Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
    Turbo samo w sobie. woli mniej lepki olej
    Szczególnie jak zgasisz silnik a turbo sobie dalej lata... Ciekawe który wtedy olej szybciej spłynie z łożyska, czy ten mniej lepki czy ten bardziej lepki... Nie takie to wszystko proste jak się wydaje
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Splynie ten mniej lepki, ale po zgaszeniu juz ci turbo zwalnia i nie jest nagrzewane gazami wylotowymi wiec to mniej istotne(jesli nie palowales), dodatkowo temperatura turbo jest grubo powyzej 300stC skoro spaliny maja ok 1000stC. I te oba oleje rowno szybko splyna w 150 jest jakas roznica przy 200/250 juz pewnie na poziomie bledu pomiarowego (zreszta co by to dalo te pare kropel nikogo nie zbawi) Co prawda wyrnik nie pracuje z taka temperatura gdy jest odpowiednio chlodzony. A przeplyw bedzie wiekszy w miej lepkim oleju, wiec temperatura koncowa(kiedy gasimy silnik) powinna na wirnku byc nizsza w wypadku miej lepkiego niz bardziej lepkiego. No chyba ze gdzies zle rozumuje?

      Comment


      • Ja bym się tutaj nie rozczulał nad lepkością oleju, która jest lepsza dla turbiny. Za mała lepkość to źle, za duża też źle. Ale jak zgodna z IO to ok. Dbajmy o turbinę, nie wkręcając wysokich obrotów na zimnym oleju, wymieniając olej średnio co 10 tys. kilometrów i nie gasząc nagle silnika po ekstremalnej jeździe.
        Last edited by Stach13; 09-09-2019, 10:44.

        Comment


        • i nie gasząc nagle silnika po ekstremalnej jeździe.
          Złota zasada, tak powinno się robić ale mało ludzi o tym wie, w toyocie yaris są takie naklejki i w innych instrukcjach obsługi jest kilka zdań na temat aby schłodzić turbinę 30-60 sekund przed wyłączeniem silnika.1.jpg
          Last edited by rat4; 09-09-2019, 14:48.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Z tym :chłodzeniem turbiny" to troche nie tak, jak wszyscy myślą ...
            Naprawdę niewiele jest sytuacji, gdzie turbo rzeczywiście wymaga chłodzenia (najczęściej długotrwała jazda autostradą).
            No i wtedy to na pewno w 1min jej na postoju nie schłodzimy, tylko trzeba zwolnić do tych 90-110km/h i przez ~5 minut tak spokojnie jechać.
            Podczas normalnej jezdy odczekanie kilkunastu sekund przed wyłączeniem silnika bardziej służy "uspokojeniu" turbiny, niż jej "chłodzeniu".
            Chodzi o to, żeby odcięcie dopływu oleju miało miejsce przy możłiwie najniższych obrotach.
            Duże i bezwładne turbo w starym 1.9 TD kręci się bezwładnie po wyłączeniu silnika 10-15s.
            Bez smarowania ... :

            Comment


            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
              Turbo samo w sobie. woli mniej lepki olej
              jest to oczywista bzdura. To jest Twoja teza czy powielana bzdura z internetu? (oczywiście jak zawsze nie żądam odpowiedzi ).
              Jeśli nie czytasz Instrukcjji Obsługi - tam pisze która lekośc jest "najlepsza"
              to chociaż czytaj tych co kumają o co chodzi:
              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Za mała lepkość to źle, za duża też źle. (...)Ale jak zgodna z IO to ok.
              np czytaj kolegę Stacha.
              Innymi słowy najlepsza lepkość (nie ma lepszej) to zgodnie z IO odpowiednia właściwie dobrana do temperatury otoczenia, a już rewelacyjnie gdy dobrana do warunków i temp otoczenia.
              Jest skrajnie ryzykownym stwierdzić że niska lepkość to dobrze dla turbiny. Świadczy to niezbicie że jeszcze musisz temat oleju potrenować.

              (Nie wiem czy Honda ale Vw po wyłączeniu silnika ma system podtrzymania pracy turbiny (celem chłodzenia), możemy go gasić natychmiast po zatrzymaniu.)
              Last edited by rambo7; 12-09-2019, 13:53.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • jest to oczywista bzdura. To jest Twoja teza czy powielana bzdura z internetu? (oczywiście jak zawsze nie żądam odpowiedzi ).
                Jeśli nie czytasz Instrukcjji Obsługi - tam pisze która lekośc jest "najlepsza"
                to chociaż czytaj tych co kumają o co chodzi:

                Mniejsza lepkosc przy stalym cisnieniu zwiekszy przeplyw oleju co z kolei pozwoli na odebranie wiekszej ilosci ciepla w jednostce czasu. Zwieksza sie przeplyw

                odnosnie lepkosci, tak, jest polecana lepkosc do silnika jako calosci, ja mowilem wylacznie o turbo

                Comment


                • Panie @radex99, przepływami ciepła i masy to niech się zajmą specjaliści.
                  My ograniczmy się do zapisów IO i analizą najlepszych dostępnych środków smarnych.
                  To są zbyt skomplikowane zagadnienia, żeby tak na forum o nich rozmawiać.

                  PS
                  Niemniej jednak z grubsza masz rację, ale ja z doborami środków smarnych poza zapisy IO się nie wychylam.

                  Comment


                  • Panowie, w ramach sprostowania:
                    ja nikomu nie zalecam oleju o lepkosci niezgodnymi z IO, tylko powiedzialem ze dla samego turbo nizsza lepkosc jest lepsza( a powiedzialem to w odpowiedzi na post kolegi ktory wybral olej mozliwie najbardziej lepki [ktory jest akceptowalny przez IO] bo chcial zadbac o TURBO ), generalizujac, mamy tez inne czesci ktore wchodza w interakcje z olejem i im ta lepkosc niska moze nie sluzyc dlatego niektorzy leja 0w30 A3 zamiast 0w20 Honda type 2.0

                    pozdrawiam

                    Comment


                    • IMG_20190913_231849.jpg
                      Artykuł w AŚ odnośnie tego jak Aso dba o nasz silnik

                      Comment


                      • Małe pytanko bo nie zabardzo się znam na olejach czy przy lepkości kinetycznej 100 C. lepsza jest niższa czy wyższa wartość

                        poszperałem i znalazłem
                        Last edited by Gość; 14-09-2019, 20:04.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez mirek58
                          Być może się mylę ale mój syn ma 1.5T 182 KM i nie ma GPF
                          A silniki z GPF mają moc 179 KM ?
                          Nie, ja mam 182 KM w dowodzie i homologacji i mam GPF. Zresztą na stronach Hondy jak wejdziesz teraz w dane techniczne też jest napisane 182 KM co z tego co kojarzę.

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                            Małe pytanko bo nie zabardzo się znam na olejach czy przy lepkości kinetycznej 100 C. lepsza jest niższa czy wyższa wartość
                            Nie można powiedzieć czy lepsza jest niższa czy wyższa wartość lepkości kinetycznej 100 C. Wynika ona z tego o jakim SAE i ACEA używasz oleju. Olej o SAE np. 0/5W30 i normie ACEA A3 będzie miał tą wartość wyższą niż analogiczny oleje ACEA A5. U różnych producentów oleje o takim samym SAE i ACEA też będą miały minimalne różnice, według mnie bez znaczenia. To tak jakbyś zapytał, czy lepszy jest olej ACEA A3 czy ACEA A5 czy może 0W20 Type 2.0. Więc wszystko zależy od tego jaki olej jest Ci potrzebny do Twojej jazdy. Stylu i warunków. Mnie nie przeraża wartość 8,07 dla 0W20 Type 2.0. Indeks lepkości jest 213, czyli bardzo wysoki. Wtedy lepkość z 8,07 spada wraz ze wzrostem temperatury ponad 100 st. C bardzo powoli. Musi tak być aby tak bardzo nisko oporowy olej zabezpieczał w określonych warunkach silnik. Dla mojego stylu jazdy 8,07 jak i inne parametry są idealne. Bardzo szybkie rozprowadzenie przy zimnym starcie i pełna ochrona na rozgrzanym oleju. Dla Ciebie i innych to może być za mało. Krótko mówiąc, czy wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik. Problem może być przy wzroście temperatury, który jest powiązany z użytkowaniem auta. Czyli dobierz olej do stylu i warunków jazdy.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            (Nie wiem czy Honda ale Vw po wyłączeniu silnika ma system podtrzymania pracy turbiny (celem chłodzenia), możemy go gasić natychmiast po zatrzymaniu.
                            W IO nic na ten temat nie znalazłem, ale w ASO odpowiedzieli, że w X gen nie ma ma systemu podtrzymania pracy turbiny po wyłączeniu silnika.
                            Last edited by Stach13; 17-09-2019, 10:46.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              A przeplyw bedzie wiekszy w miej lepkim oleju
                              Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              tylko powiedzialem ze dla samego turbo nizsza lepkosc jest lepsza
                              W temacie smarowania turbosprężarki jest wiele czynników które trzeba wziąć pod uwagę, nie tylko przepływ oleju, ale też warstwę oleju na elementach turbosprężarki i wiele innych.

                              Zwróć uwagę na m.in. takie auta jak BMW M3 F80 z silnikiem 3.0 R6 Twin Turbo albo wspominany przez rambo7 Nissan GT-R (3.8 V6 Twin Turbo), gdzie do obydwu aut producenci w instrukcjach obsługi zalecają użycie oleju silnikowego o lepkości 0W40.

                              W Hondzie Civic możemy stosować oleje silnikowe o niskiej lepkości (energooszczędne, powodujące niższe zużycie paliwa) 0W20, czy z normą A5, ale możemy także stosować oleje silnikowe o normie A3, co siłą rzeczy przekłada się na możliwość stosowania olejów o wyższej lepkości.

                              (Jeżeli chodzi o auta wyposażone w filtr GPF, to poza olejem 0W20 możemy stosować oleje silnikowe z normą C2 oraz C3, co również mówi nam o możliwości stosowania olejów o wyższej lepkości).

                              Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                              To są zbyt skomplikowane zagadnienia, żeby tak na forum o nich rozmawiać.
                              To fakt, zagadnienia nie są łatwe.
                              Natomiast warto rozmawiać i dyskutować tu na forum, bo dzięki temu wymieniamy się informacjami, poglądami, doświadczeniami i zdobywamy wiedzę.

                              Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                              przepływami ciepła i masy to niech się zajmą specjaliści.
                              Żebyśmy mieli rozeznanie jak wygląda przepływ oleju silnikowego przez turbosprężarkę i smarowanie elementów turbosprężarki przez olej silnikowy warto przeczytać ten artykuł (być może już ktoś wrzucał na forum):

                              Coraz więcej samochodowych silników spalinowych jest doładowanych z wykorzystaniem turbosprężarki. Taką konstrukcję mają dziś prawie wszystkie silniki z zapłonem samoczynnym oraz rosnąca liczba silników z zapłonem iskrowym.


                              Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              odnosnie lepkosci, tak, jest polecana lepkosc do silnika jako calosci, ja mowilem wylacznie o turbo
                              Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              generalizujac, mamy tez inne czesci ktore wchodza w interakcje z olejem i im ta lepkosc niska moze nie sluzyc dlatego niektorzy leja 0w30 A3 zamiast 0w20 Honda type 2.0
                              Przy doborze oleju silnikowego warto kierować się takimi wskazówkami:

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Innymi słowy najlepsza lepkość (nie ma lepszej) to zgodnie z IO odpowiednia właściwie dobrana do temperatury otoczenia, a już rewelacyjnie gdy dobrana do warunków i temp otoczenia.
                              O to właśnie chodzi, lepkość oleju silnikowego dobieramy indywidualnie do warunków zewnętrznych, temperatury otoczenia i do warunków użytkowania auta (sposób jego eksploatacji, obciążenia silnika ).


                              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              Krótko mówiąc, czy wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik.
                              Co to znaczy ? Jak ten zapis odczytać ?
                              Last edited by Okonio; 17-09-2019, 14:58.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                Krótko mówiąc, czy wartość kinematyczną przy 100st.C masz 8,10 czy 12 nie ma obaw o silnik.
                                Hmm nie można tak wrzucać tego do jednego kociołka.. 8,1 to olej ACEA A5 -HTHS <=2,9 olej 12 -HTHS>=3,5 tak więc różnica w lepkości wysokotemp. jest już spora.. nie zapominajcie, że był tutaj taki ładny wykresik który pokazuje zużycie w zależność od HTHS.. zobaczcie, jak zużywa się wałek rozrządu dla tych wartości HTHS...

                                wear speed.jpg

                                Może i nie ma obaw o silnik, bo obydwa rodzaje olejów go smarują i nie pozwolą się zatrzeć, ale jednak proces zużycia części silnika jest już różny.
                                Last edited by Grzechu; 17-09-2019, 14:21.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X