Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • dobrze więc, pomożemy wiemy jakie masz warunki jazdy, bo opisałeś. Podaj swoje typy olejów i uzasadnij czemu takie wybrałeś. Podpowiemy czy to właściwe oleje "pod Ciebie" tzn, pod Twoje warunki użytkowania i temp otoczenia.
    .. ale zerkaj czasem do kompilacji, dowiesz się więcej . Przecież robię to dla takich jak Ty, bo wiem że znaleźć coś nie jest łatwo.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Czujesz? 107 razy pytał o to samo i 107 razy było dopowiadane na temat. i tak w kółko.
      Oj Rambo, ale jesteś bezwzględny
      Przecież kolega nie pisze :"Prosze doradzcie mi jaki olej wybrac", tylko:
      Zamieszczone przez mikell Zobacz posta
      Prosze doradzcie mi jaki olej wybrac i po ilu km od nowośći wymienić-biorac pod uwage moje małe przebiegi okolo 12 tys/rok ( krótkie odcinki do pracy raz dziennie ok 5 km, a wiec na zimnym plus okolo 15 km w miescie w ciagu calego dnia i raz w tyg dłuzsze tracy okolo 100 km ).
      Czyli podaje dość precyzyjnie warunki eksploatacji swojego auta. I zapewne nie chodzi mu o konkretny olej konkretnej firmy tylko o normę i SAE. Przecież nie jednemu tutaj doradzałeś jak podawał swój styl jazdy, a wiesz ,że Twoja opinia będzie tutaj bardzo ważna. I przy okazji inni skorzystają.Pewnie ,że może czytać i czytać ale przecież każdy z nas jest na pewnym etapie zagubiony. Zwłaszcza w takim wątku jak olejowy.

      Comment


      • należny przy tym pamiętać że Forum jest "ciałem doradczym" a r7 nie jest wyrocznią. Odpowiedzialność za stosowanie środków eksploatacji można cedować na ASO lub na siebie o ile ma się odpowiednią wiedzę i doświadczenie.
        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        że Twoja opinia będzie tutaj bardzo ważna.
        ...no niedobrze, niedobrze ... dążę do tego w tych dyskusjach aby użytkownik nabrał przekonania do swoich wniosków które wyciągnie z wiedzy którą tu dostaje. Chodzi o to by każdy był pewny siebie, tzn. nabrał przekonania na podstawie własnych wniosków i przemyśleń, tak jak Ty Stachu. Nikt z Tobą już nie dyskutuje i nie pastwi się czy dobrze wybrałeś czy nie. Sam wiesz co jest dla twojego silnika dobre nie ma tu znaczenia moja opinia, podjąłeś swoją decyzję i to szanujemy.
        Nie cedujemy odpowiedzialności na forum, "bo na forum jeden gość pisze to i tamto", myśleć musi każdy sam. Niektórzy nie chcą czytać, nie insertuje ich to z różnych powodów i zostawiają wybór ASO, to też ich sprawa.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          należny przy tym pamiętać że Forum jest "ciałem doradczym" a r7 nie jest wyrocznią.
          Jasne ze nie jesteś wyrocznią ale branie pod uwagę opinii kogoś kto zna się na rzeczy jest jak najbardziej wskazane.

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Nie cedujemy odpowiedzialności na forum, "bo na forum jeden gość pisze to i tamto", myśleć musi każdy sam
          Oczywiście, że tak. Ale wyrażenie własnej opinii na dany temat nie wiąże się z żadną odpowiedzialnością. Nikt tu na tym forum nikomu nic nie narzuca tylko wyraża własne zdanie.

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            należny przy tym pamiętać że Forum jest "ciałem doradczym" a r7 nie jest wyrocznią. Odpowiedzialność za stosowanie środków eksploatacji można cedować na ASO lub na siebie o ile ma się odpowiednią wiedzę i doświadczenie.

            ...no niedobrze, niedobrze ... dążę do tego w tych dyskusjach aby użytkownik nabrał przekonania do swoich wniosków które wyciągnie z wiedzy którą tu dostaje. Chodzi o to by każdy był pewny siebie, tzn. nabrał przekonania na podstawie własnych wniosków i przemyśleń, tak jak Ty Stachu. Nikt z Tobą już nie dyskutuje i nie pastwi się czy dobrze wybrałeś czy nie. Sam wiesz co jest dla twojego silnika dobre nie ma tu znaczenia moja opinia, podjąłeś swoją decyzję i to szanujemy.
            Nie cedujemy odpowiedzialności na forum, "bo na forum jeden gość pisze to i tamto", myśleć musi każdy sam. Niektórzy nie chcą czytać, nie insertuje ich to z różnych powodów i zostawiają wybór ASO, to też ich sprawa.
            Za duzo filozofii w tym wszystkim
            Widomo ze decyzja i skutki jej biore na klatę ,spoko
            Wiele dowiedziałęm sie czego nie wiedziałem czytając kilka tych i innych tematów.
            Jesteście świetnie zorientowani w temacie i każda rada jest dla mnie bezcenna.
            a z wyborem oleju....to na bank pracownik ASO bedzie zachwalał dany olej i negował inne teorie które nie ma wpisane w procedury...
            wiem ze musze skrócić interwał wymiany o ile system nie wymusi mi sam tego oraz
            narazie na podstawie wcześniejszch z dyskusji na tym forum wybrałem ten produkt :
            Opis produktu: RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, wanów, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa wymagających lepkości wysokotemperaturowej HTHS wynoszącej co najmniej 3.5 mPa*s.. Zmniejsza tarcie i […]

            mam nadzieje ze ok.

            Comment


            • Olej który wybrałeś będzie jak najbardziej OK.

              Co do interwału mogę Ci powiedzieć na swoim przykładzie, że przy tak krótkich odcinkach mnie auto wezwało po 6 kkm na wymianę oleju. Więc system w miarę to ogarnia. Natomiast działa źle w drugą stronę. Jeśli robimy długie trasy to przeciągnie nam wymianę nawet do 15kkm albo i więcej. To dla mnie głupota. Moje żadne auto nie przejechało więcej niż 10 kkm na oleju. No ewentualnie jak się termin nie zgrał to zrobiłem 10 300 km.

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Olej który wybrałeś będzie jak najbardziej OK.

                Co do interwału mogę Ci powiedzieć na swoim przykładzie, że przy tak krótkich odcinkach mnie auto wezwało po 6 kkm na wymianę oleju. Więc system w miarę to ogarnia. Natomiast działa źle w drugą stronę. Jeśli robimy długie trasy to przeciągnie nam wymianę nawet do 15kkm albo i więcej. To dla mnie głupota. Moje żadne auto nie przejechało więcej niż 10 kkm na oleju. No ewentualnie jak się termin nie zgrał to zrobiłem 10 300 km.

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                Dzieki
                co do mojego stylu jazdy...
                to włąsciwie drugie auto w rodzinie bedzie bardziej na wyjazdy i moje "potrzeby "
                Natomiast auto do tyrania do C4 z 2007 roku 1.6 HDI bez DPF... i jak do tej pory nie do zajechania a tez ma cieżkie warunki tym bardziej jak moja Ż nim jezdzi...
                Wystarczy w nim co 10 tys olej zlac i wio....ani razu nie zawiódł...a niby francuz.
                Jakies dziwne czasy nastały..postęp nie idzie z trwałością?! byt ogólny wniosek ,wiem. ALe cos w tym jest.
                Stając przed dylematem jakie nowe auto na rynku wybrać....wolnossącą taczke czy Turbo dzika....wybór był dla mnie oczywisty.
                Co ciekawe prawie kupilem 4 letnie Audi A5...mega autko, ale... TDI..to już wgl sie bałem ze zajade ten silnik.
                Zaufałem hondzie i japońskiej myśli -aż sie nie chce wierzyc ze projektanci silnika 1.5 T nie brali pod uwagę i nie przetestowali różnych stylów jazdy i takich wartunków jak moje-przeciez to nie sa znowu takie cuda. Wiekszosc osob przebywa pierwsze km na zimnym do pracy itp.
                Wpadka podobna jak z TFSI raczej Hondzie nie przystoi,
                Swoją drogą nie słyszałem, nie przeczytałem o jakis problemach z tym silnikiem prócz USA.
                Ktoś z Was? tym bardziej o modelach z GPF, moze jeszcze za wczesnie ?

                Comment


                • Zamieszczone przez mikell Zobacz posta
                  czyli wychodzi na to że spełniasz 2 warunki: warunek konieczny i wystarczający a to praktycznie w 100% gwarantuje prawidłowe dobranie oleju . (wiele osób przychodząc na forum posiada tylko umiejętności spełniający warunek konieczny, umieją czytać ale mało widzą na temat wymagań Norm Jakościowych).
                  Na podstawie Twojego wyboru można stwierdzić że wiesz o co chodzi wybrałeś olej zgodny z wymaganiami hondy z GPF. Brawo, i o to chodzi w tym wszystkim.
                  Zamieszczone przez mikell Zobacz posta
                  Jakies dziwne czasy nastały..postęp nie idzie z trwałością?! byt ogólny wniosek ,wiem. ALe cos w tym jest.
                  słuszne wnioski, ale to obserwujesz nie tylko w obszarze motoryzacji.
                  Zamieszczone przez mikell Zobacz posta
                  aż sie nie chce wierzyc ze projektanci silnika 1.5 T nie brali pod uwagę i nie przetestowali różnych stylów jazdy i takich wartunków
                  no tu troszeczkę nie tak, oczywiście że brali no nie może być inaczej. Po to zamontowali całą gamę dodatkowych urządzeń nadzorczych aby ograniczyć defekty. Masz czujnik oleju, czujnik poziomu oleju, i-schift, elektronicznie wyliczany algorytm interwału wymiany oleju, więc jak jedziesz dynamicznie to on się radykalnie skraca i co 5tys km wymieniasz olej ASO który kosztuje krocie.
                  No nie rób sobie jaj, takich "urządzeń nadzoru oleju" w żadnej Hondzie nastawionej na osiągi i trwałość nie ma . Osiągi i trwałość to lata 80-90. Tam przewidziany był wyłącznie olej wytrzymałościowy tak jak w Ferrari czy GTR Nismo.
                  Ty kupiłeś auto eko w związku z wymaganiami środowiskowymi i "energy" - czyli nastawione na niskie spalanie, im mniej spalasz tym mniej smrodzisz.
                  Widzisz że zupełnie co innego przyświecało projektantom (nie tylko H) 30 lat temu a teraz?
                  Wiele osób tak to widzi, chce widzieć wyłącznie aspekt trwałości i jakości. Nie, dziś priorytet to nie trwałość ani nie jakość, oczywiście to jest zachowane ale to nie jest priorytet, więc jak chcesz by coś było trwałe to musisz temu pomóc, albo inaczej, zrób wszystko aby za szybko się nie popsuło.
                  No bo jeśli liczysz na to że nadlejesz olej eko-energy a będziesz zapierdzielał no to na pewno nie pomożesz wydłużyć trwałości temu urządzeniu.
                  Prócz swojego wyboru, tu masz same konkrety (styl, warunki itd) jakie oleje stosowano do X gena z DPF: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic X.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                    Jeśli robimy długie trasy to przeciągnie nam wymianę nawet do 15kkm albo i więcej. To dla mnie głupota.
                    Masz rację, u mnie przy spokojnej jeździe i głównie autostradami komputer zasygnalizował wymianę oleju po 13 tys km. Z tego ok. 10 tys. to były autostrady. Myślę, że gdybym jeździł autostradami z dużymi prędkościami, komputer odezwał by się wcześniej. Dlatego nie nazywał bym tego głupotą, bo inżynierowie ten algorytm tak opracowali , przetestowali i wdrożyli aby jednostka napędowa miała się dobrze. Oczywiście wybieganie przed komputer nie jest złym pomysłem.

                    Comment


                    • podzielę się uwagą...
                      W związku z tym że ujeżdżam hybrydę, to oczywiście temat oleju w hybrydzie "jest mi bliski"
                      Czy jest specjalny olej do Hybrydy…?

                      postanowiłem jednak zadzwonić do ASO KIA i spytałem czy w moim Niro jest filtr GPF. Na podstawie VIN'u powiedziano mi że GPF nie ma, jest klasyczny katalizator. Pan z ASO odpowiedział mi tak,: że hybrydy GPF'a nie mają bo spełniają wymagania środowiskowe wyższe niż samochody z silnikami benzynowymi z turbo. Z tego też powodu nie ma wymagania stosowania olejów niskopopiołowych. Ponad to dodał że samochody turbo benzyniaki z GPF też nie spełniają wymagań środowiskowych nawet z olejem niskopopiołowym. Mówił że ceny benzyniaków i diesli pójdą w górę i będą nieopłacalne w zakupie, zgodnie z trendem promowania samochodów hybrydowych, robione jest to specjalnie po to aby zniechęcić ludzi do kupowania aut z klasycznym napędem spalinowym na rzecz hybryd, a nic tak nie zmusza klienta jak cena.
                      W związku z tym że żaden turbobenzyniak z GPF i tak nie spełnia wymagań Norm spalin wiec jaki olej będzie w silniku czy niskopopiołowy czy nie to i tak nie ma znaczenia, a filtr GPF od oleju niskopopiołowego się nie zatka.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        W związku z tym że żaden turbobenzyniak z GPF i tak nie spełnia wymagań Norm spalin wiec jaki olej będzie w silniku czy niskopopiołowy czy nie to i tak nie ma znaczenia, a filtr GPF od oleju niskopopiołowego się nie zatka.
                        Hondy spełniają normę Euro 6, a niektóre z nowych modeli nawet Euro 6d-Temp. Może te które oferuje KIA nie spełniają "wymagań Norm spalin"?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          W związku z tym że żaden turbobenzyniak z GPF i tak nie spełnia wymagań Norm spalin wiec jaki olej będzie w silniku czy niskopopiołowy czy nie to i tak nie ma znaczenia, a filtr GPF od oleju niskopopiołowego się nie zatka.
                          I to.jest właśnie to czego szukam. Wymieniam za tydzień oliwę, szukałem sensownego kompromisu A5/C2 ale skoro IO oraz serwisy twardo obstaja przy A5, to nie będę szedł pod wiatr gdy wieje w dobrą stronę. Leje A5. W odebranym tydzień temu dowodzie mam Euro 6 DG

                          Comment


                          • Jak to jest z tym olejem? Mam 1.0 126 km czyli ten z filtrem cząstek stałych. W ASO mi powiedzieli że do tego silnika tylko 0w20 bo ten który ja bym chciał czyli 5w30 lub 0w30 zapycha filtr cząstek stałych. W instrukcji z tego co czytałem są dopuszczalne te oleje. Jaki olej najlepiej wlać na pierwszy serwis?


                            edit: (przeniosłem wpis tutaj).
                            TEN temat poczytaj od początku, a jak się nie chce, to wróć wstecz jakieś 10 stron, bo co 10 str jest temat wałkowany od nowa.
                            (To co robi ASO to jest proceder - czyli takie coś: https://sjp.pwn.pl/sjp/proceder;2508445
                            (Jak będzie mało to poczytaj tu w kontekście GPFa: od wpisu #347 https://www.civicforum.pl/showthread...-gen%29/page35
                            lub od początku co 50 wpisów ktoś rozpoczyna dyskusję na nowo)
                            r7.
                            Last edited by rambo7; 02-01-2020, 13:02. Powód: edit.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                              Jak to jest z tym olejem? Mam 1.0 126 km czyli ten z filtrem cząstek stałych. W ASO mi powiedzieli że do tego silnika tylko 0w20 bo ten który ja bym chciał czyli 5w30 lub 0w30 zapycha filtr cząstek stałych. W instrukcji z tego co czytałem są dopuszczalne te oleje. Jaki olej najlepiej wlać na pierwszy serwis?
                              A co mają mówić skoro na 0w20 "odpowiednio" zarabiają? Myślałeś, że odpowiedz wlej Pan mobil, shell, castrol itp. - nie dość, że taniej to lepiej dla silnika?

                              Idź do tematu z olejami (masz nawet osobny dla modeli z GPF), masz również temat na jakich olejach jeżdżą użytkownicy i miłej lektury.

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • W skrócie, w ASO się mylą lub specjalnie zniechęcają jak napisał @Paluch. Też mam GPF i 0W30 (spełnia ACEA C2/C3 - to jest kluczowe) kupiony samemu, a wlany na przeglądzie ASO. Przed każdą wizytą trzeba się przygotować, być asertywnym i wywalczyć swoje.

                                Comment

                                Working...
                                X