Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeżdżę sporo w warunkach miejskich, sporo król†kich odcinków i czy zimą czy latem poziom oleju na tym samym poziomie stoi. A mamy ten sam silnik. Podobne do Ciebie spostrzeżenia miałem przed pierwszą wymiana oleju. Od tamtej pory nic nie ubywa i nic nie przybywa a mam 48k przejechane na naszej ulubionej "wodziance". Jedź i zmień olej jeśli jeździsz na "fabrycznym".

    Comment


    • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
      Gdy odbierałem auto z salonu było z pół cm ponad stan a teraz dobre 2 cm ponad
      Zweryfikuj może jeszcze raz ten pomiar. Przy oleju 0W20 ciężko odczytać właściwy poziom. Wydaje się to mało prawdopodobne, aby nawet po dwóch tygodniach przejeżdżania krótkich odcinków przybyło Ci aż 1,5 cm na bagnecie.

      Comment


      • Wcześniej faktycznie cieżko było sprawdzić stan tego oleju bo był na bagnecie przeźroczysty, wiec na różne sposoby go sprawdzałem, pod światło takie i inne itd. Teraz mam 9 tyś i olej jest już dość ciemny i generalnie widać go na bagnecie. 2 cm ponad dziurkę tą od max. Dziwna sprawa. Sprawdzałem dzisiaj z 6 razy ten olej. Załamka:/

        Comment


        • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
          Wcześniej faktycznie cieżko było sprawdzić stan tego oleju bo był na bagnecie przeźroczysty, wiec na różne sposoby go sprawdzałem, pod światło takie i inne itd. Teraz mam 9 tyś i olej jest już dość ciemny i generalnie widać go na bagnecie. 2 cm ponad dziurkę tą od max. Dziwna sprawa. Sprawdzałem dzisiaj z 6 razy ten olej. Załamka:/
          Nie załamuj się tylko jedź na wymianę i dopilnuj aby w ASO nie przelali. Bardzo trudno odczytać poziom tego oleju kiedy jest "czysty". Fabryka przelewa i ja fabrycznie miałem ponad kropkę zalane. Wymienisz i jestem przekonany, że problem zniknie. Przynajmniej na bazie własnego doświadczenia to piszę. Jestem po paru wymianach oliwy i poziom od wymiany do wymiany taki sam a jeżdżę sporo w warunkach miejskich i w sumie trzecia zima ....już prawie za mną.

          Comment


          • Dzięki. Trochę mnie pocieszyłeś. Ile wchodzi oleju do 1.0 tak aby nie było przelane ponad max?

            Comment


            • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
              Dzięki. Trochę mnie pocieszyłeś. Ile wchodzi oleju do 1.0 tak aby nie było przelane ponad max?
              Nie więcej jak 4 litry i jest ok.

              Comment


              • Panowie jako, że wątek o przybywającym oleju w 1.5t już był to połączyłem nowy temat (1.0) z 1.5. Powody przybywania oleju i jego skutki są takie same dla obu silników więc nie będziemy prowadzić równolegle 2 takich samych tematów.

                Comment


                • Po przeczytaniu na forum, że czasami w aso mogą przelać olej postanowiłem sprawdzić u siebie fakture z aso po wymianie oleju w okolicy 3kkm, , i tam w pozycji olej mam 4 litry. Jak to możliwe, i czy spotkaliście się że i u Was tak było, że do silnika do którego wchodzi 3.5 litra (silnik 1.5 z filtrem jak sie wymienia) sprzedali 4. Czyżby mechanik pomylił silniki? No jadę niedługo na pierwszy przegląd i wyjaśnię raczej tą sprawę. Nie po to daję do ASO na wymianę podstawowej rzeczy aby popełniali takie błędy. Nie powiem, wkurzyłem się. Sprawdzałem wielokrotnie olej , ale w tym aucie to porażka, a może...porażka bo tego oleju za dużo wlali. Ja nie zweryfikowałem wcześniej, bo tak jak wiecie , pomiar to "na dwoje babka wróżyła"

                  Comment


                  • Mówcie i myślcie co chcecie, ale niestety temat "oil dilution problem" jest dość rozdmuchany nie tylko w USA, ale i u nas w Polsce. Być może te 100 - 150 tys. km się przejedzie bez problemów, ale co będzie dalej ? Tego nikt nie jest w stanie przewidzieć. Na pewno problemy z olejem które pojawiają się na tym jak i na dziesiątkach innych forów wpłyną na to, że Civic X 1.5, a być może również i 1.0 nie będzie trzymać ceny tak wysoko jak Civic IX 1.8 /1.4, które do dzisiaj mają opinię niezawodnych.
                    .

                    Comment


                    • Zamieszczone przez michonda Zobacz posta
                      czy spotkaliście się że i u Was tak było, że do silnika do którego wchodzi 3.5 litra (silnik 1.5 z filtrem jak sie wymienia) sprzedali 4.
                      U mnie na fakturze też były 4 litry. Przy następnej wymianie zapytałem w ASO wprost, dlaczego w IO mam opis, że do mojego silnika wchodzi 3,5 litra a na fakturze są 4 litry. Odpowiedzieli, że leja pod max. i wtedy wchodzą 4 litry. Ale na następnej fakturze nie było już 4 tylko 3,8 litra. Sprawdziłem stan na bagnecie i było pod. max. Czyli przyjąłem , że pod max. wchodzi 3,8 litra. Stąd wniosek, że ASO na fakturze zaokrągla do czterech litrów, bo skoro po wlaniu 3,8 miałem poziom pod max. to 4 litry już by było ponad max. A jak wiadomo przelanie oleju ponad max. jest niedopuszczalne i może doprowadzić do awarii silnika. Spróbuj zweryfikować dokładnie jaki masz stan na zimnym silniku bo najważniejsze nie to co na fakturze tylko to co w silniku.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                        Mówcie i myślcie co chcecie, ale niestety temat "oil dilution problem" jest dość rozdmuchany nie tylko w USA, ale i u nas w Polsce. Być może te 100 - 150 tys. km się przejedzie bez problemów, ale co będzie dalej ? Tego nikt nie jest w stanie przewidzieć. Na pewno problemy z olejem które pojawiają się na tym jak i na dziesiątkach innych forów wpłyną na to, że Civic X 1.5, a być może również i 1.0 nie będzie trzymać ceny tak wysoko jak Civic IX 1.8 /1.4, które do dzisiaj mają opinię niezawodnych.
                        .
                        Tak ten etap myślenia panikowego mam już za sobą, w Usa jest mnóstwo pomodzonych 1,5turbo z przebiegiem ponad 200kkm i nic się nie dzieje, oczywiście u głąbów, którzy jeżdżą po 1km po bułki takie animozje ze względu na rodzaj silnika występują, ale to już ich problem. Ostatnio w AŚ był ranking i Honda jest na pierwszym miejscu.
                        Wczoraj jakiś głąb wlał mi równe 4 litry czyli całą bańkę, a to mniej więcej ponad 1 cm na bagnecie powyżej max, dziś musiałem to odessać i teraz mam jakieś 1,5 - 2 mm powyżej max, więc generalnie tacy specjaliści pracują w Aso bo to kolejny już raz kiedy przelewają

                        Comment


                        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          Wczoraj jakiś głąb wlał mi równe 4 litry czyli całą bańkę,
                          Jak im dajesz olej to musisz domagać się zwrotu 1/2 litra. Jak Ci się nie spodoba na bagnecie to sobie dolejesz co jest łatwiejsze od odsysania. Nie pierwszy raz Ci leją z Twojej banki więc jakieś doświadczenie już masz
                          Last edited by Stach13; 28-01-2020, 18:27.

                          Comment


                          • Zgadza się, ale pośpiech robi swoje

                            Comment


                            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Wczoraj jakiś głąb wlał mi równe 4 litry czyli całą bańkę, a to mniej więcej ponad 1 cm na bagnecie powyżej max, dziś musiałem to odessać i teraz mam jakieś 1,5 - 2 mm powyżej max, więc generalnie tacy specjaliści pracują w Aso bo to kolejny już raz kiedy przelewają
                              Niestety paproki się zdarzają w ASO, których cechuje podejście "przecież nie moje, to co mi tam". Więc jak kolejny raz klient cofnie auto do hali by musiał doprowadzić stan oleju do prawidłowego poziomu.... Innego wyjścia nie ma. Lub od razu poprosić o rozmowę. I nie z "paprokiem" a z kierownikiem.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                                Tak ten etap myślenia panikowego mam już za sobą, w Usa jest mnóstwo pomodzonych 1,5turbo z przebiegiem ponad 200kkm i nic się nie dzieje, oczywiście u głąbów, którzy jeżdżą po 1km po bułki takie animozje ze względu na rodzaj silnika występują, ale to już ich problem. Ostatnio w AŚ był ranking i Honda jest na pierwszym miejscu.
                                Wczoraj jakiś głąb wlał mi równe 4 litry czyli całą bańkę, a to mniej więcej ponad 1 cm na bagnecie powyżej max, dziś musiałem to odessać i teraz mam jakieś 1,5 - 2 mm powyżej max, więc generalnie tacy specjaliści pracują w Aso bo to kolejny już raz kiedy przelewają
                                Są takie które mają 200 kkm i nic się nie dzieje, a są tacy, co mają kilkukrotnie mniej i są problemy. Obrażanie ludzi u których to występuje od głąbów nic nie zmieni. Być może po etapie myślenia panikowego przyszedł u Ciebie dysonans poznawczy (honda ma najlepsze silniki vs "oil dilution problem") i próbujesz to wyładować nazywając ludzi z wadliwymi silnikami głąbami.
                                Nie zmienia to faktu, że problem z rozcieńczaniem oleju jest. I tak, jest to silnik 1.5, ten sam, który masz pod maską. Zresztą nieprzypadkowo w ASO powiedzieli, że z 1.5 byli u nich klienci z problemami, o czym pisałem w innym poście.

                                To że u Ciebie na działce dzisiaj jest zimno nie znaczy, że nie ma ocieplenia klimatu w Polsce.
                                Last edited by Optimum; 28-01-2020, 19:09.

                                Comment

                                Working...
                                X