czarny - zapisy IO
zielony - mój komentarz.
no i jest ok. ta instrukcja jest napisane OK ja nie widzę żadnej niezgodności choć ta IO jest niepełna brakuje w niej informacji o ACEA A3.
Wyjaśniłem to tutaj wpis #2062. https://www.civicforum.pl/showthread...344#post435344
łatwiej jest komuś kto zna znaczenie zapisów a gorzej ma ten co wydaje mu się że zna, bo przecież napisana ... po polsku.
Jak czytam tą IO to jestem przekonany że jest napisana tak, aby nikt nic nie zrozumiał. Natomiast jej przekaz jest zamierzoną manipulacją.
czytam...
Olej silnikowy - wersje Europejskie:
OEM silnikowy Honda ACEA A5/B5 (tzn jaki? konkretnie? bo ja nie znam takiego oem ja nie słyszałem o oleju "Honda ACEA A5/B5". Ktoś wie?? - to jest pierwszy gniot)
lub wyższej klasy o lepkości 0W-20.
(tzn jakiej konkretnie klasy nie napisali?? czy chodzi o klasę ACEA A1/B1? czy chodzi o nienormowany klasowo a zaliczany do klasy ACEA A1/B1 olej 0W-20??? - to jest drugi gniot)
Czytający niestety nie wie że wyższa klasa oznacza gorszy olej. No nie wie tego. Jest przekonany w 100% że to olej lepszy. Tu zawsze proszę o definicję co to znaczy "lepszy" w odniesieniu do zalecenia tj.: "wyżej klasy"?
W tym momencie po przeczytaniu Tematu Olejowego następuje całkowite wywrócenie do góry nogami pojmowania "lepszości". Następuje wstrząs. Czytający dowiedział się że: im wyższa klasa (Norma olejowa) tym bardziej ekonomiczny i ekologiczny olej. Następuje przewartościowanie pojęcia "wyższa klasa" "lepszy olej" "zalecany olej". Czytający jest w konsternacji i nie wie komu wierzyć? Temu co piszą Normy czy temu w jaki sposób piszą o Normach w IO.
W tej IO zabrakło informacji o Normie ACEA A3, a jest to Norma najlepsza dla ochrony silnika. Treść w IO zgodne z kierunkiem obranym w tej IO bo jeśli "zaleca" - sugeruje wyłącznie oleje Ekonomiczne to nie będzie ona przecież łączyć sugesti z olejami do ochrony silnika. Każdy wie że oleje ACEA A5 różnią się w stos do oleju ACEA A3 wyłącznie lepkością. Dlaczego zatem je pominięto? odpowiedź może być tylko jedna, żeby było zgodnie z trendem i kierunkiem pro eko i pro ekonomy. Innego wytłumaczenia nie widzę. Choć to jest dla mnie jawna manipulacja.
O Afryce i innych krajach nie komentuję bo tendencja jest taka sama z tym że sugeruje IO Specyfikację API SM... i to jest w sprzeczności z podejściem EKO bo oleje API SM to oleje z grupy najczęściej ACEA A3 - której Normy nie wymienia się w IO. Więc bełkot. Prawidłowo powinno być napisane "ACEA A5/B5 klasy jakościowej API SN" żaden czytający laik użytkownik tego nie wyłapie. Wyłapie to dopiero jak stanie w sklepie przed półką i nie znajdzie ACEA A5/B5 i API SM na opakowaniu... (znajdzie SN) po prostu będzie głupi, stwierdzi że "jestem z tego już całkiem głupi" a nie pomyśli że IO jest gniotem.
Zalecane dodatki do oleju silnikowego.
Cały ten zapis pod tym tytułem jest wyrwany z jakiegoś dużego opisu. W ogóle jest nie w temacie. Pisze o dodatkach a dowiadujemy się ... niczego o dodatkach. Jest coś o "gorszych właściwościach" że może spowodować awarię. Gorsze ... to które? konkretnie ? czy gorsze to te do ochrony silnika jak ACEA A3? (nie wiem jak lepszy olej może być gorszy?) czy gorsze to te kupione w niepewnym źródle ...czytaj poza ASO?
to jest niejasne, to jest oczywista manipulacja.
Stosować OEM olej silnikowy Honda (tu idzie o ten A5/B5??) czy ten wyższej klasy o lepkości 0W-20? (wyższa klasa środowiskowa - a to lepiej czy gorzej? skoro ewidentnie jest to słaby wytrzymałościowo olej), lub inny ogólnodostępny olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temp. otoczenia zgodnie z poniższymi informacjami.
Czyli jeśli mam OEM ACEA A5/B5 nalany z beczki w ASO to teraz sugerują mi że stosując "0W-20 został opracowany specjalnie w celu zmniejszenia zużycia paliwa" i jeśli nie będzie dostępny 0W-20 to dolej SAE 0W-30 lub 5W-30"
NIe ma konsekwencji w tej instrukcji. Tabelka rysunek znowu manipulacja podają tylko jeden pasek SAE a czemu nie podają pozostałych pasków SAE. w ogóle to dlaczego nie podane całej Tabeli lepkości olejów SAE czy to z powodu że tuszu brakło na 5 innych dodatkowych pasków? czy po to aby manipulować czytelnikiem?
Wychodzi niektórym że Tabela stała się wyznacznikiem doboru oleju, bo... no bo na rysunku jest tylko 1 pasek. Rysunek nie jest wymaganiem, jest zwykłym rysunkiem - malunkiem informacją. Wiele osób bierze malunek za najważniejszą informację w tym bełkowie. A To jest akurat infomrajca uzupełniająca.
Montada, no i teraz zderza się z tą IO ktoś kogo w ogóle nie interesują sprawy olejowe, ale olej wymienić musi bo tak nakazuje interwał wymiany oleju.
Uważasz że ta IO jest napisana logicznie, jest pomocna? czytelna i zrozumiała?
EDIT:
Instrukcja prawidłowa: https://www.civicx.com/attachments/118456/
zielony - mój komentarz.
no i jest ok. ta instrukcja jest napisane OK ja nie widzę żadnej niezgodności choć ta IO jest niepełna brakuje w niej informacji o ACEA A3.
Wyjaśniłem to tutaj wpis #2062. https://www.civicforum.pl/showthread...344#post435344
Zamieszczone przez montada
Zobacz posta
Jak czytam tą IO to jestem przekonany że jest napisana tak, aby nikt nic nie zrozumiał. Natomiast jej przekaz jest zamierzoną manipulacją.
czytam...
Olej silnikowy - wersje Europejskie:
OEM silnikowy Honda ACEA A5/B5 (tzn jaki? konkretnie? bo ja nie znam takiego oem ja nie słyszałem o oleju "Honda ACEA A5/B5". Ktoś wie?? - to jest pierwszy gniot)
lub wyższej klasy o lepkości 0W-20.
(tzn jakiej konkretnie klasy nie napisali?? czy chodzi o klasę ACEA A1/B1? czy chodzi o nienormowany klasowo a zaliczany do klasy ACEA A1/B1 olej 0W-20??? - to jest drugi gniot)
Czytający niestety nie wie że wyższa klasa oznacza gorszy olej. No nie wie tego. Jest przekonany w 100% że to olej lepszy. Tu zawsze proszę o definicję co to znaczy "lepszy" w odniesieniu do zalecenia tj.: "wyżej klasy"?
W tym momencie po przeczytaniu Tematu Olejowego następuje całkowite wywrócenie do góry nogami pojmowania "lepszości". Następuje wstrząs. Czytający dowiedział się że: im wyższa klasa (Norma olejowa) tym bardziej ekonomiczny i ekologiczny olej. Następuje przewartościowanie pojęcia "wyższa klasa" "lepszy olej" "zalecany olej". Czytający jest w konsternacji i nie wie komu wierzyć? Temu co piszą Normy czy temu w jaki sposób piszą o Normach w IO.
W tej IO zabrakło informacji o Normie ACEA A3, a jest to Norma najlepsza dla ochrony silnika. Treść w IO zgodne z kierunkiem obranym w tej IO bo jeśli "zaleca" - sugeruje wyłącznie oleje Ekonomiczne to nie będzie ona przecież łączyć sugesti z olejami do ochrony silnika. Każdy wie że oleje ACEA A5 różnią się w stos do oleju ACEA A3 wyłącznie lepkością. Dlaczego zatem je pominięto? odpowiedź może być tylko jedna, żeby było zgodnie z trendem i kierunkiem pro eko i pro ekonomy. Innego wytłumaczenia nie widzę. Choć to jest dla mnie jawna manipulacja.
O Afryce i innych krajach nie komentuję bo tendencja jest taka sama z tym że sugeruje IO Specyfikację API SM... i to jest w sprzeczności z podejściem EKO bo oleje API SM to oleje z grupy najczęściej ACEA A3 - której Normy nie wymienia się w IO. Więc bełkot. Prawidłowo powinno być napisane "ACEA A5/B5 klasy jakościowej API SN" żaden czytający laik użytkownik tego nie wyłapie. Wyłapie to dopiero jak stanie w sklepie przed półką i nie znajdzie ACEA A5/B5 i API SM na opakowaniu... (znajdzie SN) po prostu będzie głupi, stwierdzi że "jestem z tego już całkiem głupi" a nie pomyśli że IO jest gniotem.
Zalecane dodatki do oleju silnikowego.
Cały ten zapis pod tym tytułem jest wyrwany z jakiegoś dużego opisu. W ogóle jest nie w temacie. Pisze o dodatkach a dowiadujemy się ... niczego o dodatkach. Jest coś o "gorszych właściwościach" że może spowodować awarię. Gorsze ... to które? konkretnie ? czy gorsze to te do ochrony silnika jak ACEA A3? (nie wiem jak lepszy olej może być gorszy?) czy gorsze to te kupione w niepewnym źródle ...czytaj poza ASO?
to jest niejasne, to jest oczywista manipulacja.
Stosować OEM olej silnikowy Honda (tu idzie o ten A5/B5??) czy ten wyższej klasy o lepkości 0W-20? (wyższa klasa środowiskowa - a to lepiej czy gorzej? skoro ewidentnie jest to słaby wytrzymałościowo olej), lub inny ogólnodostępny olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temp. otoczenia zgodnie z poniższymi informacjami.
Czyli jeśli mam OEM ACEA A5/B5 nalany z beczki w ASO to teraz sugerują mi że stosując "0W-20 został opracowany specjalnie w celu zmniejszenia zużycia paliwa" i jeśli nie będzie dostępny 0W-20 to dolej SAE 0W-30 lub 5W-30"
NIe ma konsekwencji w tej instrukcji. Tabelka rysunek znowu manipulacja podają tylko jeden pasek SAE a czemu nie podają pozostałych pasków SAE. w ogóle to dlaczego nie podane całej Tabeli lepkości olejów SAE czy to z powodu że tuszu brakło na 5 innych dodatkowych pasków? czy po to aby manipulować czytelnikiem?
Wychodzi niektórym że Tabela stała się wyznacznikiem doboru oleju, bo... no bo na rysunku jest tylko 1 pasek. Rysunek nie jest wymaganiem, jest zwykłym rysunkiem - malunkiem informacją. Wiele osób bierze malunek za najważniejszą informację w tym bełkowie. A To jest akurat infomrajca uzupełniająca.
Montada, no i teraz zderza się z tą IO ktoś kogo w ogóle nie interesują sprawy olejowe, ale olej wymienić musi bo tak nakazuje interwał wymiany oleju.
Uważasz że ta IO jest napisana logicznie, jest pomocna? czytelna i zrozumiała?
EDIT:
Instrukcja prawidłowa: https://www.civicx.com/attachments/118456/
Comment