Europejski ekoterror jest najbardziej radykalny na naszym globie, a jednak chcemy tu żyć i mieć czyste powietrze. Ciekawe będzie jak będę chciał sprowadzić auto z USA rocznik 2018 które nie będzie miało GPF, czy mi to zarejestrują? Tu się zaczną jaja, Ci co kupili w EU i wycięli będą mieć spokój, a ten co sprowadzi będzie musiał udowodnić że zamontował, aby potem zdemontować. Jak żyć...
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaNiestety my mieszkamy TU a nie w USA czy ZSRR....
Comment
-
Przy obecnej technologii to ja nie widzę na razie przejścia na auta elektryczne:
- zasięgi są jeszcze za małe, żeby tym się poruszać w trasy
- czas ładowania też jest zbyt długi - gdyby wszystkie auta były od teraz elektryczne to nie dałoby się tego w trasie naładować. Wystarczy zobaczyć ile obecnie zawsze jest aut na każdej stacji benzynowej np. w trasie - a elektryczne potrzebują na razie częstszego "tankowania", które na dodatek jest znacznie dłuższe. Więc to też nie zadziała.
- ładowanie w domu to też utopia. W krajach takich jak Polska zdecydowana większość ludzi mieszka w blokach, a nie własnych domach, więc sobie na noc auta nie podłączą, żeby się naładowało.
- dużo krajów tak czy tak ma bardzo duże zużycie prądu i nagłe przejście na elektryki, które trzeba naładować, pewnie by sprawiło, że brakło by prądu
- cena: obecne elektryki są co conajmniej 2 razy za drogie w stosunku do tego co oferują (jako samochód sam w sobie). Plus prąd do ładowania - gdyby to miało wejść na masową skalę, to na pewno dołoża takie podatki do prądu, że naładowanie elektryka będzie kosztowało podobnie jak zatankowanie spaliniaka
A co do tych GPF - to właśnie ciekawe jak się bedą sprawować w benzynie - czy też będzie tyle problemów co w dieslu.
Ale tak ostatnio mi chodziło po głowie, że właśnie dzięki tym wszystkim dobrodziejstwom to znowu diesel zacznie mieć duży sens:
- osprzęt kosztowny w serwisie ten sam w benzynie i dieslu: filtr cząsteczek, turbina, dwumasa ...
- charakter pracy małej turbo-benzyny podobny do diesla, ale chyba diesel może być nawet ciekawszy, bo będzie miał większy moment obrotowy
- diesel mniej spali, a dodatkowo ropa ciągle troszkę tańsza niż benzyna
Same zalety po stronie ropniaka
Zobaczymy co przyszłość przyniesie.Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
Moce mniejsze, spalnie większe, emisja większa. Niemcy z powodu GPF kończą z małymi silnikami bo wiadomo że ich technologia nie jest w stanie zrobić wyniku wymaganej czystości spalin z silniczka 1L. Na razie widać że nie wiadomo w którą stronę to wszystko idzie, miotają się wszyscy, my płacimy.
Nie mając jądrówki (wszyscy dookoła mają nawet Czesi dwie) to na węglu robić prąd nie widzę tego. Widzę natomiast jak piszesz Slinger te tłumy na autostradach w czymś w rodzaju "imprezowni" bo wszyscy stoją się "tankują" ładują ...widzę ten spęd, kolejki do klopa do nie wiem czego ..tłumy, no coś z tymi ludźmi przez 2 godz trzeba zrobić? ..a nie mówię już o blokowiskach gdzie stoi tysiące aut wzdłuż uliczek i co ładowarek więcej jak śmietników? .. no nie każdy stoi pod oknem by przedłużacza sobie wypuścić.
Kim Un Jest, wypuszcza 1 rakietę rozwala nam 1 elektrownię i koń z furmanką więcej będzie wart niż nowa tesla
Prawda jest taka że auta na prąd opłacalne będą wtedy gdy każdy sam sobie za darmo podładuje swój samochód posiadając własny układ ładowania. Mamy ciepło słoneczne za darmo? mamy więc ja nie potrzebuje prądu z elektrowni skoro za darmo ma każdy ze słońca. Wtedy i ruscy i amerykanie mogą pocałować wszystkich w dupę.Last edited by rambo7; 21-05-2018, 11:21.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
A ja myślę, że własnie z wyżej wymienionych powodów samochody elektryczne na dłuższa metę nie przyjmą się. Brak uwolnienia rynku energii tak aby każdy mógł wyprodukować sobie prąd dla siebie, realne problemy z ładowaniem dla osób nie posiadających domu. Do tego to tylko przesunięcie spalin z rur wydechowych do kominów elektrowni. Na atomowe nam nie pozwolą (i zresztą sami sobie prędko nie pozwolimy).
Wg mnie najsensowniejsza technologią jest obecnie wodór. Zero emisji. Technologia już istnieje, brak tylko infrastruktury. Dla mnie to coś pięknego
Comment
-
-
Jednak do diesli już może nie być powrotu... https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacj...mxp?li=BBr5A5l
Comment
-
"Pierwsza rezygnację z diesli zapowiedziała Toyota," i to mi się podoba, to jak nas w chu..a robią, to wiedząc co przyszłość przyniesie zbudowali fabrykę silników D4D w Wałbrzychu...super.
Jakieś gówna zawsze nam podstawiają, Daewoo, srewo.. diesel kupa.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta"Pierwsza rezygnację z diesli zapowiedziała Toyota," i to mi się podoba, to jak nas w chu..a robią, to wiedząc co przyszłość przyniesie zbudowali fabrykę silników D4D w Wałbrzychu...super.
Jakieś gówna zawsze nam podstawiają, Daewoo, srewo.. diesel kupa.
A zgodnie z tym artykułem: https://investmap.pl/artykul/artykul...fabryki,123604
bedą tam robić niebawem osprzęt do hybryd.
Zresztą planowanie produkcji w Toyocie jest właśnie wysławiane na świecie za wielką elastyczność i błyskawiczną możliwość zmian w produckji. Był popyt na diesle to robili diesle. Teraz się wycofują z diesli to fabryka nie padnie tylko będzie hybrydy trzepać.Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
Zamieszczone przez kajojek Zobacz postaDo tego to tylko przesunięcie spalin z rur wydechowych do kominów elektrowni. Na atomowe nam nie pozwolą (i zresztą sami sobie prędko nie pozwolimy).
Wg mnie najsensowniejsza technologią jest obecnie wodór. Zero emisji. Technologia już istnieje, brak tylko infrastruktury. Dla mnie to coś pięknego
Comment
-
Zamieszczone przez fishdick Zobacz postaAle wiesz jak się wodór otrzymuje, prawda?
*) Tak wiem, na skalę przemysłową najtaniej z metanu: CH4 + H2O → CO + 3 H2
ale pierwszy wpis to dział powitań, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
Comment
-
-
Panowie, przeczytalem x stron tego tematu i wiem ze nic nie wiem.
Opisze o co mi chodzi. Pacjent FK8, nowy. Po przejechaniu jakiegos tysiaca KM chce zlac olej silnikowy, wymienic filtr oleju i zalac nowy olej. Auto ma pewnie gpf bo jest z grudnia br. Jaki olej najlepiej zalac by silnik mial dobrze a gpf nie dostal po dupie? Czy ewentualna zmiana oleju moze miec wplyw na katalizator lub sondy lambda?
Comment
-
Ale jak? 6000 od nowosci i zmiana? Po co az 6k?
Pamietam jak kiedys odbieralem nowego Civic IV gen w Niemczech. Byl prikaz zrobic tysiaka i wrocic do serwisu. Wymienili olej w silniku z filtrem i regulowali zawory. Auto poza tym ze zgnite to do dzis pali na dotyk i grama oliwy nie bierze.
W motocyklu kilka lat temu mialem tak samo. Tysiak i pierwszy przeglad - zmiana oliwy i filtra. Moze cos w tym jest, oze nie. Nie zaszkodzi a ja bede sie czul lepiej. Pytanie jaki najlepszy olej wlac by nic nie uszkodzic. Mam w dupie ekologie ale nie mam w dupie podzespolow w aucie i nie chce sobie nic sknocic.Last edited by rexio; 27-12-2018, 22:28.
Comment
Comment