Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie mam nic do inżynierów po to studiowali wiele lat żeby był z tego pożytek dla wszystkich
    Ale myślałem , że kupuje olej A3 albo C3 .A mogę kupić ABC3 I dlatego te tematy olejowe to takie tasiemce. Normalny człowiek bez doktoratu nie ogarnia

    Comment


    • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
      I dlatego te tematy olejowe to takie tasiemce.
      gienio, temat w którym pisałeś jest dobry, ale ten jest właściwy. Wpisy przeniosłem.
      Masz GPF, to czytaj temat o oleju do GPF. Tu jest na szczęście dużo mniej, i jak poczytasz będziesz wiedział o co chodzi. Tasiemce są dlatego że część (może i większość społeczeństwa) użytkowników nie rozumie co pisze w Instrukcji obsługi mimo że tam jest po polsku.
      No tak nam ułatwiają życie że jest to coraz bardziej zawiłe. Jak będą elektryki to zakończymy te tasiemce. Teraz możesz wybierać A1, A5, C3, C2, lub kombo A3 z C3 byle byś wiedział do czego to jest. W instrukcji Obsługi o tym nie przeczytasz, ten co pisał IO z góry zakładał że każdy użytkownik doskonale się orientuje co to są Normy Jakościowe i czym się różnią.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Czytam te wątki o olejach, jednak pomimo ich lektury nie jest wcale tak łatwo określić jaki olej potrzebujemy, bo zdaje mi się że te widełki temperatur itp. są na tyle szerokie że mieścimy się w wielu dostępnych przedziałach. Np. xW-xx mało kiedy w Polsce mamy temp. poniżej -15 st. więc 15W (dobre smarowanie przy -25) można bez problemu zastosować, a pomimo tego nikt o oleju o takim parametrze nie napisał. Mnie akurat interesują oleje dla silnika z GPF o których niewiele jest napisane. Trafiłem w necie na taką grafikę, myślę że pomoże całkowicie początkującym w temacie odczytać podstawowe parametry oleju, czyli w jakich temp. mogą być stosowane.5249626831eb4olej.jpg Choć niewątpliwie muszę przyznać, że czytając wątek https://www.civicforum.pl/showthread...R-Type-FK2-FK8 na początku, później czytając ten który komentuję gdzieś od 130-150 strony i ponownie czytając https://www.civicforum.pl/showthread...R-Type-FK2-FK8 o wiele więcej rozumiem i mam większą świadomość wyboru jaki przed nami stoi.

        P.S.
        Ok, widziałem już na YT różnicę pomiędzy olejami 0W, 5W, 10W, 15W w ujemnych temperaturach i już wiem, że na pewno nie możemy użyć nic powyżej 5W
        Last edited by AdamZet; 09-06-2019, 00:55.

        Comment


        • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
          Czytam te wątki o olejach, jednak pomimo ich lektury nie jest wcale tak łatwo określić jaki olej potrzebujemy
          ...e..., jest łatwo, jest rozebrane na czynniki pierwsze. Jest to prościzna.
          Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
          bo zdaje mi się że te widełki temperatur itp. są na tyle szerokie że mieścimy się w wielu dostępnych przedziałach.
          zgadza się, widełki temperatur są dla polskich warunków takie że każde spotykane SAE można stosować. Jednak SAE nie jest warunkiem wiodącym!!! a widzę o d tego zacząłeś.
          Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
          -15 st. więc 15W (dobre smarowanie przy -25) można bez problemu zastosować, a pomimo tego nikt o oleju o takim parametrze nie napisał.
          czyli tym wpisem wykazujesz że nie doczytałeś a nawet potrzebujesz wiedzy.
          Nie ma olejów 15W do GPF. Skąd to wziąłeś???... nie ważne. Czyli musisz poczytać o sprawach elementarnych.
          Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
          Mnie akurat interesują oleje dla silnika z GPF o których niewiele jest napisane.
          jest sporo napisane tylko nie w tym temacie - przenoszę.
          Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
          Trafiłem w necie na taką grafikę, myślę że pomoże całkowicie początkującym w temacie odczytać podstawowe parametry oleju, czyli w jakich temp. mogą być stosowane
          zostaw grafikę, ona tylko mąci w głowie. Zapomnij na razie o pojęciu "w jakich temp. mogą być stosowane" ... w każdych ... w PL każdych, daj sobie z tym spokój, zacznij od Wymagań - czyli Instrukcji Obsługi z zakresie doboru oleju.
          Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
          Ok, widziałem już na YT różnicę pomiędzy olejami 0W, 5W, 10W, 15W w ujemnych temperaturach i już wiem, że na pewno nie możemy użyć nic powyżej 5W
          jest świetnie, tyle że masz dopiero ułamek wiedzy o SAE.
          Jeszcze tak z miesiąc czytania .... (bo nie wierzę że to co tu pisane było kilka lat) przeczytasz w tydzień ... przeczytać pół biedy ... z zrozumieć...
          Ja osobiście się cieszę, że są tacy którym się chce to czytać, a jeszcze bardziej jak próbują zrozumieć .
          Last edited by rambo7; 10-06-2019, 11:42.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Witam,
            W jaki sposób mogę sprawdzić czy mój Civic ma GPF? kupiłem samochód z wystawy salonu z roku 2018. W papierach samochód ma 182km, korek wlewu oleju nie ma oznaczenia C2 jak zaznaczone w IO dla silników z GPF, jednak przy zakupie pytałem czy moja Honda ma GPF na co sprzedawca odpowiedział że ma. Jak mogę to sprawdzić we własnym zakresie? Czy ten korek wlewu oleju jest przesłanką mówiącą o tym że u mnie GPFu nie ma?62225561_2425032450882604_5902946040226512896_n.jpg62470997_622267354922844_2643605426419007488_n.jpg
            To mam ten GPF czy nie mam? muszę wybrać olej przed pierwszą wymianą przy ~1tys km i wolałbym mieć możliwość wybrać dla mojego silnika olej nie wymagający ochraniać GPF.

            Comment


            • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
              Witam,
              W jaki sposób mogę sprawdzić czy mój Civic ma GPF? kupiłem samochód z wystawy salonu z roku 2018. W papierach samochód ma 182km, korek wlewu oleju nie ma oznaczenia C2 jak zaznaczone w IO dla silników z GPF, jednak przy zakupie pytałem czy moja Honda ma GPF na co sprzedawca odpowiedział że ma. Jak mogę to sprawdzić we własnym zakresie? Czy ten korek wlewu oleju jest przesłanką mówiącą o tym że u mnie GPFu nie ma?[ATTACH=CONFIG]47756[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47757[/ATTACH]
              To mam ten GPF czy nie mam? muszę wybrać olej przed pierwszą wymianą przy ~1tys km i wolałbym mieć możliwość wybrać dla mojego silnika olej nie wymagający ochraniać GPF.
              Jeśli na korku od wlewu masz napisz C2 to masz GPF a z tego co widzę to nie masz napisu więc pewnie nie masz GPF. Jeśli chcesz się upewnić to poproś o wydruk w ASO specyfikacji ewentualnie zobacz w odpisie homologacji czy nie ma wzmianki.

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
              Last edited by Paluch; 10-06-2019, 19:22.

              Comment


              • Handlowcy gadają głupoty, czasami nie mają pojęcia o co pytasz. Czasami celowo wprowadzaja w błąd. Tak więc teoretycznie nie.masz ale korek i z GPF i bez GPF rozmiarowo taki sam, więc jak gdzieś komuś sie zagubił, upadł czy coś takiego - krótko mówiąc trochę to mało. Zamienić zawsze można przecież. VIN sprawdź. Nie powiem nic więcej bo nie pamiętam i nie chce podać głupot, ale było gdzieś tu na forum pisane jak rozpoznac po numerze VIN

                Comment


                • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                  To mam ten GPF czy nie mam? muszę wybrać olej przed pierwszą wymianą przy ~1tys km i wolałbym mieć możliwość wybrać dla mojego silnika olej nie wymagający ochraniać GPF.
                  1. tą informację uzyskasz w salonie. (ASO) może to egzemplarz tuż przed GPF? (fakt na korku nie pisze "C2" więc nawet w ciemno lejąc olej popiołowy a okazało by się że jest GPF to i tak masz niezbity dowód - korek.)
                  2. też bym wolał bez GPF.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Dziś skontaktowałem się z Salonem, okazało się po sprawdzeniu VIN, że GPF niestety jest. Poza tym ten samochód w tym roku nie mógłby zostać sprzedany jeżeli takowego by nie posiadał, więc jest to również formalnie niemożłiwe aby był bez GPF. Na początku roku można było jeszcze takie samochody bez GPF zakupić jednak Honda Polska musiała jakiś specjalny kwit na nie dodawać aby można je było zarejestrować, ponadto samochody te były tańsze niż te z GPF (nieźle). Wygląda na to że korek został pomylony. Ale dla pewności jeszcze umówiłem się na jutro do serwisu aby sprawdzić czy GPF jest czy go nie ma, ciężko uwierzyć że taki błąd mógł powstać.
                    Ponadto Rambo mam pytanie do Ciebie, czy ten olej - Olej silnikowy AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL) 3.784L może być olejem spełniającym normy ACEA C3 oraz ACEA A3/B3, A3/B4? bo tak stoi w jego opisie https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnik...l-097012311040
                    Czy ten olej będzie dobry do umiarkowanej jazdy na krótkich odcinkach w 90% czyli 2-5km do pracy, kilka razy w roku jakaś dłuższa trasa typu nad morze oraz raz w miesiącu trasy >100km. Chciałbym jeździć dość dynamicznie tym samochodem po osiągnięciu przebiegu 10tys. km i po 2-giej wymianie oleju. Z IO wynika że mój sposób użytkowania samochodu to trudne warunki czyli interwał wymiany powinienem skrócić o połowę, czyli wymiana oleju max. co 7-10 tys. i co 0,5 do roku czasu. Spalanie mnie nie interesuje, teraz jest 5,5l, ale przebiegu dopiero 500km:P
                    Albo jakiś Millers z tą technologią nanodrive? np http://www.millersoils.pl/produkty/p...glife-c3-0w30/ lub Ravenol https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...835723313.html nie wiem na jakie parametry patrzeć po SAE oraz ACEA, w zasadzie też do końca nie wiem jaka jest różnica pomiędzy C2 (niskie tarcie i niska lepkość) a C3 (minimalna lepkość) [za opisem ze zmienolej.pl] wg. której normy lepiej wybrać? Trochę również zastanawiałem się nad tym popieleniem, jeżeli low saps ma powiedzmy <1% masy np. taki Ravenol https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...835723313.html ma 0,7%, a przykładowo ten Ravenol https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...835718715.html ma 1,21% to te 0,5% robi aż taką wielką różnicę temu GPF'owi? jakoś to się wymyka logice skoro low saps to zawartość popiołów <1%, a są takie co mają 0,5 i takie co mają 0,9 i oba są low saps i możemy je lać, a taki [Ravenol z 2 linku] A3/B4 czyli najsłuszniejszy którego byśmy chcieli ma 1,21 i już jest feee, a raptem przekracza tę normę o 20%. Nie rozumiem tego
                    Last edited by AdamZet; 11-06-2019, 18:21.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                      Czy ten olej będzie dobry do umiarkowanej jazdy na krótkich odcinkach w 90% czyli 2-5km do pracy, kilka razy w roku jakaś dłuższa trasa typu nad morze oraz raz w miesiącu trasy >100km. Chciałbym jeździć dość dynamicznie tym samochodem po osiągnięciu przebiegu 10tys. km i po 2-giej wymianie oleju. Z IO wynika że mój sposób użytkowania samochodu to trudne warunki
                      Rambo7 z pewnością odniesie się do Twoich rozterek.
                      Ja odniosę się do powyższego fragmentu.
                      Twoje warunki jazdy nie są trudne. Są wybitnie trudne. Chcesz jeździć dynamicznie na odcinkach 2-5km? po odpaleniu? Odważnie... Mówiąc delikatnie
                      Raz że z pół baku paliwa polezie do oleju, a dwa że silnik dość szybko stanie się benzynowo-olejowy.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                        Rambo7 z pewnością odniesie się do Twoich rozterek.
                        Ja odniosę się do powyższego fragmentu.
                        Twoje warunki jazdy nie są trudne. Są wybitnie trudne. Chcesz jeździć dynamicznie na odcinkach 2-5km? po odpaleniu? Odważnie... Mówiąc delikatnie
                        Raz że z pół baku paliwa polezie do oleju, a dwa że silnik dość szybko stanie się benzynowo-olejowy.
                        Roar, oczywiście z dynamiczną jazdą nie chodziło z dojazdami do pracy. Reżim rozgrzania silnika i dbania o niego będzie zachowany.

                        Dlatego pytam jaki olej byłby właściwy pod mój sposób użytkowania samochodu. Swoją drogą pytanie jest również takie, czy ten Civic to właściwy samochód do tej specyfiki poruszania się i do moich potrzeb? jakby nie było kurde nigdzie nikt nie informował że ten samochód do tego się nie nadaje. Miałem do tej pory Mondeo 2004 TDCi, nie sprawdzałem żadnego oleju, nie specjalnie również oszczędzałem go, ale trzeba przyznać że dbałem o ten samochód, co rok w maju miał wymieniane wszystkie filtry olej itd. i każda usterka którą podczas przeglądu zgłosił mechanik była naprawiana. A tu kupiłem nowy wózek, czytam i oczom nie wierze że wydaje 90k i nie moge tego, musze to i tamto, a z tymi starymi rumplami żadnego, problemu nie było, przebiegu +300k ani kropli oleju nie brał, żaden dpf czy egr się nie zapychał a dłuższy czas jeździł po parę km po Wrocławiu. Po to wziąłem benzyne żeby móc właśnie jeździć krótkie odcinki bez uszczerbku dla pojazdu a tu się okazuje, że może i jest jeszcze gorzej niż w starym pierwotnym commonrailu...

                        Comment


                        • Do takich jazd (krótkie odcinki po mieście) z nowych aut masz hybrydy albo N/A Mazde, każde turbo z bezpośrednim wtryskiem plus teraz jeszcze z gpf-em na takiej eksploatacji szybciej się wyłoży niż jakikolwiek pojazd 15 czy 20 letni. Taki mamy reżim unijno-ekologicznych złodziej, w 2021 wchodzi norma dla CO 2-95g, więc nie zdziwiłbym się jakby Honda nie dała na UE kolejnej generacji Civica, bo niby po co kopać się z koniem.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                            Do takich jazd (krótkie odcinki po mieście) z nowych aut masz hybrydy albo N/A Mazde, każde turbo z bezpośrednim wtryskiem plus teraz jeszcze z gpf-em na takiej eksploatacji szybciej się wyłoży niż jakikolwiek pojazd 15 czy 20 letni. Taki mamy reżim unijno-ekologicznych złodziej, w 2021 wchodzi norma dla CO 2-95g, więc nie zdziwiłbym się jakby Honda nie dała na UE kolejnej generacji Civica, bo niby po co kopać się z koniem.
                            To jaki qrwa ma sens ten system econ? ten olej 0w20? po cholerę to jest tak złożone skoro nie można tym jeździć nawet w sposób przez producenta przewidziany? pałować nie można, na długich odcinkach też nie bo olej wodzianka, na krótkich nie można bo benzyna do oleju wchodzi, to co tym autem można robić? dość mocno zaczyna mnie to frapować, albo robić tak jak robią inni, spłacić leasing pałować ile wlezie na gwarancji 5 letniej, a dalej niech się martwi ten kto kupi. I tak chyba zrobię, bo od kilku dni nic innego nie robię tylko czytam o tych olejach, dpfach itd. dumam jak zrobić by ten samochód po gwarancji mi pojeździł tyle co stary mondziak, ale widzę że to jest moja imaginacja... w mondziaku raz do roku jechałem do warsztatu, płaciłem 400zł, ew. z naprawami do 1k i nara do widzenia za rok. Widzę że chyba jednak te Hondy to takie bezawaryjne to nie są, albo były i się skończyło.

                            Comment


                            • AdamZet. Serwisuj Hankę jak wskazuje komputer ( pewnie często będzie wolał na wymianę) lub przy Twoich warunkach i obawach po lekturze forum skracaj sam km do wymiany oleju i .... normalnie jeździj. Kontroluj stan oleju przede wszystkim. To wszystko. Bez obaw. Inaczej pozostanie Ci rower .....Szerokości
                              Last edited by montada; 11-06-2019, 23:27.

                              Comment


                              • AdamZet, ja już pisałem, że po lekturze Forum i tylu usterek jakie ten model dotykają (choć akurat u mnie najbardziej mnie irytuje strzelanie fotela przy opuszczaniu, a reszta usterek nie występuje lub występują w bardzo niewielkim stopniu) plus to widmo za Oceanem i w Chinach związane z mieszaniem się benzyny z olejem spowodowało, że na pewno rodzinie czy znajomym tego auta nie sprzedam, żeby mieć czyste sumienie

                                Comment

                                Working...
                                X