Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
    Long trip ( z optymalną prędkością 90-110) to zapewne wyjściowe 20tys km.
    Lato i szybsza jazda skraca konieczność wymiany oleju 3 krotnie.
    Jazda na zimno na krótkich odcinkach niewiele lepiej, bo olej wytrzyma teoretycznie około 7,5 tys km.
    Fajne wykresy. Dzięki Lukas.
    Nie ma sprawy

    A co do wyliczania interwału zgodnie z warunkami użytkowania, to już gdzieś pisałem:

    "
    a) Przelicznik bazowy jest dla normalnej jazdy na długich dystansach w optymalnej temperaturze oleju - wynosi 1.0
    b) Jazda bez pałowania na krótkich dystansach w temperaturze oleju troszkę niższej niż optymalna podnosi ten przelicznik do ~1.2
    c) Długotrwała jazda z wysoką prędkością (np. na autostradzie) - ~1.6
    d) Jazda na krótkich dystansach, na niedogrzanym oleju, z częstym zapalaniem i gaszeniem silnika - ~2.5
    e) Pałowanie powodujące bardzo wysokie temperatury oleju - ~2.9

    Dla nowszych silników Honda zaleca wymianę oleju co 20 000 km, przyjmijmy, że to jest zalecenie dla warunków użytkowania jak w punkcie a)
    Co za tym idzie, w przypadku warunków użytkowania:
    -jak w punkcie b) - wymiana oleju powinna następować po około 16 500km
    -jak w punkcie c) - po 12 500 km
    -jak w punkcie d) - po 8 000 km
    -jak w punkcie e) - po 6 900 km
    "

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Katana, 0W20 jest ok, można na nim jeździć, sam na nim przejeździłem 13tys.km i nic się nie stało
      A co się miało stać po 13tyś km? Nawet jakbyś jeździł na przepalonym oleju i gdyby dodatkowo brakowało 1/4 oleju to w nowym aucie nie udałoby się zarżnąć silnika.
      Różnice między 0w20, a np. 5w30 IMO wyjdą najszybciej po 100tyś km i 2-3 latach.
      www.simple-events.pl

      Comment


      • Moim zdaniem, jeśli wyjdą kiedykolwiek to zdecydowanie po 300k km +.

        Comment


        • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
          Moim zdaniem, jeśli wyjdą kiedykolwiek to zdecydowanie po 300k km +.
          ...ale wtedy z auta zostanie już tylko silnik....

          Comment


          • Chcecie powiedzieć że za 7 tysięcy skończy mi się silnik???(bo tyle mi brakuje do trzech pak na desce)???
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Aj Stachu, Stachu, wydawało mi się, że zakumałeś o co chodzi..
              No cóż Grzechu ,uczę się ,staram to wszystko ogarnąć a ponieważ jestem użytkownikiem oleju Honda Type 2.0 0W20,
              to muszę go bronić choć prawdy pewnie nigdy się nie dowiem, no może oczekiwana analiza coś pokaże.

              Dlatego do końca nie zgadzam się z Twoimi i nie tylko Twoimi wypowiedziami na temat oleju
              Honda Type 2.0 0W20.

              Rambo7, bardzo Ci dziękuję za obszerną odpowiedź w poście #299 ale chcę tez przedstawić swoją opinię

              Wszysto zależy od interpretacji IO.

              To co piszesz na temat olejów syntetycznych jak również ten którego używasz czy wspomniany przeze mnie Ravenol to
              prawda niezaprzeczalna.Syntetyki są najlepsze, najepiej chronią silnik.Nie może być inaczej.Chodzi mi o Twoje i
              innych forumowiczów podejście do oleju Honda Type 2.0 0W20.

              Nie chodzi mi tutaj o globalne podejście do olejów 0W20. Chodzi mi konkretnie o olej Honda Type 2.0 0w20.
              Bo taki mam i na tym się skupiam.
              Ten Castrol to opisywałem tylko do celów porównawczych, ponieważ znalazłem w karcie kilka parametrów jako odnośnik.

              Kiedyś ktoś na tym forum napisał: a co ma chronić olej Honda Type 2.0 0W20. Cudowne dodatki? No moim zdaniem tak.
              Właśnie te cudowne dodatki o których nic nie wiemy a kierujemy się tylko lepkością. Technologie idą do przodu.
              Przeczytałem, że nawet dodatki rzędu dziesiątej części procenta potrafią uczynić olej odporny na zużycie.
              "Odpowiedzialne za to są wiskozatory – dzięki nim olej w wysokich temperaturach może
              tworzyć trwały film olejowy, który odpowiednio ochroni silnik przed zużyciem". To w cudzysłowie jest przekopiowane.
              Ja taki mądry nie jestem.
              No to konia z rzędem temu kto wie jak to wyważyli inżynierowie do Honda Type 2.0 0W20.

              Cała ta dyskusja wynika z tego,że padło stwierdzenie ,że olej 0W20 jest zaprojektowany do jazdy
              ekonomicznej i używanie go w warunkach innych niż ekonomiczna jazda spowoduje problemy. I jeśli nie kumam
              to właśnie tego.

              Dla mnie zapisy "w celu zmniejszenia zużycia paliwa" czy "zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa" to to samo.
              Ale nie oznacza w moim rozumowaniu, że jest to olej tylko do jazdy ekonomicznej.Jest to olej zaprojektowany w celu
              zmniejszenia zużycia paliwa poprzez niską lepkość, zmniejszenie tarcia itp..itd..,mniej emisji spalin bo mniej auto
              pali.

              Do jazdy ekonomicznej to ja w aucie mam przycisk ECON, który mi trochę przymuli jazdę.

              Ja to układam sobie tak, że olej Honda Type 2.0 0W20 to olej, który oszczędza paliwo i co za tym idzie środowisko,
              a ponieważ nie jest w pełni syntetykiem, tylko w technologi syntetycznej na bazie mineralnej to musi mieć w swoim
              składzie wiecej dodatków,które chronią go w sposób wystarczający w całym zakresie występujących u nas temperatur.
              Po prostu zgadzam się z tą tabelka w IO.
              Sęk w tym jak to już było tu opisywane,że owe dodatki zużywają się i po to mam w aucie system przypominania żebym
              nie przeciągnął interwału.

              Zapis w IO: stosuj oryginalny olej Honda a jak będzie niedostępny to ... oznacza ,że jak 0w20 jest to mam go
              stosować. Jak go nie ma, mam wybrać inny ale wtedy pamiętać o warunkach otoczenia.

              I inna interpretacja amiętać o warunkach otoczenia uwzględniając do tych temperatur oryginalny olej Honda.
              No ale stosowaĆ olej Honda a jak go nie ma to.... I stąd te nasze dyskusje.

              No bo ktoś ma R-Type i ma tym samochodem jeżdzić ekonomicznie bo w ASO mają 0w20 ? Inżynierowie włożyli pod maskę
              silnik 320 KM i "ostrzegają" stwierdzeniem "stosuj oryginalny olej Honda a jak będzie niedostępny to ..."
              żebyś jeździł nim tylko ekonomicznie ?

              Ja to tak widzę i nie mówię, że tak jest ale dobrze mi z tym bo nie martwię się, jak na zewnątrz jest 30 st .C
              a ja pomykam autostradą 140 km/h.

              I tak jak pisałem wcześniej, mając nowy "rewolucyjny" silnik 1,5 T o wiele trudniej jest podjąć decyzję o zmianie
              oleju niż gdybym miał starsze auto z przetestowanym silnikiem.
              Tym bardziej, że moje zdanie pokrywa się z obszernym postem zamieszczonym przez kolegę Montada.

              I jeszcze temat turbosprężarki.
              Też cytat:

              "Turbosprężarka jest bardzo skomplikowanym mechanizmem narażonym na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką
              temperaturę. Wirnik turbiny kręci się z prędkościami dochodzącymi do 200 000 obr/min, a w silnikach benzynowych
              przepływające spaliny osiągają temperaturę około 900°C. Tak ekstremalne warunki pracy wymagają stosowania
              odpowiednich środków smarnych. Należy zatem bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta odnośnie rodzaju i klasy
              lepkości oleju stosowanego w silniku".

              Turbina w 1,5T działa juz od 1900 obr/min. I ten oW20 daje jakoś radę.


              A poza tym bardzo jestem zadowolony, że zdecydowałem się zarejestrować na tym forum.
              Dużo się można dowiedzieć. A wątek olejowy to już potęga. Wcześniej nie wiedziałem nic na ten temat.
              Gdyby ktoś tutaj nie przestrzegałby mnie przed stosowaniem oleju 0W20 w wysokich temp. otoczenia to dalej bym nie
              wiedział co to lepkość kinematyczna,HTHS, ACEA A3 A5, B C itd..

              A teraz ? Gdybym olej kupował osobiście to nikt mi kitu w sklepie nie wciśnie. Oby tylko to był dobry wybór dla
              silnika.

              Bo teraz to wszystko takie jakieś skomplikowane. Kiedyś było inaczej.

              Jeździłem Hondą VI gen.3D.Po 200 tys. km i 17 latach eksploatacji silnik chodził jak szwajcarski zegarek.
              Do ASO jeździłem z nią tylko przez cztery lata. Później różnie bywało. Pewnie lali do niej różne oleje.
              Ale dźwięk tego silnika do tej pory mam w uszach.
              Przez 17 lat raz wymieniłem żarówkę, nadkola przyrdzewiały i raz wymieniłem przerdzewiały wydech.
              Tyle usterek. No ale to było "made in Japan".Tej obecnej też nic nie brakuje choc jest składana w Anglii.
              Oby tak dalej, tylko stosować właściwy olej.

              Comment


              • ... tak, ...to dokładnie chcieliśmy powiedzieć, a żeby było jasne to dokładnie ja
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Czemu 0W-20 zabezpiecza w pełnym zakresie SAE jak pokazuje rysunek?
                  Dlatego że oleje Ekonomiczne zawsze są niskooporowe, na oleju ekonomicznym można ekonomicznie jeździć w każdych warunkach bez strat dla bezpieczeństwa silnika. (mając na uwadze co napisałem w całym zdaniu a nie wyrwane z kontekstu)

                  Nie wiem czy Cię przekonałem
                  Oczywiście Rambo7 że mnie przekonałeś tym właśnie zdaniem. 3500 obr/min mieści się w tabelce jazdy ekonomicznej, mam przy tym prędkość 155 km/h, temperatura otoczenia w naszych warunkach nie powinna mnie interesować( w tabelce jest tam nawet +40 st. C), więc wszystko gra. Ja szybciej nie jeżdżę. Boję się mandatów.

                  Comment


                  • Napiszmy tu jasno by sprecyzować co jest olejem fullsyntetyk , a co syntetyczny , bo e PL można mineralny nazwać syntetyczny , ale już w DE jest zabronione i tylko olej z bazą 80% jest fullsyntetykiem
                    Vollsyntetishe !

                    Najbardziej trwały film , czyli odporny na temperatury będzie miał olej na bazie PAO i jest to najdroższa faza produkcji oleju inni robią krakowane, tańsze i nazywają syntetycznymi .. one są tańsze i nie są złe , ale nie tak odporne ns rozrzedzenia jak te na bazie PAO.

                    Mogłem na zimę zalać Ravenol 0w20 , jeśli temperatura nie przekracza 20 st C

                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Chodzi mi o Twoje i innych forumowiczów podejście do oleju Honda Type 2.0 0W20.
                      moje podejście jest proste, jesteś pro eko - stosuj eko, jesteś pro oszczędność - stosuj ekonomy oil, lubisz agresywnie pojechać stosuj olej ochrony. Każde podejście w taki sposób szanuje.
                      Jestem ekonomiczny, ale lubię pocisnąć, no to prowadzę krucjatę, bo nie ma oleju 3 w 1.
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Cała ta dyskusja wynika z tego,że padło stwierdzenie ,że olej 0W20 jest zaprojektowany do jazdy
                      ekonomicznej i używanie go w warunkach innych niż ekonomiczna jazda spowoduje problemy. I jeśli nie kumam
                      to właśnie tego.
                      gdzie padło to stwierdzenie? - w IO. Czyli nie zgadzasz się z IO. "specjalnie zaprojektowany w Celu zmniejszenia zużycia paliwa".
                      Czy jesteś w stanie sobie wyobrazić zapis w IO "specjalnie zaprojektowany w celu ochrony silnika", a były takie zapisy.
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      nie oznacza w moim rozumowaniu, że jest to olej tylko do jazdy ekonomicznej.
                      a do jakiej jeszcze? skoro zalecenie jest jasno napisane.
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Jest to olej zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa poprzez niską lepkość, zmniejszenie tarcia itp.
                      noo dobrze do tego momentu, zmniejszenia tarcia przepływu, zmniejszenie strat energii Inni np. Toyota nazywa je Ekonomy Conserving. Ten olej nie zmniejsza tarcia elementów metalowych, a zwiększa, co objawia się tym że Ci co przeszli na olej o wyższym wskaźniku lepkościowym niż ekonomy od razu czują że silnik chodzi aksamitnie, ciszej.

                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      No bo ktoś ma R-Type i ma tym samochodem jeżdzić ekonomicznie bo w ASO mają 0w20 ? Inżynierowie włożyli pod maskę
                      silnik 320 KM i "ostrzegają" stwierdzeniem "stosuj oryginalny olej Honda a jak będzie niedostępny to ..."
                      żebyś jeździł nim tylko ekonomicznie ?
                      kręcisz faktami, manipulujesz. Trzymaj się zapisów IO ...a zrozumiesz. Nie myśl co myśleli inżynierowie.... Inżynierowie nie myślą, zapewniam CIę, inżynierowie robią to i dokładnie to czego nie chcą czyli urealniają pomysły lobbystów środowiskowych. Zapomnij o latach 90tych ... ja widzę że nie nie możesz się od tego uwolnić .
                      Wyobraź sobie że mamy prawie 2019r, i było kiedyś że inżynierowie mieli zrobić coś co chroni silnik do granic możliwości, zrobili, minęło parę lat i kazano im zrobić coś co przedłuży interwały dla flot - zrobili, mineło parę lat i kazano im zrobić coś co będzie sprzyjało ekonomice spalania zrobili.
                      Na razie nikt im nie zlecił zrobienia 3 w 1, nie zrobili takiego czegoś.
                      WIęc w roku 2019 dostałeś do wyboru wszystkie 3 opcje, z tym że o tej ostatniej której nie znasz napisano ... co napisano. Czy tobie żyjącemu Stachu ileś tam lat trzeba tłumaczyć że były wcześniej oleje? czy sadzisz że dobre oleje powstały 2 lata temu? Sądzisz że ja do swojego auta to leję syf bo nie nazywa się 0W-20? lub olej o parametrach gorszych?
                      Są to inne wymagania, ...zostaw inżynierów, liczby, w spokoju, pomyśl o środowisku.
                      A tego Rtypa z 320KM zrobili z turbiną, Cel takiej operacji? podnieść moc? ...nie, sprostać emisji spalin, albo turbina i uzyskanie wymagań enisji spalin albo zamykamy fabrykę. Moc naturalnie się podniosła, kto mu zabroni jeździć ekonomicznie? kto? dlaczego uważasz że musi zaraz zapierdzielać zawsze i wszędzie mając taką furnakne. Nie musi. Bentley 12 cylindrowy tez może jeździć na takim oleju i czy musi załączać 12 garów, nie musi może jechać na 6 ciu.


                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      I tak jak pisałem wcześniej, mając nowy "rewolucyjny" silnik 1,5 T o wiele trudniej jest podjąć decyzję o zmianie
                      oleju niż gdybym miał starsze auto z przetestowanym silnikiem.
                      i to jest zrozumiałe i tu Cie rozumiem.
                      Dokładnie tak samo lata temu było gdy pojawiła sie "nowa lepkość" 5W-30, też był zalecany, też był jedyny i tez każdy się bał co się stanie jak zastosuje inny.

                      Gdyby w IO nie pisało że można stosować to co można to by tego nie zamieścili, a skoro zamieścili to inż. tez założył że będzie cześć osób za 10 lat co będzie tymi autami jeździć i wcale nie będą kupować oleju w ASO! a lać będą co popadnie w markecie, tak jak to się robi dzisiaj gdy auta mają wiek i przebieg.

                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Turbina w 1,5T działa juz od 1900 obr/min. I ten oW20 daje jakoś radę.
                      no ba, w 2,0 też daje, musi dawać, wszystko ma swoją żywotność, sprężarka też.

                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      A poza tym bardzo jestem zadowolony, że zdecydowałem się zarejestrować na tym forum.
                      Dużo się można dowiedzieć. A wątek olejowy to już potęga. Wcześniej nie wiedziałem nic na ten temat.
                      też tak uważam .
                      Ja kiedyś też zarejestrowałem sie na tym forum bo przynajmniej tutaj było, poukładane, ktoś dbał o działy, i staramy się to utrzymać.
                      Co do takich tematów, to było i u nas swego czasu mocne napięcie w temacie oleju, bany leciały po kolei tygodniami dla uspokojenia ciśnienia ... , różnica polega na tym, że na większości for na temat oleju jest powszechny bełkot, a sam się zorientowałeś że tu dowiesz się o rzeczach do których wcześniej nie przykładałeś uwagi.
                      To Ty ostatecznie zdecydujesz o swoim samochodzie.
                      Zapamiętaj też że nie ma złych olejów, są źle dobrane, źle dobrany olej zrobi więcej kłopotów niż polecany czy zalecany.

                      Myślę że wszystkim się podobają wątki olejowe, bo jest merytoryczna dyskusja, walka na argumenty, a finałem jest
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      A teraz ? Gdybym olej kupował osobiście to nikt mi kitu w sklepie nie wciśnie. Oby tylko to był dobry wybór dla
                      silnika.
                      - i to jest moja krucjata na tym mi zależy, aby uświadamiać, edukować a nie przekonywać, a już na pewno nie na siłę.
                      Last edited by rambo7; 14-11-2018, 21:27.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Nie myśl co myśleli inżynierowie.... Inżynierowie nie myślą, zapewniam CIę, inżynierowie robią to i dokładnie to czego nie chcą czyli urealniają pomysły lobbystów środowiskowych.
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Ten olej nie zmniejsza tarcia elementów metalowych, a zwiększa, co objawia się tym że Ci co przeszli na olej o wyższym wskaźniku lepkościowym niż ekonomy od razu czują że silnik chodzi aksamitnie, ciszej.
                        Taki mądry chłop z Ciebie a jednocześnie potrafisz mnie .....przerazić
                        Last edited by montada; 14-11-2018, 22:14.

                        Comment


                        • Czego chcesz, Rambo dobrze pisze, z tym tarciem to chodziło mu pewnie o co innego, tarcie na 0W20 jest mniejsze, ale za to "poduszka" filmu olejowego cieńsza (amortyzacja gorsza) na panewkach i temu dźwięk silnika może być lekko inny, szczególnie na dużych obrotach silnika.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Masz rację, już w sumie niczego. Swego czasu już napisałem, co mam do powiedzenia w tym temacie.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              z tym tarciem to chodziło mu pewnie o co innego
                              „ Chodzi mi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa…” Julisz Słowacki

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Ten olej nie zmniejsza tarcia elementów metalowych, a zwiększa, co objawia się tym że Ci co przeszli na olej o wyższym wskaźniku lepkościowym niż ekonomy od razu czują że silnik chodzi aksamitnie, ciszej.
                                Rambo, chyba popadasz już w paranoję... :-(

                                O ile Twoje wywody na temat gęstości, baz itp. w miarę trzymają się logiki, to postawiona apriori teza o spisku ekologów z niemyślącymi inżynierami do spółki z olejem zwiększającym tarcie to już trochę za wiele.
                                www.simple-events.pl

                                Comment

                                Working...
                                X