracić.
                          Niepokoi nieco mnie fakt, że większość, jak nie wszyscy, którzy mieli problemy z tym czujnikiem opisywali, że
                          ten komunikat pojawiał im się sporadycznie.
                          U mnie praktycznie przy każdej jeździe ( dlatego myślałem że to ewidentnie walnięty jest czujnik).

                          Comment


                          • to chyba jakas przypadłość Hondy - miałem tak problemy z tym komunikatem w UFO, miałem też 2 epizody w FK8.

                            Comment


                            • Mam taka teorie - ale nie bijcie - czy to może jest związane z lepkością samego oleju? Jak macie wlane 0W i jeszcze to rozrzedzi się paliwem to czujnik nie widzi tego poziomu bo jak rozumiem sprawdzenie poziomu działa na zasadzie jakiejś fotokomórki?
                              Jest tak bardzo słomkowy kolor oleju że czujnik nie odróżnia ile jest zanurzony w nim, a gdzie jest odcięcie tafli oleju.
                              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                              Comment


                              • Ale po wgraniu jakieś aktualizacji wszystko działa więc po co kombinować , jedź do ASO i będziesz miał problem z głowy

                                Comment

                                Working...
                                X