Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • hto-06 jakie ta norma konkretnie ma wymagania?

    Comment


    • Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

      Hondowskie Kolego Hondowskie gdzie każdy olej o tym oznaczeniu jest bezpiecznym olejem i jest dopuszczony do użycia w silnikach wymienionej firmy, ta norma jest jedna z najwyżej rygorystycznych norm olejowych na świecie


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
      Last edited by rob1986; 19-12-2023, 15:48.
      zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

      Comment


      • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
        ta norma jest jedna z najwyżej rygorystycznych norm olejowych na świecie
        bo co takiego zawiera ta norma? Co ma mieć w sobie olej aby spełniać tą normę? Czy nie jest to tylko pewien marketing?

        Comment


        • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
          Ale przecież ten olej H 0W20 jest specjalnie dedykowany do silników Hondy przez nich….
          Dobry olej, ale trzeba pamiętać do czego został stworzony, głównie dla oszczędnego spalania paliwa. Wprowadzony po aferze VW i był nacisk na jego stosowanie, żeby Hondy normy spełniały.
          Jeśli ktoś jeździ w stylu eko, śmiało można stosować. W pierwszy roku po zakupie na nim jeździłem, silnik nie umarł, ale wymieniałem co 6 tyś km. Szybko się zużywał i to było słychać.

          Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
          Dobra to dawac jakis 5w30 ktory pasuje tak jak chce honda bo sami uzywaja tez shell jakis 5w30
          Co do Shell jaki stosuje ASSO, to radzę uważać, bo u mnie chcieli wlać takowy, ale przeznaczony do diesla ( C3). Ja nie mam GPF i w instrukcji są albo A3, albo A5.
          Pozdrawiam Czarodziej
          Mój Szogun

          Comment


          • Napiszę coś co mi się non stop tutaj nasuwa czytając te tematy i wielokrotnie dawałem sobie spokój by nic nie pisać ale:
            1. watek olejowy to najbardziej rozwinięty watek jaki widziałem na forach...
            2. przeciętny użytkownik patrząc w te tabele wie... delikatnie mówiąc.... nic albo "mało"
            3. przeciętny użytkownik nie wykorzystuje potencjału auta/oleju a chce - dzięki informacjom tu podanym - dobrać jak najlepszy olej co finalnie skutkuje tym ze zostaje niejako tzw. czarnej. "D" bo zwyczajnie się gubi...

            Myślę, że nie jestem pierwszą osobą, która to pisze/bądź nie pisze a czuje...
            4. co za tym idzie? ta niezaprzeczalna kopalnia wartościowych informacji staje się - bez urazy - czeto bezużyteczna. Przykre? To przeczytajcie 2 ostatnie strony, gdzie ktoś chce dobrać olej do siebie i im więcej czyta ma większy problem....

            Demonizuję? Możliwe. Do czego dążę? do tego, że jak kolega Alix zrobił poradnik doboru opon tak, może warto zrobić taki do oleju
            uwzględniając: ile jeździsz, jak jeździsz, w jakich warunkach, czy musisz uważać na te popioły itd (miejski/torowych itd. itd.)
            bo odsyła się ludzi do wątku a tu 340 stron czytania i serio można stracić rachubę nawet jak czytasz z uwagą

            wiem, że nikt się nie podejmie doboru za kogoś oleju - ale drobny algorytm można by stworzyć na zasadzie info: DPF, tor, miasto, garażowanie itp.
            uprzedzę pytania: dlaczego tego ja nie stworzę - zwyczajnie przyznam, że cześć tej tabeli jest dla mnie lekko enigmatyczna ( wartości rozumiem ale niekoniecznie ich priorytet w okolicznościach i nawet jak się w nią wgłębię to nie wiem jak się mają w życiu codziennym chociażby w odniesieniu procentowym wiec... i znowu jestem w w "D"

            Ps. pisze jak to widzę, bo kopalnia wiedzy jest bezapelacyjnie duża i szacun za zebrane info ale czasem zbyt dużo informacji nie pozwala podjąć właściwej decyzji...
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • Temat olejowy hondy to jakieś nieporozumienie heh . Nigdy takiego problemu nie miałem . Wracam do aneksu TOP 5 dla skrócenia tematu z jakis dopasowaniem i dopiskiem info krótkim Kupielem to auto dopiero i chce zawsze zalewać oliwkę lepsza niż oryginalna i prawidłowa a tutaj nie wiadomo jaka nawet jest prawidłowa ! Czyli zatem można wnioskować ze widzisz ze 0w20 i konfigurator tez mówi 0w20 lub 0w30 to taki kup i koniec

              Comment


              • Wszyscy macie rację , wątek olejowy to jest temat do dyskusji na tematy jak sam tytuł mówi "o olejach zastosowanych" w X gen. A nie jest to temat "tu znajdziesz odpowiedź" który najlepszy. Wszystko sprowadza się do najprostszej definicji z możliwych, prostszej nie ma. Honda pomimo zaprzeczeń w instrukcji definiuje to tak: "stosuj olej odpowiedni do warunków i temperatury otoczenia" - chodzi tu o ACEA i SAE.

                I właśnie to robimy o czym piszesz Lcfr. Po to jest tabela, żeby każdy sobie sam sprawdził w śród listy olejów które zostały zweryfikowane na zasadzie "co to jest" tylko na podstawie karty Charakterystyki. (wierzymy w to ,co napisał producent).
                Honda jak mało kto dopuszcza "wszystko".
                ... mało tego, Honda pisze, "stosuj olej ogólnodostępny", tam nie ma słowa stosuj olej hiper lub super "TOP 5" . Ogólnodostępny to oznacza że wcale nie musi być "specjalny".
                No i prościzna:
                1. ma być to olej odpowiedni do warunków i temperatury otoczenia.
                2. Tabela - pomaga wybrać samemu wg swojego widzimisię, spośród tego co mamy na rynku. Grzechu nam pomógł sprawdzić dany olej "z czego on jest".

                Czyli, jeśli użytkownik myśli, to wybiera:
                - do warunków (ACEA): eko jazdy, oszczędzania paliwa, oszczędzania na serwisie, ochrony środowiska, ochrony silnika. (wybiera priorytet z pośród danego gatunku oleju).
                - do temp otoczenia (lepkość SAE): 0W-20, 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40 itd, itp.

                jak już wybrał "pod siebie" dla swojego stylu jazdy, i dla swoich warunków temperaturowych i wychodzi mu po przemyśleniu, jak jeździ styl, i w jakiej temp otoczenia i wyszło np.: ACEA A3/B4, SAE 0W-30.
                I już wie - to jest mój olej - dla mnie o takich własnościach,
                - wchodzi w tabelę i ma listę olejów o takich parametrach i może zobaczyć/porównać sobie, który olej co ma w sobie więcej a czego mniej.

                Czy to jest takie trudne? . To nie jest trudne, to jest banalne.
                Skoro sama Honda daje nam tak szerokie możliwości doboru, to my tu sami zrobiliśmy "zamieszanie" w poszukiwaniu dobrych olejów na rynku, lub tych lepszych wśród tych ogólnodostępnych zgodnie z definicją Hondy.

                Jeśli ktoś chce "TOP 5" no to wychodzi na to że każdemu może wyjść inny TOP5.

                Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                zatem można wnioskować ze widzisz ze 0w20 i konfigurator tez mówi 0w20
                konfigurator nie ma zielonego pojęcia o TWOIM stylu jazdy i warunkach temperatury otoczenia. Konfigurator dobiera olej ZAWSZE zgodny z najnowszą Normą Środowiskową. Haloo! uwaga: w Instrukcji Honda nie podaje "stosuj olej o najnowszej Normie Środowiskowej" - tego zapisu nie ma! Konfigurator dobierze w 90% przypadków olej którego byś nie chciał.
                Konfigurator bierze w pierwszej kolejności priorytety ekologiczny, ekonomiczny, oszczędnościowy.

                I znowu ktoś przyjdzie i wałkujemy w kółko to samo, w tych 336 stronach tematu jest cały czas co 12 stron to samo .
                Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                przeczytaj, jest tiret: "typowe błędy w doborze oleju" .

                Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                3. przeciętny użytkownik nie wykorzystuje potencjału auta/oleju a chce - dzięki informacjom tu podanym - dobrać jak najlepszy olej co finalnie skutkuje tym ze zostaje niejako tzw. czarnej. "D" bo zwyczajnie się gubi...
                bardzo dobrze podsumowane. Wątek olejowy jest dla dociekliwych lubiących wiedzieć więcej .
                Przeciętny użytkownik wystarczy że wystarczy że wybierze: ACEA i SAE, odpowiednio do własnych warunków i temperatury otoczenia. Nic więcej nie musi czynić. To jest 1 min rozważania .
                Trzeba komuś tłumaczyć że olej na Syberię to nie olej na Afrykę? lub odwrotnie... jeśli trzeba, no to musi czytać . Jeśli to rozumie, to nie musi tu nic czytać .
                Last edited by rambo7; 20-12-2023, 08:34.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Dla mnie sprawa olejowa jest mega prosta. Otwieram instrukcje obsługi. Jest tam napisane olej typ 2.0 hondy lub C2/C3 w lepkościach 0w30 , 5w30, 10w30.
                  Jako że nie chce przepłacać za typ 2.0 to kupuję shella c2/c3 w lepkości 0w30 i tyle.
                  Po co analizować tabelki i składy chemiczne olejów? Najważniejsze jest trzymać się zaleceń producenta co do norm i lepkości oraz wymieniać olej co 10 tys km. Czy zalejemy castrola, liqui moly, motula czy co kolwiek innego nie ma większego znaczenia.
                  Po co zastanawiać się nad stylem jazdy i nad warunkami w jakich jeździmy? Patrząc na to z tej strony na zimę musiał bym zalewać 0w20, na upalne lato 10w30. Jak jest dzień kiedy chce dać w palnik powinienem wlać inny olej a jak najdzie mnie ochota na eko jazde powinienem go zlać i wlać olej eko. No bez przesady. To są cywilne samochody. Olej ma być świeży i zgodny z instrukcją. Nie ma żadnego znaczenia jakie ścinanie jest w tabeli albo jaka zawartość molibdenu ma olej, nie mają znaczenia testy w których piłuje się w oleju obracający drucik. Bo to wszystko nigdy nie dowiodło że na oleju x silnik więcej wytrzymał niż na oleju y.

                  Comment


                  • Potencjalnie masz rację....oprócz tego kawałka:
                    Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                    Po co zastanawiać się nad stylem jazdy i nad warunkami w jakich jeździmy? Patrząc na to z tej strony na zimę musiał bym zalewać 0w20, na upalne lato 10w30. Jak jest dzień kiedy chce dać w palnik powinienem wlać inny olej a jak najdzie mnie ochota na eko jazde powinienem go zlać i wlać olej eko.
                    są ludzie, którzy używają inaczej auta np. cisną po maxie na autostradach lub jeżdżą w pojeżdzawkach. I wtedy dodatkowo gdy to się dzieje w lecie taki olej ma znaczenie bo średnio powyżej 126-128st na zegarze panewki mogą zapukać do użytkownika Każda ochrona w takiej sytuacji się przyda takiemu użytkownikowi.... Ale ogólnie to wyjątki i gdy gdy jesteś tym "normalnym" użytkownikiem jak najbardziej wystarczy dobór, o którym napisałeś
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • Welcome back Po analizie forum i węszenia samemu padł wybór na AMSOiL Signature Series 5W30 100% Synthetic Oil ASL 3,78l

                      ,,Jak mi zlepi motor albo zmuli i na końcu uszkodzi" to powiem wtedy ze chu... prawdy z tymi oliwkami :P


                      Na innym forum znalazłem taki txt które ostatnie zdanie mnie wkurfilo .... :


                      wyrzucone pieniądze ,za drogi , a nie jest az tak dobry jak go promują.
                      Pomyśl, lepiej częściej zmieniać tańszy, co 7-10 tys km niż amsoil co 12-15.
                      Posiadają , ze po 7 tys km olej ma dosyć, w sensie degradacja dodatków stabilizujących lepkość jest już mocno zaawansowana i to bez względu czy Shell czy Amsoil. Badania dowiodły , że to owe dodatki po oksydacji obniżają znacznie odporność oleju na ścinanie.
                      Sam lałem drogi Ravenol, myślałem o Amsoil..jednak 5L Shell za 210zł ...3 bańki mam 4 wymiany. Wolę częściej a mieć swieży...w dodatku auto nie ma takiego jadu na 5w30 jak na 0w20, uwierz mi to czuć.
                      Last edited by MaxMax; 20-12-2023, 20:32.

                      Comment


                      • Dlatego warto wiedzieć nieco więcej, bo po okresie gwarancji nikt w ASO czy salonie nie przejmuje się naszymi problemami z np. poborem oleju.
                        Jakie znaczenie ma lepkość oleju silnikowego? https://www.motofaktor.pl/lepkosc-ma-znaczenie/

                        klasyfikacja krótko: https://smartplus.pl/start/faq/co-oz...h-silnikowych/
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                          ze po 7 tys km olej ma dosyć, w sensie degradacja dodatków stabilizujących lepkość jest już mocno zaawansowana i to bez względu czy Shell czy Amsoil. Badania dowiodły , że to owe dodatki po oksydacji obniżają znacznie odporność oleju na ścinanie.
                          Ciekawe jakie badania.. tutaj mowa jest o polimerowych modyfikatorach lepkości, temat poruszany na forum, są różne rodzaje, o różnej strukturze, powyższe stwierdzenie jest niestety błędne, niektóre marki stosują dobrej jakości, np Ravenol (chwalą się tym pokazując wykres spadku lepkości w przepracowanym oleju) - oczywiście nie we wszystkich swoich produktach, zazwyczaj w tych najdroższych. Generalnie modyfikatorów lepkości jest najwięcej w olejach o rozciągniętym zakresie SAE, czyli np. 0W40, 0W30, 5W50.. modyfikatory z czasem są degradowane w oleju i spada jego lepkość, a tym samym odporność na ścinanie.. sposobem na to, jest stosowanie olejów o jak najmniejszym rozciągnięciu SAE, a wiec 0W20, 5W20, 5W30, 10W30, 10W40. Lepkość dobrać do temperatury otoczenia. Dodam tylko, że tabela z olejami pozwala wybrać olej ten w którym utrata lepkości podczas ścinania jest najmniejsza. Temat dodatków w oleju, to temat rzeka i tego nikt nie rozgryzie. Różne firmy stosują różne pakiety, np. teraz popularne jest obniżanie dodatków pochodnych wapnia, a zwiększanie dodatku magnezu w celu zapobiegania LSPI... (najnowsze wymagania podobno już to uwzględniają, nie pamiętam tylko które, mowa o ACEA). Często na forach olejowych posiłkują się analizami olejów, a potem wyciągają wnioski.. chodź dla mnie to jest wróżenie z fusów.. są czasem w dodatki organiczne w oleju których analiza nie pokaże... Sposób na wszystko to częsta wymiana oleju- tutaj tyczy się to szczególnie olejów o niskich lepkościach... nie na darmo jest wskaźnik życia oleju w naszych Hondach - policzony i ustawiony, zapewne, dla oleju 0W20. Co do Shella, to niestety, nie wiadomo jak stabilny jest ten olej, bo niestety, oni nie podają HTHS... w przeciwieństwie do np. Amsoil. Wiemy tylko, że Shell ma dobrą czystą bazę. Jak bym miał brać olej Shella to chyba tylko jakiś 5W30.
                          Last edited by Grzechu; 21-12-2023, 08:58.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Nawiązując do treści w linkach które wyżej podałem, jest tam mowa o tym właśnie ryzyku które podnosi Grzechu
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            modyfikatorów lepkości jest najwięcej w olejach o rozciągniętym zakresie SAE
                            należy mieć to "z tyłu głowy" i na uwadze.
                            Natomiast proszę, tak bardzo hołubiony ENEOS ... brnie... brnie wyraźnie w ściemę? https://eneosoil.pl/produkty/eneos-sustina-0w-50/
                            ENEOS Sustina 0W50

                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • VALVOLINE SYNPOWER MST FE C2 0W-30 wszystkie normy spełnia widzę i chyba nikt nie testował w swoim silniczku tej oliwy w honda

                              widziałem na youtube 0w20 hondy ori testy i chyba nie chce tej oliwki wiec kupno nie honowskiego silnika chyba pomoze a nie zaszkodzi
                              Last edited by MaxMax; 21-12-2023, 13:35.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                                VALVOLINE SYNPOWER MST FE C2
                                Po co ci w specyfikacji C2 jak masz bez filtra cząstek stałych auto?

                                Comment

                                Working...
                                X