Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
    Panowie, przeczytalem x stron tego tematu i wiem ze nic nie wiem.

    Opisze o co mi chodzi. Pacjent FK8, nowy. Po przejechaniu jakiegos tysiaca KM chce zlac olej silnikowy, wymienic filtr oleju i zalac nowy olej. Auto ma pewnie gpf bo jest z grudnia br. Jaki olej najlepiej zalac by silnik mial dobrze a gpf nie dostal po dupie? Czy ewentualna zmiana oleju moze miec wplyw na katalizator lub sondy lambda?
    Generalnie masz przerąbane. Typowa kwadratura koła. Jeśli chcesz chronić silnik lejesz acea A3 lub ewentualnie, jeśli chcesz chronić kwiatuszki, będziesz oszczędzał paliwo, pieniążki, jeździł ekonomicznie, ekologicznie - lejesz A5. Niestety w Twoim wypadku załatwiasz w ten sposób filtr cząstek stałych. Do tego nie spełniasz wymogów określony w instrukcji obsługi i prawdopodobnie tracisz gwarancję. No więc podejdź do tego z drugiej strony - nie chcesz załatwić filtra cząstek stałych, więc lejesz ACEA C. Niestety lejąc ACEA C rozwalasz sobie silnik, zwłaszcza jeśli używasz go w sposób Type R. Więc niestety pozostaje Ci lać oleje z grupy C i czekać aż jakaś firma wreszcie wymyśli fajny olej który będzie chronił i GPF i Twój silnik. Powodzenia.
    Ja swój 0/20 wylałem po około 3500.

    Comment


    • #47
      Auto na pewno dostanie czasami w palnik ale powiedzmy ze to bedzie 20% calosci uzytkowania. Auto nie bedzie ani razu na torze, jezdze dynamicznie ale nie cioram non stop do czerwonego pola Wiec olej OEM... hmm...

      Comment


      • #48
        Tak serio, to ze względu na GPF nie masz specjalnie wyboru. Musisz lać niskopopiolowy czyli ACEA C - ale dam też są diabły i demony. Są lepsze i gorsze. Czy OEM.... Niekoniecznie. Nie znam olejów z ACEA C, bo się tym nie musiałem interesować, ale myślę, że jak poszukasz po forum wiedzy, poczytasz o parametrach oleju, co jest istotne i na co zwrócić uwagę, to masz szansę znaleźć oliwę, która zadowoli filtr a i w silniku nie poczyni spustoszeń. Czeka Cię trochę czytania...

        Comment


        • #49
          Za nowe to ustrojstwo jest, bede lal OEM bo az tak nie chce mi sie wnikac w temat oliwy, do innych H od 1995 roku leje Shell Helix 5W-40 i zawsze wszystko bylo ok, tez sie nie onanizowalem nad motulami, millersami i innymi. Z tym ze nie wierze do konca w dobra wole producentow obecnej motoryzacji stad moje pytanie. Poczekam, bede jednak sledzil temat, moze ktos cos madrego chlapnie.

          Comment


          • #50
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            Za nowe to ustrojstwo jest, bede lal OEM bo az tak nie chce mi sie wnikac w temat oliwy, do innych H od 1995 roku leje Shell Helix 5W-40 i zawsze wszystko bylo ok, tez sie nie onanizowalem nad motulami, millersami i innymi. Z tym ze nie wierze do konca w dobra wole producentow obecnej motoryzacji stad moje pytanie. Poczekam, bede jednak sledzil temat, moze ktos cos madrego chlapnie.
            zobacz sobie ravenol 0w30 C3. spełni wymagania producenta (nie stracisz gwarancji) i na pewno bardziej ochorni silnik niż olej OEM

            Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #51
              A ten cały GPF, to jest usuwalny? Czy nie ma takiej opcji.?

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
                A ten cały GPF, to jest usuwalny? Czy nie ma takiej opcji.?
                pewnie z czasem ktoś go zacznie wycinać tak jak ma to miejsce z DPF ale bez zmian w oprogramowaniu sie nie obejdzie więc na gwarancji tego nie ruszysz.

                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  Panowie, przeczytalem x stron tego tematu i wiem ze nic nie wiem.
                  czytałeś nie ten Wątek, przeniosłem wpisy.
                  Tutaj zapoznaj się z wpisami jest znacznie ich mniej .

                  Moim zdaniem nie trzeba wycinać ...z uwagi na brak w spalinach czynnika zatykającego .

                  Idzie o to że rynek na razie nie ma doświadczenia które by weryfikowało działanie polegające na stosowaniu oleju innego niż nisko-popiołowy w układzie GPF. Wiemy że w dieslu stosowanie olejów innych niż grupa ACEA C w układach z DPF prowadzi w szybszym tempie do zatykania filtra i kosztów z tym związanych.
                  Pierwsza sprawa to czym się różni GPF od DPF? .... niczym, ale być może czymś się różni?
                  Skoro i do jednego i do drugiego (DPF/GPF) zaleca się oleje do diesla to sugeruje to że nie różnią się niczym. Przypominam że ACEA nie wymyśliła oleju dla benzyniaka z GPF, stosuje się oleje do diesla, zresztą taka jest tendencja w procesie ujednolicania Norm.
                  Filtr DPF dla diesla zrobiono aby ograniczyć głównie cząstki stałe (PM) i sadze (C) zaprojektowano w tym celu oleje grupy ACEA C.
                  Filtr GPF dla benzyniaka zrobiono by ograniczyć głównie tlenek węgla (CO), nie zaprojektowano żadnego oleju dla GPF, korzysta się z olejów do diesla z DPF, czyli ACEA C.
                  (oczywiście dla obu są wspólne siarka, węglowodory itd)
                  Widać że jest różnica w składzie wydalania z rury wydechowej. Nie ma natomiast różnicy w składzie oleju.

                  Czy zatem da się zatkać filtr GPF benzyniaka w przypadku stosowania oleju innego niż nisko-popiołowy?
                  Moim zdaniem nie. bo jeśli GPF jest zbudowany tak samo jak DPF no to fizycznie sadza z benzyniaka się nie wydobywa ani cząstki PM, więc zatkanie jest fizycznie niemożliwe. No chyba że przekonstruowali filtr i powstał GPF tak że zatka się od CO? to jest fizycznie niemożliwe.
                  Moim zdaniem zatkanie filtra GPF z powodu zastosowania innego oleju niż grupa ACEA C, jest niemożliwe.
                  Nie znajduję argumentów ani logicznych ani fizycznych, ani technicznych które by mówiły że olej ACEA A3, A5 zaszkodzi filtrowi GPF.

                  Znajdzie się pewnie jakaś grupa użytkowników za jakiś czas gdy te auta będą po gwarancji i nie będą wymieniać oleju w ASO tylko gdzieś poza, i będzie lane "wszystko" i wtedy się okaże czy zatka się GPF czy nie?
                  W mojej ocenie nie można zatkać filtra czymś czego nie ma w spalinach, to jest fizycznie niemożliwe.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #54
                    Czyli może się okazać że nie ma się czego bać, i żadnej szkody dla silnika nie będzie.

                    Comment


                    • #55
                      chyba się nie rozumiemy...
                      chciałeś napisać:
                      "Czyli może się okazać że nie ma się czego bać, i żadnej szkody dla filtra GPF nie będzie."
                      tak chciałeś napisać... ok.

                      znowu zacznę ględzić o wymaganiach:
                      Oleje ACEA A3 - zaprojektowano do ochrony silnika.
                      Oleje ACEA A5 - zaprojektowano dla zmniejszenia kosztów utrzymania flot samochodowych.
                      Oleje ACEA A1 / 0W-20 - zaprojektowano dla zmniejszenia zużycia paliwa.
                      Oleje ACEA C (cała grupa C1,2,3,4) zaprojektowano w celu ochrony filtrów DPF/GPF.
                      Last edited by rambo7; 28-12-2018, 09:25.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        chyba się nie rozumiemy...
                        chciałeś napisać:
                        "Czyli może się okazać że nie ma się czego bać, i żadnej szkody dla filtra GPF nie będzie."
                        tak chciałeś napisać... ok.

                        znowu zacznę ględzić o wymaganiach:
                        Oleje ACEA A3 - zaprojektowano do ochrony silnika.
                        Oleje ACEA A5 - zaprojektowano dla zmniejszenia kosztów utrzymania flot samochodowych.
                        Oleje ACEA A1 / 0W-20 - zaprojektowano dla zmniejszenia zużycia paliwa.
                        Oleje ACEA C (cała grupa C1,2,3,4) zaprojektowano w celu ochrony filtrów DPF/GPF.
                        wszystko sie zgadza, tylko dla ludzi którzy chcą utrzymać gwarancje i mają GPF (między innymi ja) lepsze będzie wlanie C3 np. 0w30 niż jeżdżenie na 0w20 OEM.

                        Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #57
                          Jak mówię, moim zdaniem się nie zatka od stosowania oleju innego niż ACEA C.

                          Przykład, foto pokazuje 2 katalizatory TWC Abarth Fiat Grande Punto 1,4 t-jet - benzyniak i Honda Civic 1,7CTDi - diesel bez DPF. Honda nie widział nigdy przez 17 lat oleju ACEA C - tak wygląda katalizator.


                          ciekawy wpis zrobił tutaj:
                          anAlfaBeta
                          Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.

                          www.forum.alfaholicy.org/redirect-to/?redirect=https%3A%2F%2Fwww.aecc.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2F2017-AECC-technical-summary-on-GPF-final.pdf
                          "Co ciekawe, badania wskazują, że zdolność filtracji GPF rośnie z czasem, w miarę jak gromadzi się w nim popiół (a więc odwrotnie niż DPF)."
                          Skoro tak jest tym bardziej traci sens stosowania olejów ACEA C.

                          GPF to filtr cząstek stały który montowany jest w silnikach benzynowych. Zasada działania filtra jest taka sama jak w przypadku filtrów DPF/FAP ...
                          Załączone pliki
                          Last edited by rambo7; 28-12-2018, 11:22.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Jak mówię, moim zdaniem się nie zatka od stosowania oleju innego niż ACEA C.

                            Przykład, foto pokazuje 2 katalizatory TWC Abarth Fiat Grande Punto 1,4 t-jet - benzyniak i Honda Civic 1,7CTDi - diesel bez DPF. Honda nie widział nigdy przez 17 lat oleju ACEA C - tak wygląda katalizator.
                            oczywiście nie neguję tego. ja tylko wypowiedzialem się na temat gwarancji i tego jaki olej musimy wlać mając GPF

                            Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #59
                              Ja bym jednak zrobił jak pisze rambo7 i stosował ACEA C3.
                              Last edited by Oli; 28-12-2018, 12:20.

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
                                Ja bym jednak zrobił jak pisze rambo7 i stosował ACEA 3.
                                i stracił przy tym gwarancję producenta. oczywiscie nie mając gwarancji lub chcąc ją stracić również wybrał bym normy A a nie C

                                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X