Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam serdecznie wszystkich śledzących wątek olejowy w X gen. i chylę czoła przed wiedzą kolegów dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem tutaj na forum. Jestem w miarę świeżym użytkownikiem civica (rocznik 2019, 1.5 turbo, 29 tyś. km na budziku), a dzięki informacjom od was mogłem w miarę świadomie wybierać oleje dla swojego auta. Oleje jakich używałem do tej pory to fabryczny OEM Honda 0w20 type 2.0, zaraz później Ravenol VSW 0w30 C3, następnie Ravenol FES 0w30 C2, ponownie Ravenol WSW 0w30 C3, a teraz dla porównania wróciłem do Honda 0w20 type 2.0 - ten ostatni trochę celem porównania z poprzednimi olejami. Zmiany co około 6 lub 7 tyś. km, zupełnie nie wymuszone przez komputer, po prostu lubię częściej zmienić olej, również dla porównania pracy silnika. Styl jazdy w znakomitej większości defensywny, połowa miasto, połowa trasa, kilka razy rocznie dłuższe trasy drogami ekspresowymi i autostradami, bez przekraczania limitów prędkości. Sporadyczne odwiedziny pod czerwone pole, obroty w większości w granicach 2-3.5 tyś. rpm. Nie zauważyłem większej różnicy w zachowaniu silnika używając w.w. olejów, jedynie olej honda 0w20 type 2.0 rzeczywiście pozwala trochę zaoszczędzić paliwa w granicach 0.2, może 0.3 litra jadąc do około 90 km/h, ale i tak to może być właściwie w granicach błędu pomiaru. Przy wyższych prędkościach i krótszych trasach różnice są praktycznie niezauważalne. Oleju ani nie ubywało, ani nie przybywało, zawsze wchodziło mi 3.7 l. pod górną kreskę na bagnecie kontroli poziomu oleju.

    Przy następnej zmianie oleju zamierzam jednak wrócić do Ravenola 0w30 C3, bo zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika pozostając w ramach wskazówek sugerowanych wielkości SAE z instrukcji obsługi. Ostatnio znów jest dostępny olej Ravenol ALS 0w30 C3. I teraz moje pytanie. Jak on się porównuje do Ravenola VSW 0w30 C3? Z tabelki kolegi Grzecha wynika, że VSW ma dużo więcej dodatków przeciwzużyciowych, a ALS wydaje się mieć lepszą bazę olejową. Ale tym samym VSW ma wyższy indeks lepkości VI (197) w porównaniu do ALS (183). Wielkości hths są zbliżone (VSW 3.6, ALS 3.5). Czy w takimi razie lepiej z tych dwóch wybrać ALS mimo niższego indeksu VI? Byłym wdzięczny za opinię bardziej doświadczonych użytkowników.

    Comment


    • Zamieszczone przez museumworker Zobacz posta
      olej Ravenol ALS 0w30 C3. I teraz moje pytanie. Jak on się porównuje do Ravenola VSW 0w30 C3? Z tabelki kolegi Grzecha wynika, że VSW ma dużo więcej dodatków przeciwzużyciowych, a ALS wydaje się mieć lepszą bazę olejową.
      ALS jest w tech. "Ultra Strong Viscosity Oil", co przekłada się na mniejszą ilość kresek w tabeli - w porównaniu do VSW. Tak więc to jest na plus dla tego oleju. Dodatki przeciw-zużyciowe, temat rzeka.. obydwa oleje są z kategorii o obniżonej zawartości popiołów, ale już na wstępie widać, że ALS ma ich więcej (dane z karty)… więc skąd wniosek, że VSW ma więcej dodatków ? Tak więc to drugi plus na korzyść ALS.. a teraz jeden minus, niska temperatura zapłonu oraz niska temp. płynięcia w porównaniu do VSW, tego nie mogę za bardzo pojąć.. być może zostało to "popsute" przez większą zawartość bazy mineralnej, jakieś słabszej pod kątem parametrów fizykchem... może gr. II. (ale tego nie jestem pewien). Ale to jeszcze nie tragedia, żeby dyskwalifikować ten olej. Trzeba pamiętać, że olej jest stabilniejszy podczas ścinania w porównaniu do VSW.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Rozumiem, że w Civicu X z 2018r. z Kanady nie będzie tego nieszczęsnego filtra? Pewnie nie ma tam tak restrykcyjnych przepisów. W ogóle w numerze vin mam kombinację JH.

        Comment


        • jeśli Civic jest przed wrześniem 2018 sprzedany to nie ma. EU w 2020 95g/km w USA i Kanadzie 121g/km czyli nie ma.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            ALS jest w tech. "Ultra Strong Viscosity Oil", co przekłada się na mniejszą ilość kresek w tabeli - w porównaniu do VSW
            Dzięki bardzo za odpowiedź. Ale według danych na stronie Ravenola (zarówno polskiej, jak i niemieckiej) obydwa oleje, tj. ALS 0w30 C3 oraz VSW 0w30 C3 są w technologii USVO. Czy tak duża ilość kresek w Twojej tabeli przy VSW znaczy że VSW ma gorszą bazę? Czy jest coś innego co przeoczyłem?

            Comment


            • Zamieszczone przez museumworker Zobacz posta
              Czy tak duża ilość kresek w Twojej tabeli przy VSW znaczy że VSW ma gorszą bazę?
              Nie, prawdopodobnie ma więcej modyfikatora lepkości, trochę, w innych proporcjach dobrano jego składniki bazowe niż w przypadku ALS, przez co spadek lepkości podczas obciążeń jest ciut większy (to pokazują kreski w tabelce -im mniej tym lepiej- w danej grupie SAE). Bazę to akurat ma lepszą VSW. Fakt obydwa są USVO, w tabelce nie dopisałem dla VSW.
              Last edited by Grzechu; 08-04-2021, 07:35.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Tak się zastanawiam, jakie znaczenie ma niska zawartość popiołu w oleju C2/C3 jeśli silnik nie bierze zauważalnych ilości od wymiany do wymiany?

                Comment


                • no, to jest klu sprawy. Oczywiście że żadnego.
                  (te niezauważalne ilości to powiedzmy 100-200ml, nalej tyle do kubka metalowego, postaw na kuchence elektrycznej i grzej tak długo aż odparuje, a z tego co zostanie spróbuj, zatkać cokolwiek, nic mi nie przychodzi do głowy co można by tym zatkać. Jak komuś się uda tym zatkać cokolwiek, to niech da znać. To jest wygłup zielonych, w USA olejów C się nie stosuje w ogóle w żadnych nowych Hondach, w ogóle to takiej Normy tam nie ma.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • To wszystko możę i prawda ale silniki diesla z filtrami dpf pracują już wiele lat na olejach c3 i jakoś sobie radzą, a różnicy w smarowaniu w stosunku do benzyniaków chyba dużej nie ma.

                    Comment


                    • Wprawdzie już pisałem kiedyś, ale może nie wszyscy czytali, oleje spełniające specyfikację ACEA, Cx jak Ax, mają identyczne wymagania dotyczące maksymalnego zużycia wałka rozrządu, pomimo, że te pierwsze mają obniżoną zawartość popiołów. Jest to metoda CEC-L-38-A-94 (TU3M) tzw. Valve train scuffing wear. Zarówno dla Cx jak Ax maksymalna wartość zużycia wynosi max. 15um. Tak więc nie ma obawy, że oleje Cx będą dużo gorzej chroniły silnik niż Ax. Być może po przebiegu rzędu 300tys.km, mierząc takie wałki wyjęte z silników: pierwszy na oleju Cx, a drugi na Ax, zobaczymy jakąś delikatną różnicę rzędu kilku um, na korzyść tego wałka który był smarowany olejem Ax.. od i tyle...
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Więc jak filtr w takim przypadku może pożyć 2x dłużej to nie warto ryzykować dla tych kilk um.

                        Comment


                        • Dla mnie to rzecz nie zrozumiała, kogo wśród znajomych nie zapytam to po gwarancji mechanicy do aut bez Gpf leją im oleje z normą ACEA Cx. A przecież ta norma istnieje już jakiś czas a w IO producent dla aut bez GPF nie dopuszcza tej normy. Dziwne to postępowanie mechaników a i dziwne podejście właścicieli aut. Jak próbowałem coś z nimi w tym temacie pogadać to na ogół usłyszałem że mechanicy wiedzą co robią.

                          Comment


                          • co ciekawe w olejach z Cx wystepuje wysoki dosc wpolcznynnik lepkosci okolo 200, ktory ciezko uswiadczyc w ACEA Ax, moze to tylko kwestia naszej tabelki i zawartych tam przykladow, ale widzial ktos olej ACEA Ax z indexem lepkosci w granicach 200 ?

                            Comment


                            • Tylko jaką lepszą ochronę GPF zapewnia olej Cx jeśli silnik nie spala oleju. Rozumiem jeśli ktoś dolewa kilka litrów od wymiany do wymiany.....

                              Comment


                              • Zamieszczone przez kony74 Zobacz posta
                                Tylko jaką lepszą ochronę GPF zapewnia olej Cx jeśli silnik nie spala oleju
                                Może rok nie ma znaczenia, ale po jakimś czasie zawsze przy wymianie wlewając ACEA Ax skrócisz żywot filtra. Z dolewaniem pójdzie to szybciej.

                                Comment

                                Working...
                                X