Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakiej spiny??? A traktorskie słynne 1,9tdi lepiej brzmiało?
    To siedzi wszystkim w głowie i tyle, są to jak napisałem silniki podstawowe, a każdy oczekuje mega osiągów.
    Jak lepiej przyspiesza do 100, to znaczy że jest szybszy
    W viii i ix były dwa silniki 1,4 100KM i 1,8 140KM, a teraz mamy litrowke o osiągach prawie 1,8, a 1,5turbo niewiele brakuje do typka 2,0 201KM, ale nadal jest źle.
    A co do bmw to ten 1,5turbo 3 cylindry i tak jest szybszy niz dawne N/A 316.
    Last edited by katana; 10-03-2018, 17:27.

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      trochę takie generalne stwierdzenia, że kiedyś było lepiej i że koniec świata bo 3 cylindry.
      w tym wypadku nie było lepiej, a gorzej, 3 cylindry nie przetrwały, umarły na rzecz 4 cylindrów. Teraz powrót, kiedyś robiono to dla oszczędności i dziś również z tego powodu. Ma to swoje plusy i minusy, np. można taniej zrobić i drożej sprzedać .
      Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
      To nic innego jak cięcie kosztów...kosztem klientów.
      dokładnie tak, i tu zaklinać faktów nie trzeba. To jest kierunek wytyczony dla Europy. Tego trendu nie zmienimy. Dlatego ...trzymajmy sie tematu i spróbujmy skupić nad innymi walorami silnika.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Największa zmiana w nowych turbo benzynkach (1.0-1.2) to elastyczność.
        W zakresie prędkości 60-130km/h jezdzi sie tymi silnikami naprawdę przyjemnie. Jak ktoś juz zaryzykuje i zrobi jazdę próbną to zmienia zdanie i do wolnossacych 1.4-1.6 juz nie wraca.

        Moja córka jeździ od 3 lat Suzuki Swift 1.2 - taki wolnossący 94KM.
        Wsiadła podczas przeglądu w ASO do Swifta 1.0T 111 KM i stwierdziła, że to jest przepaść, wręcz auto sportowe
        No i zbiera $ na nowego Swifta
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • a kto zaryzykuje i kupi turbobenzynkę po przebiegu 150tys km to też zmienia zdanie i chętnie wróciłby do wolnossacego. (szczególnie ci do uzytku prywatnego, bo ci do uzytku służbowego zmienią na nową tb. U mnie się tak robi w firmie ze skodami tsi).
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zgadzam się - na pewno trudniej sprzedać mały silniczek z takim przebiegiem.


            Ale: https://autokult.pl/30913,maly-silni...-na-jego-temat
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Dlatego jeśli mała turbo benzyna to tylko nowa...ja nie odważyłbym sie kupić auta z turbo i przebiegiem 150-200tysi km, bo potencjalnie to dziura bez dna...

              Comment


              • Jakoś turbodiesle z realnym przbiegiem 150kkm sprzedają się jak świeże bułeczki. Po co w ogóle porównywać stare 3 cylindry w tico do nowoczesnych turbo 3 cylindrowek. Za kilka lat, na pewno będą się sprzedawać szybciej niż się Wam wydaje ludzie przywykna i spokojnie takie (jak to piszecie) kosiarki będą kupować, z drugiej strony innych nie będzie, a poza tym regeneracja turbo to nie jakieś hiperkoszty, na pewno mniejsze niż kpl adaptacyjnych amorkow, dla mnie to takie strachy na lachy odnośnie obaw przed małymi wysilonymi jednostkami.
                Przecież można pomykac N/A mustangiem tylko różnica w spalaniu taka w porównaniu nawet do typka (zbliżone osiągi), że przy 15kkm rocznie wychodzi ok 3,5 koła czyli tak jakby raz na pół roku regenerowac turbine w typku.

                Comment


                • Turbina to chyba najmniejszy problem.. raczej zastanawiające będzie ile taka wysilona kosiarka będzie żłopać oleju na 1000km z przebiegiem 150-200kkm... Co do turbodiesli to nawet nie ma co porównywać.. to są zupełnie inne silniki i pojemności.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • 2,0 tdi żłobie olej, a taki 1,0eb forda zaskakująco dobrze trzyma się nawet powyżej 200kkm.
                    No nic każdy ma prawo mieć swoje zdanie. Co do tematu, to największą wadą litrówki w Civicu jest niestety...1,5turbo 182KM i wersje wyposażenia, ponieważ przy całkiem dobrym wypasie podst sporta 1,5, w litrowce opłaca się tylko comfort.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      2,0 tdi żłobie olej, a taki 1,0eb forda zaskakująco dobrze trzyma się nawet powyżej 200kkm.
                      Ja tam nie wiem jak 1,0 trzyma się powyżej 200kkm, ale skoro tak piszesz to bardzo dobrze. Drugi właściciel jeszcze trochę sobie pojeździ.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Po co w ogóle porównywać stare 3 cylindry w tico do nowoczesnych turbo 3 cylindrowek.
                        nie porównujemy ich technicznie, wiadomo że to przepaść, porównywaliśmy tylko dźwięk, sposób pracy silnika, a nawet spalanie.
                        Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Jakoś turbodiesle z realnym przbiegiem 150kkm sprzedają się jak świeże bułeczki.
                        ale diesel pracuje o połowę mniejszych obrotach ma 2 razy większy silnik i jest 2 razy mniejsze spalanie i realnie szybciej jedziesz.
                        Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        2,0 tdi żłobie olej,
                        a po co od razu wieśwagena szukać, weź Honde 1,7ctdi nie biorą grama oleju mają 15 lat i ponad 350tys km.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Ja już jednak pisałem na Forum, że wolałbym dopłacić do diesla 1,6 niż jeździć litrówką, to znowu wszyscy pisali,że 120KM w dieslu nie będzie jeździć.
                          Natomiast nie wiem o co te spory, litrówka to podst silnik, który ma niezłą elastyczność i dynamikę, wolelibyscie zamiast tego 1,33 100KM???

                          Comment


                          • Jedyny problem litrowki w Hondzie to cena.
                            Nawet w podstawie jest droga - porownując z innymi markami.

                            Innych zastrzezen nie ma.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • W X-gen dla silników innych niż 1.5 L15B7 problemy sa dwa:

                              a) w 1.0T P10A2 - wymiana paska rozrządu wraz z drugim paskiem napędzającym pompę oleju co 6 lat lub 120kkm i nieziemski tego koszt - na forum UK ktoś z Finlandii pisał, że ASO wyliczyło mu 1000 EUR. Nie spodziewam się dużo niższego kosztu w ASO PL.

                              b) w najnowszym 1.6 i-DTEC N16 - sugerowane wymiany oleju co max. 10kkm! Co oznacza w praktyce 7000-7500 km przebiegu do wymiany. Gdzie sens i logika biorąc pod uwagę fakt, że diesel jest dla jeżdżących dużo?
                              Last edited by Lukas; 11-03-2018, 16:35.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                a) w 1.0T P10A2 - wymiana paska rozrządu wraz z drugim paskiem napędzającym pompe oleju co 6 lat lub 120kkm i nieziemski tego koszt - na forum UK ktoś z Finlandii pisał, że ASO wyliczyło mu 1000 EUR. Nie spodziewam się dużo niższego kosztu w ASO PL.
                                Przed zakupem pytałem o to w ASO i otrzymałem odpowiedź - koszt przeglądu, który obejmuje tę wymianę nie przekracza 2k.

                                Comment

                                Working...
                                X