Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja do swojego Accorda VIII benzyna leję Shella 0w20, przyjeżdżam z takim do serwisu, razem z filtrem oleju, powietrza sobie sam wymieniam, generalnie płacę im tylko za robociznę, hotel opon. Robiłem już dwa serwisy i nikt słowem nie pisnął, że olej nie taki, odbijają sobie na akcesoriach, także żyjemy sobie w symbiozie Shella 0w20 wymieniam co około 12tyś km, zuzycie minimalne bo jakieś musi być, dolewek nie robię. Castrola bym do swojego auta nie wlał, mam z nim fatalne doświadczenia z poprzedniego auta. Mały off top co do oleju 0w20, ostatnio miałem dłuższą autostradową trasę, około 1000km, głownie jeżdzę w trasach, prędkość przelotowa 160 km/H, ciepło ze 27 stopni, specjalnie patrzyłem na temperaturę oleju, nie rusza Acordeona taka jazda, temperatura stała, wskaźnik stał jak przyklejony , obroty 4tyś.
    Ten Castrol 0w20 trofiejny moim zdaniem, czytałem że w Ctr IX bardzo rośnie na nim temperatura. Może opory duże, może baza słaba. Dziwne jest też, że Honda wsio rawno zaleca tego Castrola do Civa 1.4 100km i CTR km x3 cywilne Civiki.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta

      Jak znajdziesz Hondowski Type 2.0 OEM na rynku z pewnego źródła taniej, to sam chętnie kupię. Mi się nie udało znaleźć poza ASO, a zamierzam przy nim zostać. Ponieważ nikt jak już wyżej powiedziano do końca nie wie, co jest w tych buteleczkach, nikt do końca nie wie też, czy zamiennik posłuży silnikowi. Prawdopodobnie tak. Prawdopodobnie jak silnik się wysypie, to nie od tego. Prawdopodobnie serwis wtedy też nie będzie tak upierdliwy, aby badać próbkę oleju czy to był OEM. No ale to wszystko prawdopodobnie. 400 a 200 na nasze warunki to jeszcze jest różnica. 30EUR to praktycznie koszt oleju... więc nie do końca rozumiem co Tobą kierowało biorąc do wymiany zamiennik, bo nie finanse - przypuszczam, że przeświadczenie, że ten AMSoil lepszy? Może tak, może nie...

      Prawda może jest trochę taka z tymi cenami, że jakby w PL zrobić cenę wymiany oleju na poziomie 70EUR to sporo "sprytnych" by to robiło na podwórkach. No więc cena usługi jest częściowo ukryta w cenie oleju. Kasa musi się zgadzać.
      Co do hondowskiego type 2.0 to nigdzie go nie szukałem - tamta wypowiedz dotyczyła oleju do Skody taty i Castrola autora wątku. Nie mam potrzeby ani szukać oleju hondy, bo mam tanio w serwisie a poza tym nie mam zamiaru go używać.

      Nie rozwijając się za bardzo w tym wątku o oleju - Honda dopuszcza inne oleje w instrukcji obsługi i różne gęstości. Nie ważne co jest w oryginalnym oleju, nie ma tam na pewno czarnej magii.
      Amsoil ma jedne z najlepszych właściwości smarnych - udowodniło to wiele analiz olejowych w Stanach, na Hondach zaczynajac a na V8 kończąc. Jesli macie jakieś pytania odnośnie Amsoila to walcie śmiało, Ok, koniec znaczenia z tematu.

      Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
      Z książki serwisowej dowiedziałem się np. że honda ma prawo pić do 1 litra oleju na 1000km coś jak w vagu a zużycie jest zwykle większe w nowych silnikach

      W książce serwisowej na temat oleju jest "Honda Genuine Oil"
      Z kolei w instrukcji obsługi jest dodatkowo ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5 i piszą o 0W-20, a w razie jego braku 0W-30 lub 5W-30. Zgłupieć można.
      Nie glupiej, nie ma co świrować. Oryginalny olej hondy na pewno jest w porządku, przetestowany przez nich w ekstremalnych warunkach i spełniający wymogi type r.
      Serwis polecił ci Castrola pewnie nie z troski a z faktu, ze mieli go na stanie i mogli Ci zaoferować po atrakcyjnej cenie...

      Jak będziesz jeździł jak Kowalski to lej oryginalny olej hondy i się nie przejmuj.
      Jak będziesz jeździł jak pokręcony i lubisz kręcić do odcinki, to lej 0w20 ale pełen syntetyk, albo 0w30 pełen syntetyk.

      Ja zalałem Amsoila bo słyszałem i czytałem dużo dobrego o tych olejach a na dodatek opinie zostały potwierdzone analizami próbek tych olejów.

      MOD: Nie piszemy postów pod sobą. Jest coś takiego jak 'edycja'!
      Last edited by Lukas; 19-06-2017, 22:08. Powód: Połączenie postów.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        Jak znajdziesz Hondowski Type 2.0 OEM na rynku z pewnego źródła taniej, to sam chętnie kupię.
        Jaką cenę proponuje ASO? Tutaj masz po około 56 PLN za litr. Jak weźmiesz 12+ butelek to wychodzi nawet 41 PLN za litr

        Comment


        • #19
          500 złotych za wymianę oleju to nie jest zdzierstwo tylko zwyczajny przekręt i dojenie frajerów. Takie praktyki powinno się zgłaszać do UOKiK.
          A dwa, że tzw. "Genuine Oil" to zwykły marketing. W większości przypadków to zwykły olej w opakowaniu z naklejką producenta za trzy razy większe pieniądze od rzeczywistej wartości. Nie dajcie się doić ASO, kupujcie sami olej o specyfikacji zgodnej ze specyfikacją producenta, a ASO niech Wam go wymienia.
          Z olejami jest jak z paliwami premium zagranicznych koncernów, których reklamy oglądamy w telewizji. Rzeczywistość jest taka, że te koncerny kupują paliwa w Lotosie i Orlenie, dodają promil procenta dodatku do paliwa, i otrzymujemy paliwo na którym możemy przejechać "dużo więcej" niż na czystym paliwie Lotosu i Orlenu ;-)

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
            A co na temat oleju pisze książka samochodu? (...) Ciekawe jak to jest w X genie.
            było już pisane ! dla maliny84 też przypominam, ale tak się czyta wątki olejowe ... to potem nic się nie pamięta . Wpis #222: https://www.civicforum.pl/showthread...ivic-IX/page23

            Wyciąg z instrukcji X gen:


            olej 10gen.jpg
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Jak powstanie jeszcze jeden temat olejowy to się porzygam.
            nie tylko Ty .

            Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
            Z książki serwisowej dowiedziałem się np. że honda ma prawo pić do 1 litra oleju na 1000km
            tak samo piszą np. w Toyocie od 30 lat.
            Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
            Z kolei w instrukcji obsługi jest dodatkowo ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5 i piszą o 0W-20, a w razie jego braku 0W-30 lub 5W-30. Zgłupieć można.
            Franzu, ale pisane było, powielamy chyba 150 ty raz ten temat - mówię o tym jak to rozumieć. To jest banalne ! prościej tej instrukcji napisać nie szło.
            Dla Ciebie i innych poszukałem sam:
            Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
            Z kolei w instrukcji obsługi jest dodatkowo ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5 i piszą o 0W-20, a w razie jego braku 0W-30 lub 5W-30. Zgłupieć można.
            nie dalej jak wczoraj 18go jeden forumowicz pytał o to samo, tak samo nie rozumie co pisze po polsku: wpis #353
            W temacie olejowym: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. przedstawiamy syntetyczną i konkretną informację dotyczącą zastosowanego oleju. W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach. Temat jest uzupełnieniem powyższego tematu i odnosi się głównie do zastosowanych olejów a nie do dywagacji na temat olejów "zalecanych", o tym nie potrzeba kolejnej dyskusji. (Pożądane podejście merytoryczne z

            a jeszcze wcześniej inni też nie rozumieli mimo że czytać potrafią, Wpis #484 https://www.civicforum.pl/showthread...idzenia/page49

            Kto rozumie co to jest: Norma Jakościowa, Wymagania, tabelka, wykres, SAE, ACEA. Nie ma żadnego problemu ze zrozumieniem zapisów instrukcji.

            Uwaga. nie ma żadnych innych zaleceń dla X gen które były by inne niż te zawarte dla VIII gen i IX gen. Rozumiem jesteście zdziwieni .

            Prośbę mam, nie powielajmy tego co już napisano. Jak ktoś czegoś nie wie, lub jest zamotany wraca do wątków olejowych, ok? Jak ktoś czegoś nie potrafi znaleźć albo mu się nie chce, to prosić innych o pomoc w odszukaniu danego zapisu, bo za tydzień tego wątka też nikt czytał nie będzie, a ja nie tylko się zrzygam ale i posram (za przeproszeniem).
            Last edited by rambo7; 20-06-2017, 10:17.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              wszystko się zgadza. Nie brałem pod uwagę tego co się dzieje w poprzednich generacjach bo tam były inne, wolnossące silniki. W X są nowe. Osobiście miałem wrażenie że dlatego też każda generacja ma swoje podwórko Jak widać niekoniecznie albo nie we wszystkim Relaks, jak dla mnie wątek można usunąć, dzięki za pomoc. Zresztą pierwszy wpis tu mógł brzmieć "vide IX gen" i po temacie

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                Nie brałem pod uwagę tego co się dzieje w poprzednich generacjach bo tam były inne, wolnossące silniki.
                Ja z kolei znam na pamięć wymagania Norm Jakościowych dla Hondy od 3, 4, 5, 6, 7, generacji i z tej perspektywy wynika (dot całej motoryzacji) że Wymagania Wytrzymałościowe są wprost zastępowane przez Wymagania Środowiskowe. Natomiast potencjalnemu nabywcy (co nie miał doświadczenia z Hondami) ma w głowie wykute Honda=Power=osiągi, i sądzi że takie wymagania mają dzisiejsze oleje . Dzisiaj to jest Honda=oszczędzanie paliwa=wymagania emisji spalin. Co w niczym nie stoi w sprzeczności jeśli ktoś będzie chciał używać olejów wytrzymałościowych zamiast ekologicznych w silniku spełniający wszelkie Normy emisji spalin.
                Więc niektórzy jak widzą mocne (bo to nie jest gęste!) SAE np całoroczny od -42stC olej 5W-40 z ACEA A3 to sądzą że im się silnik popsuje, kanały olejowe się zatkają, i silnik się zatrze a z kolei jak naleją Eko olej to mogą popylać w pełnym zakresie obrotów i w każdych warunkach. Nie namawiam nikogo do stosowania żadnego wskazanego typu oleju przez forum, ASO czy kogololwiek. Niech się każdy zastanowi sam i dobierze zgodnie z własnymi warunkami wg zaleceń producenta. Honda nie skreśliła olejów ACEA A3 i A5 jako nienadające się albo "zamienniki" to są wytyczne pełnowartościowe, natomiast w najnowszych silnikach dodano jako dodatkową opcję których wymagań do tej pory nie było oleje stricte zaprojektowane dla osób chcących oszczędzać paliwo. Jeśli ktoś zapyla 160km/h na oleju niezgodnym z filozofią niskiego zużycia paliwa to po co mu olej do niskiego zużycia paliwa?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                  wszystko się zgadza. Nie brałem pod uwagę tego co się dzieje w poprzednich generacjach bo tam były inne, wolnossące silniki. W X są nowe. Osobiście miałem wrażenie że dlatego też każda generacja ma swoje podwórko Jak widać niekoniecznie albo nie we wszystkim Relaks, jak dla mnie wątek można usunąć, dzięki za pomoc. Zresztą pierwszy wpis tu mógł brzmieć "vide IX gen" i po temacie
                  Wydaje mi się, że najważniejsze, co powinieneś wynieść z tego wątku to informacja, że TWÓJ OBECNY ASO STOSUJE ZŁODZIEJSKIE STAWKI ZA OLEJ.
                  Mniejsza już o to, czy wlejesz 0w-20 czy 5w-30, po prostu orientuj się ile kosztują oleje ze źródeł alternatywnych do ASO i nie daj się następnym razem tak naciągnąć.

                  Jak będzie szykował się kolejny przegląd, proponuję odpowiedion wcześniej zadzwonić do paru ASO i zapytać się jaki olej stosują i ile kosztuje wymiana z ich olejem a ile z przywiezionym ze sobą.
                  Tym sposobem znajdziesz uczciwsze ASO a jeśli wszystkie stosują takie złodziejskie praktyki, to proponuję wykorzystać to jako okazję do wlasnia pełnego syntetyku jakiejś dobrej firmy, spełniającego wymagania Hondy, podane w instrukcji.

                  Jak chcesz sobie pogadać o tym więcej bez rozdrażniania innych, pisz na priv.
                  Last edited by un hombre; 20-06-2017, 13:10.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                    Wydaje mi się, że najważniejsze, co powinieneś wynieść z tego wątku to informacja, że TWÓJ OBECNY ASO STOSUJE ZŁODZIEJSKIE STAWKI ZA OLEJ.
                    Mniejsza już o to, czy wlejesz 0w-20 czy 5w-30, po prostu orientuj się ile kosztują oleje ze źródeł alternatywnych do ASO i nie daj się następnym razem tak naciągnąć.
                    Tak piszesz, tylko ciekawe jakbyś miał nowy samochód to czy byś leciał ze swoim olejem, a w razie jakichś problemów to ASO zawsze się wypnie, ze olej był klienta i nie wiedza co tam było. Pozostaje sądzenie się.
                    Sam chętnie wziąłbym swój 5W30, ale przy nowym aucie na gwarancji zaczynam zmieniać zdanie. I teraz weź płać tu człowieku dodatkową gwarancję na 5 lat... i serwisuj wszystko w ASO.

                    Swoja drogą - wątków i postów co do oleju jest mnóstwo. Trudno się połapać co kto mówi, kto pisze rzeczowo, a kto ironizuje, a najczęściej pisze jedno i drugie.
                    Powinien być przyklejony wątek który zwięźle i krótko napisze co można i czym różnią się zalecenia od wymagań. Dla mnie laika znalezienie odpowiedzi to kilka h spędzonych na forum, a nie każdy i nie zawsze tyle czasu ma, aby dokopać się do jakiegoś posta.
                    Instrukcja serwisowa jest bardzo lakoniczna i mówi niewiele. Zalecany jest 0W20, ale można i inne. Pole do interpretacji jest szerokie i czytanie ze zrozumieniem niewiele tu daje. Nie każdy na starcie wie, że jednak silniki turbo mogą chlupać się i w 5W30.
                    W skrócie: warto spytać się ASO czy jak się weźmie swój olej to czy odnotują to w książce. I tyle.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                      Tak piszesz, tylko ciekawe jakbyś miał nowy samochód to czy byś leciał ze swoim olejem, a w razie jakichś problemów to ASO zawsze się wypnie, ze olej był klienta i nie wiedza co tam było. Pozostaje sądzenie się.
                      Pytałeś ASO co mają w ofercie olejowej ?

                      Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                      W skrócie: warto spytać się ASO czy jak się weźmie swój olej to czy odnotują to w książce. I tyle.
                      Tu na forum chłopaki już pisali, że jedna ASO notują inne nie..
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                        Nie każdy na starcie wie, że jednak silniki turbo mogą chlupać się i w 5W30.
                        mój z turbo gdzie temperatura turbiny jest niższa i temperatura spalin jest niższa chlupie się od zawsze w SAE 5W-40. Większość silników Ferrafi jest wyłącznie na dedykowanym SAE 5W-40 często konkretnego producenta jak Shell. Benzyniaki posiadające turbo pracują w wyższych temperaturach a oleje ..Ekologiczne. Rozumiem że jest w tych silnikach z T pompa co tłoczy chłodziwo po zgaszeniu silnika w celu schłodzenia turbiny? Turbina w tych silnikach nie jest dla osiągów! jest wyłącznie dla spełnienia wymagań środowiskowych!
                        Wymagania środowiskowe zmusiły Hondę do rezygnacji z silnika wolnossącego a nie jakaś zajebista technologia. H miała do wyboru zamknąć fabryki lub dostosować się do wymogów emisji spalin.
                        Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                        Powinien być przyklejony wątek który zwięźle i krótko napisze co można i czym różnią się zalecenia od wymagań. Dla mnie laika znalezienie odpowiedzi to kilka h spędzonych na forum, a nie każdy i nie zawsze tyle czasu ma, aby dokopać się do jakiegoś posta.
                        co prawda, to prawda.
                        Last edited by rambo7; 20-06-2017, 14:26.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                          Tak piszesz, tylko ciekawe jakbyś miał nowy samochód to czy byś leciał ze swoim olejem, a w razie jakichś problemów to ASO zawsze się wypnie, ze olej był klienta i nie wiedza co tam było. Pozostaje sądzenie się.
                          Sam chętnie wziąłbym swój 5W30, ale przy nowym aucie na gwarancji zaczynam zmieniać zdanie. I teraz weź płać tu człowieku dodatkową gwarancję na 5 lat... i serwisuj wszystko w ASO.
                          Ziom, ja tak właśnie zrobiłem... Po przejechaniu 1600 km na fabrycznym oleju pojechałem do ASO i poprosiłem, aby wymienili filtr oleju i olej. Wręczyłem im galon Amsoila, popytali a co to za olej - byli bardzo ciekawi. Zobaczyli, że na naklejce jest wspomniane API SN i ACEA A5 i wlali bez problemu. W notce serwisowej odnotowali dokładnie nazwę i gęstość oleju, także mam to w historii serwisowej

                          Wiesz, pomijam fakt, iż moje ASO jest w Irlandii a nie Polsce a dodatkowo smaczku dodaje to, iż jest to salon i serwis WYŁĄCZNIE Hondy (istniejący 40 lat) i prowadzony przez rodzinę... Ojciec włascicielem, jeden syn sprzedawca, drugi szefem warsztatu, jedna córka zajmuje się finansami...

                          Wydaje mi się, że to kwestia indywidualna jak potraktują Cię w przypadku posiadania własnego oleju - tzn zależy to od ASO. Mi się poszczęściło i trafiłem na serwis gdzie pracują pasjonaci tej marki, a żeby było lepsze, proponowali, że jeśli tak chcę wymienić olej na lepszy, to mogą mi od razu na przeglądzie zerowym zalać olej, który im przyniosę...

                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          mój z turbo gdzie temperatura turbiny jest niższa i temperatura spalin jest niższa chlupie się od zawsze w SAE 5W-40. Większość silników Ferrafi jest wyłącznie na dedykowanym SAE 5W-40 często konkretnego producenta jak Shell. Benzyniaki posiadające turbo pracują w wyższych temperaturach a oleje ..Ekologiczne. Rozumiem że jest w tych silnikach z T pompa co tłoczy chłodziwo po zgaszeniu silnika w celu schłodzenia turbiny? Turbina w tych silnikach nie jest dla osiągów! jest wyłącznie dla spełnienia wymagań środowiskowych!
                          Wymagania środowiskowe zmusiły Hondę do rezygnacji z silnika wolnossącego a nie jakaś zajebista technologia. H miała do wyboru zamknąć fabryki lub dostosować się do wymogów emisji spalin.
                          Jak byś chciał się podjąc napisania takiego kompedium olejów czy jakiegoś poradnika, to chętnie pomogę.
                          Nie żebym był jakimś specjalistą - sporo czytam o tym ostatnimi czasy i też sporo się dowiedziałem.
                          Last edited by un hombre; 20-06-2017, 14:58.

                          Comment


                          • #28
                            un hombre - no to fajnie, że trafiłeś na taki salon i ASO. Cóż, u nas zależy na kogo się trafi. Połowa ASO i salonów robi łaskę, że odbiera telefony. Zresztą, w ASO z mojego miasta z VIII genem miałem takie przeboje, że dopiero jak postraszyłem na piśmie sądem, to raptem zaczęli traktować mnie jak człowieka. A tak to wymieniali jak leciało bez pytania o zgodę i informowania o kosztach. Doszło do tego, że w pewnym momencie auto stało 2 miesiące, wymienili sprzęgło, a samochód dalej nie jeździł. U nas trzeba być mega ostrożnym, bo jeśli jest cień szansy na wydojenie to bardzo pewne, ze wydoją bez wazeliny.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                              Wręczyłem im galon Amsoila, popytali a co to za olej - byli bardzo ciekawi. Zobaczyli, że na naklejce jest wspomniane API SN i ACEA A5 i wlali bez problemu.
                              Amsoil dobry olej, ale gdzieś Ty znalazł taki co SN lub A5 spełnia???

                              Producent twierdzi, że jest rekomendowany do silników wymagających olei spełniających itd... ale nie zawraca sobie głowy certyfikowaniem produktu...

                              APPLICATIONS
                              AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil is excellent for use in all types of gasoline-fueled passenger cars and light trucks. It is recommended for all domestic and foreign vehicles requiring any of the following performance specifications:

                              5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.

                              *All trademarked names and images are the property of their respective owners and may be registered marks in some countries. No affiliation or endorsement claim, express or implied, is made by their use. All products advertised here are AMSOIL-engineered for use in the applications shown.
                              był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                              jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                              sigpic
                              http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                                Amsoil dobry olej, ale gdzieś Ty znalazł taki co SN lub A5 spełnia???

                                Producent twierdzi, że jest rekomendowany do silników wymagających olei spełniających itd... ale nie zawraca sobie głowy certyfikowaniem produktu...

                                APPLICATIONS
                                AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil is excellent for use in all types of gasoline-fueled passenger cars and light trucks. It is recommended for all domestic and foreign vehicles requiring any of the following performance specifications:

                                5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.

                                *All trademarked names and images are the property of their respective owners and may be registered marks in some countries. No affiliation or endorsement claim, express or implied, is made by their use. All products advertised here are AMSOIL-engineered for use in the applications shown.
                                Bo z Amsoilem jest taka historia, ze spełniają i przewyższają normy API SN, ale nie płaca instytutowi licencji za możliwość umieszczania znaczka/loga API SN... Jeśli chodzi o normę ACEA to nie wiem jaka historia ale wiem, ze Fuchs, Millers i inni, jeśli nie maja licencji ACEA to nie zalecają używania danego oleju w autach na gwarancji. Amsoil zaś, zaleca.
                                Informacje poniżej.

                                Comment

                                Working...
                                X