Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Wrzuciłem ten sam link w dziale XI.. Model XI z 1.5.. te silniki są na prawdę dobre. Olej jak olej, na każdym tyle by pewnie przejechał, ważne są czasy wymian oleju.
    Mnie wskaźnik wymiany oleju pokazuje średnio co 10 tys. km. Po jakiś 9 tys. wyświetla się 10% i wtedy zmieniam. W każdej hondzie zmieniałam co 10 tys. nie licząc IntegryR, która ze względów torowych dostawała nowy olej 2 razy roku albo częściej
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • 10 tys.km to raczej bardzo dobry interwał wymian. Ja np. jeżdżę 90% w trasach to wymieniam tak co 12-14tys.km, ale zawsze wychodzi tak, że wymieniam dużo przed przypominaczem z komputera Generalnie, z tego co zauważyłem, to użytkownicy z naszego forum, pilnują dobrze interwałów wymian oleju. Większość zmienia olej poniżej 15tys.km., albo słucha się przypominacza z komputera. Widać, też, że interwał wymian skraca się mocno, gdy auto użytkowane jest tylko w mieście, wtedy wymiana wychodzi mniej więcej przy przebiegach 7-10tys.km. I tak prawdę mówiąc, jakiego oleju by nie wlać do silnika, to przy takich interwałach wymian, silnik powinien być w dobrej kondycji i wytrzymać dużo km.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Witam wszystkich.
        W temacie olejowym jestem laikiem i chciałby prosić naszych olejowych guru o poradę

        Jaki olej wybrać w celu najlepszej ochrony silnika (zgodnego z IO)? Auto jest troszkę podkręcone. Dolot, intercooler, wydech 2,5cala, mapa.
        Civic 2020 z GPF, doładowanie podniesione w turbinie do 1,7bara (1,79bara w peaku).
        Nie ma dla mnie znaczenie wzrost spalania, ekologia itp.
        Liczą się dla mnie przede wszystkim właściwości ochronne.
        Cena również nie ma wiekszego znaczenia.
        Jazda bardzo dynamiczna, głownie autobahny i drogi szybiego ruchu.

        Myślałem o Ravenol REP USVO 5w30
        Opis produktu: RAVENOL REP Racing Extra Performance SAE 5W-30 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, wielosezonowym olejem silnikowym wykonanym w  technologii USVO® na bazie PAO (polialfaolefiny). Przeznaczony jest głównie do stosowania w silnikach benzynowych w wyścigach samochodowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Technologia USVO® oferuje wysoką wydajność, lepszą ochronę silnika, mniejsze zużycie paliwa i […]

        Comment


        • Zamieszczone przez GruberOG Zobacz posta
          Witam wszystkich.
          W temacie olejowym jestem laikiem i chciałby prosić naszych olejowych guru o poradę

          Jaki olej wybrać w celu najlepszej ochrony silnika (zgodnego z IO)? Auto jest troszkę podkręcone. Dolot, intercooler, wydech 2,5cala, mapa.
          Civic 2020 z GPF, doładowanie podniesione w turbinie do 1,7bara (1,79bara w peaku).
          Nie ma dla mnie znaczenie wzrost spalania, ekologia itp.
          Liczą się dla mnie przede wszystkim właściwości ochronne.
          Cena również nie ma wiekszego znaczenia.
          Jazda bardzo dynamiczna, głownie autobahny i drogi szybiego ruchu.

          Myślałem o Ravenol REP USVO 5w30
          https://www.ravenol.pl/product/ravenol-rep-usvo-5w-30/
          Fuchs titan race pro s 5W-40
          FC1 by Frędzel

          Pomorskie

          Władysławowo

          LwG!

          Comment


          • Zamieszczone przez GruberOG Zobacz posta
            Liczą się dla mnie przede wszystkim właściwości ochronne.
            Cena również nie ma wiekszego znaczenia.
            Jazda bardzo dynamiczna, głownie autobahny i drogi szybiego ruchu.

            Myślałem o Ravenol REP USVO 5w30
            Zerknij do tabeli z olejami, u Ciebie to tylko kategoria C3, ale wybrałeś trafnie, REP jest na 1 pozycji w SAE 5W30 z C3.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Nie wiem czy ktoś udostępniał ten kanał ale trafiłem wczoraj przypadkiem. Warto zerknąć .

              Comment


              • Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
                nie ma (jeszcze) tego Shella 0W20 w tabeli, skąd masz dane że ten shell nie ma modyfikatora tarcia w przeciwieństwie do hondowskiego ?

                widzę, ze jest ten Shell również 0W30, a może ten ma lepsze parametry ?
                Sam dodaje Archoil 9100 jako nanoboranowy modyfikator tarcia .
                Mimo , że silnik bez turbo lubię sobie depnąć i nie żałować.

                Silnik 1,5T ma w zaworach sód i system spryskiwania / chłodzenia tłoków by przeciwdziałać LSPI.

                Mocno bym się zastanowił czy i na ile bezpieczne jest stosowanie oleju o dużo wyższej lepkości i pompowalność 5w30.

                Gęsta ciecz kumuluje ciepło ...

                Przy tej prędkości olej musi zostać usunięty przez pierścienie zgarniające i olejowy - gęsta ciecz płynie wolniej.

                2000obr / min to 33,3333 x na sekunde suv tłoka z gory na dół i do góry .
                To są prędkości niewyobrażalne.
                A co jeśli jest 4000 obr na minute?
                = 66,6666 x na sekundę

                Zaprojektowane kanaliki są dla lepkości 0w20, zmieniajac lepkość jest zaburzony cały proces chłodzenia i odprowadzenia oleju , nadmiar może się przedostawać do góry nad pierścień, powstaje wyższy opór, a pierścień nie ma nieskończonej sily docisku...olej o niższej lepkości i wiekszej pompowalności bedzie szybciej pobierał ciepło z denka tłoka i szybciej oddawał w chłodnicy oleju.

                Niby narazie nic się nie dzieje , silniki nie wybuchają [emoji6], jaki to ma wpływ na dłuższą eksploatację , sami zobaczycie.


                Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
                Last edited by Bodex1; 25-12-2022, 16:02.

                Comment


                • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Zaprojektowane kanaliki są dla lepkości 0w20,
                  Bodex ale ty pleciesz głupoty aż się czytać nie da. "Zaprojektowali kanaliki dla 0w20" dlatego w instrukcji dopuszczają inne lepkości? Pewnie po to żeby silniki wybuchły co?

                  Co któryś post wracasz ze swoimi farmazonami. Masakra jakaś.


                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                    . "Zaprojektowali kanaliki dla 0w20" dlatego w instrukcji dopuszczają inne lepkości?

                    Co któryś post wracasz ze swoimi farmazonami. Masakra jakaś.

                    A widziałeś ten silnik od środka , że negujesz? .czy tylko tak ci się wydaje , ze się znasz ?
                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


                    Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Jak na razie to ty próbujesz co jakiś czas mocno zabłysnąć ale ciężko ci idzie. Rozumiem ze ty przeprowadziłeś badania i silniki wybuchły podczas pracy na 5w30 mimo dopuszczenia go w instrukcjach.


                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                        by przeciwdziałać LSPI
                        ...Ten znowu zaczyna ...... nuda widać w święta ...
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Bodex pewnie świętuje, wypił flaszkę i widać tego skutki..
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                            .....

                            Niby narazie nic się nie dzieje , silniki nie wybuchają [emoji6], jaki to ma wpływ na dłuższą eksploatację , sami zobaczycie.

                            Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
                            Oj Bodex1 oj...tak to można było napisać w 2018 roku, kiedy wszyscy mieliśmy swoje Hanki po niecałym roku użytkowania, albo dopiero co niektórzy myśleli o pierwszym tankowaniu Ta niepewność była może zasadna, kiedy mieliśmy 4 cyfrowe przebiegi. Ale dziś po ponad 5 latach użytkowania....kiedy niektórym z Nas przebiegi zaczynają się robić 6 cyfrowe (ja mam 98 tys. a są tutaj tacy co już dawno przekroczyli setkę). Naprawdę chcesz Nam wmówić, że używanie innego oleju niż, nomen omen dobrego oleju OEM 0W20, jest szkodliwe dla tego silnika...Nikomu nic nie szarpie, nie stuka, nie dzwoni, nie ma utraty mocy, nie przybywa ani nie ubywa oleju...silnik pracuje jak pszczółka (poza tymi co wydechy zmienili ), zużycie paliwa przy tej mocy i dynamice jest wręcz ekstremalnie małe. Nikomu nie pękł tłok, nie wyszła korba bokiem, bo używa innego oleju lub nie leje modyfikatora tarcia. Ja jak większość tutaj i poza forum pilnuje tylko, aby po pierwsze lać dobry olej (każdy według swoje uznania włącznie z OEM) a po drugie zmieniać go mniej więcej co 10 tysi.

                            Nie siejmy zamętu i po prostu cieszmy się fanem z jazdy tym silnikiem! Czego życzę Nam wszystkim w przyszłym i każdym następnym roku
                            Last edited by marart; 26-12-2022, 23:01.
                            Moja Hania
                            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                            Comment


                            • Uwielbiam wątek o olejach. Tyle emocji i nieprzewidzianych zwrotów akcji ! Normalnie "OilBond007".Też się na początku podnieciłem wyższością Świąt Bożegonarodzenia ( olej oryginalny )nad Wielkiejnocy - inne oleje . Robię rocznie 30000 km i jeżdzę na hondowskim 0w20 - i co mi pan zrobisz?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez androzek Zobacz posta
                                jeżdzę na hondowskim 0w20 - i co mi pan zrobisz?
                                Też jeżdżę na hondowskim 0W20 i mam bardzo fajny komfort psychiczny że taki olej wybrałem. Taki również komfort mają Ci co wybrali inne oleje dopuszczone przez producenta i o to właśnie chodzi w tematyce dobierania olejów do naszych silników. Powtórzę jeszcze za marartem: cieszmy się fanem z jazdy tym silnikiem!!

                                Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                                tak to można było napisać w 2018 roku, kiedy wszyscy mieliśmy swoje Hanki po niecałym roku użytkowania, albo dopiero co niektórzy myśleli o pierwszym tankowaniu
                                Oczywiście że tak, obecnie temat olejowy jest wyczerpany, wszystko co miało być powiedziane zostało powiedziane dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu kilku forumowiczów w wymiarze przekraczającym moje wyobrażenie. Przy okazji dziękuję wszystkim którzy dyskutowali ,szukali i analizowali bo dzięki nim wiem o olejach więcej niż przeciętny kierowca.
                                Last edited by Stach13; 27-12-2022, 15:46.

                                Comment

                                Working...
                                X