Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciszenie auta - maty wygłuszające.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
    Tylne nadkola w hatchbacku są dobrze wyciszone, widać, że wzięli poprawkę na to, że bagażnik jest otwarty.
    Jozin, ja wyciszałem cały tył auta + 4 drzwi + podłoga pod tylną kanapą i nie wiem gdzie tylne nadkola są dobrze wyciszone. Jak dla mnie wyciszenia brak, chyba, że uznamy za wyciszenie te szmatki mocowane do klipsów.

    Moje spostrzeżenia po kilkunastu dniach użytkowania 'wyciszonego' auta są następujące. Nie jest bardzo wyraźnie ciszej, ale jest trochę ciszej i tu się zgodzę, że nie można oczekiwać rewolucji. Jednocześnie mam wrażenie, że jest w kabinie przytulniej (bardzo subiektywne wrażenie), mniej jest hałasu od podłoża. Mówię tu o wybieraniu dziur - zamiast dźwięku jakby uderzenia jest głuchy odgłos, osobiście oceniam to jako sporą poprawę. Dodatkowo zamykanie drzwi i odgłos z tym związany sprawia dużą przyjemność Nie zapominajmy jeszcze, że jeśli audio ma działać w sposób cywilizowany to wygłuszenie drzwi to warunek konieczny.

    Generalnie uważam, że warto się tym zająć. Teraz główne odgłosy pochodzą z przednich nadkoli i słupków (tym nie zdążyłem się jeszcze zająć). Jest z tym dużo zabawy, szczególnie z powtórnym spasowaniem plastików na tylnych nadkolach od strony kabiny, ale nie żałuję poświęconej pracy i pokiereszowanych paluchów

    Comment


    • #17
      Kurcze, czy u Was też tak bardzo słychać toczenie opon? Takie nieregularne wybieranie nawierzchni, niskie dźwięki które piekielnie irytują... Przednia część, jako kierowca słyszę prawe koło...

      Comment


      • #18
        Dokładnie tak. Poprzednia wersja miała gorzej wyciszony silnik. Tutaj jest odwrotnie.
        Civic 1.5T

        Varadero

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Voytasso Zobacz posta
          Jozin, ja wyciszałem cały tył auta + 4 drzwi + podłoga pod tylną kanapą i nie wiem gdzie tylne nadkola są dobrze wyciszone. Jak dla mnie wyciszenia brak, chyba, że uznamy za wyciszenie te szmatki mocowane do klipsów.
          Tylne nadkola są lepiej wyciszone, to jest fakt. Zerknij od strony koła, a nie od bagażnika. Tylne nadkole jest wyłożone jakimś materiałem, przednie jest gołe. Ciekaw jestem czy nie dałoby sie zaadoptować tego tylne wyciszenia na przednie nadkola. Ciekawe jaki jest nr seryjny tej część, czy to jest przyklejane, przykręcane, czy gotowe, całe nadkole.

          Comment


          • #20
            Jozin, a to przepraszam najmocniej. Mówiliśmy o wyciszaniu wewnętrznym i stąd założyłem, że odnosisz się do tego właśnie [emoji6]

            Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #21
              Mam sedana i jeździłem zastępczym bez bagażnika i odczuwalnie ciszej jest w sedanie.
              W sedanie jest nienajgożej z wyciszenie i nie ma co popadać w konsternację.
              Zawsze coś można poprawić tu i tam ale trzeba to zrobić z głową, bo wyciszając jeden obszar robi się głośniej w innym. W sedanie raczej nie ma konkretnego miejsca z kąd robi się głośno efekt jest w miarę równomierny, chociaż jeździłem ostatnio innym sedanem i tam były szumy od strony -górnej drzwi kierowcy, u mnie jest cisza.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                Ciekawe jaki jest nr seryjny tej część, czy to jest przyklejane, przykręcane, czy gotowe, całe nadkole.
                Proszę bardzo https://www.hondapartsnetwork.com/oe...1hbnVhbA%3D%3D jest to przykręcane, odkręcałem część tego nadkola mocując pod tym dodatkowy chlapacz który nie zdał za bardzo egzaminu.
                Moja Honda
                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                Comment


                • #23
                  Dobra, poszukałem sobie zdjęć używanych nadkol Civica X, polecam obejrzeć. Tylne są całe wykonane z takiej jakby pianki, przednie to zwykły kawał plastiku. W związku z tym nie da się przeszczepić tyłu na przód. Wynika z tego, że co jest na rzeczy z tym szumem od kół. Hona wiedziała, że bagażnik bez połki równa się hałas, stąd te inne nadkola. Może polift będzie miał też przednie wygłuszenie kół. Może warto byłoby wygłuszyć przednie nadkola samemu.

                  Malina z tych zdjęć co zamieściłeś też wynika, że nadkole to jeden element.



                  zerknijcie, 11:03 Honda "wytłumiła" tylko część nadkola od strony kierowcy/tyłu, ale bieda
                  Last edited by Jozin; 06-06-2019, 14:25.

                  Comment


                  • #24
                    Przecież wyciszenie nadkoli to nie materiał z których samo nadkole jest wykonane. Tylne nadkola wykonane z uszywnionego płótna (jak zwał tak zwał) - co najwyżej nie będzie przenosiło odgłosów kamyków, które w nie uderzają. Nie załatwia to jednak hałasu od toczących się kół.
                    Jeżeli chcemy mówić o ich wyciszeniu to trzeba się skupić na wyeliminowaniu hałasu jaki przenosi cała wnęka kół do wnętrza kabiny.
                    Można zatem zrobić to od zewnątrz - po ściągnięciu nadkoli natrysnąć masę, która zlikwiduje rezonowanie blachy, a można również zrobić to od wnętrza - wykleić matą.
                    Last edited by Theo74; 06-06-2019, 19:50.

                    Comment


                    • #25
                      Dokładnie tak, osłony nadkoli nie mają za zadanie wygłuszać chociaż częściowo to robią. Tylne nadkola z materiału są od wielu lat w różnych modelach i markach żeby w pustej przestrzeni bagażowej nie nosiły się hałasy od kamieni.

                      Najskuteczniejsze i zarazem mało inwazyjne wygluszenie przednich nadkoli to tak jak kolega wyżej wspomniał- zdjąć osłony plastikowe i pokryć całą wnęke masą natryskową, która ma bardzo dobre właściwości wygłuszające np. Sika 529AT tyle, że trzeba znaleźć kogoś ze specjalnym pistoletem do takich mas natryskowych chociaż czasy się trochę zmieniły i dużo warsztatów już takie pistolety ma na stanie.

                      Pokryłem sam u siebie masą natryskową przednie wnęki kół i powiem wam, że różnica jest znaczna. Na pewno drugie tyle dałoby wygluszenie od środka matami ale nie mam zamiaru póki co rozbierać plastików.

                      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #26
                        W poprzednim aucie wygłuszałem nadkola i podłogę od wewnątrz i muszę powiedzieć, że efekt był bardzo dobry, tu na razie jest gwarancja to nie będę nic ruszał.
                        Od zewnątrz i wewnątrz efekt będzie znakomity zapewne ale mnie wystarczy zrobić to od środka.

                        Comment


                        • #27
                          Dla mnie w sedanie ten szum opon jest irytujący, co musi być w HB... Może te fabryczne turanzy to taka lipa?

                          Comment


                          • #28
                            W HB jest słabo... sytuacja ratuje radio

                            Comment


                            • #29


                              Tu ciekawe fotki i opisy z wyciszenia

                              Comment


                              • #30
                                Podobno, ale to podobno w poliftowej wersji zainwestowali w wyciszenie podłogi, nadkoli i drzwi.

                                Comment

                                Working...
                                X