Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wpadł Rambo i forum olejowe trupem się pokryło

    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    ...
    Swoja drogą przydałby się taka analiza jak tutaj:
    0W30 - https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=25
    0W20 - https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=325

    W tym przypadku 0W20 niestety wypada gorzej, tylko, że nie jest to OEM Hondy
    Toż od miesiąca porównuję te dwie analizy ...
    Stachu ma zrobić pierwszy krok na "OEM'owej wodziance", ktoś inny musi przeanalizować coś SAE30 i wtedy ... padnie forum, bo wszyscy będą mieli udowodnione, że SAE30 chroni najlepiej
    Last edited by SACZI; 26-08-2019, 16:47.

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Jak przyczynić się do szybszego skończenia?
      1. gonić bolid autobaną 170km/g na oleju do oszczędzania energii w lato. (auto 5-6 lat)
      2. gonić bolid krajówką 90km/h na oleju o wysokim HTHS wszystko jedno w jakich warunkach. (auto 5-6 lat)
      Sorry za pewnie głupie pytanie: ale dlaczego punkt 2 ?

      Comment


      • Zamieszczone przez mullah Zobacz posta
        Sorry za pewnie głupie pytanie: ale dlaczego punkt 2 ?
        Nobo ten strasznie lepki olej ACEA C3 przez te mikro przewody hondy nie doleci do punktu smarowanie i sie silnik zatrze. Innymi wysokie HTHS trzeba palowac

        Comment


        • Ja ostatnio przeszwdłem z orginalnego Hondowskiego 0W20 na MILLERS XF LONGLIFE 0W30 A5/B5 i teraz już nie wiem czy dobrze zrobiłem

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Sorry ale link z mojego posta nr 1947 ze strony Motula nazywasz niemerytorycznym ? Albo zrzuty instrukcji obsługi Toyoty Auris czy Lexusa, gdzie wyraźnie napisane jest kiedy najlepiej nie stosować oleju 0W20, również są niemerytoryczne ? To ja czegoś nie rozumiem... przecież Ja czy Rambo czy inni którzy wrzucali tutaj konkrety... tego sobie sami nie wymyśliliśmy z głowy od tak.. to są przecież fakty..
            No to podam to jeszcze jaśniej..tak ,tak, to nie jest wątek merytoryczny tylko światopoglądowy.Otóż "pomimo i wbrew" podawanym faktom, analizom, charakterystykom,instrukcjom itp. istnieje całkiem spora grupa ludzi, ktora tego nie przyjmuje do wiadomości bo nie, "bo Honda, bo producent, bo instrukcja zaleca wyłącznie 0w20" i merytorycze argumenty tego nie zmienią.Są umysły "otwarte",które przyjmują nowe fakty, kłócące sie z ich dotychczasowym doswiadczeniem,wiedzą itp. bo dostrzegają ich wagę i są umysły "zamknięte", do ktorych żadne argumenty nie trafiają.I nie jest to kwestia inteligencji czy jej braku, na całe szczęście.

            Comment


            • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
              Ja ostatnio przeszwdłem z orginalnego Hondowskiego 0W20 na MILLERS XF LONGLIFE 0W30 A5/B5 i teraz już nie wiem czy dobrze zrobiłem
              Na pewno dobrze zrobiłeś jeśli w tym wyborze uwzględniłeś swój styl jazdy. Olej jak najbardziej zgodny z IO. I ma bardzo dobre parametry a i opinie.

              Comment


              • Czemu czepiliście się tego LM ? Wcale nie jest taki super jak na jego cenę, jeśli miałbym wybrać to dużo lepszy jest Milleres. LM jest coraz bardziej popularny jak Motul i może trafić się podrabiany.
                Ja przeanalizowałem większość markowych oleji i wybrałem Ravenol 0W30 SSO USVO, klasa IV dużo bazy PAO, i ma te zdrapki na opakowaniu z kodem do sprawdzenia oryginalności na stronie producenta .

                Odnośnie LM - kiedyś w Insigni pierwszy raz zalałem LM 0w30 i kultura pracy się nie poprawiła, silnik dalej się tłukł jakby wiadro gwoździ wsypał, a po wymianie na świeży e poprzednich autach zawsze miałem "ciszej" .
                Gdy wlałem Milleresa 0W30 było znacznie ciszej .
                Tak samo teraz HR-v 1,5 po zalaniu Ravenola silnik pokornie mruczy , a nie warczy jak pies.

                To daje do myślenia .



                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Odnośnie LM - kiedyś w Insigni pierwszy raz zalałem LM 0w30 i kultura pracy się nie poprawiła, silnik dalej się tłukł jakby wiadro gwoździ wsypał, a po wymianie na świeży e poprzednich autach zawsze miałem "ciszej" .
                  Gdy wlałem Milleresa 0W30 było znacznie ciszej .
                  Tak samo teraz HR-v 1,5 po zalaniu Ravenola silnik pokornie mruczy , a nie warczy jak pies.

                  To daje do myślenia .
                  A mnie się to wydaje niemożliwe, lałem millersa nawet cfs, motula, valvolina, ravenola, alco filters, total, mobil, orlen i zawsze było tak samo. Co prawda ja mam starsze silniki.

                  Comment


                  • (wyciąłem przedost. 4 wpisy bo się wyjaśniło) fajnie piszecie temat żyje więc ... było o molibdenie,i o tym że 0W-20 "nie jest taki zły" ale są jak widać samochody najnowsze świeżutkie do których nie można tego nalać. O czym to świadczy?
                    no na pewno o tym że nie jest to zajebisty olej. Wiemy na pewno, że jest to olej specjalny, zaprojektowany specjalnie w ściśle określonym celu. To że Honda nawet do R-ki proponuje w IO (nie zaleca, broń boże nie zaleca), kto komu zabroni jechać oszczędzając paliwo R-ką? nikt. Silnik jest przystosowany do tego oleju i tyle. Potrafi uzyskać niskie emisje spalin, tak, co nie przekłada się automatycznie na to że jest to olej odpowiedni dla korzystania z 300KM, nie, nie jest odpowiedni i to jest oczywiste. Civic nawet w R-typie jest samochodem użytkowym zabiera na pokład ludzi bagaże jedziemy jak normalną furmanką. Można i da się oszczędzać paliwo.
                    Są samochody japońskie jak przykład Nissan Nismo i nie ma tam w ogóle możliwości jest bardzo wąski zakres doboru oleju wyłącznie ACEA A3 i wyłącznie SAE 5W-40 lub 0W-40. Nikt nie broni jechać takiemu wolno, ale zawsze ma ochronę silnika na 100%. Ok to pewnie myślicie bo to bolid, ok, to weźmy Abarth silnik 1,4 takie gówno jeżdżące proszę kto znajdzie olej 0W-20 ?
                    Wszędzie widać prawidłowość w wyborze im potencjalnie mocniejsze auto tym mocniejszy olej tylko i wyłącznie z grupy ACEA A3. Czy te silniki Nissana i Abartha są z "gliny" pewnie słabe skoro nie mogą stosować 0W-20, nie one są 3 x mocniejsze, ale aby zachowały swoją kondycję nie wolno ich zniszczyć, a jaki olej może zniszczyć silnik z potencjałem no oczywiste że do ekonomicznej jazdy.
                    Jak by molibden i "cała reszta" dodatków była tak zajebista to sądzicie że nie lano by tego do takich aut?
                    Oleje ekonomy conserving wpisują się w najnowszy trend ekonomii i ekologii są "zarezerwowane" dla oszczędnie jeżdżących. Mówiłem i pisałem 17,5 tys razy oleje dobre już były, i są nadal sprzedawane, a Wymagania pod które podporządkowano Normy określono dawno, wtedy gdy liczyła się Moc, dziś liczy się Nox.
                    Jest niesamowicie trudno niektórym przyjąć fakt że Norma ACEA A3 jest najwyższą Normą jaka istnieje, nie ma wyższej (mimo że ma 20 ponad lat i jest ciągle modyfikowana!) nie zrobili wyższej jeśli chodzi o protection, ochronę silnika.
                    Mam nerwa, gdy czytam opisy gdzie pisze "Olej o najwyższej Normie" i podaje się API SN lub SN Plus, albo ACEA A1. To jest pół prawdy a druga cześć prawdy jest specjalnie ukrywana. Mogli napisać do czego to jest, to 90% osób by tego nie kupiło.
                    Oczywiście że jest najwyższa bo literka "N" jest po literce "L" to jasne .. ale co to znaczy? ... najwyższa - czy to najlepsza? oczywiście że najlepsza w tym do czego została zaprojektowana. Czyli to są środki najlepsze w oszczędzaniu paliwa, emisji popiołów jako uboczne produkty spalania oleju, itd. w tym jest najlepsza, ale najgorsza w tym na czym tej 90% grupie zależy... i tu jest ZooonG ... o kurde, no i jak sobie z tym teraz poradzić? co zrobić? ... a jak mi się silnik popsuje, a jak taki olej zatka mi przewody, a jak nie uznają mi gwarancji, itp. itd. - to nie jest dla każdego, to jest dla przekonanych a nieprzekonani przekonają się za jakiś czas.
                    Użytkownik bogaty w wiedzę decyduje sam, bo najlepiej wie w jakich warunkach użytkuje samochód i w jakich temp otoczenia, jak weźmie pod uwagę jaki ma styl i zastanowi się nad Wymaganiami Norm to nie ma najmniejszego problemu z doborem oleju dokłądnie "pod siebie", ASO tak oleju nie dobierze nigdy.

                    Wszystkie powyższe dyskusję nie komentuję, bo trudno mi skomentować doświadczenia olejowe jednego użytkownika i innego to mogą być zupełnie inne warunki tak jak różne kondycje egzemplarzy. Jeśli się komuś sprawdza Millers ACEA A1, ok jeśli komuś 0W-20 ok, jeśli komuś 0W-40 ACEA A3 ok, jeśli wybory są poparte analizą warunków i temp otoczenia do tego własnym doświadczeniem to taki wybór uznaję za najlepszy.
                    Jeśli ktoś natomiast z uporem będzie opowiadał jak jego bolid lata 170km/h w upale na A1 i czuje się spokojny bo tabelka (czujecie tabelka) pokazuje temp od -50 do +50 no to nie poradzę, nic więcej zrobić nie mogę. Tabelka jest ważniejsza od Wymagania Normy z której przepisano jedno zdanie "specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa". To... to niech czyta, ktoś kto umie czytać. Mój 0W-20 to nie dość że chroni silnik to i mało spalam, taki zajebiaszczy że szok olej nad olejami .
                    ... ile ludzi ma z tego powodu podnietę jak tak w gronie kolegów walnie ..."a mój ma 0W-20"... 'ło boże se myślę...
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Kwintesencja i nie trzeba już nic więcej pisać.

                      Comment


                      • To ja opowiem taka krótką historię o "molibdenie".Otóż mam sąsiada, ktory nabył ostatnio komorę hiperbaryczną i wszystkich nagania na nią, bo "panie, wiecej tlenu to zdrowiej, w klinikach takie komory stosuja dla poparzonych itp."I ludzie idą, a jakże.Ale nie może dotrzeć do niego, że zdrowy czlowiek nie potrzebuje komory hiperbarycznej, bo ma zdrowe naczynia krwionośne i tlen dotrze wszedzie, także do skóry a "poparzony" ma uszkodzone naczynia włosowate i przez to skóra niedotleniona i dlatego potrzeba suplementacji tlenu pod cisnieniem.
                        Zdrowy człowiek nie potrzebuje laski,kul ale kulawy jak najbardziej, wtedy lepiej mu sie chodzi ale czy laska albo dwie "{ więcej molibdenu"} jest wyznacznikiem lepszego chodu?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Tabelka jest ważniejsza od Wymagania Normy z której przepisano jedno zdanie "specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa".
                          No bo widzisz Rambo, tak napisali w IO i dla ludzi nie zagłębiających się w tematyce olejowej oznacza to, że mamy olej na którym mniej nam pali. Do tego dochodzi tabelka od -50 do +50 i wszystko na temat. A gdyby było napisane, że "specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa przeznaczony do jazdy ekonomicznej" to wszystko byłoby jasne. Każdy kto by to przeczytał wiedział by o co chodzi. Jasne , że nie można oszczędzać paliwa jadąc 170 km/h, ale statystyczny użytkownik tak nie myśli. Ma tabelkę, wie że mniej spali niż na innym oleju i to wszystko. Jedno magiczne krótki zdanie "przeznaczony do jazdy ekonomicznej" i nie byłoby na tym forum żadnych dyskusji o 0W20.
                          Last edited by Stach13; 27-08-2019, 10:10. Powód: literówka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                            i nie trzeba już nic więcej pisać
                            ...trzeba... trzeba , czy można nalać olej z TIRa do osobówki ? można Garażowe Testy Olejowe.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • A gdyby było napisane, że "specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa
                              Ale właśnie tak jest napisane w instrukcji odnośnie 0W20.
                              Moja Honda
                              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                              Comment


                              • Ja zalałem motula 0w30 bo najzwyczajniej w świecie jest dużo tańszy od hondowskiego 0w20 a według mnie nie jest gorszy. W aso tylko zapytali czy jest "c" (bo mam filterek) i koniec dyskusji, spełnienia wymagania i wszyscy są zadowoleni .

                                Comment

                                Working...
                                X