Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    nie można oszczędzać paliwa jadąc 170 km/h,
    co najmniej kilkanaście osób twierdziło że można a Ci co nie pisali sądzili że tak właśnie będzie.

    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    gdyby było napisane, że "specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa przeznaczony do jazdy ekonomicznej"
    Stach, ale wiesz że wszyscy chcą widzieć to ... co chcą widzieć. Taki jest człowiek. Myślisz że Ci co pisali te IO o tym nie wiedzą? ... nie łudź się oni wiedzą najlepiej, w tym celu są szkoleni. To jest element socjotechniki, Ty masz widzieć to co masz widzieć, Ty masz słyszeć to co masz usłyszeć, masz robić i robisz to co ci każą wcale nie wskazując palcem. W takich czasach żyjemy rozejrzyj się .
    Stachowi chodziło o to:
    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    przeznaczony do jazdy ekonomicznej"
    za jaja by go powiesili... i wylali na zbity pysk.

    My Europejczycy uważny się za inteligentnych ludzi i nie musimy mieć zapisane że kota nie wsadza się do mikrofalówki by go wysuszyć i potem nie domaga sądzi się o 100mln $ że w IO nie pisało... dajcie pokój...
    Last edited by rambo7; 27-08-2019, 10:41.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Z 90% ludzi nie czyta instrukcji (sporo tematów to zapytania odnośnie tego co jest w instrukcji), a co dopiero rozkminianie co to jest ACEA, SAE, A3, Z7, etc.. Od tego jest ASO, ASO wie najlepiej, ASO nie zrobi niczego co by zaszkodziło. Tak myśli zdecydowana większość użytkowników. Większość nie wie na jakim oleju jeździ, no bo byli w serwisie i wymienili, na pewno na najlepszy dla silnika. Ludzie nie mają czasu by się zajmować pierdołami i zdają się na serwis. Tak sobie myślę, że już to chyba lepsze niż wymiana co 30 tys km, gdy zawoła komputer na przegląd i to nawet na na najlepszy olej.
      A jak już taki użytkownik przeczyta (co już zakrawa na cud) przy oleju, że taka a taka to najnowsza norma to myśli, że najlepsza bo najwyższa cyferka, no to małe rozczarowanie - akurat leci to w drugą stronę.
      Last edited by roar; 27-08-2019, 12:19.

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        No bo widzisz Rambo, tak napisali w IO i dla ludzi nie zagłębiających się w tematyce olejowej oznacza to, że mamy olej na którym mniej nam pali. Do tego dochodzi tabelka od -50 do +50 i wszystko na temat. A gdyby było napisane, że "specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa przeznaczony do jazdy ekonomicznej" to wszystko byłoby jasne. Każdy kto by to przeczytał wiedział by o co chodzi. Jasne , że nie można oszczędzać paliwa jadąc 170 km/h, ale statystyczny użytkownik tak nie myśli. Ma tabelkę, wie że mniej spali niż na innym oleju i to wszystko. Jedno magiczne krótki zdanie "przeznaczony do jazdy ekonomicznej" i nie byłoby na tym forum żadnych dyskusji o 0W20.
        Instrukcja jest tak napisana, by "sugerować " 0w20 ale jednocześnie na tyle enigmatycznie, by odeprzeć zarzuty o popieraniu monopolu.To celowe działanie i "przeciętnemu" czytelnikowi instrukcji nie ma co sie dziwić, że się na to "nabiera".Dlatego "forum" okazuje sie w tej materii nieocenione.

        Comment


        • Czy myślicie, że taka Pani Sandra, akurat ma ochotę zagłębiać się w tajniki technologii smarowania, znaczenie oznaczeń olejowych, HTHS'y, lepkości, molibdeny, ... ?

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Stach, ale wiesz że wszyscy chcą widzieć to ... co chcą widzieć.
            Widzisz, użytkownicy R-Type pewnie chcieliby widzieć co innego. Wrócę do oleju do R-type, coś na ten temat było już pisane, ale co by nie było, to dla mnie jest nie do ogarnięcia. Honda, sprawdzona marka numer 1 dla milionów jeśli chodzi o silnik wypuszcza na rynek model R-type. Auto o charakterze sportowym, 320 KM, 270 km/h, 5,6 do setki. Rekord na torze. Dopuszczają olej 0W20 lub ACEA A5. Koniec. Żadnego innego. Podkreślasz na tym forum, że kto zabroni takim samochodem jeździć ekonomicznie. Według wiedzy zaczerpniętej na tym forum użytkownicy R-Type na olejach 0W20 i ACEA A5 mogą jeździć tylko ekonomicznie (mniej lub bardziej ale ekonomicznie). Gdyby w IO był tak jak wcześniej ACEA A3 nie pisał bym tego posta. Przecież to jest nielogiczne i trudno uwierzyć , że takie paradoksy są podyktowane wymaganiami ekologicznymi i taka marka jak Honda weszła w taki układ. Wiem , że Honda przoduje w promowaniu ekologii, ale tak to by nie przesadziła. Krótko mówiąc, bardzo mocny silnik ale tylko do spokojnej jazdy ? Jeśli Ci się chce to odnieś się tylko do tego przykładu, nie uogólniając tematu.

            Comment


            • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
              Instrukcja jest tak napisana, by "sugerować " 0w20 ale jednocześnie na tyle enigmatycznie, by odeprzeć zarzuty o popieraniu monopolu.To celowe działanie i "przeciętnemu" czytelnikowi instrukcji nie ma co sie dziwić, że się na to "nabiera".Dlatego "forum" okazuje sie w tej materii nieocenione.
              Śmiem twierdzić, że w instrukcji musi być mocno sugerowane 0/20 (a reszta napisana tak jak napisana jest) po to, żeby auto spełniło Euro 6D Temp czy jak to się nazywa. Śmiem twierdzić, że na każdym oleju z innym ACEA auto nie spełnia tych norm. A już na pewno nie na A3. Zauważcie w którym momencie znikło A3 a zostało tylko A5 - rok temu późną wiosną, wczesnym latem. Wtedy chyba właśnie weszła nowa norma, która przy okazji wykasowała na kwartał z rynku np Hyundaia i30N. A niedługo po tym wskoczył GPF i było pozamiatane.

              Comment


              • Stach nie wywracaj kota ogonem, zaprogramowałeś się na jedno podnieta mocą. Błąd !!!
                Masz się zaprogramować na to na co postawiła Honda projektując model R-type z turbiną! ...halo.... zapomniałeś, nie wiesz ... co się z Tobą dzieje ?
                Honda postawiła sobie za cel zaprojektować model sportowy który spełni Najwyższe Normy Spalin .
                Stach jaja osobie robisz czy naprawdę nie wiesz o tym?
                Całe, absolutnie całe prezentowanie modelu R-type podporządkowane było osiągnięciu emisji spalin poniżej wyśrubowanych wartości zarządzonych przez Unię Europejską czyli osiągniecie konkretnych wyników emisji.
                Obok nowego auta R-type były wielkie litery Nox i wielkie liczby z wynikami emisji... uzyskane przez R-typa !!! czy to widziałeś? - nie, to masz zaległości.
                ...a aaa no nie było sie w salonie to nie widziałeś ! a reklamy chociaż oglądałeś? jakieś rozkładówki .. też nie? to Ty masz Tv? w lesie żyjesz .? na to wygląda.
                Pokazano że można zrobić 320KM w silniku z turbiną (bo bez nie da fizycznie osiągnąć odpowiednich Nox) chwalono się i prezentowano wyniki emisji spalin !
                Turbina jest tam wyłącznie dla osiągnięcia odpowiedniej temp spalin w celu uzyskania niskich wyników emisji a moc... moc jest przy okazji.
                (np. Mazda nie zdecydowała się na turbiny, a uzyskiwanie wyników emisji realizuje za pośrednictwem bardzo wysokiego sprężania mieszanki paliwa - nie słyszałeś o tym? - czyli ...las, las bez anten i głęboki busz).
                Nie opowiadaj mi że turbinę wsadzono bo komuś się chciało MOC podnosić.
                Moc Stach jest "produktem ubocznym wsadzenia turbiny" ... no tak, no coś z tą mocą trzeba zrobić, daje ona jednak wysoką temperaturę spalin w której łatwiej usunąć cząstki stałe, czyli uzyskać pożądane wyniki emisji spalin. Stach do szkoły się też dawno chodziło...wiem.
                No tak to wygląda turbo wsadzono z powodu Nox a nie z powodu ...bo mało mocy.
                Nie, nie Honda miałą do wyboru albo kończymy z wolnossącymi silnikami i zostajemy tylko w USA albo roimy turbinę bo inaczej koniec.
                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                Dopuszczają olej 0W20 lub ACEA A5. Koniec. Żadnego innego.
                Bardzo grubo się mylisz !!! nie masz Instrukcji to są Skany zamieszczone na forum - możesz się zapoznać, poczytaj bo piszesz nieprawdę.
                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                Gdyby w IO był tak jak wcześniej ACEA A3 nie pisał bym tego posta.
                piszesz bzdury, jak byś to widział co zamieścili koledzy Skany IO R-type IX to byś z tym wpisem nie wyskoczył, a że nie wiesz to się pogrążasz.
                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                Przecież to jest nielogiczne i trudno uwierzyć , że takie paradoksy są podyktowane wymaganiami ekologicznymi i taka marka jak Honda weszła
                Stach Ty jesteś facet z doświadczeniem życiowym co widać, ale ... zlituj się Ty nie wiesz gdzie i w jakich czasach żyjesz? Słyszałeś o Unii Europejskiej? a o przepisach Środowiskowych? a o emisjach spalin?
                Stach to nie dotyczy tylko Hondy, to jest trend globalny. Honda nie ma nic do gadania albo się stosuje do wymagań środowiskowych albo nie, jestem w szoku że tego nie wiesz.
                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                Krótko mówiąc, bardzo mocny silnik ale tylko do spokojnej jazdy ?
                absolutnie nie! R-typ ma szeroką gamę wyboru olejów w zasadzie każdą Normę tam nalejesz. Użytkownik decyduje czy będzie oszczędzał czy będzie rajdował. Zapomnij i wybij sobie z głowy że R-typ może jeździć wyłącznie na "jedynym słusznym oleju".

                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                było już pisane, ale co by nie było, to dla mnie jest nie do ogarnięcia.
                no jak nie wiesz że żyjesz w UE no to sie nie dziwie.
                tym można by wszystko spuentować . Jestem w szoku że są jeszcze tacy ludzie którzy nie słyszeli o emisjach spalin.

                (Nikt, nikomu nie broni korzystać z 300KM mocy na oleju ekonomy conserving, gwarancja na auto jest 3 lata. O olejach EC też nie słyszałeś? piszemy o tym w kółko).
                Last edited by rambo7; 28-08-2019, 09:54.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  czyli ...las, las bez anten i głęboki busz
                  Ja pierdziele, ale zjebka Świetny tekst. Musisz być wesołym człowiekiem

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Bardzo grubo się mylisz !!! nie masz Instrukcji to są Skany zamieszczone na forum - możesz się zapoznać, poczytaj bo piszesz nieprawdę
                  Mam IO dla R-Type. Każdy ją ma. Jest w tym wątku na stronie 177 w poście #1764. Tam jest tylko 0W20 i ACEA 5 , pisze prawdę.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  piszesz bzdury, jak byś to widział co zamieścili koledzy Skany IO R-type IX to byś z tym wpisem nie wyskoczył, a że nie wiesz to się pogrążasz.
                  Ja się odniosłem do Xgen. Po co robisz porównanie do poprzednich generacji.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  absolutnie nie! R-typ ma szeroką gamę wyboru olejów w zasadzie każdą Normę tam nalejesz. Użytkownik decyduje czy będzie oszczędzał czy będzie rajdował. Zapomnij i wybij sobie z głowy że R-typ może jeździć wyłącznie na "jedynym słusznym oleju".
                  A gdzie to jest napisane ? Z tego co piszesz to ja źle interpretuje IO.
                  Załączone pliki

                  Comment


                  • Stach13

                    Popieram
                    uważam że w ramach gwarancji serwisowej należy stosować oleje które są zalecane według książki serwisowej
                    a po gwarancji każdy sam decyduje co ma wlać.
                    Last edited by mirek58; 28-08-2019, 10:46.

                    Comment


                    • w ramach gwarancji i w ramach zaleceń Instrukcji Obsługi można a nawet należy podkreślam należny stosować na dolewki oleje zamieszczone w ramce obok wykresu a tam pisze jak byk co można nalać. Czyli w przypadku skorzystania z dolewki np A3 silnik się nie rozpadnie a w przypadku zastosowania tylko określonej Normy np A3 się rozpadnie. Noo ciekawe myślenie...

                      Stach nie zjebka, bo no bo ja nie wiem jak pisać, chyba mnie wkręcasz ... beton nie do rozwalenia no żelbet bym powiedział: https://autokult.pl/15934,r-i-p-honda-civic-type-r
                      nie do 9 gen a do 10 gen, jest napisane, była kampania z Książkami - też o tym nie wiesz? ... masakra, tu masz Skany od R-ki Civic type R FK8 (10 gen 2017-) (masz nieaktualną IO - to jest do wymiany, im szybciej wymienisz tym lepiej): Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
                      skąd Ty masz w ogóle te książkę do Rki? - pomijam że nieaktualną.
                      Last edited by rambo7; 28-08-2019, 11:12.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Stach nie zjebka, bo no bo ja nie wiem jak pisać .
                        Oczywiście że nie. Przecież dałem uśmieszek. Ale bardzo podobają mi się Twoje teksty przypominające człowiekowi gdzie jego miejsce na ziemi

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        masz nieaktualną IO - to jest do wymiany, im szybciej wymienisz tym lepiej)
                        Nic o tym nie wiem, w ASO powiedzieli, że wymiana dotyczyła tylko zapisów zmiany obciążenia haka holowniczego. Może koledzy posiadający R-type potwierdzą kampanię wymiany IO w związku z brakiem ACEA A3. Wtedy powiem sorry, nie wiedziałem ,zagalopowałem się.

                        Comment


                        • ... wiem, wiem zarzucają mi że nie umiem pisać , ale tak daję się wkręcać że potem tak wychodzi, przepraszam bo nigdy nie mam w zamiarze. Cieszy mnie że że dajesz sobie z tym rade .
                          ok, widzisz ten temat był przerabiany w zeszłym roku gdy pojawiły się różne wersje Książek IO. Książki wymieniano, bo ten co tłumaczył się pomylił dodać info o A3. Tak że temat gdzieś znowu umknął i jest zaszyty w treściach wątków. Jak ktoś znajdzie to zamieszczę w link w temacie gdzie same skróty liki zamieszczam.
                          To było do przewidzenia że wprowadzenie tej " Felernej Książki" tylko powiększy zamęt który i tak już jest duży.
                          Tu nie ma tematu ...którym byś mnie zaskoczył . W tej kwestii zgadamy się w kwestii że no, nie może być 2 rożnych książek do tego samego pojazdu. Gdyby ktoś miał wątpliwości czemu akurat "moja" jest prawidłowa, to odsyłam kilka wpisów wcześniej do linka do korespondencji z Honda Polska - tam znajdzie potwierdzenie która jest aktualna. (od razu mówię to nie moje Skany tylko użytkowników FK8 - ja je tylko zamieszczam w jednym miejscu).
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          sorry, nie wiedziałem ,zagalopowałem się.
                          nie ma żadnego problemu, dzięki Tobie przynajmniej uratujemy kilka samochodów bo to tylko potwierdza że wiele użytkowników takiego gniota posiada. Winna Honda Pl to oni się pogubili a co dopiero skołowany od tego wszystkiego użytkownik.
                          Last edited by rambo7; 28-08-2019, 11:43.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            .....Stach [/I] skąd Ty masz w ogóle te książkę do Rki? -pomijam że nieaktualną.

                            to co wrzucił stach13 to skan z nowej wymienionej instrukcji do "cywilnego" Civica. Wcześniej faktycznie była tam informacja o oleju A3/B3 ale po wymianie "niechcący" zniknęła.....
                            Moja Hania
                            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              wiem, wiem zarzucają mi że nie umiem pisać , ale tak daję się wkręcać że potem tak wychodzi, przepraszam bo nigdy nie mam w zamiarze.
                              To tylko Ci co ledwo co weszli na to forum. Jak ktoś jest tutaj chwilę dłużej i czyta te posty to doskonale wie, że te mocne czasem słowa są w formie żartu w dobrej wierze.

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              skąd Ty masz w ogóle te książkę do Rki? - pomijam że nieaktualną.
                              Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                              to co wrzucił stach13 to skan z nowej wymienionej instrukcji do "cywilnego" Civica.
                              Na stronie 177 w poscie #1765 jest link. Tam są IO dla wszystkich typów X gen. IO są nowe, ponieważ jak wejdziecie na 1,5 T to tam już jest olej C2,C3 a w R-Type A5. Jest to na stronie Hondy. Problem w tym, że dzwoniłem teraz do ASO i nic nie słyszeli o wymianie IO w związku z brakiem ACEA A3. Dlatego powtarzam, jak ktoś miał taka wymianę to niech napisze a ja wtedy jadę do Rambo ze skrzynką piwa
                              Last edited by Stach13; 28-08-2019, 12:34.

                              Comment


                              • Czy ktoś zarejestrował istotne różnice w spalaniu na oleju hondy w porónaniu do 5w30 lub 0w30.?

                                Comment

                                Working...
                                X