Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

    Panowie - będąc dziś w rzeszowskim salonie Hondy zasięgnąłem i zaktualizowałem podawane poprzednio przeze mnie w innym wątku info dotyczące instalacji GPF w samochodach rocznika 2018. Krótko w punktach co ustaliłem:
    1. Wszystkie modele wyprodukowane od czerwca OFICJALNIE będą już wyposażone w GPF.
    2. Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem jeszcze auta z 2018 wg specyfikacji z 2017 (bez GPF) RADZĘ zrobić zamówienie jak najszybciej. Oglądając dziś wraz ze sprzedawcą na komputerze bieżący stock stwierdzam, że takich aut jest naprawdę niewiele - szczególnie tych z CVT. Jeśli ktoś jest zainteresowany i ma to dla niego znaczenie - to wybierajcie ze sprzedawcą auta z oznaczeniem kodu produkcji z literką H w środku kodu - nowe modele mają już literkę J, ponadto wyraźnie jest wskazane u nich w systemie, że auta z rocznika 2018 wg specyfikacji z 2017 mają wyraźnie też wskazany w kodzie rok 2017 - te z literką J już mają wskazany kod 2018. Zaznaczam, że nie są to auta z wyprzedaży rocznika - zresztą 1.5 już nawet pojedynczych chyba nie ma z 2017.
    3. Auta z silnikiem 1.5 wyposażone w GPF OFICJALNIE (na papierze) będą miały wskazaną moc 179KM (zamiast 182KM). Nie pytałem o 1.0 - także nie wiem jak to będzie wyglądało...

    Ja osobiście przyspieszam raczej proces zakupu - miałem finalizować pod koniec roku - zrobię to chyba jednak na tygodniach... Nie chcę być testerem tego gówna...

  • #2
    Ufo dobrze, że zamówiłem typka - ma być na początku czerwca

    Comment


    • #3
      mała aktualizacja do mojego postu powyżej...
      Zamówiłem dziś ostatecznie w jednym z salonów 1.5t Sport Plus'a w kolorze Brilliant Sporty Blue... Jeśli kogoś interesuje - na dzień dzisiejszy na tzw. stock'u wersji 1.5 w odmianach Sport i Sport Plus z oznaczeniem kodu produkcji HK (specyfikacja 2017) już nie ma... Wszystkie dostępne jeszcze w poniedziałek (np. wówczas jeszcze dwa Sport Plusy niebieskie), które widzieliśmy w salonie ze sprzedawcą w systemie, w kolejne kilka dni porezerwowały poszczególne salony... Dlatego jeśli ktoś jest zainteresowany taką specyfikacją (bez GPF) to polecam się pospieszyć, bo za chwilę może nie być już z czego wybierać...

      Comment


      • #4
        Dlatego jeśli ktoś jest zainteresowany taką specyfikacją (bez GPF) to polecam się pospieszyć, bo za chwilę może nie być już z czego wybierać...

        A ja uważam, że najgorszym doradcą przy zakupie samochodu jest pośpiech.
        Last edited by adik_pa; 20-04-2018, 22:21.

        Comment


        • #5
          Ciekawe, czy typek też będzie miał filtr. Jeśli nie, to kolejny powód dla którego lepiej kupić CTR niż cywila

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
            Ciekawe, czy typek też będzie miał filtr. Jeśli nie, to kolejny powód dla którego lepiej kupić CTR niż cywila
            A dlaczego miałby nie miec? Przecież to wymóg nowych przepisów, a nie Widzi-mi-sie Hondy... Gdyby to od Hondy zależało to pewnie żaden by nie miał.
            www.simple-events.pl

            Comment


            • #7
              Fakt. Ciekawie więc będzie wyglądało smarowanie Typka olejem o specyfikacji C3... Bardzo, bardzo,o to źle wygląda.

              Comment


              • #8
                Czy możesz napisać o jaki kod produkcji dokładnie chodzi? Gdzie go szukać?
                Ja kupiłem w marcu rocznik 2018 ale produkowany jeszcze w grudniu 2017....


                Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
                Panowie - będąc dziś w rzeszowskim salonie Hondy zasięgnąłem i zaktualizowałem podawane poprzednio przeze mnie w innym wątku info dotyczące instalacji GPF w samochodach rocznika 2018. Krótko w punktach co ustaliłem:
                1. Wszystkie modele wyprodukowane od czerwca OFICJALNIE będą już wyposażone w GPF.
                2. Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem jeszcze auta z 2018 wg specyfikacji z 2017 (bez GPF) RADZĘ zrobić zamówienie jak najszybciej. Oglądając dziś wraz ze sprzedawcą na komputerze bieżący stock stwierdzam, że takich aut jest naprawdę niewiele - szczególnie tych z CVT. Jeśli ktoś jest zainteresowany i ma to dla niego znaczenie - to wybierajcie ze sprzedawcą auta z oznaczeniem kodu produkcji z literką H w środku kodu - nowe modele mają już literkę J, ponadto wyraźnie jest wskazane u nich w systemie, że auta z rocznika 2018 wg specyfikacji z 2017 mają wyraźnie też wskazany w kodzie rok 2017 - te z literką J już mają wskazany kod 2018. Zaznaczam, że nie są to auta z wyprzedaży rocznika - zresztą 1.5 już nawet pojedynczych chyba nie ma z 2017.
                3. Auta z silnikiem 1.5 wyposażone w GPF OFICJALNIE (na papierze) będą miały wskazaną moc 179KM (zamiast 182KM). Nie pytałem o 1.0 - także nie wiem jak to będzie wyglądało...

                Ja osobiście przyspieszam raczej proces zakupu - miałem finalizować pod koniec roku - zrobię to chyba jednak na tygodniach... Nie chcę być testerem tego gówna...

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
                  Ja kupiłem w marcu rocznik 2018 ale produkowany jeszcze w grudniu 2017....
                  to na 100% tego wynalazku jeszcze nie masz...

                  Pierwszy raz tę informację powziąłem w salonie Hondy w Rzeszowie, gdzie będąc miesiąc temu sprzedawca przekazał mi, że wszystkie Civic'i wyprodukowane począwszy od czerwca br. (nie wiem niestety czy będzie to od 1 czerwca, 15 czy 30) będą już wyposażone w filtr GPF... Kilka dni później potwierdzono mi to też w Aries Honda Warszawa...
                  Jeśli chodzi o ten kod produkcji to podejrzewam, że nie da się go odczytać z numeru VIN czy innego kodu dostępnego wprost z auta na innych tabliczkach znamionowych itp... Sądzę, że oznacza on jedynie kod (partię) produkcji z poziomu Swindon UK - dostępny jest dla sprzedawców z salonów Honda w momencie przeglądania przez nich aktualnego stock'u...
                  Auta wyprodukowane w 2018 ale ze "starą" specyfikacją 2017 można odróżnić od tych z nową specyfikacją (z filtrem GPF) w ten sposób, że w kodzie produkcji tych ze starą specyfikacją 2017 oprócz szeregu liczb (nie pamiętam - jest ok. 6-7 liczb) w środku tego szeregu znajdują się literki HK, tych z nową specyfikacją znajdują się natomiast literki JK... ale jak pisałem, w momencie zamawiania auta aktualnie należy o to wyraźnie spytać sprzedawcę z jakiej partii pochodzi auto - oczywiście jeśli dla kogoś ma to znaczenie...
                  Ciekawostką jest to, że 2 tygodnie temu, w momencie kiedy rezerwowałem auto, Civic'ów ze starą specyfikacją na stock'u dostępnych już nie było - wszystkie możliwe porezerwowały już poszczególne salony w Polsce... Dostałem też informacje, że te z nową konfiguracją produkowane od czerwca 2018 do odbioru będą ok. listopada br.

                  Re:
                  Przepraszam - pisząc o tych porezerwowanych miałem na myśli jedynie wersje 1.5T Sport Plus... Nie wiem, jak jest aktualnie z innymi wersjami, a w szczególności z wersjami 1,0t... Notabene - ciekawe jaka będzie nominalna moc po zmianach tej wersji silnikowej?
                  Last edited by Daro31; 14-05-2018, 14:06.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                    Dzisiaj wymieniono mi książkę serwisową na nową, jest akcja wymian bo w starej jest podana zła masa dopuszczalna holowanej przyczepy, nie ważne. Ważne jest to, że w nowej instrukcji na stronie 674 gdzie jest podany zalecany olej zniknął wpis o oleju A3/B3 został tylko A5/B5 i oczywiście 0W-20 Type 2.0. Ciekawa sprawa.
                    To lepiej nie wymieniać tej książki jak chce się jeździć na A3 bo inaczej nie będzie się stosować oleju zgodnego z instrukcją.
                    Może dostosowali książkę do GPF-a przy którym olej A3 odpada?

                    Comment


                    • #11
                      nie można tego wykluczyć: https://autokult.pl/29159,obowiazkow...h-od-2018-roku
                      Nagminnie wycinane filtry cząstek stałych obowiązkowe będą już nie tylko w przypadku silników Diesla, ale i benzynowych. To decyzja Komisji Europejskiej. Auta będą droższe o kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych.

                      Ktoś dokonał zakupu w 2018r? to niech się wypowie czy już na to "dobrodziejstwo" zamontowane?

                      Wszystkie używane auta od razu idą w górę.
                      edit:
                      W artykule ACEA już się wypowiedziała że nie jest w stanie zrobić w tak krótkim czasie olej dla benzyniaka z GPF nie wiem jak nazwą kolejną Normę dla Benzyniaka z GPF, -D?

                      To że wycięli z Instrukcji Obsługi olej ACEA A3 i pozostał tylko A5 nie zmienia faktu że żaden z tych olejów (A3 i A5) nie jest olejem niskopopiołowym.
                      Dla silnika benzynowego z układem GPF nie ma obecnie oleju na rynku! - nie wymyślono na razie takiego. Dziwne jest to że nie wpisali tam ACEA C3? prędzej by to miało sens.
                      Pozostawienie tylko A5 jest pozbawione sensu.
                      Tak samo jak pozbawione jest sensu usuwanie cząstek stałych z benzyniaka. Obłęd.
                      Last edited by rambo7; 18-05-2018, 09:34.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Dostałem książkę gdzie był zapis, że można stosować olej A3 mam zrobione zdjęcie, po za tym mój egzemplarz nie posiada GPF więc z jakiej racji miał bym teraz zmieniać olej. Chyba, że to faktycznie już dla tych z GPF, ale jak rambo7 napisał A5 też się nie nadaje.
                        Moja Honda
                        https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Ktoś dokonał zakupu w 2018r? to niech się wypowie czy już na to "dobrodziejstwo" zamontowane?
                          rambo7 - jak pisałem już wielokrotnie w różnych wątkach - między innymi tu:
                          Panowie - będąc dziś w rzeszowskim salonie Hondy zasięgnąłem i zaktualizowałem podawane poprzednio przeze mnie w innym wątku info dotyczące instalacji GPF w samochodach rocznika 2018. Krótko w punktach co ustaliłem: 1. Wszystkie modele wyprodukowane od czerwca OFICJALNIE będą już wyposażone w GPF. 2. Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem jeszcze auta z 2018 wg specyfikacji z 2017 (bez GPF) RADZĘ zrobić zamówienie jak najszybciej. Oglądając dziś wraz ze sprzedawcą na komputerze bieżący stock

                          GPF w Civic'ach będzie montowany począwszy od produkcji czerwcowej 2018

                          Comment


                          • #14
                            Czy dobrze rozumuję: pomijając kwestie "ekologii", to stosowanie oleju A3/B3(B4) do benzyniaka z GPF nie jest błędem? (tak samo oleju A3/B3(B4) do diesla z DPF?)
                            Dziś przyszedł mi Ravenol SSO A3/B4 0W30 wymiana w przyszłym tygodniu. Pierwsza.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Tak samo jak pozbawione jest sensu usuwanie cząstek stałych z benzyniaka. Obłęd.
                            Tać nasza komisarz to klepnęła, GPF musi być, bo to zdrowe
                            Last edited by kajojek; 18-05-2018, 12:53.

                            Comment


                            • #15
                              można tak powiedzieć, ale precyzyjniej to:
                              - aby zachować trwałość filtra GPF musi być olej do GPF aby zachować jego żywotność. Tak jak w dieslu aby zachować trwałość filtra DPF musi być olej do DPF (ACEA: C3, C2, C1).
                              - właściwe jest stosowanie olejów niskopopiołowych do wersji benzyniaka z układem redukcji spalin GPF aby go nie zniszczyć. (obecnie brak takich olejów na świecie. Wymagania EU już mamy /czerwiec 2018r/. ACEA jeszcze nie stworzyła Normy dla tych wymagań).
                              - olej ACEA A3, A5, nie są to oleje niskopopiołowe zatem ograniczenie oleju wysokopopiołowego A3 na rzecz wysokopopiołowego A5 jest nonsensem. Oba te oleje A3, A5 nie nadają się do GPF, nie nadaje się też olej C.
                              Obecnie żaden olej nie spełnia Wymagań dla benzyniaków z układem GPF. Wszystko co obecnie jest dostępne jest niezgodne.
                              Być może dlatego aby jakoś "uratować" sytuację jedynym wyłącznie dopuszczonym w myśli instrukcji jest A5 od czerwca 2018r. Co jest oczywistą bzdurą i nonsensem! (w tym artykule jak pisałem ACEA się wypowiedziała że nie zdąży w tym roku zaprojektować takiego środka smarnego, a to co wyjdzie będzie pewnie jakimś substytutem, niedoróbką. Honda PL pewnie nie wie co z tym zrobić.
                              Ciekawe co będzie jak zaczną przyjeżdżać do ASO z problemem
                              - "dzień dobry, GPF mi się aktywował silnik wszedł w tryb awaryjny świeci kontrolka i auto jedzie max 90km/h"
                              - "a panie nic się nie stało, to tylko GPF się zatkał, za 1500zł panu to wyczyścimy", i za miesiąc powtóreczka. (już warsztaty zacierają ręce, oczywiście dopóki rząd nasz wspaniały nie wymyśli że będą badac czy układy nie zostały wycięte"
                              Tak że dla kupujących proponuję w pierwszej kolejności:
                              - poszukać warsztatu co to deaktywuje,
                              - wtedy można nadal bez problemu lać oleje A3 i A5.
                              Jeśli nie zdecyduje się użytkownik na wycięcie to stosowanie oleju A5 go nie uratuje.

                              Niemcy już zapowiadają odejście od dowsowsingu ich silniki z kagańcem GPF będą miały po 55KM z 1L. wiec spalanie wzrośnie, czyli ilość spalin wzrośnie a do tego kto chce silnik w Golfie z 55KM? Tak że ślepy zaułek coraz bardziej się uwydatnia.
                              Last edited by rambo7; 18-05-2018, 14:47.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X