Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimówki w fabrycznym rozmiarze do X-gena - kilka opcji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Od "trzech samochodów" - jeżdżę na Kleberach Krisalp 3 - niby tanie ale doceniłem je w ciągu ostatnich dni. Nawet w testach wypadły dobrze. I chyba jedna z nielicznych zalet CVT - na śniegu sprawdza się doskonale.

    Comment


    • Zamieszczone przez androzek Zobacz posta
      I chyba jedna z nielicznych zalet CVT - na śniegu sprawdza się doskonale.
      Co konkretnie masz na myśli?

      Comment


      • Może rzeczywiście się źle wyraziłem. Chodzi o działanie CVT w tych warunkach - z założenia łagodzi przenoszenie na koła mocy ( mam porównanie z Mini żony - tam skrzynia jest ostra i koła buksują w śniegu ).

        Comment


        • Witam,
          Pozwolę sobie na odgrzebanie tematu dość wcześnie Szukam dobrych i cichych opon na oryginalną felge czyli 215/50 r17. Znalazłem kilka ciekawych modeli z których narazie w oko wpadły mi dwa. Klebery Krisalp HP3 oraz Goodyeary UG Performence. Pytanie do posiadaczy tych opon

          a) Klebery - ponoć są bardzo ciche ale w przedziale prędkości 80-100 bardzo się to zmienia. Spotkałem się też z opinią o braku kontroli na lodzie. Czy faktycznie tak jest?
          b) Goodyear - widzę, ze są dwa (lub być moze nawet 3) modele tych opon. UG Performance+, UG Performance G1, UG 8 Performance. Nieznacznie się różnią, chyba z korzyścią dla Performance+ ale te z kolei nie są jakoś wyjątkowo ciche.

          Comment


          • Od trzech samochodów wstecz i aktualnie mam Krisalpy 3 . Wcześniej analizowałem testy aby chociaż trochę mieć wgląd na ich jakość Wg. mnie idealna cena do jakości w naszych warunkach klimatycznych - przede wszystkim są ciche a i skuteczność niezgorsza , choć zimą nie jeżdżę szybko.

            Comment


            • Zamieszczone przez minister Zobacz posta
              Witam,
              Spotkałem się też z opinią o braku kontroli na lodzie. Czy faktycznie tak jest?
              a jak ma byc? każde tak mają chyba, że masz kolce... serio zachowanie na lodzie to jest wyznacznik dla Ciebie przy kupnie opony?


              Zamieszczone przez androzek Zobacz posta
              Od trzech samochodów wstecz i aktualnie mam Krisalpy 3 .
              to jest całkiem dobra opona wg mnie...
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • Jest to jakiś wyznacznik jeśli byłoby znacznie poniżej średniej. Wiadomo, ze na lodzie cudów nie ma. Spotkałem się jednak z opinia, ze jest dużo gorzej od konkurencji

                Comment


                • IMO specjalistami od zimówek są Skandynawowie.
                  Jak dla mnie fińskie Nokiany są takimi oponami, które dadzą nam dużo bezpieczeństwa.

                  A wyznacznik jakości kontroli trakcji na lodzie? Hehe, to parametr który został zapewne sztucznie wymyślony.Po co?
                  Chyba tylko do pomiarów laboratoryjnych.
                  Przy niefrasobliwym kierowcy każda opona nie da nam żadnych szans. Fizyka zawsze zwycięży.
                  Darowałbym go sobie.

                  Comment


                  • Tylko że Nokiany z ostatnich lat produkcji to nie to co jeszcze parę lat wstecz . Fabryka u Ruska zrobiła z wybitnych zimówek co najwyżej przeciętniaka . Co do jazdy po lodzie (szklance ) moje GY zeszłej zimy sprawdziły się bardzo dobrze czego bym nie powiedział o pirelkach (jechane tego samego dnia innym autem ) Moim zdaniem sà lepsze i gorsze opony na lodowisko

                    Comment


                    • Jeśli już chcesz koniecznie jeździć po lodzie to wybierz opony z najbardziej miękkiej mieszanki i z największą ilością i wysokością lameli - kosztem oczywiście zużycia , trakcji i głośności. Trzeba by się zapytać fachowców , które opony takie warunki spełniają.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
                        o parametr który został zapewne sztucznie wymyślony.Po co?
                        Chyba tylko do pomiarów laboratoryjnych.
                        Przy niefrasobliwym kierowcy każda opona nie da nam żadnych szans. Fizyka zawsze zwycięży.
                        Darowałbym go sobie.
                        Dokładnie tak samo myślę. Może i w Skandynawii się przydaje ale u nas średnio. Szczególnie jak ktoś mieszka w centralnej Polsce i wyżej a auta używa głownie miejsko.
                        Wtedy warunki do testu zachowania na lodzie są bardzo mało spotykane. Wiec bardziej interesowałby mnie komfort w sensie głośności bo to potrafi umęczyć oraz bezpieczeństwo w zachowaniu na mokrej, śniegowej nawierzchni i pośniegowym błocie. ód sobie odpuszczę bo nie jeżdżę po jeziorach

                        Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
                        Tylko że Nokiany z ostatnich lat produkcji to nie to co jeszcze parę lat wstecz .
                        Też się z tym zgodzę. Poza tym dodam, że nie trzeba być mistrzem googla by znaleźć wiele tematów na temat pękania bieżnika tych obecnych nokianów. Nie są to jednostkowe przypadki. Jeździłem na Nokianach i byłem ich fanem ale ze względu na pojawiające się częste opinie o tych uszkodzeniach występujących po roku i więcej użytkowania omijam je dmuchając na zimne.
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • Wydaje mi się, że najważniejszym parametrem obecnych opon jest miejsce i cena zakupu.
                          Trzeba uważać i kupować nie po okazji, a zdecydowanie z pewnych źródeł.
                          Wtedy uniknie się nieprzyjemności.
                          Chinole potrafią zbudować i wykonać wszystko, a Polak w necie każdą rzecz znajdzie trochę tańszą.
                          Pewnie jakby chętni się znaleźli to gdyby chcieli to i rakietę kosmiczną wystawią na Ali.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
                            Tylko że Nokiany z ostatnich lat produkcji to nie to co jeszcze parę lat wstecz . Fabryka u Ruska zrobiła z wybitnych zimówek co najwyżej przeciętniaka . Co do jazdy po lodzie (szklance ) moje GY zeszłej zimy sprawdziły się bardzo dobrze czego bym nie powiedział o pirelkach (jechane tego samego dnia innym autem ) Moim zdaniem sà lepsze i gorsze opony na lodowisko
                            Które Goodyeary masz? Jak się ogólnie sprawują i jak jest z hałasem?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez minister Zobacz posta
                              Które Goodyeary masz? Jak się ogólnie sprawują i jak jest z hałasem?
                              Jakiś ug był chyba tylko jeden model w tym rozmiarze w 2019 .Sprawują się bardzo dobrze w każdych warunkach , co do głośności się nie wypowiem bo nie zwracam uwagi na tan parametr , jeszcze się zastanawiałem nad blizakiem bo też są dobre . Nokiana pominąłem bo opinie bardzo spadły w ostatnim czasie

                              Comment


                              • Witam. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany: założyłem właśnie GoodYear UG Performance + 235/45/17, dwa spostrzeżenia: hałas - cichsze od letnich Michelin Primacy 3 w tym samym rozmiarze; rant ochronny dużo mniejszy od wspomnianych Michelinów - niestety.

                                Comment

                                Working...
                                X