Pytanie tylko jak fabryczne felgi znoszą zimy.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Zimówki w fabrycznym rozmiarze do X-gena - kilka opcji
Collapse
X
-
Zamieszczone przez gabler Zobacz postaPytanie tylko jak fabryczne felgi znoszą zimy.
Felgi u mnie używane w zimowym setupie, ale zimą jakoś bardzo dużo nie jeżdżę. Kilka osób miało podobne kwiatki z fabrycznymi felgami.
Comment
-
I tak i nie. Ja mialem w dwoch poprzednich OEM alusy na zime i nie bylo problemow. Teraz mam te same co Ty i jezdze duuuuzo w zime w tym po solonych drogach i nic sie nie dzieje 6ty sezon. Mam pewna nadzerke przy kapslu centralnym ale obawial sie ze to naruszenie lakieru przy wymianach i do wywazania bardziej niz wina samej felgi czy sezonu jej uzywania.
Generalnie OEM felgi sa z zamyslem stosowania calorocznego i powinny to znosic bezproblemowo. Na pewno tak czy owak alusy znosza zime o niebo lepiej niz stalowe rdzewiaki............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Ciekawe czy jest gdzieś napisane w instrukcji czy to są całoroczne.
Sklep z felgami odpisał mi,że tylko niektóre z elementami polerowanymi a takie my mamy są zabezpieczone do zimowej jazdy,byłoby przykro gdyby takie purchle zaczęły wychodzić.
Comment
-
Generalnie, wszystko co dostajesz z fabryki jest do normalnego uzytkowania caly rok. Felg aluminiowych polerowanych nie malowanych chyba ze 2 dekady nie widzialem, tak juz sie nie robi, a juz na pewno nie w OEM. Nie bedzie czegos takiego w instrukcji. Tansze aftermarketowe felgi sa czasem z informacja czy ich malowanie jest tak marne ze w zimie lepiej nie uzywac, inni tani producenci chwala sie ze mozna bo troche lepiej pomalowali... dobrzy producenci nie pisza takich oczywistosci. Taki OZ nie pisze czy ich felgi nadaja sie na zime, bo wstyd bylby gdyby ktos pomyslal inaczej. Podobnie OEM. To w Polsce jest mania na 2 komplety felg (niestety). W wiekszosci krajow po prostu przeklada sie opony a felgi na aucie z zalozenia sluza caly rok. Wiec producenci nie moga sobie pozwolic zeby OEM felgi mialy problem z zima bo wtedy masz pelne prawo ich reklamacji.
Pamietaj ze kolega Elwizardos ma felgi nietypowe do niszowego modelu. To troche inaczej, chociazby sa od nietypowego dostawcy (Hitachi). Poza tym to raczej wyjatek niz regula bo w tym aucie masa ludzi jezdzi na OEMach w zimie i nie ma problemow. Nie chcac urazic nikogo, rozne chemie do detailingu auta tez moga takie rzeczy zrobic nawet bez jezdzenia zimaLast edited by Alix; 15-01-2022, 10:18.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez boski_1 Zobacz postaAktualnie słychać o dwóch markach Nokian i Dunlop. Mamy jeszcze inne ciekawe tematy? czy ktoś miał może styczność z
Bridgestone Blizzak LM001 235/45 R17 97 V XL
Opony Bridgestone Blizzak LM001 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Bridgestone Blizzak LM001 i dokonaj zakupu!
Pirelli SottoZero Serie 3 235/45 R17 97 V XL
I powiem wprost pirelli nie hamują :/ abs sie wlacza. A bridgestone o Panie jak to klei!!!
Nie to że pirelli są złe, ale bridgestone to inny poziom.
Comment
-
Zamieszczone przez Badyl1989 Zobacz postaDzięki dziurwaym drogom w mieście Łodzi, mogę porównać pirelli sotto zero 3, do bridgestone blizzaków z runflatem - przy tych samych warunkach pogodowych.
I powiem wprost pirelli nie hamują :/ abs sie wlacza. A bridgestone o Panie jak to klei!!!
Nie to że pirelli są złe, ale bridgestone to inny poziom.
Comment
-
Zimowek nie nalezy zawezac, to blad myslenia sprzed 2ch dekad. Wspolczesne zimowki najlepiej pracuja pelnowymiarowe.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
U mnie zmiana zimówek.
Pożegnałem Nokiany WR A4 i kupiłem Bridgestony Blizzak LM 005.
Widok z boku, już tutaj widać, że rant ochronny w porównaniu do Nokianów, to niebo a ziemia. Jest ewidentnie dłuższy i głębszy. Poza tym, wizualnie opona wygląda na niższą, niż poprzedniki.
20221120_134430.jpg
Rant ochronny ewidentnie jest większy niż w fińsko/ruskich wyrobach.
20221120_134412.jpg
20221120_134452.jpg
Fragment bieżnika
20221120_134443.jpg
Pierwsze wrażenia mega plus. Niby więcej decybeli, niż Nokiany, ale dla mnie jest stanowczo ciszej. Na razie krótka jazda po mieście, więcej coś napiszę po kilku trasach. Ale czuć, że opony kleją i trzymają mocno. W poprzednikach przy mocnym depnięciu, potrafiły zgubić trakcję i to dość łatwo.
Comment
-
Zamieszczone przez slepak Zobacz posta...To pewnie widziałeś :...Poza tym, one mają najkorzystniejsze parametry na mokrym, a patrząc na nasze zimy, to chyba ważny element opony.
Comment
-
Przy +10/12 to i na suchym miga mi trakcja jak mocniej ruszę hah (na Uniroyal letnich tego nie było)
Co innego jak temperatura spadła poniżej 6 stopni czy na mokrym jest już w porządku
W góry w tym wybieram się na południe do Włoch to ocenie je na śniegu.
p.s:
Właśnie poszedłem się dotlenić na taras i na zachodzie Szwablandi w końcu pada śniegLast edited by slepak; 20-11-2022, 20:14.
Comment
Comment