Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lać i się nie zastanawiać, olej bdb. Jak mój 0W30 LM A3
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      kolega Elwizardos pominął USVO.
      Nie pominął. Obecnie na rynku są jeszcze oba, oba bardzo dobre, ale nowe z USVO® są teoretycznie jeszcze lepsze, stabilniejsze.
      Wyjaśnienie jest na stronie producenta. Jest tam również info, odnośnie tak gloryfikowanego indeksu lepkości VI.
      Last edited by roar; 21-12-2018, 16:46.

      Comment


      • Właśnie coś mi świtało ze są dwa jeden z a drugi bez USVO®.

        Z tym indeksem jest takie zdanie: Przewaga technologii USVO® została osiągnięta poprzez zastosowanie w pełni syntetycznych olejów bazowych PAO bez użycia modyfikatorów poprawiających indeks lepkości VI lub w połączeniu z użyciem wysokiej jakości ekstremalnie odpornych na ścinanie polimerów".

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta

          no więc właśnie ...przeczytaj chociaż stronę o olejach od deski do deski... bo pominąłeś zalecenia Hondy.

          to za mało. Jeśli czytasz IO jako chory na zaćmę no to widzisz tylko połowę zapisów.
          Wiesz, takie wyrwane cytaty z kontekstu, personalne wycieczki typu choroby są trochę nie na miejscu i poziomie (szczególnie, że ktoś może rzeczywiście mieć problemy ze wzrokiem). Pisanie coś o mieszaniu klas olejów pod moim cytatem, naprawdę nie wiem o co chodzi i nie chcę wiedzieć.
          Akurat o olejach przeczytałem od deski do deski, bo mnie to interesowało, dlatego bo naczytałem się właśnie jakie te oleje "eco" to zło, co więcej napisałem maila do Hondy z pewnymi pytaniami, szczegółowo opierając się o IO, w odpowiedzi otrzymałem odnośnik do IO i konkretnej strony, dokładnie do tej, którą skan im wysłałem i zapytanie dotyczyło treści tam zamieszczonej, czyli olewanie na maksa. Podejście Hondy do klienta jest... mówiąc dyplomatycznie specyficzne.
          Jakikolwiek kontakt telefoniczny z centralą kończy się, w jakiejkolwiek sprawie odesłaniem do "lokalnego dilera", gdzie np. możemy się dowiedzieć, że Civic 1.5T fabrycznie jest zalewany olejem 5W30, i wchodzi 4L oleju itp. itd.
          Każdy z nas... zapewne większość tu jest pełnoletnia, odpowiada za to co robi, niech zalewa do silnika co chce. Od dawna wiadomo, że inżynier w każdej firmie przegrywa z ekonomistą i wszystko jest sztuką kompromisu, gdyby olej 0W20 przy "normalnej eksploatacji" nie nadawał się do danego silnika, zapewne producent by go nie zalewał na dany rynek. Tak, są oleje bardziej odpowiednie - nie przeczę, ale cała to rozważanie na temat oleju tzw "eco" przypomina mi rozmowy na temat, że jak silnik ma już kilka lat i słuszny przebieg to obowiązkowo olej "bardziej gęsty" panie trzeba zalać, może mylne ale takie mam wrażenie.
          Pozdrawiam.

          Comment


          • co do powyższego masz sporo racji, odniosę się do tego:
            Zamieszczone przez BlacKnight Zobacz posta
            Podejście Hondy do klienta jest... mówiąc dyplomatycznie specyficzne.
            większość użytkowników sądzi że jak napisze do Hondy to się dowie o oleju, nic bardziej mylnego, równie dobrze można napisać do Biedronki w tej sprawie.
            W centrali hondy tam gdzie spływają zapytania emaile itd od klientów, nie prasuje specjalista od oleju, nie ma tam takich ludzi, jest manager ds. kontaktu z mediami, manager ds. systemów zarządzania, manager ds. sprzedaży ... itd. głównie do działów organizacyjnych spływają te informacje, czyli do człowieka od faktur, i taki ktoś odpisuje Wam na emaile, w tych odpowiedziach co ten biedak ma napisać? no nie napisze nic innego jak to co pisze w IO czego on sam nie rozumie.
            Honda zawsze występuje do koncernu perto-oil np Castrola i na podstawie obopólnej Umowy handlowej ustala warunki kontraktu.
            Honda mówi "zróbcie nam olej" i Castrol robi olej zgodnie z Wymaganiami nie Hondy a Wymagań Środowiskowych. Jeszcze raz mówię to nie są wymagania Hondy!!!
            Więc honda dostaje olej jaki zamówiła czyli zgodny i odpowiedni do silników z Euro 6 i Castrol taki olej projektuje i Honda dostaje: olej niskooporowy, nisko popiołowy, ekonomiczny i ekologiczny.
            Honda (Toyota, czy ktokolwiek) pakuje ten produkt we własne butelki z napisem OEM Honda Typ 2.0 i mówi: to jedyny olej dopuszczony przez Hondę.
            Zatem jeśli chcemy się dowiedzieć jaki olej, co to za olej i drążyć temat, trzeba pisać do eksperta od olejów z firmy Castrol to wtedy dowiemy się naprawdę czegoś interesującego ale i to nie wszystko bo obowiązują go tajemnica handlowa, więc co najwyżej nieco więcej napisze o sprawach technicznych, nic poza tym.
            Pisanie do Hondy mija się kompletnie z sensem, proszę spróbować samemu, jak ktoś będzie miał okazję i odwagę i czas będąc w Stolicy pójść do HPL i poprosić o rozmowę z ekspertem od oleju, jeśli ktoś uważnie czyta wątki olejowe, to zagina na pierwszym pytaniu każdego w centrali, jeśli ktoś zapamiętał więcej to miażdży wiedzą każdego w centrali Hondy. Tak samo jak niektórzy mieli okazje miażdżyć wiedzą mających się za ekspertów sprzedawców olejów w sklepie i pozostaje im robić tylko głupie miny.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Witam
              Wyprowadziłem z salonu mojego Civica 1.5T Sport z ręczną skrzynią, bez filtra cząstek stałych, na początku grudnia 2018. To moja pierwsza Honda.

              W mojej IO na str. 674 jest napisane (tabelka): zalecany olej do silnika bez filtra cząstek stałych to oryginalny olej silnikowy Hondy Genuine Motor Oil 0W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30 lub komercyjny olej silnikowy w klasie jakościowej SM (wg API) lub wyższej obniżającej zużycie paliwa i ACEA A5/B5.

              Z dużym zainteresowaniem czytam to co piszecie o olejach. Uznałem, że przy najbliższej wymianie oleju nie zdecyduję się na olej Hondy i wleję 0W30 lub 5W30 innego producenta.
              We wcześniejszych postach jest mowa głównie o ACEA A3/B4. Pisaliście, że w waszych instrukcjach takie ACEA jest zapisane. Czy ktoś zalewał już silnik olejem ACEA A5/B5. Jaki olej z tą specyfikacją polecacie ?

              Comment


              • Zamieszczone przez Piter03 Zobacz posta
                Witam
                Wyprowadziłem z salonu mojego Civica 1.5T Sport z ręczną skrzynią, bez filtra cząstek stałych, na początku grudnia 2018. To moja pierwsza Honda.

                W mojej IO na str. 674 jest napisane (tabelka): zalecany olej do silnika bez filtra cząstek stałych to oryginalny olej silnikowy Hondy Genuine Motor Oil 0W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30 lub komercyjny olej silnikowy w klasie jakościowej SM (wg API) lub wyższej obniżającej zużycie paliwa i ACEA A5/B5.

                Z dużym zainteresowaniem czytam to co piszecie o olejach. Uznałem, że przy najbliższej wymianie oleju nie zdecyduję się na olej Hondy i wleję 0W30 lub 5W30 innego producenta.
                We wcześniejszych postach jest mowa głównie o ACEA A3/B4. Pisaliście, że w waszych instrukcjach takie ACEA jest zapisane. Czy ktoś zalewał już silnik olejem ACEA A5/B5. Jaki olej z tą specyfikacją polecacie ?
                na początku grudnia bez filtra? sam bralem civica w listopadzie i ma juz GPF. więc może dlatego masz inne specyfikacje w instrukcji?

                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • A może to z wyprzedaży albo demo? To bym bardziej obstawiał.. Bo w grudniu 2018 to wyprowadzić można i auto z 2017, jeśli gdzieś się zapodzieje

                  Comment


                  • Hej PJW
                    Odbierałem auto z przebiegiem 4 km.
                    Przy zakupie auta (dostępne od ręki u dealera) zapewniono mnie, że jest bez GPF (chyba muszę to jeszcze sprawdzić ??).
                    Po VIN z www.historiapojazdu.gov.pl rok produkcji 2018 data wydania karty pojazdu 11.10.2018. Kategoria M1, Wersja 3, Wariant FK702.

                    Kategoria M1, Wersja 3, Wariant FK702. - to ze świadectwa homologacji
                    Last edited by Lukas; 23-12-2018, 09:51. Powód: Nie piszemy sami pod sobą - połączenie postów.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Piter03 Zobacz posta
                      Hej PJW
                      Odbierałem auto z przebiegiem 4 km.
                      Przy zakupie auta (dostępne od ręki u dealera) zapewniono mnie, że jest bez GPF (chyba muszę to jeszcze sprawdzić ??).
                      Po VIN z www.historiapojazdu.gov.pl rok produkcji 2018 data wydania karty pojazdu 11.10.2018. Kategoria M1, Wersja 3, Wariant FK702.
                      wg mnie powinien mieć już GPF. mniej więcej od połowy roku 2018 są montowane. tak jak ci pisałem ja odebrałem pod koniec listopada auto i mam GPF

                      Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                        wg mnie powinien mieć już GPF. mniej więcej od połowy roku 2018 są montowane. tak jak ci pisałem ja odebrałem pod koniec listopada auto i mam GPF
                        No i zostałem sprowadzony na ziemię. Kolega Sartek podpowiedział jak po VIN sprawdzić czy jest GPF. No i u mnie jest. PAN sprzedawca w salonie zapewniał, że ten egzemplarz jeszcze nie ma. Przyjąłem na słowo i zadowolony podpisałem umowę. Z filtrem czy bez i tak kupiłbym Civica ale wolałbym bez.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Piter03 Zobacz posta
                          No i zostałem sprowadzony na ziemię. Kolega Sartek podpowiedział jak po VIN sprawdzić czy jest GPF. No i u mnie jest. PAN sprzedawca w salonie zapewniał, że ten egzemplarz jeszcze nie ma. Przyjąłem na słowo i zadowolony podpisałem umowę. Z filtrem czy bez i tak kupiłbym Civica ale wolałbym bez.
                          Takie rzeczy tylko na piśmie . Po podpisie to i konfrontacja nic nie da. Ale mniejsza o to, ważne, żebyś był zadowolony z auta i lał do niego odpowiedni olej do silnika z GPF .

                          Comment


                          • Tak można w większości przypadków ufać Panom od sprzedaży. Jedyne co naprawdę im wychodzi, to mówienie klientom to co chcą usłyszeć, co jednak z prawdą nie ma nic wspólnego.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Piter03 Zobacz posta
                              PAN sprzedawca w salonie zapewniał, że ten egzemplarz jeszcze nie ma. Przyjąłem na słowo i zadowolony podpisałem umowę. Z filtrem czy bez i tak kupiłbym Civica ale wolałbym bez.
                              Mi PAN obiecywał, że będę miał w klimie stary czynnik jeszcze. Zgadnij jaki mam... Oczywiście i tak bym kupił to auto ale smród pozostał, nigdy moja noga w Płazie już nie postała i wszystkim odradzam z całego serca.

                              Comment


                              • taki oto nowy wpis co Wy na to A5 / B5 : W przypadku silników benzynowych i silników Diesla do samochodów osobowych i dostawczych zaprojektowanych z myślą o zastosowaniu olejów o niskiej lepkości o niskiej lepkości i lepkości HT / HS między 2,9 a 3,5 mPa.s. Podobny do A1 / B1, ale bez rezerwy dla klasy 20oleje i ze zwiększonymi wymaganiami odnośnie czystości tłoków i odporności na szlam. Specyfikacje A1 / B1, A5 / B5 i A3 / B4 dotyczące zużycia silnika są identyczne i nieco bardziej rygorystyczne niż dla i A3 / B3. Normy A3 / B4 i A5 / B5 dotyczące czystości tłoków i szlamu są bardziej rygorystyczne niż normy A1 / B1 i A3 / B3.

                                Comment

                                Working...
                                X