Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Krótko mówiąc, czy wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik.
    Co to znaczy ? Jak ten zapis odczytać ?
    Okonio dobrze piszesz ale Stach też pisze dobrze, tylko trzeba czytać Stacha po całości wypowiedzi .
    Stach'a czytam tak:
    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Krótko mówiąc, czy wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik. Problem może być przy wzroście temperatury, który jest powiązany z użytkowaniem auta. Czyli dobierz olej do stylu i warunków jazdy.
    gdy wyrwaną z całości treści skrócisz do "Krótko mówiąc, czy wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik" to, wiadomo że jest coś nie tak bo 8 a 10 a 12 to nie jest to samo.
    ale ... Stach tu napisał dalej, co determinuje problem. I jeśli on jeździ techniką "na kropelkę" w temperaturze otoczenia jaka jest u niego na polu i ekonomicznym stylu jazdy to wystarczy mu 8 do ochrony silnika. No i ja też uważam że starczy. Odrębną sprawą jest że z definicji 12 to lepiej niż 8, ale skoro tak przyjął, tak przemyślał, tak dobrał, i tak zdecydował ostatecznie świadomie i wie jakie są tego mocne i słabe strony. (taki wybór daje Mu IO) to dla mnie dalsza dyskusja nad rozważaniem jest zbędna.
    Stach kuma o co chodzi, tak zdecydował, jego auto i jego wybór, nic nam do tego. Ja nie oceniam takiego wyboru czy zrobił dobrze czy źle, najważniejsze że dobrał SAE do własnych warunków temperatury otoczenia i stylu jazdy.
    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Może i nie ma obaw o silnik, bo obydwa rodzaje olejów go smarują i nie pozwolą się zatrzeć, ale jednak proces zużycia części silnika jest już różny
    jest to bezdyskusyjne. Jednak nie każdemu zależy na tym samym i z tego powodu nie można uszczęśliwiać nikogo na siłę, negować wyborów, czy wywierać presję "bo się nie zna". . Świadomy wybór jest wyborem dobrym, ostatecznie tak uważam.
    Last edited by rambo7; 17-09-2019, 14:29.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Stach tu napisał dalej, co determinuje problem.
      Dzięki Rambo za dokładne przeczytanie mojego posta #2098 i wyjaśnienie o co mi chodziło. Dodam jeszcze, że w całym tym poście, odpowiadając na pytanie Genio1212, chciałem zaznaczyć, że dobierając olej nie kierujemy się wartością lepkości kinematycznej w 100 st. C, tylko SAE i ACEA.

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Może i nie ma obaw o silnik, bo obydwa rodzaje olejów go smarują i nie pozwolą się zatrzeć, ale jednak proces zużycia części silnika jest już różny.
      Zgadza się Grzechu i nie można tego podważać. Ale jak sam widzisz, kierując się tym wykresem wałek rozrządu jest bezpieczny również przy olejach A5. Są takie o HTHS 3,2-3,4. Natomiast od HTHS 2,6 stopień zużycia spada. Jeżeli wybieram olej o niskim HTHS, w moim przypadku min.2,6 bo taki mam styl jazdy to nie mam się co obawiać o remont silnika. Oleje o wyższym HTHS są lepsze ,ale nie każdemu jest to potrzebne. Na szczęście Honda daje wybór dla każdego stylu jazdy i w różnych warunkach

      Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
      Co to znaczy ? Jak ten zapis odczytać ?
      Nie ma obaw o silnik, bo świadomie wybierasz olej do stylu jazdy. Rambo to za mnie wytłumaczył. Jak mam lepkość 8 przy 100 st. C to znaczy, że wybrałem 0W20 bo jeżdżę tak, że inny olej jest mi niepotrzebny.
      Last edited by Stach13; 17-09-2019, 17:39. Powód: literówka

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        kierując się tym wykresem wałek rozrządu jest bezpieczny również przy olejach A5. Są takie o HTHS 3,2-3,4. Natomiast od HTHS 2,6 stopień zużycia spada. Jeżeli wybieram olej o niskim HTHS, w moim przypadku min.2,6 bo taki mam styl jazdy to nie mam się co obawiać o remont silnika.
        Stach, widzę, że Ty ciągle próbujesz sam siebie zapewnić, że olej o niskim HTHS chroni tak samo silnik jak olej o wyższym HTHS, mowa tutaj o olejach ACEA A5 i A3, ale niestety prawda jest taka, że ta ochrona w przypadku olejów o niskiej lepkości jest słabsza, twój wałek rozrządu wyciera się szybciej na oleju A5 niż mój na oleju A3, potwierdza to ten wykres we wcześniejszym moim poście i tutaj jakkolwiek ubrał byś to w słowa to i tak tego nic nie zmieni, fakty mówią same za siebie. Chcesz mieć oszczędności paliwa, wycierasz szybciej wałek, chcesz żeby twój wałek wycierał się wolniej - nie masz oszczędności w paliwie Ta linia na tym wykresie, szybkości zużycia np. tego wałka, nie jest niestety równoległa do osi X dla każdej wartości HTHS... jak widzisz przy wartości HTHS 3,5 szybkość zużycia wałka jest najmniejsza.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Stach, widzę, że Ty ciągle próbujesz sam siebie zapewnić (...)
          tak to prawda , fizyki nie złamiesz przekonaniem, ale są wśród nas użytkownicy, którzy z różnych przyczyn (nie wnikamy) przyjęli taką a nie inną politykę użytkowania auta. Jak powiedziałem moją misją było i jest przekazanie wiedzy o temacie olejowym w taki sposób aby użytkownik miał pojęcie o olejach i świadomość decyzji wyboru. W tym jeśli chodzi o przykład Stacha (i jemu podobnych) jestem spełniony .
          W tym momencie już nie można ględzić "Stach, psujesz auto", On(i) zna(ją) zalety i wady olejów niskooporowych, jest w pełni świadomy konsekwencji.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Stach, widzę, że Ty ciągle próbujesz sam siebie zapewnić, że olej o niskim HTHS chroni tak samo silnik jak olej o wyższym HTHS
            Grzechu, to może przeczytaj jeszcze raz tylko uważnie moje posty, a przekonasz się, że do tej pory czytałeś po łebkach

            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Ta linia na tym wykresie, szybkości zużycia np. tego wałka, nie jest niestety równoległa do osi X dla każdej wartości HTHS...
            O to chodzi , że od HTHS ok.3,3 jest. I tak matematycznie. Mam olej A5 o HTHS 3,4. Lepkość w 100st. 10,4. Twój olej ma odpowiednio 3,5 (lub ciut więcej) i 11. To uważasz, że ja bedę wcześniej remontował silnik niż Ty bo Twój olej o wiele lepiej chroni silnik? To tak odnośnie dokładności wykresu. I jeszcze raz Grzechu, nigdy nie twierdziłem, że oleje ACEA A5 chronią silnik w wysokich temperaturach tak samo jak A3. Tylko że, porównując A5 do A3 o tym samym SAE nie ma między nimi aż tak znaczącej różnicy jak czasami Ty to podkreślasz.
            Last edited by Stach13; 18-09-2019, 09:55.

            Comment


            • Piszecie o subtelnych różnicach, oczywiście że dużej różnicy nie ma bo ACEA A5 wyewoluowało z A3, a celem był pierwszy krok w kierunku oszczędzania energii. Założenie dla A5 to mniejsza lepkość w stos do A3. Stąd najczęściej mówi się że są to oleje "takie same" jak A3 ale o niższej lepkości.
              Czyli
              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              porównując A5 do A3 o tym samym SAE nie ma między nimi aż tak znaczącej różnicy
              tak, ok, ale takich olejów jest mało, nie ma tu szerokiego pola wyboru.
              Na granicy parametru SAE np. 0W-30 znajdzie się kilka olejów w grupie A3 i A5 i wielkich różnic nie ma, ale jednak są. I tu sobie dyskutujemy o przewadze składowych jednego nad drugim. I każdy olej w tym do czego został zaprojektowany jest lepszy nad innym.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                tak, ok, ale takich olejów jest mało, nie ma tu szerokiego pola wyboru
                To prawda, ale jak człowiek wgłębia się w jakiś temat to szuka. A jak szuka to zawsze coś znajdzie.

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  Mam olej A5 o HTHS 3,4. Lepkość w 100st. 10,4. Twój olej ma odpowiednio 3,5 (lub ciut więcej) i 11. To uważasz, że ja bedę wcześniej remontował silnik niż Ty bo Twój olej o wiele lepiej chroni silnik?
                  Hehe, nie tak nie uważam, ale chciałem podkreślić różnicę (dosadnie z tym przykładem wycierania wałków) między A5 i A3, nie możemy tego równać, bo różnica jest, a to, że akurat Ty wybrałeś olej zbliżony parametrami prawie pod specyfikację ACEA A3 to plus dla Ciebie i twojego silnika I po łepkach nie czytałem, tylko wyraz po wyrazie a dokładnie odniosłem się do tego Twego stwierdzenia:

                  Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik.
                  Przyznasz, że przy lepkości 8,1 w 100st.C HTHS jest poniżej 3... tak wiec różnica jest w wycieraniu wałka
                  Last edited by Grzechu; 18-09-2019, 10:19.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    I po łepkach nie czytałem, tylko wyraz po wyrazie
                    Jasne, to był przecież żart. Ważne, że to się jakoś ogarnia. Muszę sobie szykować grunt po zakończeniu serwisu w ASO

                    Comment


                    • Panowie, czym jest i jakie wymagania stawia olejom norma Honda HTO-06?

                      Comment


                      • To nie jest Norma Jakościowa API ani ACEA. To jest aprobata czyli coś w rodzaju "uznanie czegoś za właściwe" - zatwierdzenie.
                        To jest coś w rodzaju "podpisu pod czymś zgodnym". Ta aprobata jest honorowana na rynku amerykańskim dla pojazdów Acura. np Acura RDX. W związku z tym że na rynkach USA jest dość luźne podejście do olejów, nie tak restrykcyjne jak w EU to na olejach do Acura wymagane jest (tzn. dobrze by było) gdyby na oleju było oznaczenie HTO-06. To tak jak na olejach do VW dobrze by było gdyby było oznaczenie VW 502.00/503.00/503.01. itd.
                        dla H oznacza to bodajże "odpowiedni olej dla zachowania czystości silnika" pisane jest to dla maksymalizacji korzyści marketingowych - po prostu "lepiej wygląda"
                        Tu przykład Amsoila, który nie pisze o takiej rekomendacji, ale twierdzi że ich produkt jest lepszy i przewyższa rekomendację Hondy wręcz bije ją na głowę, no i niektórzy w to wierzą, a inni wierzą że jednak lepiej jak jest to HTO-06.
                        Nad wewnętrznymi normami producentów nie ma się co rozwodzić temat jest zwiły a Aprobat jest tyle i marek samochodów w tym jeszcze aprobaty producentów się nie kończą. np tu: http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf

                        Każdy producent mówi - nie wolno lać innego oleju jak tylko z Aprobatą własnej marki. Gdzie ja zawsze mam to w dupie.
                        Last edited by rambo7; 19-09-2019, 21:35.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Ja wiem, że to jest aprobata Hondy, tylko w jaki sposób ona definiuje olej?
                          To tak jak aprobaty wspomnianego VW, np 504/507 z grubsza odpowiadają ACEA C3, Dexos2 OPla/GM'a też odpowiada C3, BMW LL 01 - mniej więcej A3/B4, LL-04 - C3 itd
                          Producenci "dokładają swoje testy" i kasują co roku kilkaset tys $.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            tylko w jaki sposób ona definiuje olej?
                            Aprobata z 2006 roku czyli będzie odpowiadać Aprobacie: GM dexos1™ Gen 2, Ford WSS-M2C946-A, Ford WSS-M2C929-A, Chrysler MS-6395, Honda/Acura HTO-06, Fiat 9.55535-CR1

                            nie potrafię znaleźć ale poczytaj to będzie to samo:
                            https://www.motogama.pl/files/nowosci/120_1522412065.pdf
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Czyli to olej klasy A5/C2 o niskich leokościach i obniżonym HTHS.
                              Prawdopodobnie musi przejść testy przeciwdziałające LSPI.

                              A Dexos1 gen2 (one jest z 2015r) znam prawie, że na pamięć ...

                              Comment


                              • Łoooo matko i córko po mojej przydługiej korespondencji z HME myślałem, że temat jest zamknięty i wiemy co jest zgodnie z IO i gwarancją..... jakiż ja byłem naiwny
                                Wraca se człowiek na forum po 7 miesiącach i trzeba 3 dni czytać od nowa ten sam wątek olejowy, żeby być na bieżąco nosz #$%$^$%^ ja nie mam tyle czasu Panowie żeby tylko jeden temat czytać 3 dni :P

                                A wracam bo taka śmieszna sytuacja wyszła. Otóż ostatni mój przegląd A czyli wymiana oleju miał miejsce z początkiem marca i nie miałem jeszcze wtedy dokładnej odpowiedzi od HME więc zalałem 0w20 bo zrobili mi na niego dobrą cenę w ASO.
                                Minęło ok 7 miechów i uwaga uwaga niecałe 9000 km i auto mnie wzywa na kolejny przegląd A. Nawet ASO się zdziwiło co tak wcześnie
                                Nie mniej jednak przewinęła się przez watek gdzieś taka informacja że komputer analizuje olej i wzywa na przegląd lub nie. Oczywiście jest to skrót myślowy ale jest w nim ziarno prawdy.
                                Z informacji, które ja posiadam wynika, że komputer analizuje styl i warunki jazdy czyli jakie odcinki robimy z jakimi prędkościami w jakim zakresie obrotów i w jakich warunkach otoczenia (temp) i jest faktycznie algorytm, który to w X gen wylicza i na tej podstawi liczona jest ilość dni do kolejnego przeglądu A czyli bardziej pałowane auto powinno mieć tych dni mniej niż dziadkowy ecodriving.

                                To tyle inputu bo ja tu z poważnym pytaniem o opinie i z góry zaznaczam, że w żadnym razie nie proszę o rekomendację oleju a jedynie jestem ciekaw opinii w moim odczuciu ekspertów olejowych jak r7 czy Grzechu

                                Tak wiec robię sobie moim X genem 1.5T z automatyczną skrzynią ok 10-12 tyś km rocznie. Robi to głownie za wozidło do pracy i z powrotem 15km w jedną stronę wiec dziennie robię po 30-35km zależnie czy mam coś jeszcze do załatwienia czy nie.
                                Raz na czas w weekend jakaś wycieczka z żoną czy znajomymi i może raz do roku jakiś większy wypad gdzie zrobi to cudo kilkaset km po autobanie :P
                                Po Krakowie to niestety jazda jest szarpana głównie korkowa i średnia prędkość na tych odcinkach zazwyczaj zamyka się poniżej 28km/h a spalanie w zakresie od 10-12L/100km tak tak Kraków pięknym miastem do jazdy jest (taki żarcik).
                                Nie zmienia to faktu, że dziadowanie na drodze działa mi bardzo na nerwy i raczej dynamicznie jeżdżę po tym mieście co nie znaczy że szybko ale spod świateł zbieram się od razu a i dynamiczne wyprzedanie nie jest mi obce. Co prawda pod czerwone nie pałuję ale czasem mam taką potrzebę żeby sobie "docisnąć i posłuchać silnika" bo kto nie ma mając takie zacne auto :P
                                Auto w nocy jest w garażu w dzień stoi pod chmurką na parkingu firmowym więc zimy też zaznaje a i w lecie stanie w korku w upale jak jest 40st w słońcu nie jest mu obce a raczej to codzienność dlatego też ciekaw jestem waszych opinii.
                                Biorąc pod uwagę powyższe czynniki poszlibyście a A3 czy A5? 0w30 czy 5w30?
                                Pytam konkretnie i te bo jestem ciekaw za i przeciw i jakie parametry powinny grac tu kluczową rolę. Zdecydowany byłem już na LIQUI MOLY SYNTHOIL LONGTIME 0W30 ale tak sobie myślę a może ktoś mi coś ciekawego do analizy wrzuci i zmienię zdanie

                                Oglądam sobie te oleje i sprawdzam karty i takich sobie kandydatów wytypowałem.
                                Liqui Moly 0w30
                                Ravenol sso 0w30 usvo
                                Millers xf longlife 0w30 a5

                                Z 5w30 natomiast nie widzę na pierwszy rzut oka nic co przykuło moją uwagę bo amsoil jak rozumiem ACEA oficjalnie nie ma tylko te wszystkie zje[cenzura]e sklepy klepią to jak mantrę?

                                PS. Grzechu gdzie kupujesz swojego LM 0w30 bo ja znalazłem najtaniej 5L za 229zł ale ciekaw jestem jakie są sprawdzone źródła.
                                Last edited by rambo7; 16-10-2019, 12:37. Powód: cenzura Regulamin pkt 5.

                                Comment

                                Working...
                                X