Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Olej w silniku oprócz smarowania ma też za zadanie odporowadzać ciepło, temperatura oleju nie ma chyba nic wspólnego z temperaturą tłoka o którym jest mowa że to jego wina

    Comment


    • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
      Tu link do artykułu z testem jak trudno rozgrzać współczesny silnik, akurat mam ten sam silnik co w artykule i wiem że temperatura cieczy chłodzącej nie ma przełożenia na temperaturę oleju
      https://autokult.pl/30850,problem-z-...no-je-rozgrzac
      Panowie, jak silnika nie obciążymy, to się nie nagrzeje ...
      Temperatura płynu chłodzącego ma wpływ min na odparowanie paliwa w cylindrze, a zatem na dawkę paliwa wtryskiwanego (ewentualnie na charakter wtrysku).
      Temperatura oleju uzależniona jest od obciążenia silnika, im większe, tym szybciej osiąga właściwą wartość.
      Lepkość oleju odpowiada min za jego pompowalność na "zimno".
      Temperatura oleju pogarsza parametry smarnościowe oleju, ale znacznie polepsza jego pompowalność.

      Ja jeżdżę tak:
      po odpaleniu około 3km jadę samochodem na 3 biegu z prędkością 50-60km/h, potem wjeżdżając na DK normalnie rozpędzam samochód do tych 100km/h.
      Nie przejmuję się temp oleju, bo nigdy bym nie skorzystał z osiągów samochodu.
      Oczywiście nie wyprzedzam TIR'a, jak temp płynu jest około 70*C, ale nie stronię od obciążania silnika.
      Także trochę dystansu

      Comment


      • Dziś sprawdzałem poziom oleju i wygląda na to ze jest za wysoki. Praktycznie całą pomarańczowa końcówka od mierniku jest w oleju (czyli o jakiś 1cm za dużo). I tak - czuć zapach benzyny na mierniki. Przebiek 10k (olej zmieniałem na własną rękę koło 6k - 3 miesięce temu - 0W20).

        Jeżdżę głównie po mieście (Kraków) 10 km w jedną stronę - wiadomo, korki, stop and go itp. Oprócz tego codziennie podrzucam mojego młodego do przedszkola po drodzę - około 1.5 km. Oprócz tego krótkie odcinki typu do rodziny, zakupy itp (w większości kilka kilometrów). Dłuższa trasa po autostradzie okazyjnie (ostatnio miesiąc temu).

        Jutro dzwonię do ASO zapytać co oni na to. Za tydzień jadę trasę 450 km po autostradzie - zobaczę jaki poziom będzie po tym. Za miesiąc "programowa" zmiana oleju.

        Poki co tak se to wygląda. Do tych co mówią o chodzeniu na nogach zamiast jezdzenia odcinków kilka km - po prostu darujcie sobie. Nowe auto za 100k w 2018 roku ma po prostu jezdzić bezawaryjnie i basta.

        Comment


        • Zamieszczone przez hellhax Zobacz posta
          Dziś sprawdzałem poziom oleju i wygląda na to ze jest za wysoki. Praktycznie całą pomarańczowa końcówka od mierniku jest w oleju (czyli o jakiś 1cm za dużo). I tak - czuć zapach benzyny na mierniki.
          Też mam 0W20, też czuję zapach benzyny na bagnecie, ale przez cały okres od nowości do wymiany ( ok. 14kkm) miałem poziom jednakowy troszkę poniżej górnego znacznika, choć nie ukrywam, gimnastykowałem się z odczytem. Ale też miałem przewagę jazdy autostradowej nad miejską.

          Zamieszczone przez hellhax Zobacz posta
          Nowe auto za 100k w 2018 roku ma po prostu jezdzić bezawaryjnie i basta.
          I tak będzie,czego Ci życzę. U mnie odpukać, zero problemów od nowości.

          Comment


          • Zamieszczone przez hellhax Zobacz posta
            Nowe auto za 100k w 2018 roku ma po prostu jezdzić bezawaryjnie i basta.
            I tutaj jesteś w błędzie ...
            Masz szczęście, że kupiłeś Hondę (samochody w miarę bezproblemowe).
            Last edited by SACZI; 16-12-2018, 20:56.

            Comment


            • Dokładnie tak, Civic VI gen eksploatowałem 17 lat dojeżdżając do pracy ok. 5 km(ale nie tylko) i po prawie 180 tys. km silnik pracował jak szwajcarski zegarek.
              Last edited by Stach13; 16-12-2018, 21:07. Powód: zmiana odpowiedzi z powodu zmian w poście wyżej

              Comment


              • Kupiłem swoją hondę z silnikiem 1.5 turbo na początku grudnia tego roku i wykupiłem dodatkową gwarancję za 2100pln. Dostałem gwarancję na silnik 5 lat bądź 300 tyś km (w zależności co pierwsze). Szczególnie ten przebieg świadczy o tym że mimo rumoru na temat benzyny w oleju honda jest bardzo pewna tego silnika.

                Comment


                • Ostatnio pojezdziłem trochę na krótkich dystansach i nic nie przybywa, więc może rzeczywiście to naszych nie dotyczy.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                    Ostatnio pojezdziłem trochę na krótkich dystansach i nic nie przybywa....
                    Ja codziennie jeżdżę 5km do/z pracy i nic się nie dzieje od ponad roku (i oby tak zostało nam wszystkim).
                    Moja Hania
                    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                    Comment


                    • A ja zrobiłem trasę z Niemiec 1300 km w korkach świątecznych 24 h w tym 4h spania i ubyło 1-2 mm oleju . 5 tys km między zalaniem nowego , a pomiarem teraz .
                      Nie mniej jednak to mniej ważne że tu piszę.
                      Przy pomiarze poniuchałem bagnet i śmierdzi benzyną jak ta lala .
                      W każdym ńcu silnik benzynowy to pączkami nie będzie pachniało [emoji16]

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                        ....Przy pomiarze poniuchałem bagnet i śmierdzi benzyną jak ta lala...
                        Jak to w każdym benzyniaku.... W 1.8 też mi tak pachniało a oleju nie ubywało ani nie przybywało
                        Moja Hania
                        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                        Comment


                        • Znalazłem przypadkiem to się podzielę
                          Honda CR-V engine troubles have been signaled by owners who have complained of gas mixing with oil in 2017 and 2018 Honda CR-V turbo engines.

                          Dotyczy CR-V ale silnik ten sam. Na końcu info co jest przyczyną problemu - niewłaściwie zaprojektowane wtryskiwacze i/lub niedogrzanie silnika. Jak to można naprawić akcją serwisową bo pewnie akcja dotyczy softu?
                          CIVIC IX 1,8/142KM

                          Comment


                          • Dobrze, tylko że w Pl nikt problemu z tym nie ma. A auto bardzo szybko się nagrzewa, w marcu mija już 2 lata odkąd jest w Pl, w USA ten problem występuje od nowości, więc nie widzę powodu do niepokoju.

                            Comment


                            • nie wiem czy to prawda, w książce pisze że trzeba sprawdzać olej co... itp. ja sprawdziłem 3 razy, jest ciągle tyle samo i prawdę mówiąc jak na oleju przejedziemy 10 tys to trudno sprawdzić czy śmierdzi wachą myślę jednak że honda nie mogła by sobie pozwolić na taki defekt tym bardziej że silnik 1,5 to główny motor teraz w hrv wcześniej w crv uważam w związku z tym że to incydenty ktre pewno zostały wyeliminowane przez inżynierów.

                              Comment


                              • IGNACJOSZ,
                                Szanuj język.

                                Comment

                                Working...
                                X