Co sądzicie o MILLERS XF LONGLIFE C2 0W30 do 1.5T z GPF. Gdybym nie miał GPF to zalałbym Amsoil SS 0w20 albo 0w30, a tak trzeba C2/C3...
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
ale w jakim sensie? Ja uważam go za alternatywę dla innych olejów do oszczędzania paliwa. Pytasz czy na tym oleju da się bardziej zaoszczędzić paliwo niż innych z tej grupy? nie, nie da się, będą spalać podobnie.
Piszesz nie w tym temacie co trzeba, temat przeniosłem w miejsce gdzie cały wątek daje Ci odpowiedź szerszą na twoje pytanie. Poczytaj od początku.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
W takim razie czy oleje 0w20 C5 nie są alternatywą dla OEM Honda Type 2.0? Taki millers np.
Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C5 o lepkości 0w20. Przeznaczony do szerokiej gamy producentów europejskich i azjatyckich,
albo ten Ravenol:
Opis produktu: RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, […]
Comment
-
nie mam, ale chcąc zostać przy lepkości 0w20 natrafiłem na oleje C5. Na stronie Millersa jest zapis: "Specyfikacja ACEA C5 MID SAPS jest zbliżona do ACEA C3, ale ma niski wskaźnik HTHS (pomiędzy 2,6 a 2,9 mPas)" i dlatego mnie to zastanawia. To chyba najbardziej zbliżone oleje do Honda Type 2.0?
Comment
-
Od 10 lat jeżdżę Hondą na 0w20 Motul/Amsoil i silnik pracuje odczuwalnie lżej, mniej pali, fajnie się wkręca na obroty. Uważam, że do codziennej jazdy z dużą ilością zimnych uruchomień to optimum, chociaż goniłem też na tym oleju po autostradach na południu Europy. Poza tym sama Honda od ponad dekady zaleca taką lepkość.
Wybierając ACEA C2/C3 producenci kierują się zawartością SAPS na poziomie ok. 0,8. Oleje C5 też mają SAPS 0,8 i dodatkowo są rzadkie, tak jak OEM Honda Type 2.0. Daltego się zastanawiam...
Comment
-
Nie rozumiem po co ci C5. O lepkości wypowiadać się nie będę. Tak wybrałeś to ok - Twój wybór. Natomiast lejąc C5 tracisz gwarancję na 100% więc jak chcesz stracić gwarancję to lej sobie 0w20 np. tego amsoil którego lałeś. O zapchanie GPF nie musisz się martwić . Tyle, że nie patrząc na gwarancję to lepiej wziąć 0w20 z którąś specyfikacją "A".
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Tak trochę precyzując, to Honda dopuszcza tylko i wyłącznie swój 0W20, żaden inny, więc można powiedzieć, że nie dość, że kolega straci gwarancje z tytułu niezgodnej specyfikacji ACEA C5 to i na dodatek, stosowania innego 0W20 niż wskazanego oem 0W20.. chyba, że auto już nie ma gwarancji.. to nie ma tematu, ale jeśli jest to lepiej stosować się do wytycznych w IO, oczywiście to takie dmuchanie na zimno.. bo wcale silnik może się nie popsuje i może nie będzie potrzebna gwarancja
Comment
-
Zamieszczone przez kony74 Zobacz postaczy oleje 0w20 C5 nie są alternatywą dla OEM Honda Type 2.0?
Czyli mamy tą samą lepkość 0W-20 ale różne Normy C2 i C5.
Czy jest to jakaś alternatywa? moim zdaniem co do właściwości niskopopiołowych (a właściwie środniopopiołowych) to nie. Obie Normy C2 i C5 przewidują taki sam poziom popiołów, różnica może tkwić tylko w składzie oleju.
Walka (producentów olejów) idzie o to, czym nafaszerować, "co wsadzić" do tego oleju, aby uzyskać lepszą ochronę silnika. Wiadomo jest że żaden olej "C" nie chroni silnika tak jak olej bez "C" bo jest pozbawiony pożądanych dodatków ochronnych które tworzą nie pożądany popiół dla środowiska. Wymyślono prawdopodobnie jakiś "nowy" skład i nazwano go "C5", natomiast jest on już stary bo obecnie są zaawansowane prace (ACEA) nad olejami które nazwą ACEA "C6", bo klepnięto w UE Nowe normy emisji spalin głównie dla CO2 i będą wprowadzane w życie pomiędzy 2021 i 2030 rokiem. Od tego nie ma odwołania.
Millers tym razem "pierwszy", bo zazwyczaj pierwszy jest Castrol, bo ma najwięcej pieniędzy na badania laboratoryjne. No i taka ściganka trwa, kto będzie pierwszy, ten ukroi tortu więcej dla siebie. Kto wie może doczekamy że Millers będzie jako OEM w ASO? (raczej nie grozi, bo Castrol i tak ich przepłaci).
Co do alternatywy, no to taka ona jest, że jest żadna, w sensie ochrony silnika. W sensie środowiskowym to taka że możesz liczyć na jakiś inny skład, czyli nadal masz ten sam średni poziom popiołowości SAPS, ale jakieś inne dodatki w składzie.
Generalnie obie Normy z punktu widzenia popiołowości są średniopopioowe czyli takie same.
Podział tych Norm C jest dość zawiły, ale gdzieś pisze ile każda z tych Norm może mieć Max popiołu, grupując je, to C2; C3; C5 to średniopopiołowe (Medium SAPS) a C1; C4 to niskopopiołowe (Low SAPS).
Dana Norma "C" jest też wypadkową technologii stosowanych przez producentów samochodów i wiadomo jest że Niemiec z Japończykiem się nie dogada, po prostu niemiec za bardzo śmierdzi. Wiec gdyby miał filtr od jponca zatkał by go w 2 tygodnie.
Stąd Producenci Europejscy w tym "C" zrobili sobie jeszcze własne specyfikacje i wychodzi na to że nieiemiec musi mieć nieco inny system taki który zniesie więcej popiołu (z uwagi na dziadowskie silniki).
Więc ACEA "C" mamy tylko w samochodach osobowych.
I tak, klasa ACEA C1 do silników Mazdy, Forda i Jaguara. Klasa ACEA C2 do silników Fiata i PSA (francuzi - mówi się o C2 "klasa francuska"), oleje klasy ACEA C3 do jednostek napędowych BMW, Daimler, VW AG, klasa ACEA C4 do Renault i Nissana jako jeden koncern.
Widać z tego że Honda ulokowała się "bezpiecznie" w klasie C2 i C3 czyli w śród potencjalnych śmierdzieli, czyli nie za bardzo wyjałowione oleje, czyli nieco lepiej dla silnika, w sumie tragedii nie ma.
Stąd możesz spotkać na opisie niektórych olejów ACEA A3/B4/C3.
No i C5 w olejach o wysokiej lepkości nie znajdziesz, czyli zgodnie z gradacją literek w nazwie im wyższa, tu już "5" to dla olejów jak te co zalałeś o niskiej lepkości czyli 0W-20.
Czyli jak będzie gdzieś "C5" to w ciemno mogę powiedzieć że olej o niskiej lepkości, zgodnie z trendem do oszczędzania paliwa.
Przykład z Renault:
Pomimo trudnej sytuacji, która panuje obecnie na całym świecie, Wolf Lubricants wprowadził na rynek oleje silnikowe dla pojazdów marki Renault, zgodne z - MotoFocus.pl
Wolf Lubricants – 65629 OFFICIALTECH 5W30 C2/C3, który powstał błyskawicznie w marcu 2019 r., by spełnić wymagania tej normy jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnego procesu wydania aprobaty przez firmę Renault.
Olej OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 pomyślnie przeszedł wszystkie badania zgodnie z normami homologacji Renault RN17, co zapewniło dystrybutorom i warsztatom wczesny dostęp do produktu spełniającego wymogi normy RN17, pozwalając im uzyskać przewagę konkurencyjną. Ten olej dla flot samochodów osobowych posiada również oficjalne aprobaty niemieckich producentów OEM: BMW Longlife-04, MB 229.52 i VW 505.00/505.01 oraz jest zgodny ze specyfikacjami firm GM i Fiat.
Podkreślam tu słowo "błyskawicznie", "przewagę" (sie pytam qur...a nad czym?) widać że to nie ma nic wspólnego z dobrem klienta, (jego silnikiem) a wyłącznie ściganie się w celu kto szybciej przejmie rynek.Last edited by rambo7; 23-06-2020, 12:11.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Dzięki za wyjaśnienie. Jasne, że nie zamierzam lać na gwarancji innego oleju niż podaje instrukcja. Norma ACEA C5 jest nowa i zastępujeA1/B1 według tego artykułu: https://zmienolej.pl/pl/blog/top-new...acji-acea-a1b1
Dlatego wydaje i się, że oleje 0w20 C5 będą mogły być w przyszłości używane zamiast OEM Type 2.0 dla samochodów po gwarancji, bo nie widzę argumentów przeciw. Swoją drogą, ciekawe czy nie będzie zmienionych zapisów w instrukcji obsługi dla poliftów, albo na rok 2021.
Comment
-
Zamieszczone przez kony74 Zobacz postaDzięki za wyjaśnienie. Jasne, że nie zamierzam lać na gwarancji innego oleju niż podaje instrukcja. Norma ACEA C5 jest nowa i zastępujeA1/B1 według tego artykułu: https://zmienolej.pl/pl/blog/top-new...acji-acea-a1b1
Dlatego wydaje i się, że oleje 0w20 C5 będą mogły być w przyszłości używane zamiast OEM Type 2.0 dla samochodów po gwarancji, bo nie widzę argumentów przeciw. Swoją drogą, ciekawe czy nie będzie zmienionych zapisów w instrukcji obsługi dla poliftów, albo na rok 2021.
Po gwarancji możesz sobie lać co chcesz. Jedyny słuszny wybór po gwarancji to A3.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez kony74 Zobacz postaA można lać A3 do GPF?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez Paluch Zobacz postaNa gwarancji nie.
Comment
Comment