Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Papier z potwierdzeniem, że klient zgłaszał reklamację a serwis przyznał, że to błąd w opisie na fakturze i że zalał C.
    No chyba, że sami przyznają, że dali dupy i wymienią na prawidłowy. Problem taki, że nie w każdym serwisie jest wielka szyba, gdzie widać co i jak robią. I nie w każdym pozwalają gadać z mechanikiem i patrzeć mu na ręce przy okazji. Bo jaki będziesz miał pewnik, że poprawili dobrze jeśli sam nie zobaczysz?

    Zamieszczone przez Pentaptyk
    witam,

    Znalazłem to forum, bo zaintrygowało mnie spalanie mojego Civic'a po serwisie i wymianie oleju wraz z filtrem.
    Przejrzałem kilkanaście stron i widzę jest wiele pytań, ale i odpowiedzi są różne.

    Podzielę się swoimi spostrzeżeniami - może się to komuś przyda. Zaznaczam, nie znam się na samochodach (potrafię wymienić żarówki, olej i klocki i to cała moja wiedza)

    W instrukcji do auta w moim przypadku odnośnie oleju jest napisane:
    1. 0W20 Honda type 2.0
    2. ACEA A3/B3
    3. ACEA A5/B5
    oraz istotne zdanie, ze w przypadku braku oleju Hondy należy użyć oleju 0W-30 lub 5W-30

    Mój samochód jest garażowany na poziomie -2 i nawet w największe morzy u mnie jest +8 stopni. Jest to wg. istotne pod kątem doboru oleju (zimne starty)
    Olej zmieniłem po raz pierwszy przy 15.200 km - wówczas dostałem komunikat o serwisie. (tak samo miałem z poprzednim accordem i dojeździłem do 240 tyś km bez problemu - silnik do końca nie brał oleju)
    90% jazdy to autostrada z prędkością 100-110
    Podstawa odnośnie oleju wg. mnie to:
    - styl jazdy
    - regularna wymiana (w interwałach związanych ze stylem jazdy)
    - dowolny olej o parametrach o których mowa w instrukcji

    Natomiast mam następujące spostrzeżenie, otóż na pierwotnym oleju Hondy miewałem spalanie na trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa 4,7-5,0 l/100km. Teraz, mimo, że w książce serwisowej mam wpisane, że znów zalano olej Hondy, mam spalanie na tej trasie ok. 6,0. Dla mnie jest oczywiste, że zalano mi samochód innym olejem (pewnie tym, co akurat mieli w dobrej cenie i mogli mi policzyć wyższą marżę). To pokazuje podejście serwisu.
    Reasumując, olej Hondy wg. mnie jest świetny (ekonomia), ale trzeba mieć na uwadze warunki i sposób eksploatacji auta na co dzień.

    Jak skończy się gwarancja będę lał A3 5W-30 dowolnego producenta z wiodących marek.

    PS. Na próbę, trasę Rzeszów-Jarosław-Rzeszów przejechałem latem na 0W-20 z prędkością 200-220 i nic mi się nie zagrzało ani nie wyparowało
    Mniej więcej piszemy o tym w ponad dwustu czy już trzystu stronach forum Ale powiedz mi, dlaczego nie chcesz od razu przejść na A3? Wszak spełnia warunki IO. Rozumiem, że olej OEM spełnia Twoje warunki i sposoby użytkowania? A tę trasę z dużymi prędkościami regularnie jeździsz z takimi prędkościami? A kiedy wymieniłeś olej na ten powodujący większe spalanie?
    Last edited by chromaticall; 24-02-2019, 19:19.

    Comment


    • Zamieszczone przez Pentaptyk
      PS. Na próbę, trasę Rzeszów-Jarosław-Rzeszów przejechałem latem na 0W-20 z prędkością 200-220 i nic mi się nie zagrzało ani nie wyparowało
      A masz wskaźnik temp. oleju ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Który kompakt jest cichy przy 200km/h??? Nie zauważyłem większego zużycia paliwa na Acea A3 0w30 Ravenol w stosunku do Oemowego. Dziś 120km trasa w jedną stronę, z czego 20km autostrada prędkość 140-150km/h, a resztę przez 100km prędkość ok 90-130 i dosyć częste wyprzedzanie i spalanie zarówno do i z powrotem na poziomie 5,4l/100km.
        Więc dla mnie ekonomia, to żaden argument co do trzymania się Oemowego oleju.
        Poza tym, gdybyś przeczytał wątek olejowy nie pisał byś bzdur o czujniku temp pł. chłodzącego i nie musiałbyś robić "testów "przy 200km/h. Poza tym co one miały Ci pokazać??? Musiałbyś zbadać silnik endoskopem przed i po taki "teście", a następnie porównać na innym silniku tak samo z olejem A3.

        Comment


        • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Motul eco lite 0w20 w roku 2012(w tym roku go właśnie zastosowałem, w 2013 millersa cfs 0w20 z normą A3) spełniał normy api SM i acea A5 B5 A1 B1 i bazę miał na estrach.
          Czyli nie mówimy o tym oleju?
          MOTUL 8100 ECO-LITE 0W-20 W 100% syntetyczny zmniejszający zużycie paliwa olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszych samochodów wyposażony




          Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
          A ja mam chyba problem. Wczoraj byłem w ASO na pierwszą wymianę oleju. Nie zakładałem w ogóle że mogą zalać olej niezgodny z zalecanym a nie wiem czy przypadkiem tak się nie stało...
          Byłem przed chwilą w garażu i na korku wlewu paliwa mam napis ACEA C2. Czy to oznacza że mam filtr GPF? Zalali mi olej dokładnie taki: 5w30 HFS-E Honda Genuine Oil ACAEA A5/B5 API SL/CF. Jak ostatecznie sprawdzić czy mam filtr GPF a jeśli go mam to co teraz robić? Auto kupiłem w listopadzie 2018 roku, świadectwo homologacji jest z czerwca 2018. Naraziem od wczorajszej wymiany zrobiłem 50 kilometrów.
          Panowie, z tymi olejami A vs C to nie jest tak, ja sobie wyobrażacie.
          Wlanie oleju klasy A/B do silnika z GPF/DPF nie powoduje natychmiastowego zatkania filtra.
          Owe zatkanie pojawić się może kilkadziesiąt tys km przed teoretyczną trwałością GPF/DPF, gdy eksploatowany jest na oleju klasy C.
          Czyli, jak na oleju Cx przejechać ma 150 tys km, na oleju klasy A/B objawy zużycia mogą się pojawić powiedzmy przy 100 tys km i to przy założeniu, że silnik spala olej.

          Sama "popiołowość" dotyczy ilości popiołów, która powstaje po spaleniu określonej ilości oleju.
          W olejach klasy C3, czyli Mid-Saps, ilość popiołów po spaleniu wynosi 0,8%.
          Oleje "wysokopopiołowe" dają 1,8% popiołów po spaleniu.
          Teoretycznie to przeszło 100% więcej, niż w C3, ale w praktyce to pewnie łyżeczka popiołu więcej przy założeniu, że silnik "wciągnął" całą zawartość miski olejowej.
          Dla 5L:
          - C3 => 0,04L
          - A3 => 0,09L.
          Powtarzam, dla pięciu litrów oleju!

          I teraz, jak silnik "wciąga" 0,5L oleju na 10 tys km, to tego popiołu jest znikoma ilość w GPF.
          Przeliczcie sobie ile to wyjdzie.

          Dodatkowo, oleje "wysokopopiołowe" mają lesze parametry "smarnościowe", niż wyjaowione klas Cx.

          Oczywiście nikt nie sprawdzał o ile DPF/GPF straci na trwałości i na zimne też bym dmuchał, ale nie ma co siać paniki.
          W tej sytuacji żądałbym darmowej wymiany oleju na zgodny z zaleceniami Hondy.
          Odpowiednie pisemko do centrali też bym posłał ...

          Comment


          • Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
            Wczoraj byłem w ASO na pierwszą wymianę oleju.(...) na korku wlewu paliwa mam napis ACEA C2. Czy to oznacza że mam filtr GPF? Zalali mi olej dokładnie taki: 5w30 HFS-E Honda Genuine Oil ACAEA A5/B5 API SL/CF.
            prawdopodobnie masz GPF.
            .. ja bym nie wojował, ale przypilnował aby w Książce obsługi było dokładnie napisane jaki oleje nalali.
            Jeśli rok polatasz na tym oleju i ...nic się nie stanie to ja bym przeszedł na A3 i w ogóle się GPF'em nie przejmował. Ktoś przetrzeć szlaki musi, , ale jak ASO jeszcze tak podchodzi do sprawy to byłbym zupełnie spokojny.
            Z definicji (mimo że na korku pisze) to ja (jeśli by to było możliwe, a widać że możliwe) stosować inny olej niż "C" to ja bym poprosił... skoro tak, to prosiłbym o olej A3 .
            Oczywiście SACZI masz rację... jeśli coś klęknie w tym GPF to po gwarancji niż w jej trakcie .
            Natomiast jedno w tym jest pozytywne że po gwarancji (jeśli będzie na A3) to silnik będzie sprawny, i w dobrej kondycji.
            GPF to część zużywalna padnie tak czy siak, pytanie ... co lepiej mieć jak się gwarancja skończy: zmęczony silnik od oleju C czy zmęczony GPF od oleju A ?
            dla mnie sprawa oczywista.
            Last edited by rambo7; 25-02-2019, 10:07.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              GPF to część zużywalna padnie tak czy siak, pytanie ... co lepiej mieć jak się gwarancja skończy: zmęczony silnik od oleju C czy zmęczony GPF od oleju A ?
              dla mnie sprawa oczywista.
              A dla mnie niezupełnie ...
              Nie po to kupuje się nowy samochód, żeby martwić się o przyszłe naprawy i kalkulować co mieć mniej zmęczone.
              Do tego niewiele ludzi odróżnia klasę A od C, ba nawet mechanicy tego często nie wiedzą o czym się przekonałem niedawno.

              Osobiście bym zrobił tak, napisał pismo do Hondy z pytaniem, czy jest GPF i jaki olej zalecają, C, czy A i "czy A może być".
              Jak napiszą, że dopuszczają A, to "awantury bym nie robił", tylko dojechać do tych 10 tys km i zmienić na C.
              Jeżeli nie dopuszczają olejów A, to na koszt ASO żądałbym wymiany oleju na prawidłowy.

              Czy oleje klasy C są dużo gorsze od A/B?
              Nie sądzę. Silniki PSA os kilkunastu lat jeżdżą na C2 (plus normy PSA) i nikt tam nie słyszy o przedwczesnym zużyciu, czy zacieraniu.
              W Hondach z GPF stosowałbym najbardziej uniwersalny 5w lub 0w 30 C3 ("wysokie" HTHS) ze zmianą do 10-15 tys km.

              Comment


              • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                Silniki PSA os kilkunastu lat jeżdżą na C2 (plus normy PSA)
                PDF/GPF to też ich wymysł, może im to lepiej wychodzi, generalnie dla mnie PSA może nie istnieć .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • A więc jestem po wizycie w ASO. Na początku kulturalnie powiedziałem że 2 dni temu zalaliście mi olej niezgodny ze specyfikacją. Pan przyjmujący zlecenie nie mógł w to uwierzyć. Poprosił o instrukcję obsługi do mojego auta i gdy otworzylem mu ją na odpowiedniej stronie to przecierał oczy ze zdumienia. Oczywiście przyznał że to błąd i na ich koszt olej mi wymienili na Shell helix 0w30 C3. Dodatkowo zażądałem adnotacje do faktury na której napisał że omyłkowo został zalany zły olej który po interwencji klienta został wymieniony na prawidłowy i że przejechanie 75 km na złym oleju nie wpłynęło na stan silnika i stan filtra GPF. Dostałem. Też informacje że przy następnym przeglądzie otrzymam jakiś rabat. Nie będę ukrywać że po takich przejściach nie wiem czy nie zmienię serwisu. Na koniec jeszcze tłumaczył że honda co chwila zmienia te oleje i stąd ta pomyłka. To tylko odpowiedziałem że mnie nie obchodzi co robi honda tylko to żebym ja jako klient na tym nie tracił. Finalnie mam teraz nowy olej i nowy filtr ale niesmak po jakości serwisu pozostał.

                  Comment


                  • Lepiej/gorzej, ja bym w to aż tak nie wnikał.
                    Swego czasu mokre DPF (FAP) w HDI faktycznie były mniej kłopotliwe, niż suche filtry.
                    A do Hondy to i tak im duuużo brakuje, więc bym się tym nie martwił.
                    300 tys km 1.5T na pewno przejedzie, o co w przypadku 1.2THP bym się obawiał ...

                    Comment


                    • Wracając do tematu pomyłki w ASO przy nalewaniu oleju, wysłałem również maila do Honda Poland z informacją o zaistniałej sytuacji oraz sposobie jej rozwiązania przez ASO (czyli wymiana od ręki oleju na zgodny ze specyfikacją i zapewnienie że przez tak mały przebieg na nie prawidłowym oleju (75 kilometrów) nic się nie mogło stać). Czekam na odpowiedź od Honda Poland i jak taką uzyskam podzielę się z nią na forum.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                        Wracając do tematu pomyłki w ASO przy nalewaniu oleju, wysłałem również maila do Honda Poland z informacją o zaistniałej sytuacji oraz sposobie jej rozwiązania przez ASO (czyli wymiana od ręki oleju na zgodny ze specyfikacją i zapewnienie że przez tak mały przebieg na nie prawidłowym oleju (75 kilometrów) nic się nie mogło stać). Czekam na odpowiedź od Honda Poland i jak taką uzyskam podzielę się z nią na forum.
                        Nie spodziewaj się zbyt wiele. Prawdopodobnie odpisze Ci Specjalista że marketingu albo Specjalista da obsługi klienta. Czyli osoba, która na 99% skończyła jakieś fajne studia humanistyczne i pewnie nawet nie wie o istnieniu ACEA.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                          Nie spodziewaj się zbyt wiele. Prawdopodobnie odpisze Ci Specjalista że marketingu albo Specjalista da obsługi klienta. Czyli osoba, która na 99% skończyła jakieś fajne studia humanistyczne i pewnie nawet nie wie o istnieniu ACEA.
                          Na jakąś mocno konstruktywną odpowiedz to nie liczę. Bardziej jestem ciekaw czy zapytają się które to ASO popełniło taki błąd bo o tym w mailu nie pisałem.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                            wysłałem również maila do Honda Poland z informacją o zaistniałej sytuacji oraz sposobie jej rozwiązania przez ASO (czyli wymiana od ręki oleju na zgodny ze specyfikacją i zapewnienie że przez tak mały przebieg na nie prawidłowym oleju (75 kilometrów) nic się nie mogło stać).
                            W tej sytuacji silnik czy GPF na pewno nie ucierpiały.. rozumiem, żebyś nie miał oleju w silniku to wiadomo.... ale u Ciebie był olej, chronił silnik, miał dodatki takie jak trzeba, a to, że nie C3 to nic takiego.. za wiele w tym GPFie tam się nie odłożyło z tego powodu.. tak więc nie ma co panikować. A wręcz odwrotnie lepiej mieć olej full SAPS i chronić silnik, niż low SAPS i chronić GPF Tutaj chodzi bardziej - jak to się mówi - o rzecz! O to, że ASO dało plamę, co tak właściwie nie powinno mieć miejsca.. to świadczy tylko o nich i tyle.. no i jakiś znak dla klienta, że jednak trzeba mieć na każdym kroku oczy szeroko otwarte.... nie ma co z nimi drążyć tego tematu, bo i tak nic z tego nie wyjdzie, za ich błąd lepiej wynegocjować dla siebie jakieś rabaty na przyszłość.
                            Last edited by Grzechu; 26-02-2019, 21:51.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              W tej sytuacji silnik czy GPF na pewno nie ucierpiały.. rozumiem, żebyś nie miał oleju w silniku to wiadomo.... ale u Ciebie był olej, chronił silnik, miał dodatki takie jak trzeba, a to, że nie C3 to nic takiego.. za wiele w tym GPFie tam się nie odłożyło z tego powodu.. tak więc nie ma co panikować. A wręcz odwrotnie lepiej mieć olej full SAPS i chronić silnik, niż low SAPS i chronić GPF Tutaj chodzi bardziej - jak to się mówi - o rzecz! O to, że ASO dało plamę, co tak właściwie nie powinno mieć miejsca.. to świadczy tylko o nich i tyle.. no i jakiś znak dla klienta, że jednak trzeba mieć na każdym kroku oczy szeroko otwarte.... nie ma co z nimi drążyć tego tematu, bo i tak nic z tego nie wyjdzie, za ich błąd lepiej wynegocjować dla siebie jakieś rabaty na przyszłość.
                              Dobrze mówisz. I potwierdza to tylko tezę, że jak tylko skończy się gwarancja to ASO omijać wielkim łukiem.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                                Na koniec jeszcze tłumaczył że honda co chwila zmienia te oleje i stąd ta pomyłka.
                                To nie Honda zmieni oleje tylko ASO w zależności od tego jaki dostawca da lepsze warunki w kzdym ASO jest stosowny inna marka

                                Comment

                                Working...
                                X