Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Hahaha Ale wiesz, ja serio zanim napisałem tego posta z sugestią, sprawdzałem co tam jest i punkt 3. czyli ten właściwy, był martwy, nieaktywny. No ale skoro jest to jest i to jest najważniejsze

    Comment


    • Panowie, link do analizy oleju Honda 0w20 po pierwszych 10 tys km z Civica Type-R:
      Servus, habe soeben meine GÖA bekommen. Das Fahrzeug fährt von Werk aus mit dem Honda Type 2.0 0w20. Fahrzeug sowie das Öl haben jetzt 10.000km gelaufen. Öl noch nicht gewechselt. Zum Silizium, bin ein paar mal jetzt im Frühjahr gefahren auf trockener…


      Moim skromnym zdaniem, olej nie wypadł najlepiej zużyciowo, chociaż ten samochód z założenia jest mocniej eksploatowany niż cywilne 1.0 i 1.5T.
      Jest dość dużo Fe, AL, Cu. Wartości poniżej 10ppm są najlepsze, te około 30 są podwyższone, ale akceptowalne.
      Fe jest z rozrządu, AL i szczególnie Cu z łożysk ślizgowych.
      Do tego lepkość 7mm2/s chyba jest w dole zakresu SAE20.
      Tragedii nie ma, bo silnik się "układa", więc występuje zwiększone zużycie mechaniczne.
      Następne analizy powinny wykazać mniejsze zawartości pierwiastków i wtedy będzie można oceniać "hondowską wodziankę".
      Sam olej ma dość dużo Zn, P i Mo, co wskazuje na dodatki przeciwzużyciowe i modyfikatory tarcia. Zapobiegają zacieraniu się silnika przy zbyt niskim ciśnieniu oleju.

      Comment


      • Jak na pierwsze 10 tysi na "fabrycznym oleju" nie jest źle. Choć jak piszesz ciekaw jestem analiz po 20 i 30 tys, które powinny pokazać obiektywny obraz właściwości "wodzianki".

        Comment


        • Panowie, nic straconego!
          Właściciele Hond z silnikami, musicie po prostu wysyłać swoje oleje do analizy w laboratorium Polaris Poznań.
          Tylko takie badania pokażą, czy 0W20 jest coś warte i czy 0W30 jest znacznie lepsze.
          Można porównać oleje C2 z C3, A5 z A3 no i OEM Honda.
          Utnie się raz na zawsze wieczne dyskusje nt wyższości "gęstego" oleju nad "rzadkim" albo się dowiedzie, że jednak "gęste = lepsze".
          Proszę tutaj link z ofertą analizy:

          Comment


          • Obiektywnie to skoro w Type R daje radę to w 1.0 i 1.5 również.
            Raczej IMO powinni się martwić Ci co "zapobiegawczo" stosują inną lepkość niż dozwolona.
            BTW kontaktowałem się Ravenol'em i ich spece twierdzą, że nie mają oleju nadającego się do Type R z GPF'em.

            Comment


            • Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
              ...
              BTW kontaktowałem się Ravenol'em i ich spece twierdzą, że nie mają oleju nadającego się do Type R z GPF'em.
              Czy Type R ma inne wymagania odnośnie oleju niż 1.5/1.0?
              Z tego co kojarzę to nie i wystarczy ACEA C2.

              A na Ravenola trzeba uważać.
              Potrafią bardzo często zmieniać receptury swoich olejów.
              Na forach internetowych była burza po tym, jak w oleju VST w ciągu kilku miesięcy odkryto manipulacje dodatkami przeciwzużyciowymi właśnie wykonując analizy olejów przepracowanych.
              Szczegółów w tym momencie nie jestem w stanie podać.

              Comment


              • Kilka dni tu nie zaglądałem i proszę znowu OEM staje się jedynym i słusznym olejem
                Niektórzy chyba mają jekieś inne IO, w których jest napisane: "stosuj tylko OEM, spójrz na tabelkę ten olej jest świetny 0d - 40 do +40"

                Comment


                • A kto twierdzi, że jedyny słuszny to OEM?

                  Comment


                  • Choćby Ci, dla których jedyna słuszna lepkość to 0w20, zresztą było już pisane milion razy, a tu znowu kolejne próby udowadniania, że jednak OEM jest okey w zasadzie do wszystkiego. Nie wiem po co ktoś ustala te normy ACEA czy SAE

                    Comment


                    • Ale to prosta sprawa do udowodnienia!
                      Wykonać kilka analiz i dalsza dyskusja staje się zbędna.

                      Comment


                      • Co ma z tych analiz wyjść? Że olej przeznaczony do oszczędzania ma lepsze właściwości ochronne od olei stworzonych do tego by przede wszystkim zapobiegać zużyciu silnika? Może również, że w wysokich temperaturach i dużym obciążeniu silnika olej na bazie mineralnej z dodatkami o SAE 0w20 jakim jest Oemowy okaże się lepszy od olei ACEA A3 o lepkości 0w30, 5w30 czy 0w40???
                        Było tutaj chyba wrzucane, że olej 0w40 po bodajże 15 czy 20kkm rozcieńczył się prawie do 0w20, to w takim razie co zostanie z 0w20 po takim przebiegu? 0w10? Wtedy też będzie taki super?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          Choćby Ci, dla których jedyna słuszna lepkość to 0w20, zresztą było już pisane milion razy, a tu znowu kolejne próby udowadniania, że jednak OEM jest okey w zasadzie do wszystkiego. Nie wiem po co ktoś ustala te normy ACEA czy SAE
                          W sumie to prawie wszyscy wymienili olej na inny także nie ma się czym przejmować

                          A ja co do 1.0T dostałem taką odpowiedź ( w sumie dwie )

                          10.08.2019

                          Szanowny Panie,
                          Informujemy, że jedynym zalecanym olejem silnikowym do Pańskiego samochodu jest oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Jeżeli olej ten nie jest dostępny można zastosować olej silnikowy 0W-30 lub 5W-30 jako tymczasowy zamiennik (ACEA A5/B5 lub ACEA A3/B3).


                          Z Poważaniem,
                          Honda Motor Europe Limited

                          (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce


                          i w piątek.

                          Szanowny Panie,

                          Odpowiedź dotyczącą olejów zalecanych przez producenta otrzymał Pan 10.08.2019. Właściciel samochodu może wlać dowolny olej do swojego samochodu, ale na własną odpowiedzialność.

                          Z poważaniem

                          ...........

                          Honda Motor Europe Oddział w Polsce


                          Last edited by montada; 24-08-2019, 18:15.

                          Comment


                          • WTF? To co można wlewać?. Zalałem shell helix 0w
                            30 c2/c3. I co koniec gwarancji?.

                            Comment


                            • @katana, ja jestem złym adresatem, jeżeli chodzi o udowadnianie wyższości 0w20 nad xW30.
                              Ja wręcz panicznie unikam olejów o bardzo niskiej lepkości.
                              Gdybym mógł, wlałbym do swojego silnika 5w40 A3 i spokojnie "pałował" samochód.
                              Nie mogę, bo na innym oleju niż dexos1 gen 2 tłoki mówią "papa".
                              Z drugiej strony, nie poprawiajmy fabryki, bo tam pracują naprawdę mądrzy inżynierowie.

                              A co ma wyjść z analiz?
                              Cytuję siebie, post nr #1904:


                              Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                              Zapomniałem podlinkować odpowiednie tematy z analizami ...

                              Analizy dwóch olejów w tym samym silniku, tego samego właściciela i samochodu:
                              0w20


                              0w30


                              Zwracamy uwagę na zawartość pierwiastków zużyciowych, czyli:
                              - żelaza (głównie pochodzi z rozrządu)
                              - metali kolorowych, czyli miedż, cyna, ołów (pochodzą ze stopów łożyskowych

                              Poziom 10ppm i niżej jest uważany za bardzo dobry wynik. 30ppm to poziom podwyższony, ale do przyjęcia.

                              Wnioski wyciągnijcie sami.
                              Widzisz o co mi chodzi?
                              Między 0w30, a 0w20 w silniku 1.4TSI jest 150% różnicy w ilości żelaza ze zużycia - 4ppm vs 10ppm.
                              Znaczy to, że 0w30 lepiej zabezpiecza silnik, a analizy pokazały różnicę w zużyciu. Pokazały, że 0w20 również potrafi dobrze nasmarować silnik!
                              To samo warto zrobić dla silników Hondy i jej olejów vs oleje firm trzecich.

                              Ja dopiero niedawno dowiedziałem się, że analizy olejów są dostępne dla każdego.
                              Wiąże się z kosztem ~120-130PLN.
                              Zrobiłem analizę dla siebie. Upewniłem się, że olej OEM Opel wbrew powszechnej opinii nie jest ściekiem i można go spokojnie stosować.
                              Co prawda teraz mam Motula w silniku, ale mocno zastanawiam się nad powrotem do OEM'a.
                              Robiąc taką analizę dowiedziałem się naprawdę bardzo dużo i każdemu to polecam.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez maku123 Zobacz posta
                                WTF? To co można wlewać?. Zalałem shell helix 0w
                                30 c2/c3. I co koniec gwarancji?.
                                Masz GPFa, prawda? I masz na korku i w instrukcji podane dopuszczalne oleje C3. Czyli nie jesteś w opozycji do IO. Czyli Honda może Ci naskoczyć. Czyli wszystko jest OK.

                                Comment

                                Working...
                                X