Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wszystko o Kołach i Felgach dla Civic X-gen.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam się serdecznie ze wszystkimi.
    Napiszcie proszę czy 5x114,3 7x17 ET45 to rozmiar fabrycznej OEMowej felgi do sedana czy HB???

    Comment


    • Na pewno nie do hb.
      Moja Honda
      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

      Comment


      • Kolega w poście na poprzedniej stronie podał taki rozmiar przy HB co też mnie zaniepokoiło bo po przekopaniu wątku wydawało mi się, że 5x114,3 7x17 ET45 to rozmiar felgi w sedanie. Jeśli ktoś jest w temacie to proszę o potwierdzenie czy taki rozmiar ma faktycznie felga sedana. Jeżeli by się to zgadzało to idealnie pasowała by ta felga.
        Zobacz Alufelgi RC Design RC 30 SG 7,00x17 5x114,30 ET45,00 w Oponeo. Gwarantujemy bezpieczne zakupy oraz darmową dostawę. Sprawdź naszą ofertę!

        Jeszcze dajcie proszę znać odnośnie firmy RC DESIGN czy to godna zaufania marka.
        Pozdrawiam

        Comment


        • Może się przydać taka informacja w przypadku każdego auta.
          Moja Honda
          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

          Comment


          • Artykuł i ubezpieczyciel nie odpowiada na podstawowe pytanie: czy przyczyną odmowy przejęcia przez ubezpieczyciela odpowiedzialności za szkodę (OC lub AC) może być użycie opon o parametrach niezgodnych ze wskazanymi w świadectwie homologacji pojazdu?
            Tam prawdopodobnie nic o run flat nie ma...

            Proponuję obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=tWmow6n6ak0
            był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
            jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
            sigpic
            http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

            Comment


            • W artykule wspomniano, że odpowiedziało tylko dwóch ubezpieczycieli na pytanie czy te praktyki stosują.
              Ci co odpowiedzieli niby nie robią problemów, a jak jest w praktyce? To wszystko pewnie zależy .... .
              Wiadomo, chodzi o kasę, i będą robić wszystko, aby znaleźć furtkę i nie wypłacić należnego nam odszkodowania.
              W pierwszym kroku mogą tak robić, i liczyć dalej na ruch ubezpieczonego, co zrobi.
              Będzie się odwoływał od decyzji, będzie się sądził po sądach, to wiadomo. Najpewniej trzeba będzie odpuścić.
              Tak wygląda obecnie świat biznesu. Trzeba stosować wszystkie zaporowe techniki aby wyjść na tym najlepiej.
              Wiadomo że jest to celowe naginanie prawa i szukanie takich zapisów w prawie, precedensów, aby je ewentualnie z korzyścią dla firmy wykorzystać.
              Nie każdy właściciel auta jest na tyle wyedukowany czy sprytny aby zawalczyć z machiną. I to firmy te bezwzględnie wykorzystują.
              Ale nie jest beznadziejnie, prawo jak na razi stoi po naszej stronie, gdyż nie ma konkretnego zapisu.

              Pisałem w innym poście ale przypomnę:

              Zimowe opony do Civic'aX :

              Opony w Oponeo gama opon światowych producentów, ekspresowa wysyłka w 24h i gwarancja najlepszych cen. Sprawdź tutaj pełną ofertę!


              "Nie znaleźliśmy produktów odpowiadających wybranym przez Ciebie kryteriom."

              Więc co kierowca ma zrobić jeśli w największym serwisie takich opon nie posiadają?

              Comment


              • Mam pytanie. Czy zmieniając kompletne koła z zimowych na letnie czy odwrotnie trzeba wyważać koła? Ciężarki mam nienaruszone, nic się nie odkleiło.
                Last edited by Stach13; 29-01-2021, 19:15.

                Comment


                • Mnie mówił wulkanizator że raz na 15 tys wypada sprawdzić wyważenie.

                  Comment


                  • Wulkanizator to wiadomo, że tak powie. Nie ma się co dziwić ... to jest w jego interesie.
                    Dodatkowo jest niby taka teoria, że powinno się sezonowo sprawdzać wyważenie. Podajcie jednak argumenty, które za tym by się kryły.
                    Rozumiem, iż są sytuacje, po których każdy świadomy użytkownik samochodu przezornie sprawdzi koła. Może to być np. wjechanie w dziurę, awaryjne hamowanie z dużej prędkości. Natomiast, jeżeli wiem, że nic takiego nie miało miejsca - wg mnie nie powinno dojść do samoczynnej zmiany rozkładu masy naszych kół. Wyważanie nie jest zatem potrzebne.
                    Zgadzacie się z tym?

                    A dodam jeszcze jedno ... miałem taką sytuację. Wyważałem kiedyś nowe koła u jednego "fachowca". Nie jeździłem nigdzie - koła nie były zamontowane na samochodzie.
                    Po bardzo krótkim czasie wyważyłem wszystko raz jeszcze, tyle, ze już w innym warsztacie.
                    Powód był prozaiczny - na czarnej wnęce kół aluminiowych srebrne odważniki rzucały się w oczy, co mi się nie spodobało.
                    Wszystkie koła przed ściągnięciem odważników były sprawdzane - tak aby zobaczyć jak są doważone. No i co - tylko jedno koło było Ok. Wydaje się, ze jest to wina błędu w sztuce lub różnej jakości wyważarek.
                    Tak więc jak widać na tym przykładzie, że jeżeli z kołami wszystko jest Ok - ponowne wyważanie może nawet bardziej nam zaszkodzić, niż wyjść na dobre. Wszystko zależy od tego w jakim warsztacie wykonujemy usługe.
                    Last edited by Theo74; 29-01-2021, 21:19.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
                      Zgadzacie się z tym?
                      Zgadzam się Nie miałem zdarzenia z wjechaniem w dziurę, mocne hamowanie zdarzyło się raz, włączył się ABS. Zapytałem o to wyważanie bo oryginalne koła fabryczne jako letnie nie były jeszcze wyważane. Całkowity przebieg mam 38 tys. km więc na tych kołach będzie ok. 20-22 tys.

                      Comment


                      • W poprednim civicu prejechałem 120 tyś km , na 2 kpl. kół i wyważałem tylko raz .

                        Comment


                        • No to jestem trochę spokojniejszy bo w necie przeczytałem że jak ma się dwa komplety kół to przy każdej wymianie trzeba je wyważać.

                          Comment


                          • Tata kiedyś złapał gumę i wulkanizator mu nie wyważył koła ( dawno temu i mała wioska), efekt był taki że po pół roku opona była do śmieci, bo po przeciwnej stronie łatki było widać druty. Niewiem czy mu kierownica nie biła w czasie jazdy, bo jeszcze niemiałem prawa jazdy.

                            Comment


                            • To ciekawe. Dwa razy przy wymianie całych kół z zimowych na letnie, czy odwrotnie (nie ma znaczenia) nie chciałem opcji wyważania. Wiadomo, po co i trochę kaski w kieszeni zostanie. Raz leżały w przechowalni, drugi u mnie w piwnicy. I dwa razy od razu wracałem z powrotem, aby jednak je wyważyć, bo jeździć się nie dało. Nie dało się spokojnie jechać. Samochód jechał tak nierówno, jakby zaraz któreś koło miało się oderwać. Pierwsze wrażenie. Nie dokręcone koło. Panika. Sprawdzenie. Dokręcone. Drugie. Opony niedopompowane, czy nierówno napompowane. Sprawdzenie, ciśnienie OK. Trzecie. Kurna, co jest? I powrót. Teoretycznie wszystko powinno być OK. Ale nie było. Dlaczego?

                              Comment


                              • To jest ciekawe. Ja kupiłem auto w listopadzie 2017 razem z kompletem zimowych kół. Jak policzyć to zmieniałem koła do tej pory siedem razy. Sprawdzam tylko ciężarki myję i czyszczę bieżnik z kamyków i innych obcych ciał.Autko jeździ idealnie.

                                Comment

                                Working...
                                X