Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z tym co prowadziłem rozmowę stojąc koło auta to robił serwis możesz jej harfy . Pytając go jak długo pracuje w tym serwisie -20 lat , facet wygládał na zadbanego z nowoczesną brodą drwala i fryzem i dość uprzejmie odpowiadał . Nie wyglądał na typowego Janusza.

    A , auta na tor ?, specjalnie zalewają ponad stan by w ostrych zakrętach nie brakowało smarowania


    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
      A , auta na tor ?, specjalnie zalewają ponad stan by w ostrych zakrętach nie brakowało smarowania
      Raczej przekonstruowują misę olejową, np. wstawiając przegrodę.. jeżdżenie z za dużą ilością oleju może objawić się dostawaniem oleju do dolotu.. może pojawić się zwiększone zużycie oleju... wyższe jest ciśnienie w skrzyni korbowej... generalnie nie jest to wskazane. Nie na darmo konstruktor silnika wyznacza ten maksymalny poziom do jakiego można wlać oleju.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • A wracając do przypadku w Honda Karlik to przeczytałem przed chwilą, że serwis stwierdził, że mial 1 litr oleju za dużo ! Nie podaje ile w tym było benzyny.

        Comment


        • Znalazłem wypoiedz na temat silnika 1.5 w C-RV,



          ludzie o tym pisza od kilku lat, rok temu w chinach wstrzymano sprzedaz tego modelu poniewaz masowo wystapily usterki silnika, Honda miala " wgrac software" i problem mial zniknac, nie zniknal. w usa trwa akcja naprawy silnikow na gwarancji, 700 tys crv w usa i 350 tys crv w chinach czeka na naprawe silnika i nie wiadomo czy bedzie skuteczna. sa rozne wyjasnienia wad tego silnika - najbardzje uzasadniona technicznie jest taka, ze silnik zostal "overworked" wyjasniam - silniki turbo maja z def wieksze obciazenia termiczne i cisnieniowe dlatego musza latwiej oddawac cieplo, to wymaga troche innych stopow metalu kadluba i glowicy plus bardzo efektyznego systemu chlodzenia/ i Honda dala rade zrobila super chlodzenie i sztywny blok niepodatny na obciazenia cisnieniowe. niestety kadlub i glowica nie "wspolpracuja" termicznie z tlokami i pierscieniami (w tym silniku sa dwa rodzaje tlokow inne w slabszej wersji i mocniesjze w silnijeszej wersji) sa to tloki kute. po zaplonie sinik sie chlodzi i tlok nie przylega do cylindra bo jest zaprojektowany do pracy w temp 90 -100° C wiec benzyna splywa do miski olejowej, jak sie rozgrzeje jest ok, tloki sie uszczelniaja ale nastepuje to po 30 minutach circa, przez 30 minut etylina siapi do kompartmanetu olejowego. dodatkowo tloki chyba nie trzymaja norm srednicy po prostu wyglada na to, ze sa niechlujnie kute i kazdy jest inny, ale tu nie mam pewnosci. krotko mowiac Honda przedobrzyla i zapmniala, ze silnik zimny to inny uklad termiczno mechaniczny niz silnik cieply. problem splywania benzyny w maklyahc ilosciach wystapuje w kazdym silniku spalinowym ale bardzo krotko np 2 -4 minuty natomiast u hondy benzyna leci do oleju przez 30 minut


          Moja wiedza o silnikach jest raczej podstawowa ,ale z tym rozgrzewaniem przez 30 minut to chyba coś nie tak.Wypowiedz napisał jakś widz w opini o filmie o C-RV zamieszczonym na YouTube
          Last edited by Gość; 14-12-2018, 19:58.

          Comment


          • To nieciekawie to wygląda... jednym słowem -tandeta.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Nie bardzo rozumiem jak opisany powyżej problem można próbować naprawić softem, może więcej paliwa na początek by szybciej nagrzać tłoki? Jeszcze tego brakuje by w instrukcji napisali - nie gasić silnika to problem nie wystąpi. No to zespół projektowy ma teraz niezły ból głowy.
              CIVIC IX 1,8/142KM

              Comment


              • Teraz pytanie czy nasze 182KM to wersja słabsza czy ta mocniejsza z wadą. U nas jak na razie ten problem nie występuje, raczej nikomu nie rośnie, a przez takie jak napisałeś niedopatrzenie u kogoś na Forum by to wystąpiło, w końcu już prawie 2 lata jest w Pl, a na razie jedynie był jednostkowy przypadek w Poznaniu.

                A gdyby jednak to też naszych dotyczyło, to będą nas wzywać na wymianę silników ???

                Ostatnio wyszła na jaw kolejna afera vaga, sprzedawał auta przedprodukcyjne, dot to coś ok 13tys samochodów.

                Comment


                • Wszystko zależy od tego na ile ten człowiek który to napisał był kompetetny, czy on to wie czy myśli że wie, w 30 minut silnik można zagrzać a nawet przegrzać

                  Comment


                  • W moim przypadku nie obserwuję wzrostu poziomu oleju w silniku.
                    Jeżdżę głównie odcinki 10 km dom-praca i praca dom, plus jakieś wypady do większego miasta na zakupy ok. 40 km.
                    Poziom oleju stoi w miejscu ok 2mm poniżej maks. na bagnecie. Olej Ravenol SSO 0W-30 A3/B4.

                    Jednak ciekawa sprawa z tym o czym piszecie, będę się przyglądał.

                    Comment


                    • Tu link do artykułu z testem jak trudno rozgrzać współczesny silnik, akurat mam ten sam silnik co w artykule i wiem że temperatura cieczy chłodzącej nie ma przełożenia na temperaturę oleju
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • Chwila, jeśli to prawda, to wówczas lepiej mieć olej 0w20

                        Comment


                        • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                          Tu link do artykułu z testem jak trudno rozgrzać współczesny silnik
                          A jak Ty jedziesz to też Ci się tak wolno nagrzewa ? Bo ten gościu przez 10 minut bardzo powoli jedzie ok. 25 km/h. Po 18 min. jedzie ok. 40 km/h. To tak trochę nienaturalnie I z tym auto-stop to też nie tak, w warunkach rozgrzewania się silnika nie włączy się (tak jest w X gen). Dlatego jestem ciekawy jak to wygląda u Ciebie w porównaniu z tym testem ? Pytam też pod kątem odparowywania paliwa w swoim Xgen.

                          Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          Chwila, jeśli to prawda, to wówczas lepiej mieć olej 0w20
                          Ależ to oczywiste , że tu mamy przewagę
                          Last edited by Stach13; 15-12-2018, 12:43.

                          Comment


                          • Do pracy mam 23km, pierwsze 6 km droga podmiejska, w temperaturze jak teraz około 0 stopni po 5km mam 90 stopni na cieczy chłodzącej a temperatura oleju nawet się jeszcze nie wyświetla, olej ma 50 stopni po 7-8 kilometrach a 85 uzyskuje powyżej 15km, jak temperatura przez kilka dni była rano minus 5 stopni to na całej trasie nie udało się osiągnąć 90 stopni na oleju. Nie korzystam ze start stop. Przy normalnej jeździe olej powyżej 90 stopni mam w trasie lub w temperaturach zewnętrznych sporo dodatnich.
                            CIVIC IX 1,8/142KM

                            Comment


                            • Dzięki, to cenna informacja. Taka jazda jak niektórzy moi sąsiedzi 2-3 km na zakupy to mordowanie silnika. To powszechnie wiadomo, ale nie wiedziałem, że olej tak wolno się nagrzewa.

                              Comment


                              • W takim razie wielka szkoda, że nie ma w X-genie wskaźnika temperatury oleju.

                                Comment

                                Working...
                                X