Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
    Weź pod uwagę prędkości obrotowe silnika i przelicz sobie ile czasu tłok wspina siędo GMP w silniku 4cylindry przy 7000ob/min.
    To zwykła czysta matematyka rodem z 8klasy podstawówki...
    Nie rozumiem, piszesz do mnie ? Po co mi to liczyć.. ? Teorii na temat spalania stukowego jest bardzo dużo w necie, każdy może sobie poczytać.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      piszesz do mnie
      raczej do @fireblade, bo chyba nie łapie fizyczności.
      Spalanie stukowe to rozległy temat i nie należy ograniczać się tylko do samozapłonu..

      Comment


      • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
        raczej do @fireblade, bo chyba nie łapie fizyczności
        Może ja nie łapę fizyczności a.może ty nie wiesz jak wygląda.spalanje stukowe w nowoczesnych małych silnikach z turbo a jak wyglądało we fiacie 126p.
        Bo z tego co wiem jak był za wcześnie przy GMP ustawiony zapłon we fiacie 126p to następowała za wcześnie detonacja mieszanki i powodowało to nieprawidłową prace i obciążenia tłoka, korby itd.
        W nowoczesnym silniku takim jak 1.0 hondy dochodzi do samozapłonu zanim iskra na świecy zapali mieszankę, to mieszanka sama się zapala. Powodem tego może być np nagar i temperatura. Wiec co da zmiana czasu podania iskry na świecę skoro reszta parametrów będzie taka sama i mieszanka i tak się zapali przedwcześnie... Nie jestem specem w tej dziedzinie ale podobno ustawia się tak sterownik aby wtrysk podawał więcej paliwa do mieszanki. To podobno tłumi samozapłon.
        W 1.0 nie było stuku spowodowanego za wczesną iskrą jak w małym fiacie....

        Comment


        • ja w związku z moją małą wiedzą z chęcią powiedziałbym się kiedy następuje iskra w tak małym silniku na 1,0 I dlaczego miałaby wystąpić po GMP jak sugerujesz..
          Tak to wg Ciebie powinno wystąpić, skoro zapłon musiałby pojawić się przed iskrą..

          Comment


          • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
            ja w związku z moją małą wiedzą z chęcią powiedziałbym się kiedy następuje iskra w tak małym silniku na 1,0 I dlaczego miałaby wystąpić po GMP jak sugerujesz..
            Tak to wg Ciebie powinno wystąpić, skoro zapłon musiałby pojawić się przed iskrą..
            Nigdzie nie zasugerowałem i nie napisałem że iskra następuje po GMP. Dobrze wiem że następuje skompresowanie miszanki i iskra jest zapodana tuż przed GMP.
            Nie wiem jakie wartości zapłonu są w tym silniku wiec napiszę przykładowo z wymyślonymi wartościami o co mi chodziło.
            Przykładowo iskra jest podawana podczas suwu sprężania 1 mm przed GMP ale kiedy nastąpi samozapłon i spalanie stukowe to mieszanka zapali się samoczynnie np. 2 mm przed GMP. Wtedy tłok, korba, panewki i cały silnik dostaje po du...
            Wiec jeżeli przykładowo według twojej teorii iskra została by przestawiona na przykładowe 0,5 mm przed GMP to co to zmieni skoro samozapłon i tak nastąpi 2 mm przed GMP?
            Rozumiesz o co mi chodzi? Wątpię aby spalanie stukowe w civicu było spowodowane iskrą na świecy, bo nowoczesne silniki mają samozapłon właśnie.
            Dlatego zastanawiam się jakie parametry honda pozmieniała w programie? Czy jest dolane więcej benzyny przez wtryski czy coś innego zostało zmienione. Jak zostało dolane paliwa to ciekawe czy nie będzie teraz przybywać bardziej oleju w silniku tzn poprzez rozrzedzanie benzyną.
            Last edited by Fireblade929; 26-11-2023, 14:36.

            Comment


            • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
              przykładowo według twojej teorii iskra została by przestawiona
              Przepraszam,
              Czyjej teorii ?

              Zwrócę Ci uwagę, że nie piszesz nic o paliwie, oraz ogólnie o mieszance paliwowo powietrznej a tylko o dodaniu paliwa przez wtryski.
              Nie bierzesz pod uwagę objętości(zmniejszające się) ani prędkości czoła płomienia a dodatkowo prosiłbym o wskazanie, czy 1,0 to silnik z pośrednim, czy bezpośrednim wtryskiem, bo ja nie wiem a nie chce mi się szukać.. To również może mieć znaczenie..
              Zatem jak sprawa wygląda przy 95oktan, jak przy 98 a jak przy setce a dodatkowo na fabrycznym filtrze paliwa, na zestawie tuningowym albo na filtrze zabrudzonym ?
              Na początek wypowiedz się o setce bez żadnego dodatku oleju w mieszance..

              Stukowe to jednak bardzo rozległy temat..
              Chyba robi się dyskusja akademicka o wyższości świąt jednych nad drugimi..
              Last edited by zadra; 27-11-2023, 00:38.

              Comment


              • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                Wątpię aby spalanie stukowe w civicu było spowodowane iskrą na świecy, bo nowoczesne silniki mają samozapłon właśnie.
                Myślę, że tutaj trochę brakuje danych o tym co się dzieje w tym silniku Hondy, Fireblade, mieszasz teraz dwa różne zjawiska... wątpię, w to aby w silniku 1.0T dochodziło do samozapłonu... tam raczej był/ czy jest, problem z prawidłowym spalanie mieszanki paliwo/powietrze, być może oprogramowanie zostało zmienione pod kątem dawek paliwa w czasie, oraz moment podania iskry.. ale na pewno nie mam tam żadnego samozapłonu.. a jeśli tak twierdzisz, to podrzuć jakieś oficjalne informacje podane przez Hondę.. bo inaczej ta dyskusja to jest takie chodzenie po omacku, coś jest, ale nie wiadomo do końca co...
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                  Może ja nie łapę fizyczności a.może ty nie wiesz jak wygląda.spalanje stukowe w nowoczesnych małych silnikach z turbo a jak wyglądało we fiacie 126p.
                  we fiacie nie występowało, ani dziś nie występuje (jeśli takowy ktoś ma) spalanie stukowe .
                  Nie wiem w czym jest problem? bo ta dyskusja jest trochę na zasadzie "coś słyszałem, ale nic nie wiem".
                  Panowie, nie silnik Hondy do dupy, nie jakieś tam czary, tylko fizyka, nic tu więcej nie zachodzi.
                  Spalanie stukowe to zjawisko, w trakcie którego dochodzi do samozapłonu mieszanki paliwowo – powietrznej [uwaga] w jednym lub w kilku punktach komory spalania równocześnie.
                  Kiedy to zachodzi?
                  Kiedy jest niejednorodna mieszanka paliwowo – powietrzna, albo paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej.
                  Kiedy jest mały oktan i z tego powodu niejednorodna mieszanka?
                  Jak tankujemy np.: metanol, lub gdy w PB udział % Metanolu lub innych tzw. BIO-paliw substancji ekologicznych z "wyciągu z roślin", jest za duży.
                  Kto z Was tankuje BIO-paliwo?
                  Można powiedzieć że Każdy.
                  Jaki jest obecnie udział % BIO paliwa - pisze na każdej karcie dostawy w danym CPNnie.
                  Kto z Was tankuje PB z udziałem większym jak przewidziane Prawem UE ? ...nikt.
                  Im większy udział z wyciągu z roślin w PB, tym większe ryzyko spalania w kilku punktach komory spalania równocześnie.
                  W związku z tym że wyciąg z roślin spala się niestabilnie w odróżnieniu od czystego PB - to powoduje ta sytuacja to że, jak w różnych częściach tłoka (to BIO) jeszcze się jara, a dawno powinno zgasnąć to żarzenie się takiej mieszanki podnosi znacząco ryzyko powstawania dodatkowego niechcianego zapłonu.
                  Niestety UE chce zwiększać udział % BIO komponentów w paliwach co przekłada się na demolowanie silników.
                  Jeśli zmiany będą wchodzić za szybko to szlag trafi silniki.
                  https://www.wyborkierowcow.pl/paliwa-e5-e10-e85-b7-b10-xtl-co-mowia-oznaczenia-na-stacjach-benzynowych/
                  O spalaniu stukowym jest osobny temat, tam proszę pisać.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                    Przepraszam,
                    Czyjej teorii ?

                    Zwrócę Ci uwagę, że nie piszesz nic o paliwie, oraz ogólnie o mieszance paliwowo powietrznej a tylko o dodaniu paliwa przez wtryski.
                    Nie bierzesz pod uwagę objętości(zmniejszające się) ani prędkości czoła płomienia a dodatkowo prosiłbym o wskazanie, czy 1,0 to silnik z pośrednim, czy bezpośrednim wtryskiem, bo ja nie wiem a nie chce mi się szukać.. To również może mieć znaczenie..
                    Zatem jak sprawa wygląda przy 95oktan, jak przy 98 a jak przy setce a dodatkowo na fabrycznym filtrze paliwa, na zestawie tuningowym albo na filtrze zabrudzonym ?
                    Na początek wypowiedz się o setce bez żadnego dodatku oleju w mieszance..

                    Stukowe to jednak bardzo rozległy temat..
                    Chyba robi się dyskusja akademicka o wyższości świąt jednych nad drugimi..
                    No ty pisałeś o tym żę trzeba przestawić zapłon aby nie było stuku... ale mniejsza z tym może ja źle zrozumiałem.
                    W silniku 1.0 jest niestety wtrysk bezpośredni jak w większości nowoczesnych silników.
                    Nie wiem jak sprawa wygląda przy 95 czy 98 ale obecnie zacząłem tankować już tylko 98 z nadzieją przedłużenia życia tego silnika.
                    A co do dyskusji akademickich o wyższości świąt jednych nad drugimi to ja zdecydowanie bardziej wole dyskusje o wyższości Volkswagena nad Hondą

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                      W silniku 1.0 jest niestety wtrysk bezpośredni
                      Jak zatem myślisz.. stopień sprężania, kąt, moment wtrysku, ciśnienie w listwie paliwa, jego czas w stosunku GMP oraz precyzja dawkowania w jednostce czasu ma jakieś znaczenie dla spalania stukowego?


                      Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                      Nie wiem jak sprawa wygląda przy 95 czy 98 ale obecnie zacząłem tankować już tylko 98
                      hmmm .. mnie się wydaje, że mętną starą słąbą "zupę" trochę trudniej odpalić niż wysoko rafinowane czyste cudeńko.. Tylko, że ja to się na tych tam.. maluszkach i fiatach dużych tylko znam..
                      A teoria o opóźnianiu/przyspieszaniu iskry nie wyszła ode mnie ale przez lata była podstawowym sposobem na zachowanie bezpieczeństwa.

                      Comment


                      • To jaki olej w końcu lać do 1.5 turbo,żeby zmniejszyć lspi bo osiwieć idzie?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez camen1231 Zobacz posta
                          To jaki olej w końcu lać do 1.5 turbo,żeby zmniejszyć lspi bo osiwieć idzie?
                          Wydaje mi się że prędzej wam te Civici zgniją jak nie zrobiliście konserwacji niż ktoś znajdzie idealny olej
                          Civic X 2.0 USA

                          Comment


                          • Kiedyś trafiłem na ciekawe opracowanie jak przeciwdziałać LSPI, link poniżej:
                            Nafta-Gaz_2019-12_7.pdf

                            Ja zostałem przy OEM Honda Type 2.0 0w20, nie przez przypadek ma takie a nie inne dodatki
                            W 1.5T następstwem LSPI jest niestety UPG, można zerknąć na yt, co się dzieje w USA z tym motorem i nie wygląda to dobrze, bo jest duży wysyp UPG, ale fakt że 1.5T jest tam też popularny

                            Możesz wybrać coś innego, po analizie olejów np. stąd, ale to trochę loteria: https://oil-club.de/index.php?board/...-f%C3%B6a-voa/
                            bo nie wiadomo na jaką partię oleju trafisz i z kiedy była analiza.

                            Comment


                            • Tylko z tego co wiem to w USA stosowali tylko oem 0w20.
                              Pytanie co ile zmieniali olej, z drugiej strony patrząc na limity prędkości w USA te silniki i tak miały "lepiej" niż w EU.

                              Comment


                              • Pod kątem zapobiegania LSPI warto szukać olei o specyfikacji ACEA A7, są tam już sekwencje testowe które niby to sprawdzają w celu minimalizacji tego zjawiska. Dodatkowo lepsza ochrona łańcucha i takie tam..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X