Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czyli na czym stanęło co nalać do 1.5 turbo z gpf ?

    Comment


    • Nie ma jednej opcji.
      Ja np. po pierwszym przejechanym tysiącu, zalałem w Krężelu w Krakowie na własną prośbę nie hondowskie 0w20 ale olej jaki sam ze sobą przywiozłem.
      oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników

      Comment


      • U siebie w pracy mam 3 inżynierów mechaników (specjalizacja różna od silników i agregatów diesel-electric po silniki okrętowe) podczas przerwy na kawę rzuciłem temat mojego civica i wymiany oleju po przejechaniu pierwszych 5 tys km. wywołałam burzliwą dyskusje która trwa już 3 dzień hehe. Każdy z nich z doświadczeniem powyżej 20 lat więc każdy ma swoje zawodowe doświadczenie, każdy ma swoją teorię itd. ale skracając temat bo wyjdzie llaborat.
        Wszyscy jak jeden mąż twierdzą :
        1. Wcześniejsze zlewanie fabrycznego oleju nie ma sensu jeśli robię do 10 tys km rocznie.
        2. jeśli silnik był traktowany delikatnie przez pierwsze 3 tys później normalna eksploatacja to wymieniając olej powiedzmy przy 5 tys zleje dobry olej i wleje taki sam , strata pieniędzy
        3. Olej należy wymienić bezwzględnie po roku od zakupu lub gdy komputer wskaże serwis , ale nie przekraczać 10 tys od wymiany i okresu jednego roku.
        Mnóstwo było argumentów technicznych których tutaj nie przytoczę, wypisałem tylko wnioski które "mechanicy" wysnuli. Każdy zrobi z tą wiedzą co chce i podejmie swoją decyzję .

        Comment


        • Zamieszczone przez AmiMarine Zobacz posta
          U siebie w pracy mam 3 inżynierów mechaników
          Którzy jeżdżą Passatami i na wszystkim się znają ...

          Comment


          • ...widzisz licznik 3069 ? ...a to tylko jeden z pińciuset tematów o oleju .
            Bolesław .... uspokój się, . Jesteś od wczoraj i proszę nie podnoś tematów które się toczą od 15 lat na tym forum , jest naprawdę wszystko wyjaśnione a Ty nie zdążyłeś przeczytać nawet 0,000567% wpisów o olejach na tym forum .
            Koleżeńsko i z uśmiechem, tu niczego już nie odkryjemy poza tym co było napisane.
            Poczytaj tematy i nie odpisuj bo wiele treści zgadza się z twoimi, nie trzeba nikogo uświadamiać ani atakować . Tu w temacie olejów naprawdę nie masz już nic do dodania.
            I prośby dwie na koniec, nie podbijaj swoich wpisów, Regulamin mówi w pkt 5 że masz 12 godzin na edycję swojego wpisu. Po sobie stosuj tryb edycji.
            Przeczytaj wszystkie tematy o oleju wtedy podejmiesz decyzje o dyskusji. Zajmie Ci to czytanie bez czasu na spanie jakieś 5 tygodni. Są tam wszystkie pytania i odpowiedzi na twoje wpisy, - wszystkie! absolutnie wszystkie . Udanej lektury.
            Last edited by rambo7; 26-10-2021, 07:51.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Panie Prezesie, chcę zapytać, dlaczego usunąłeś moje merytoryczne posty, zostawiając ten, rzeczywiście zaczepny?
              Czyżbyś nie znał odpowiedzi?
              Mi wystarczyło przeczytać kilka stron tego wątku, żeby wyciągnąć wnioski na temat wiedzy tutaj panującej, stąd cytaty kilku postów.
              Ale od niewiedzy znacznie gorszy jest brak chęci jej zdobywania!
              Tkwicie z przekonaniami olejowymi gdzieś w okolicy 2000-20005r i nie zauważacie, że motoryzacja się zmienia.
              Nie mnie oceniać czy na lepsze, czy gorsze, ale zmiany zachodzą.
              Trzeba sobie zdać sprawę że nie macie najmniejszej mocy sprawczej, żeby na te zmiany w jakikolwiek sposób wpłynąć.
              A głównie Ty nadajesz ton jakoby "ekologia" była złem wcielonym.
              Lubisz jeździć za dymiącymi gratami?
              Jest Ci przyjemnie, jak widzisz cieknący z silnika olej?
              A pamiętasz "zapach" spalin benzyny z czteroetylkiem ołowiu.
              To wszystko jest "ekologia", która bezpośrednio Ciebie dotyczy!

              Więc przywróć proszę moje posty z pytaniami, które wczoraj napisałem.
              Odpowiedz również na pytania skierowane bezpośrednio do Twojej osoby.
              Post nr #3064 możesz usunąć.

              Comment


              • Zamieszczone przez boleslaw.wasaty Zobacz posta
                Panie Prezesie, chcę zapytać, dlaczego usunąłeś moje merytoryczne posty, zostawiając ten, rzeczywiście zaczepny?
                Czyżbyś nie znał odpowiedzi?
                Mi wystarczyło przeczytać kilka stron tego wątku, żeby wyciągnąć wnioski na temat wiedzy tutaj panującej, stąd cytaty kilku postów.
                Ale od niewiedzy znacznie gorszy jest brak chęci jej zdobywania!
                Tkwicie z przekonaniami olejowymi gdzieś w okolicy 2000-20005r i nie zauważacie, że motoryzacja się zmienia.
                Nie mnie oceniać czy na lepsze, czy gorsze, ale zmiany zachodzą.
                Trzeba sobie zdać sprawę że nie macie najmniejszej mocy sprawczej, żeby na te zmiany w jakikolwiek sposób wpłynąć.
                A głównie Ty nadajesz ton jakoby "ekologia" była złem wcielonym.
                Lubisz jeździć za dymiącymi gratami?
                Jest Ci przyjemnie, jak widzisz cieknący z silnika olej?
                A pamiętasz "zapach" spalin benzyny z czteroetylkiem ołowiu.
                To wszystko jest "ekologia", która bezpośrednio Ciebie dotyczy!

                Więc przywróć proszę moje posty z pytaniami, które wczoraj napisałem.
                Odpowiedz również na pytania skierowane bezpośrednio do Twojej osoby.
                Post nr #3064 możesz usunąć.
                Kolejny, który założył konto po to, żeby zasiać ferment. Odpuść sobie bo nie sprowokujesz nikogo tutaj. Już kilka takich kont było i szybko zniknęło. Sporo osób tutaj jest naprawdę dorosłych i pamiętają nie tylko 94-kę, ale jeszcze niebieską 78 czy zieloną 86-kę. Więc proszę .... bez takich wstawek. Chcesz podyskutować, to tak jak napisał rambo7. przeczytaj 306X-kilka postów (bo od 25.10.2021r. nie zdążyłeś nawet liznąć tematu). Jeśli masz coś ciekawego w temacie oleju, to podziel się z Nami, albo ...usuń konto nie siejąc fermentu.
                Last edited by marart; 26-10-2021, 17:12.
                Moja Hania
                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                Comment


                • Przypadkiem, jak pewnie większość z nas trafiłem na taki, myślę, ciekawy filmik, trochę ogólnikowo autor omawia temat, ale mówi kilka dość istotnych rzeczy na temat doboru/zmiany/użytkowania oleju w silniku. Osoby który mocno uczestniczyły w wątkach olejowych na pewno nie zostaną niczym nowym zaskoczeni.

                  Napiszę te najważniejsze punkty który potwierdza ten filmik:
                  - stosujemy olej zalecany przez producenta silnika,
                  - dzisiejsza konstrukcja silnika jest tak opracowana aby jak najdłużej-bez awaryjnie, silnik pracował na zalecanych olejach przez producenta,
                  - tam gdzie zalecane są oleje o niskich lepkościach a wiec 0w20,0w30,5w30, nie powinniśmy stosować olei o lepkościach rzędu 5W50, 10W50, 10W60,
                  - gdy silnik zaczyna brać olej, nie powinniśmy przechodzić na oleje o dużej lepkości - to może spowodować jeszcze bardziej większą degradację silnika,
                  - gdy podnosimy moc/moment obrotowy, w silnikach z turbo- powinniśmy się zastanowić również na zmianą oleju o ciut wyższej lepkości niż zalecana jest przez producenta w celu oszczędzania paliwa,
                  - w silniku użytkowanym w mieście powinniśmy zmieniać olej szybciej niż w przypadku silnika który "lata" w trasie,
                  - do nowoczesnych silników powinniśmy dobierać olej o wysokiej czystości i dobrych parametrach, szczególnie zwracać uwagę na parametr noack, i temp. zapłonu.
                  - w przypadku silników które pobierają już duże ilości oleju, powinien być wykonany remont silnika, z tym, że części związane z przyczyną nadmiernego poboru oleju, a więc zazwyczaj pierścienie olejowe- powinny być wymieniane na dedykowane do danego silnika, bez kombinacji typu - poszerzania rowków w tłokach i pasowania na oko pierścieni - to na dłuższą metę może nie przetrwać.


                  I to chyba wszystkie najważniejsze wnioski które udało mi się tak na szybko wykombinować Jeśli o czymś zapomniałem to piszcie, będziemy dyskutować i umacniać naszą wiedzę
                  Last edited by Grzechu; 24-11-2021, 11:41.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    - stosujemy olej zalecany przez producenta silnika,
                    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    tam gdzie zalecane są oleje o niskich lepkościach a wiec 0w20,0w30,5w30, nie powinniśmy stosować olei o lepkościach rzędu 5W50, 10W50, 10W60
                    Doprecyzuj Grzechu co w takim przypadku z olejami 0/5/10W40 bo słusznie zaraz ktoś o to zapyta

                    Comment


                    • @Stach, nie chce tutaj rzucać słów typu 5W40 - to zły olej do ówczesnych silników, bo jak wiadomo, jeżdżą ludzie na tym oleju w wolnossących i-vteckach i jest ok. Na tym filmie, Pan pokazał pierścienie dzisiejszych silników, widać, że są one cienkie, delikatne, otwory olejowe w tłoku gdzie siedzi pierścień olejowy są również niewielkich rozmiarów, a wiadomo im otwór jest mniejszy, a ciecz bardziej lepka, tym ten przepływ będzie gorszy.. podstawowy zalecany olej w celu oszczędzania paliwa, ma lepkość w temp. 100st.C na poziomie 8cSt. oleje 0W30,5W30 w granicach 9-12cSt. 5W40 - 13-15cSt. Tak wiec między olejem 0W20 a 5W40 w 100st.C, lepkość może być prawie 2-krotnie większa. W temp. powietrza jesienną porą, a nawet 3x większa... Tak więc moim zdaniem 5W40 jest olejem już o sporej lepkości, której dalej nie powinniśmy jeszcze bardziej zwiększać. Chodź decydując się na taki olej - 5W40 -zwracałbym, przy wyborze, szczególną uwagę, na parametr CCS, bo rozbieżność może być spora dla niby tego samego SAE, a zachowanie przy zimnych startach może być odczuwalne. Jak wiadomo, nie jestem zwolennikiem niskich lepkości, ale nie jestem również za wysokimi lepkościami, bo przegięcie w jedną jak i w drugą stronę, może mieć nieciekawe skutki przy zużyciu silnika na dłuższą metę - wpływ na to ma wiele czynników, np. warunki w jakich użytkowane jest auto, jak już wiemy, należy dobierać odpowiedni olej do danych warunków użytkowania - ten punkt chyba też powinien znaleźć się w poście powyżej
                      Last edited by Grzechu; 24-11-2021, 14:07.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        Doprecyzuj Grzechu co w takim przypadku z olejami 0/5/10W40 bo słusznie zaraz ktoś o to zapyta
                        Myślę, że odpowiedź znają tylko inżynierowie Hondy. Abstrahując od dyskusji o ekologii, trzeba by wiedzieć, czy zalecanie oleju 0W-20 (zamiast np. 0W-40) wynika z chęci ograniczenia ilości VM, ale zarazem lepszej stabilności parametrów oleju w czasie, a także w dużym stresie. Pewnego rodzaju kontrargumentem jest tutaj szokująco wysokie VI prawie wszystkich olejów dedykowanych do silników japońskich, co jednak sugerowałoby dopuszczalność/sensowność olejów 0W-40. Z kolei, jeśli pompowalność oleju jest priorytetem konstruktorów silnika, to 5W-40, a tym bardziej 10W-40 nie powinny być w ogóle brane pod uwagę.

                        Tak na marginesie, do silnika 1,6L T-GDI koncernu Hyundai/Kia (o kodzie G4FJ w wersji z systemem CVVT, wprowadzonym w roku 2011) producent zaleca 5W-30 z normą ACEA A5/B5, a ostatnio, z uwagi na GPF, C2/C3...

                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        należy dobierać odpowiedni olej do danych warunków użytkowania - ten punkt chyba też powinien znaleźć się w poście powyżej
                        No tak, ale A. Klimek podaje czynniki, które są obiektywnie możliwe do oceny, natomiast ocena takiego parametru, jak styl jazdy czy warunki użytkowania, pozostawia spory margines dowolności. Wciąż większość ludzi uważa, że jazda po autostradach to mordęga dla silnika, a jazda w miejskich korkach, czy częste zimne starty - już niekoniecznie...
                        Last edited by MiCyran; 24-11-2021, 14:19.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Stach, nie chce tutaj rzucać słów typu 5W40 - to zły olej do ówczesnych silników
                          Też tak sądzę, chodziło mi tylko o to, że w swojej wypowiedzi o zalecanych olejach przez producenta o niskich lepkościach wskazałeś że nie należy w takim przypadku stosować olejów o lepkościach 5W50.... pomijając lepkości XW40. Poza tym znasz moje podejście do tematu i wiesz że to co zaleca producent jest dla mnie wiążące

                          Comment


                          • Tylko pamiętajcie, że te małe otworki w pierścieniach olejowych są tylko w wadliwej R serii z roczników 2012 i częściowo 2013, reszta ma standardowe pierścienie i lepdkosc 5w,40 i 10w40 jest jak najbardziej odpowiednia.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Tylko pamiętajcie, że te małe otworki w pierścieniach olejowych są tylko w wadliwej R serii z roczników 2012 i częściowo 2013, reszta ma standardowe pierścienie i lepdkosc 5w,40 i 10w40 jest jak najbardziej odpowiednia.
                              Ale piszesz w temacie X gen. I tu chyba podane przez Ciebie lepkości nie są jak najbardziej odpowiednie , przynajmniej tak twierdzi IO oraz ASO

                              Comment


                              • Zgadza się, ale pierścienie tłokowe konstrukcyjnie są identyczne i tu można stwierdzić jednoznacznie że lepkości ...../40 pod kątem ochrony strefy pierścieni tłokowych, czyli również tulei cylindra będą lepsze.
                                Last edited by gkill; 24-11-2021, 17:16.

                                Comment

                                Working...
                                X