Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    czy istnieje, Twoim zdaniem, konstrukcyjne górne ograniczenie parametrów lepkościowych (dla uproszczenia: klasyfikacji SAE) olejów, które można bezpiecznie stosować np. w silnikach R18 oraz L15 z i bez turbo?
    MiCyran, widziałeś na pewno swoje pierścienie, zarówno te nowe jak i te stare... widziałeś też na pewno otwory w tłoku którym po przez pierścienie olej spływa do skrzyni korbowej... kojarzysz wymiary tych elementów ? I teraz weźmy taki olej 10W60 i temperaturę -5st.C... jak popłynie tam olej gdy silnik jest jeszcze zimny ? Sprawnie ? czy może w ogóle nie popłynie, dopiero aż silnik się zagrzeje.. Druga rzecz to poruszony temat obróbki elementów metalowych, a więc panewek, wału, wałków.. im silnik jest bardziej precyzyjnie obrobiony, czyli ta nasza chropowatość, tym lepkość oleju może być mniejsza... współczynnik tarcia przy zbyt dużej lepkości oleju, przy niewielkich obciążeniach i wysokich prędkościach może bardzo wzrosnąć..co też jest niepożądane..
    Last edited by Grzechu; 26-08-2020, 13:16.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Według tej odpowiedzi do X gen 2017 bez GPF SAE to 0W20;0W30 i 5W30. Brak SAE powyżej 30 każdy może sobie zinterpretować po swojemu
      a, to..., to jest twoja interpretacja.
      Oleje które przytoczyłeś w stu % wpisują się w oleje do oszczędzania paliwa. Nie ma tu czego interpretować. To są oleje do oszczędzania paliwa. Nie podlega to ani dyskusji ani interpretacji.
      Jak by było napisane że można, znalazłby się tam SAE 10W_60 to by było można? ... to jest właśnie twoja interpretacja . .. a że nie ma innych ... to nie można.
      No pisał to 1789 nie będę że do olejów ekonomicznych dolewamy oleje ekonomiczne. Konic kropka. Tu nie ma żadnej interpretacji.
      Stosujesz olej 0W-20 i co... jak by było napisane 5W-40 to byś dolał tak?
      ...nieee, no nie znajdziesz tego w żadnej wiarygodnej lekturze stanowiącej o właściwym doborze SAE.

      Pomijasz całkowicie i za każdym razem zapisy Instrukcji Obsługi stanowiącej jasno i wyraźnie "dobierz olej odpowiednio do temperatury otoczenia".
      Jeśli zatem dobrałeś olej na warunki Syberii (lub oszczędzania paliwa jak wolisz) - (SAE to dobór pod kątem temp otoczenia) to dobranie oleju na dolewkę musi się zawierać w SAE do tego przeznaczonym czyli dokładnie SAE 0W-30, 5W-30, bo tylko i wyłącznie ten zakres SAE nie spowoduje znaczącej zmiany lepkościowej.
      To nie ma nic wspólnego z interpretacją. To są podstawowe zasady doboru SAE.
      W tym kontekście nie podyskutujesz, bo to nie ma pola do dyskusji a co dopiero do interpretacji.
      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Jak ktoś Ci doradzi 5W40 to będzie jego indywidualna interpretacja IO.
      nie, nie, jak ktoś Ci doradzi że do oleju 0W-20 można dolać 5W-40 no to go nie słuchamy. To oznacza że taki ktoś nie ma pojęcia o doborze SAE.
      Nie oznacza to jednak że nie można zalać oleju zgodnego z Wymaganiami Hondy. Można, zawsze można było i teraz też można, o tym pisze w IO wyraźnie.

      Kolejna rzecz poza pojmowaniem oczywistej oczywistości to zniknięcie z najnowszej IO Normy A3/B4.
      Jest to konsekwencją tego co zachodzi z zmianach dotyczących wymagań środowiskowych.
      Pytanie: który z wymienionych olejów nie można dolać do oleju SAE 0W-20:
      - olej SAE 0W-30 ACEA A1
      - olej SAE 0W-30 ACEA A5
      - olej SAE 0W-30 ACEA A3
      Który nie można?
      odpowiedź: każdy można! .. tak jak odpisał ten pan z Honda Polska- można. Z tym wyjątkiem i dlatego zniknął zapis A3 w nowej IO bo od czerwca 2018r mamy w wydechy GPF. Z definicji zatem znika olej wysokopopiołowy, jako zalecany. (zamieszanie powstało tylko w sytuacjach że tym co nie mają GPF "zabronili" stosować A3, a oczywiście można taki stosować).
      No żaden producent nie będzie zalecał tego co szkodzi środowisku, lub nie pomaga spełniać AKTUALNYCH wymagań środowiskowych, bo jest to niezgodne z przepisami prawa.

      Czytają to osoby które być może nie mają takiej wiedzy, co, skąd i dlaczego, ale pisanie tak jak pisze Stach "bo to twoja interpretacja" wprowadza tylko zamieszanie w głowach czytających, a zasady SAE są proste i znane od jakiś 40 lat.

      /MiCyram Ty jak naukowiec fizyk zadajesz dużo trudniejsze pytania na które ja jako nienaukowiec a wykładowca łopatologii" muszę się bardziej przygotować )/
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        MiCyran, widziałeś na pewno swoje pierścienie, zarówno te nowe jak i te stare... widziałeś też na pewno otwory w tłoku którym po przez pierścienie olej spływa do skrzyni korbowej... kojarzysz wymiary tych elementów ?
        Grzechu, widziałem, pamiętam i... chyba nigdy nie zapomnę. A oleju 10W60 nie zalałbym do obecnego auta nawet wówczas, gdyby wszystkie zimne starty odbywały się w ogrzewanym garażu.
        Last edited by MiCyran; 26-08-2020, 16:17. Powód: Usunięcie zbędnych komentarzy

        Comment


        • Dzięki już jest jasność i motto olej który nie szkodzi środowisku nie jest przyjazny naszym silnikom X bez dpf. Niestety w całym internecie nie może znaleść oleju który by miał full popiołu i klasę 5w30 o 5w20 nie mazdę nawet


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
          zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

          Comment


          • Z tego co napisał mi Grzechu na priv.
            Olej który on zalewa może być full saps.
            Olej to Motul 5W30 300V.

            Comment


            • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
              Niestety w całym internecie nie może znaleść oleju który by miał full popiołu i klasę 5w30 o 5w20 nie mazdę nawet
              Dwa bardzo popularne, bez problemu do kupienia:
              Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3
              Valvoline Synpower 5w30 ACEA A3
              Moje FD7

              Comment


              • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                Nie jestem pewien, czy to ma na myśli Stachu
                Nic takiego nie miałem na myśli. To Rambo miesza oleje

                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Pomijasz całkowicie i za każdym razem zapisy Instrukcji Obsługi stanowiącej jasno i wyraźnie "dobierz olej odpowiednio do temperatury otoczenia".
                Jest w IO taki zapis bo być musi. Jednocześnie są tabelki pokazujące, że nawet 0W20 można stosować powyżej 40 st. C. Wiem, napiszesz, że można ale tylko jeżdżąc ekonomicznie. Z Twoich wypowiedzi jasno wynika, że na olejach niskooporowych wymienionych w IO można jeździć tylko ekonomicznie. Ja nie mam takiego zapisu w IO. Jestem odmiennego zdania niż Ty bo dla mnie zapis "olej zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa" nie oznacza, że jest to olej zaprojektowany tylko do jazdy ekonomicznej. I pomimo, że napisałeś coś 1789 raz moje zdanie na ten temat jest jednakowe.
                Last edited by Stach13; 26-08-2020, 18:27. Powód: literówka

                Comment


                • Na oleju zaprojektowanym w celu zmniejszenia spalania silnik wyciera się szybciej w przypadku większych obciążeń i to jest fakt.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    estem odmiennego zdania niż Ty bo dla mnie zapis "olej zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa" nie oznacza, że jest to olej zaprojektowany tylko do jazdy ekonomicznej.
                    W sedno tarczy Stach13. Przy tej samej prędkości obrotowej silnika na wodziance są po prostu mniejsze opory niż w przypadku np 5w30 i ot cały ambaras. A potem jest walka dodatkami by było bezpiecznie.....Takie czasy....

                    A jak ktoś ma obiekcje to proszę zapytać Alixa na jakim oleju jeździ jego rewelacyjny Dżag Tak, na 0w20 i tak producent pisze i zaleca wyraźnie! Komkretna lepkość i specyfikacja. Polecam lekturę jego IO.....No i co, powinien zmienić natychmiast auto i broń Boże powyżej 10 stopni na plusie nie wyjeżdżać jak to pisze rambo7? Jego auto jest rozumiem do oszczędzania paliwa?
                    Dobrze, że my mamy rambo7, ma kto opieprzyć , zrugać..... Inżynierowie Hondy, uczcie się tępaki, nieuki jedne!
                    Ile razy można prosić , że "jest napisane" a nie "pisze"?

                    Comment


                    • Wypowiadają się użytkownicy nowych aut, co tu gadać niech się martwi kolejny właściciel, który kupi Waszego złoma.
                      Last edited by gkill; 26-08-2020, 18:21.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        Na oleju zaprojektowanym w celu zmniejszenia spalania silnik wyciera się szybciej w przypadku większych obciążeń i to jest fakt
                        Ja bym to ujął inaczej. Olej zaprojektowany w celu zmniejszenia spalania zużywa się szybciej w przypadku większych obciążeń co może doprowadzić do wycierania się silnika. Ale po coś inżynierowie opracowali system przypominania o wymianie oleju, który to właśnie uwzględnia duże obciążenia. Ktoś tu kiedyś na forum napisał, że system upomniał się o wymianę oleju po 5kkm.

                        Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                        Ile razy można prosić , że "jest napisane" a nie "pisze"?
                        Sorry, poprawiłem
                        Last edited by Stach13; 26-08-2020, 18:28.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                          Wypowiadają się użytkownicy nowych aut, co tu gadać niech się martwi kolejny właściciel, który kupi Waszego słoma.
                          Zapewniam Cię, że dbam bardzo o każde auto i nie myślę tylko o sobie. Choć to takie polskie, prawda? Gdyby tylko wystarczyło zalać silnik towotem i już auto na milion kilometrów....

                          Comment


                          • Każdy żyje we własnym przekonaniu. Ja z własnego doświadczenia wiem, że zalewając olej do silnika, który eksploatowany był np na 10w40 a producent zalecał też 0w20 i jeżeli silnik nie brał tego pierwszego za wiele to zalewając ten drugi moment go wykończymy. A dlaczego tak się dzieje? Bo silnik na krańcu zużycia jeździ jeszcze dobrze na oleju acea A3 i się nie wyciera, a zalewając np 0w20 już tego materiału jest za mało i momentalnie się ściera a silnik traci swe parametry.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Każdy żyje we własnym przekonaniu. Ja z własnego doświadczenia wiem, że zalewając olej do silnika, który eksploatowany był np na 10w40 a producent zalecał też 0w20 i jeżeli silnik nie brał tego pierwszego za wiele to zalewając ten drugi moment go wykończymy. A dlaczego tak się dzieje? Bo silnik na krańcu zużycia jeździ jeszcze dobrze na oleju acea A3 i się nie wyciera, a zalewając np 0w20 już tego materiału jest za mało i momentalnie się ściera a silnik traci swe parametry.
                              I z powodów, o których napisałeś ja jeździłem i jeżdżę od nowości na 0W20 i nie mam zamiaru tego zmieniać. Na tor nie jeżdżę autem klasy kompakt

                              Comment


                              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                                Każdy żyje we własnym przekonaniu.
                                Tak, tylko zauważ, że moja opinia w temacie opiera się na nowym silniku w X gen i uwagi i wypowiedzi Rambo dotyczą tego właśnie silnika.

                                Comment

                                Working...
                                X