Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
    Tylko z tego co wiem to w USA stosowali tylko oem 0w20.
    Pytanie co ile zmieniali olej, z drugiej strony patrząc na limity prędkości w USA te silniki i tak miały "lepiej" niż w EU.
    Hmm, jak stałem przed tym samym dylematem co lać, to rozeznawałem temat właśnie co leją w USA i mało kto leje OEM (raczej mobil, pennzoil), zresztą na yt jest pełno filmów choćby jak wymienić olej w 1.5T i nie spotkałem żeby ktoś lał OEM.
    Z tego co śledzę civicx to większość zmieniają co 3-5k mil, więc częściej niż u nas, no u nas silniki napewno mają gorzej, mało kto jedzie max 140km/h

    Jeden z niezależnych mechaników/serwisów Hondy w USA wypowiedział się jak obsługiwać/używać 1.5T:

    1. Change oil every 8k miles (12.6k km). Ideally Honda Type 2.0 0W20 or any other oil with API SN Plus, API SP specification.
    2. Let the engine warm up, don't push it. You will have LSPI due to direct injection which is leading to head gasket failure.
    3. Drive it like a NA engine, so not much boost below 2500/3000 rpm and shift depending on the situation at 2-2500 rpm. Don't go full throttle at 1500rpm often.
    4. This engine has a lot of torque (compared to D16, R18, R20, B16, B18 ones), no need to push it hard in low rpms. Watch the turbo gauge, only use 3-4 bars maximum at warmed engine.
    5. Use premium fuel (atleast 91+ octane).
    6. Tune to maximum 220hp.

    Comment


    • Zamieszczone przez camen1231 Zobacz posta
      To jaki olej w końcu lać do 1.5 turbo,żeby zmniejszyć lspi bo osiwieć idzie?
      Nie czytać za dużo, a tym bardziej nie brać tego za mocno do głowy to raz...dwa zmieniać olej tak jak podpowiada system przypominania o przeglądach - nie puszcza dalej niż 10 tys km....trzy dać się rozgrzać silnikowi a potem dopiero deptać....cztery najważniejsze....jest Nas tu sporo na Forum i nikt nie zgłasza jakichkolwiek problemów z silnikiem....nawet Ci co dołożyli trochę koni i niutonometrów....sam przejechałem bezawaryjnie po modyfikacji ponad 70 tysięcy przez 5 lat i tylko się cieszyłem z tej zmiany.
      Jeździć i cieszyć się dobrym autem pod kątem układu napędowego.

      P.S. Jaki olej...albo lej OEM Hondy albo poczytaj wątek olejowy i wybierz coś odpowiedniego dla Twojego silnika.Jest zakładka, która może pomoże Ci na skróty, z zastrzeżeniem tego czy masz wersję z GPF czy bez niego
      https://www.civicforum.pl/showthread...i-nasz-Civic-X
      Last edited by marart; 27-08-2024, 15:05.
      Moja Hania
      http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

      Comment


      • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
        Nie czytać za dużo, a tym bardziej nie brać tego za mocno do głowy to raz...dwa zmieniać olej tak jak podpowiada system przypominania o przeglądach -
        nie puszcza dalej niż 10 tys km....trzy dać się rozgrzać silnikowi a potem dopiero deptać....
        W ramkę i nad łóżko

        Comment

        Working...
        X