Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Ale na tym forum jest trąbione od samego początku lej olej zgodny z instrukcją i warunkami użytkowania a więc do benzyny "acea C" odpada.
    Nie odpada, bo w 1.5T z GPF wymagany jest C2/C3.

    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zapomniałem że te najnowsze mają gpf. Chyba i tak bym lał A3. GPF zawsze można zdemontować i przepłukać.

      Comment


      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        Zapomniałem że te najnowsze mają gpf. Chyba i tak bym lał A3. GPF zawsze można zdemontować i przepłukać.
        Pewnie, że tak ale po gwarancji... Jak chcesz utrzymać gwarancje to C3 ewentualnie C2.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Są oleje spełniające C3/A3/B4. Ale czy one są tak samo dobre jak A3/B4?
          Xado Millers Oils Q8 PMO Motul Valvoline Liqui Moly Fuchs Mihel Castrol Gulf AMSOIL Total Elf Mobil Ravenol Eneos Shell Specol Mannol Texaco Orlen

          XADO 5W30 Black Edition C23 - w pełni syntetyczny olej silnikowy premium z dodatkiem formuły AMC dla silników wysokowydajnych. Podczas produkcji oleju silnikowego XADO LX AMC

          W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych z technologią wydłużonej żywotności — zapewnia wydłużony okres ochrony najnowszych silników


          Syntetyczny o wysokiej lejności, supernowoczesny wielosezonowy olej z unikalnymi właściwościami eksploatacyjnymi. Wyprodukowano według technologii „mid SAPS” z wysokiej
          Last edited by AdamZet; 09-07-2019, 10:28.

          Comment


          • sa nie tak dobre jak typowe A3 i nie tak dobre jak typowe C3, sa kombinacja tych Norm, czyli szersze mozliwosci zastosowania. Jesli mialbym GPF rozwazalbym uzycie, jesli nie mial GPF/DPF na pewno bym tgo nie uzywal, poszukalbym "czystego" A3.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Ja zdecydowałem się ostatecznie na Xado Luxury Drive 5w30. Wymiana przy 2tys. przebiegu.
              Poważnie zastanawiałem się jeszcze nad Ravenol RSP Racing Super Performance 5w30, trochę ACE nie pod samochody wyścigowe i miałem wątpliwości czy można taki olej lać do samochodu "cywilnego" i się jednak nie zdecydowałem. Gdzieś pisali, że oleje do samochodów wyścigowych nie nadają się do naszych pierdziawek więc nie zdecydowałem się, ale parametry miał świetne i dodatki ochronne dla silnika.

              Comment


              • Cech charakterystyczną olejów Ravenol, są piorunujące parametry techniczne w kartach.
                W rzeczywistości ponoć się trochę rozmijają z prawdą ...

                Comment


                • W rzeczywistości ponoć się trochę rozmijają z prawdą ...
                  w rzeczywistości wszystkie oleje które stosujemy mają podobne właściwości i funkcje a my mamy 0 informacji organoleptycznych czy laboratoryjnych na ich temat, wszystko co tu piszemy to nasze domysły i odczucia, brak jakiegokolwiek podparcia rzetelnym dokumentem stwierdzającym czy dany olej jest lepszy od drugiego.
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                    w rzeczywistości wszystkie oleje które stosujemy mają podobne właściwości i funkcje a my mamy 0 informacji organoleptycznych czy laboratoryjnych na ich temat, wszystko co tu piszemy to nasze domysły i odczucia, brak jakiegokolwiek podparcia rzetelnym dokumentem stwierdzającym czy dany olej jest lepszy od drugiego.
                    O nie!
                    Popatrz, nawet jest polskie forum o olejach!


                    poza tym:

                    Diskussionsforum: Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe


                    W szczególności rosyjskie forum jest "potężne"!
                    Oprócz testów olejów świeżych i przepracowanych, jest potężny portal, gdzie wiedzę można czerpać garściami.

                    Comment


                    • Ja generalnie wszystkim użytkownikom Civica zalecam korzystanie z oryginalnego oleju 0W20 bez żadnych daremnych rozkmin typu "olej nie nadaje się do silnika itp".
                      Jest to olej OE, dedykowany, hondowski i osobiście daje mi poczucie spokoju, niż gdybym jeździł samochodem zalanym w jakiś Castrol 5W30 bądź inne wynalazki jakie widziałem w tym temacie.

                      Chyba we wszystkich nowoczesnych silnikach 0W20 jest zalecany i dedykowany (napewno w SUbaru, Lexie i Toyocie) i generalnie ludzie nie mają problemów, żeby go zalewać do tych samochodów, tylko tutaj napotkałem tego typu rozterki, że "nie jest odpowiedni". Przyznam, że ten temat jest mocno bekowy tutaj.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
                        Ja generalnie wszystkim użytkownikom Civica zalecam korzystanie z oryginalnego oleju 0W20 bez żadnych daremnych rozkmin typu "olej nie nadaje się do silnika itp".
                        Jest to olej OE, dedykowany, hondowski i osobiście daje mi poczucie spokoju, niż gdybym jeździł samochodem zalanym w jakiś Castrol 5W30 bądź inne wynalazki jakie widziałem w tym temacie.

                        Chyba we wszystkich nowoczesnych silnikach 0W20 jest zalecany i dedykowany (napewno w SUbaru, Lexie i Toyocie) i generalnie ludzie nie mają problemów, żeby go zalewać do tych samochodów, tylko tutaj napotkałem tego typu rozterki, że "nie jest odpowiedni". Przyznam, że ten temat jest mocno bekowy tutaj.
                        To generalnie nie zalecaj głupot. Twoje auto Twój silnik chcesz to lej fabryczny 0w20 nikt ci nie broni tylko nie zalecaj tego ludziom którzy chcą chronić silnik.

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                          To generalnie nie zalecaj głupot. Twoje auto Twój silnik chcesz to lej fabryczny 0w20 nikt ci nie broni tylko nie zalecaj tego ludziom którzy chcą chronić silnik.
                          Dzięki, bo fajnie pośmiałem się z Twojego wpisu. Udało mi się do strzału wywołać osobę, która ma wątpliwości co do fabrycznych zaleceń producenta, chociaż nie miałem takich intencji.
                          Zapewne jesteś byłym inżynierem w fabryce silników Hondy, że wiesz lepiej co jest lepsze do silnika? Chyba, że jesteś jego konstruktorem?
                          To teraz brakuje jeszcze wywodów, że 0w20 to tak naprawdę woda, i że w klimacie w którym żyjemy nie nadaje się.

                          Daj spokój, to nic osobistego. Dla mnie po prostu szczyt głupoty to podejście, które tak jak pisze, w innych markach jest w sumie niepodważane, przez takich zwykłych Januszy jakimi jesteśmy, że lejemy 0w20. Kropka.

                          PS. rozumiem, że można jeszcze dyskutować nad jakością oleju 0w20 typu np. Castrol, a 0w20 2.0 Honde OE, ale zmieniać fabryczne zalecenia w tak diametralny sposób jak np. 5w30, albo ktoś nawet wcześniej pisał 5w40 (tak jakby chodziło mu o silnik z XX wieku) w dzisiejszych silnikach pod kątem np. smarowania olejem poszczególnych elementów silnika, to głupota. No chyba, że mamy udokumentowane testy, gdzie racja z ignorowaniem OE oleju na rzecz 0w30-5w40 jest słuszniejszą racją.
                          Last edited by Takashi12; 14-08-2019, 12:35.

                          Comment


                          • Dzisiejsze samochody są robione przede wszystkim z myślą o ekonomii i ekologii.
                            Typowy kierowca jeździ spokojnie, trzyma się ograniczeń prędkości, na autostradzie jeździ nie więcej niż 140 km/h - To jest jazda eko i takiemu komuś 0w20 Hondy nie zaszkodzi...

                            Ja nie jestem typowym kierowcą eko...

                            Ja lubię wizytować czerwoną linię obrotomierza regularnie, żeby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów... Robię to dla czystej przyjemności albo żeby np bezpiecznie wyprzedzić...
                            Jeśli będę miał możliwość jechać 180 km/h na niemieckiej autostradzie w upale 30+ to chce mieć taką możliwość i nie przejmować sie bezpieczeństwem silnika.

                            Ja zawsze jeździłem "dynamicznie" moimi autami a nie toczyłem się nimi po drodze.
                            Być może na dłuższą metę OEM olej by wystarczył ale w błędzie jesteś myśląc, że hondowski 0w20 NIESYNTETYK (cholera wie co to jest) będzie tak samo chronił i zachowywał się w ekstremalnych warunkach jak PEŁEN SYTETYK 0W20!
                            Dodatkowo, te silniki mają tendencję do rozrzedzania oleju niespaloną benzyną więc w krótkim czasie mamy doczynienia z olejem ~W15. Zalanie W30 w teorii pozwoli mojemu silnikowi na dłuższe bujanie się na odpowiedniej lepkości (przynajmniej ja tak ja sobie myślę).

                            Niech każdy leje co uważa, ja zawsze jeździłem na OEM'ach tylko przez pierwszy 1-2k a potem od razu zalewałem najlepsze syntetyki które mogłem znaleźć na rynku, biorąc pod uwagę warunki i klimat w którym się znajdowąłem.
                            Last edited by un hombre; 14-08-2019, 12:40.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
                              Dzięki, bo fajnie pośmiałem się z Twojego wpisu...
                              Widzę, że kolega tu niedawno dołączył i lubi sobie trolować. No cóż, dziękujemy za merytoryczny wkład.

                              BTW
                              Jak poczytasz forum to się dowiesz, że OEM 0W20 jest olejem ok - pod warunkiem, że będziesz jeździł zgodnie z wytycznymi inżynierów Hondy.
                              Niektórzy z nas maja inne preferencje odnośnie jazdy i szukają oleju adekwatnego do potrzeb.

                              I przy okazji, możesz też całkowicie zaufać ASO, które jak tego nie zaznaczysz w zleceniu, że chcesz olej OEM to wleją ci do benzyny bez GPF olej 5w30 C3... Powodzenia
                              Last edited by Cojakco; 14-08-2019, 13:10.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
                                Dzięki, bo fajnie pośmiałem się z Twojego wpisu. Udało mi się do strzału wywołać osobę, która ma wątpliwości co do fabrycznych zaleceń producenta, chociaż nie miałem takich intencji.
                                Zapewne jesteś byłym inżynierem w fabryce silników Hondy, że wiesz lepiej co jest lepsze do silnika? Chyba, że jesteś jego konstruktorem?
                                To teraz brakuje jeszcze wywodów, że 0w20 to tak naprawdę woda, i że w klimacie w którym żyjemy nie nadaje się.

                                Daj spokój, to nic osobistego. Dla mnie po prostu szczyt głupoty to podejście, które tak jak pisze, w innych markach jest w sumie niepodważane, przez takich zwykłych Januszy jakimi jesteśmy, że lejemy 0w20. Kropka.

                                PS. rozumiem, że można jeszcze dyskutować nad jakością oleju 0w20 typu np. Castrol, a 0w20 2.0 Honde OE, ale zmieniać fabryczne zalecenia w tak diametralny sposób jak np. 5w30, albo ktoś nawet wcześniej pisał 5w40 (tak jakby chodziło mu o silnik z XX wieku) w dzisiejszych silnikach pod kątem np. smarowania olejem poszczególnych elementów silnika, to głupota. No chyba, że mamy udokumentowane testy, gdzie racja z ignorowaniem OE oleju na rzecz 0w30-5w40 jest słuszniejszą racją.
                                Ja kończę z Tobą dyskusję, zarejestrowałeś się na forum i w każdym temacie próbujesz zabłysnąć. To próbuj tylko nie nakłaniaj świadomych ludzi do 0w20.

                                A skoro zalewanie oleju ZGODNEGO Z INSTRUKCJĄ jest zmianą zaleceń to gratuluję rozumowania. Dbaj o ekologię i lej 0w20.

                                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X