Zamieszczone przez slepak
Zobacz posta
Z tego co śledzę civicx to większość zmieniają co 3-5k mil, więc częściej niż u nas, no u nas silniki napewno mają gorzej, mało kto jedzie max 140km/h
Jeden z niezależnych mechaników/serwisów Hondy w USA wypowiedział się jak obsługiwać/używać 1.5T:
1. Change oil every 8k miles (12.6k km). Ideally Honda Type 2.0 0W20 or any other oil with API SN Plus, API SP specification.
2. Let the engine warm up, don't push it. You will have LSPI due to direct injection which is leading to head gasket failure.
3. Drive it like a NA engine, so not much boost below 2500/3000 rpm and shift depending on the situation at 2-2500 rpm. Don't go full throttle at 1500rpm often.
4. This engine has a lot of torque (compared to D16, R18, R20, B16, B18 ones), no need to push it hard in low rpms. Watch the turbo gauge, only use 3-4 bars maximum at warmed engine.
5. Use premium fuel (atleast 91+ octane).
6. Tune to maximum 220hp.
Comment