Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
    Dzisiejsze samochody są robione przede wszystkim z myślą o ekonomii i ekologii.
    Typowy kierowca jeździ spokojnie, trzyma się ograniczeń prędkości, na autostradzie jeździ nie więcej niż 140 km/h - To jest jazda eko i takiemu komuś 0w20 Hondy nie zaszkodzi...

    Ja nie jestem typowym kierowcą eko...

    Ja lubię wizytować czerwoną linię obrotomierza regularnie, żeby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów... Robię to dla czystej przyjemności albo żeby np bezpiecznie wyprzedzić...
    Jeśli będę miał możliwość jechać 180 km/h na niemieckiej autostradzie w upale 30+ to chce mieć taką możliwość i nie przejmować sie bezpieczeństwem silnika.
    To jaki olej jest zalecany do Type-R, bo to jedyny Civic nastawiony na osiągi? Bo chyba 0w20 (ale raczej full syntetyk) i na takim oleju wyjeżdża z salonu każdy nowy Civic.

    Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
    A skoro zalewanie oleju ZGODNEGO Z INSTRUKCJĄ jest zmianą zaleceń to gratuluję rozumowania.
    Przecież jak się nie ma faktycznych argumentów, to po co dyskutować?
    Instrukcja (teraz z pamięci) jasne, pozwala zmienić olej w pewnym zakresie (o ile 0w20 nie jest dostępny), ale traktuje też o powrocie do 0w20 (?)
    Przecież różnica między 0w20, a olejem w40 jest diametralna i to wszystko ma wpływ na pracę silnika, jego rozruch w zimniejsze dni itp. Żeby sobie to uświadomić, to nie trzeba tytułu inżyniera, co nie?
    I tak, każdy może sobie lać co chce, być inżynierem swojego własnego Civica, jednak najrozsądniejsze jest korzystanie z OE oleju 0w20 w kontekście przyszłych (odpukać) awarii silnika, napraw oraz własnego spokoju.

    Podsumowując, nie ma żadnych dowodów na to, że "cięższy" olej chroni silnik lepiej od wysokiej jakości 0w20. I póki się to nie zmieni dyskusja na temat wyższości oleju OE fabrycznego nad innymi jest daremna.
    Last edited by Takashi12; 14-08-2019, 13:00.

    Comment


    • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
      To jaki olej jest zalecany do Type-R, bo to jedyny Civic nastawiony na osiągi? Bo chyba 0w20 i taki też wybiera przynajmniej większość użytkowników R'ki w ASO?
      Tak, o ironio, ten sam olej jest zalewany do obecnej (i poprzedniej) uturbionej Civic Type-R!

      Jak poczytasz sobie zagraniczne strony klubów i generalnie użytkowników Civic 2.0T to zauważysz, że pewna część tych którzy brali swoje niunie na tor musieła w krótkim czasie przerywać zabawę ze względu na problemy z olejem - po prostu się gotował.

      Uwierz mi, że jak będziesz sobie jeździł Type R na OEM 0w20 po drodze i czasem ją przypiłujesz, to wszystko będzie "cacy".
      Jeśli jednak potraktujesz auto w ekstremalnych warunkach np na torze (zwłaszcza teraz w 30+ stopni lato) to po paru okrążeniach możesz zauważyć problem... Tzn pod warunkiem, że Type R ma wskaźnik temperatury i/lub ciśnienia oleju - w co wątpię...

      Comment


      • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
        Civica, jednak najrozsądniejsze jest korzystanie z OE oleju 0w20 w kontekście przyszłych (odpukać) awarii silnika, napraw oraz własnego spokoju.

        daremna.
        Najrozsądniejsze ? dlaczego? żeby spełniać normy ekologów i ich wymogi na pewno.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
          Uwierz mi, że jak będziesz sobie jeździł Type R na OEM 0w20 po drodze i czasem ją przypiłujesz, to wszystko będzie "cacy".
          Jeśli jednak potraktujesz auto w ekstremalnych warunkach np na torze (zwłaszcza teraz w 30+ stopni lato) to po paru okrążeniach możesz zauważyć problem
          Zgoda, wydaje się to słuszne, że auto na tor powinno mieć olej "bardziej zmodyfikowany", postawiony na performance.

          No, Type R to miłe marzenie. Przed nim jednak broni mnie jego skrzynia. Sporo się naczytałem lamentu użytkowników. Trochę to smutne, kupujesz najszybszy samochód na świecie z napędem na przód (chyba wciąż?), a mentalnie drżysz o skrzynie i cała zabawa znika, mogę sobie wyobrazić.

          Comment


          • I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz hondowski 0W20 nie jest syntetykiem tylko olejem mineralnym ;D
            Było już to wałkowane, karta charakterystyki oleju wszystko ładnie opisuje. Zresztą nawet nasze magiczne ASO tego oleju nie zalecają.

            Przytaczając instrukcje obsługi olej 0w20 został stworzony z myślą o oszczędzaniu paliwa, nie ma nic w instrukcji o ochronie silnika.
            Last edited by rambo7; 16-08-2019, 10:54.

            Comment


            • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Najrozsądniejsze ? dlaczego? żeby spełniać normy ekologów i ich wymogi na pewno.
              Uważam, że najrozsądniejsze, ponieważ tak jak wspominałem, jest to olej OE z hondowskim znaczkiem. Dwa, z punktu myślenia logicznego, jest to najlepszy olej, pod kątem zapewnienia odpowiedniego smarowania silnika przy rozruchu, a także jego smarowania w trakcie pracy (wyobrażam sobie, że proces smarowania elementów silnika olejem "lżejszym" i "cięższym" przebiega inaczej, sprawniej oczywiście tym lżejszym), czy też w okresie ochłodzenia temperatury otoczenia.
              Poza tym, w przypadku (odpukać) przyszłej usterki silnika, osobiście lepiej bym się czuł, przy stosowaniu oleju zalecanego, niż przy moich wymysłach czy też fanaberiach, tym bardziej, że nie jestem konstruktorem silników Hondy, tylko przeciętnym polskim Januszem.
              Wtedy byłaby myśl "auto było traktowanego 100% według zaleceń; auta się psują; to normalne". W innym przypadku, można by mieć wyrzuty, że to nasza ingerencja w dobór oleju mogła do tego doprowadzić.
              Ale to tylko piszę w kontekście własnej osoby. Większość ludzi, których znam w zasadzie w ogóle nie myśli nad doborem oleju do auta tylko powierza się w ręce ASO/mechaników.

              Comment


              • Czytałem w innym Twoim poście, że Twoja Hanka nie posiada GPF'a, a do silników z GPF'em zalecają właśnie olej 0W20 hondowski czyli musi być w jakiś sposób zubożony, aby mógł spełniać wymagania do tych silników, z tego właśnie względu, a też posiadam 1.0 nie stosuje 0w20 bo on nie jest do mojego silnika, ja stosuje 0w30 a3 który jest nastawiony właśnie do ochrony silnika i to jest dla mnie najważniejsze.
                Zresztą wysłałem zapytanie do Honda Polska jaki olej mogę stosować i otrzymałem odpowiedz, że silnik jest również zaprojektowany pod oleje A3 i nie będzie problemów z gwarancją jeśli go będę stosował.

                Zresztą czekam aż Rambo zacznie czytać nasze wypociny i znowu dostanie białej gorączki bo temat z kolejnym nowym forumowiczem wraca jak bumerang ;D
                Last edited by Maraz; 14-08-2019, 13:39.

                Comment


                • I dochodzimy do dyskusji wyższości świąt Bożego Narodzenia do Wielkanocy
                  Jak jest coś do wszystkiego to jest do d... i czytając ten wątek mam wrażenia, że również dotyczy to oleju.
                  Czyli tak w lecie inny olej, w zimie inny, jeżeli autostrada to tylko do 140km/h, a tak w ogóle to najlepiej kupić nowy i nie jeździć bo przecież się zepsuje
                  To w końcu auto jest dla nas, czy odwrotnie?
                  Fajnie, że jako klienci mamy wybór, ale bądźmy racjonalistami po 150-200 tys. trzeba liczyć się z kosztami napraw niezależnie od marki, a do tego czasu wymieniajmy olej regularnie
                  Ja lałem do tej pory 0W20, przy następnej okazji wleje 5W30 bo taki mój wybór.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
                    temat z kolejnym nowym forumowiczem wraca jak bumerang ;D
                    Uwierz, że moją intencją nie było odkopanie tego tematu, ten temat ma już 189 stron, osobiście kiedyś czytałem go już wstecz, poświęciłem na to jakiś czas, dotarłem chyba do coś koło 90 strony..
                    Zauważyłem tutaj jedynie kolejny podział w narodzie, na zwolenników 0w20 i jego wielkich przeciwników, argumentujących o słabszej ochronie części silnika, wodziance itp. Każde zdanie należy szanować. Szczerze to nie zamierzam zostać rycerzem oleju 0w20 i bronić go z całych sił, napisałem w sposób prosty co przemawia za stosowaniem OE oleju, tyle.
                    Czasami ludzie, którzy nie mają konta na forum, chcą poznać zdanie innych użytkowników tego samochodu i kiedy trafiają na taki temat i zaczynają go przeglądać, to jedynie mogą sobie zrobić wodę z mózgu.

                    Ja tylko chciałem zrozumieć fenomen tej dyskusji, bo tak jak wspominałem, 0w20 jest powszechnie stosowany fabrycznie w innych markach i ludzie tak zażarcie nie dyskutują nad jego słusznością, jak tutaj.

                    Comment


                    • Może użytkownicy Hondy są bądź chcą być bardziej świadomi tego co się dzieje z ich samochodem.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
                        Może użytkownicy Hondy są bądź chcą być bardziej świadomi tego co się dzieje z ich samochodem.
                        Pół żartem, to może trzeba ostrzegać na forach innych marek i głosić taką prawdę w imię dobra ogółu?
                        Poza tym, w zachodnich krajach, czy wyobrażasz sobie sytuację taką jak:
                        A: Hello mr mechanic, please, do not use oil 0w20 in my engine because it will ruin it.
                        B: Okay, sure, you are absolutely right, mr customer.

                        Comment


                        • W zachodnich krajach przeciętny kowalski jeździ autami od gwarancji do gwarancji, więc mogą mu i wodę tam lać

                          Comment


                          • Oj innych krajów w to nie mieszaj, bo włączając w to znów Rambo i jego wakacje w Stanach to tam stosują 10w30 w naszych Hondach.

                            Zresztą mnie ogół nie interesuje tylko mój interes, jak mam płacić za olej mineralny 400 zł tylko za znaczek to wolę dać ~200 zł za faktyczny syntetyk, który został zaprojektowany właśnie z myślą o ochronie silnika :-)
                            Last edited by Maraz; 14-08-2019, 14:18.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
                              Uwierz, że moją intencją nie było odkopanie tego tematu,
                              Czytając twoje wpisy wydaje mi się, że jednak było.. próbujesz tutaj uświadamiać -zerowymi argumentami -ludzi którzy znają cały ten wątek i nie chodzi tutaj o Januszy którzy sobie coś wymyślają z głowy bez rzeczowych argumentów.. tylko, jakbyś przeczytał ten wątek, to byś zobaczył konkretne argumenty, za i przeciw.. np. zrzuty instrukcji obsługi Toyoty czy Lexusa... wpisy do czego przeznaczony jest ten olej, czy np. wartość współczynnika HTHS jaki jest on dla oleju 0W20, z czym to się wiąże itd...


                              Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
                              a także jego smarowania w trakcie pracy (wyobrażam sobie, że proces smarowania elementów silnika olejem "lżejszym" i "cięższym" przebiega inaczej, sprawniej oczywiście tym lżejszym),
                              Pisząc powyższe pokazujesz, że jesteś typowym Januszem nie mającym nic pojęcia na temat olejów.. zapoznaj się najpierw z teorią, poczytaj doedukuj się wtedy pisz. Bo na razie zaśmiecasz tutaj wątek.. Kolejne twoje bzdety - typu - "ja tak uważam, bo tak zaleca ASO, czy tam Honda, bez konkretnych argumentów będą kasowane.. nabijasz tutaj kolejne strony nic wartościowymi wpisami. Chcesz zabłysnąć rzeczowo, to proszę konkretne argumenty typu: Olej 0W20 jest dobry w wysokich/niskich temperaturach bo:....... - i do tego dołączaj rzeczowe źródła.
                              Last edited by Grzechu; 14-08-2019, 14:28.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Do czego są oleje 0/20 (poza tym, że do wszystkiego)? Oleje 0/20 są w tej chwili we wszystkich markach sprzedawanych na rynku EU olejem podstawowym. Nie dlatego, że te marki tak wybrały, tylko dlatego, że ten olej pozwala spełnić normy emisyjne Euro 6D i najnowsze Temp. Oleje A3 zawierają wiele składników chroniących silnik a które to składniki są nieekologiczne, dlatego też znikły z ostatnich silników bez DPF (to, że ich nie ma w silnikach z DPF tozrozumiałe). Producenci muszą zalecać oleje OEM, gdyż na takich olejach samochód otrzymał homologację. Utrzymały się przez kilka miesięcy oleje A5 - ale one też już nie występują w instrukcjach - bo chyba już nie ma aut bez GPF. O tyle w temacie do czego komu potrzebne jest lanie olejów 0/20 OEM.
                                Odnośnie oleju do CTR - kolega Leśny spisał z jednym z ASO i koniec końców otrzymał pełną kartę produktu 0/20 do CTR oraz zapewnienie, że jak najbardziej może lać również 0/30 dowolnej marki. Ta sprawa też była na forum omówiona.
                                I przybyło kolejne 20 zbędnych wpisów...

                                Comment

                                Working...
                                X