Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

    3 lata temu Opel się zkumal , że pękają ich tłoki ( hondy akurat jeszcze nie ) i wypuścił nowy olej dla benzyniakow GM dexos 1 gen2 , tym samym zakazał stosowania GM dexos 1 .
    W silnikach down sizing' owych nasila się LSPI , zjawisko przedwczesnego zapłonu , bez wyjątku na markę , pomaga temu wtrysk bezpośredni i coraz to cieńsze pierścienie tłokowe . Oleje C2C3 mają związki wapnia , które w kontakcie z innymi minerałami tworzą cienka warstwę nagaru w komorze silnika , na tłokach . Ten gorący "kamień" często rządzący się odpala nam LSPi .
    - panie ale jak to ? Przecież wtryskiwacz poda paliwo w GMP, to skąd wcześniejszy zapłon ?
    - tak , ale mamy paliwo w oleju, tłok w stawie ssania w dół pozostawia minimalny film smarny na cylindrze , a w suwie sprężania i Honda oraz inni o tym wiedzą .
    Badania laboratoryjne dowiodły , że kropla mieszaniny oleju z benzyną zapala się kilkadziesiąt większą energią niż sama benzyna
    Taką deti acha , jeszcze przed GMP ma niszczące działanie na korbę .
    A dlaczego pękają tłoki ?
    Kiedyś pierścień zgarniające miał szerokość 2mm i więcej , dzisiaj to wymiar 0,7 mm , tym samym rowki i kraby są cieńsze i łatwiej urwać kawałek tego parapetu pierścienia.
    Gm dexos1 gen2 pisze wyraźnie , że ma przeciwdziałać LSPi , bo jest bardziej oczyszczony i nie zostawia nagaru w komorze spalania.
    Dlatego ja od półtora roku walczę z szarpaniem 1,5 130 ps , ASO nie wie co się dzieje .
    Dopiero gdy zalałem Ravenol EFS 0w20 na którym pisze , że niweluje efekt LSPI .szarpania ustąpiły po około 1000 km od wymiany

    Honda poprostu nie chce się przyznać do tego że w ich silnikach coś nie tak bo im spadnie sprzedaż, już raz mieli z CRV cyrk z paliwem w USA .
    To stwierdzili , że problem był tylko w USA , a w Europie nie ?.
    Powąchajcie sobie bagnety oleju , capi benzyna jak talala.

    Powiem , krótko , wielu z was nawet nie zwrócili na to uwagi , że coś czasem szarpnęło ( cvt będzie to mniej wyczuwalne) .

    Czy problem można zbagatelizować ?.

    Kiedyś sprzedacie swoje auta i jest odpowiedzialność za wady ukryte . Jeśli komuś rozleci się tłok , a znam rzypadek z Toyoty , to na was spadnie koszt remontu silnika , a to zaboli .

    Potem pójdzie fama , że silniki hondy padają , jak to było w Insigni CDTI.

    A to winny jest nie prawidłowy olej stosowany w silniku .

    Nowoczesne technologie i duże moce stawiają nam wymagania .

    Jeśli się mylę , to poprawcie.


    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
    Last edited by Grzechu; 24-07-2020, 11:02.

  • #2
    A co ma do LSPI różnica pomiędzy A3 a A5 bo to o to chodzi w tej zmienionej IO

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
      Dopiero gdy zalałem Ravenol EFS 0w20 na którym pisze , że niweluje efekt LSPI .szarpania ustąpiły po około 1000 km od wymiany
      rozumiem że niweluje w jakimś tam stopniu ale nie likwiduje całkowicie? Czy olej o specyfikacji C5 nadaje się do silnika bez filtra cząstek stałych
      Last edited by Gość; 23-07-2020, 07:56.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Dopiero gdy zalałem Ravenol EFS 0w20 na którym pisze , że niweluje efekt LSPI .szarpania ustąpiły po około 1000 km od wymiany
        To ECS czy EFS 0W20 zalałeś ? Bo co raz mieszasz te dwa oleje.. Generalnie twierdzisz, że na proces LSPI wpływ ma mniejsza zawartość popiołów , pierwiastków myjących i przeciwzużyciowych w oleju ? Bo te oleje właśnie tym się charakteryzują...
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          To ECS czy EFS 0W20 zalałeś ? Bo co raz mieszasz te dwa oleje.. Generalnie twierdzisz, że na proces LSPI wpływ ma mniejsza zawartość popiołów , pierwiastków myjących i przeciwzużyciowych w oleju ? Bo te oleje właśnie tym się charakteryzują...
          Tak zmieniam , bo szukam optymalnego
          1. OEM 13 tys wymiana
          2. Ravenol 0w30 - buczał
          3. Ravenol 0w20 ECS lapuej nadal szarpał i przy 3 tys drga IA czułem ba pedale gazu.
          5
          4. Ravenol EFS 0w20 po tysiącu drga nią i szarpanie znikło .
          5. Ravenol EFS 0w20 - Wczoraj swierzy zalany w ASO.

          Zapomniałem dopisać , szarpania przed wymianą pojawiły się od 18000 km , chyba że względu zanieczyszczeń i ilości benzyny w oleju.
          Teraz będę wymieniał pomiędzy 12-15 tys km , tak na wszelki wypadek .
          W opisie jest wzmianka , że redukuje LSPi

          Opis produktu: RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 to w pełni syntetyczny olej silnikowy na bazie PAO (polialfaolefin) ze specjalną technologią USVO® i sprawdzoną technologią CleanSynto®, przeznaczony do silników samochodów osobowych (benzynowych i wysokoprężnych) z turbosprężarką lub bez niej oraz bezpośrednim wtryskiem lub bez niego. Technologia USVO® pozwala zachować bardzo wysoką stabilność lepkości oleju. Nie jest […]


          Wracając wczoraj z ASO , trochę A4 , S19 i krajową. Chciałem sprawdzić , kożyści z 0W20, na co dzień tak nie jeżdżę [emoji16].
          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Bodex1; 23-07-2020, 09:56.

          Comment


          • #6
            czy olej C5 nadaje się do silnika bez filtra cząstek stałych

            Comment


            • #7
              Tak na szybko ze strony:

              "Fakt, że LSPI jest częściowo powiązane z olejem silnikowym, doprowadził do pogłębionych analiz i badań, na podstawie których stwierdzono, że niektóre składniki kompozycji smarującej, takie jak ditiofosforan cynku (ZDDP) i molibden, zmniejszają ryzyko LSPI, podczas gdy inne, bazujące na nadmiernej ilości sulfonianu wapnia, działają jak jego promotory. Ponadto niektóre wyniki sugerują, że stosowanie syntetycznych olejów bazowych również zmniejsza ryzyko LSPI. Jednakże naukowcy z Infineum, jednego z głównych producentów dodatków do smarów, zaobserwowali korelację pomiędzy skłonnością do samozapłonu różnych olejów bazowych a częstotliwością LSPI, wskazując na odwrotny kierunek: ryzyko samozapłonu wydaje się wzrastać z grupy API I do grupy API IV. Pokazuje to złożoność problemu, przy czym należy pamiętać, że ważną rolę odgrywają wszystkie właściwości silnika, paliwa i oleju silnikowego. Natomiast rozwiązanie problemu LSPI poprzez opracowanie formuły środka smarującego nie jest takie proste."

              A więc wniosek taki, że należy szukać olejów z dużą ilością ZDDP i modyfikatorem tarcia, zaś o mniejszej liczbie TAN/TBN (mała ilość pierwiastka "Ca") i co ciekawe niekoniecznie full syntetyk...
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Tak na szybko ze strony:....ryzyko samozapłonu wydaje się wzrastać z grupy API I do grupy API IV...
                Czyli na tej podstawie tej tezy, wychodzi, że jednak PAO wcale nie jest korzystne pod kątem LSPI
                Moja Hania
                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                  Czyli na tej podstawie tej tezy, wychodzi, że jednak PAO wcale nie jest korzystne pod kątem LSPI
                  Jednak PAO w wodziance chroni silnik skutecznie .
                  A w moim przypadku jest taka poprawa :
                  1. Silnik nawet przy ostrym dodaniu gazu mruczy , nie ryczy i nie buczy , co oznacza optymalny proces spalania w cylindrze.
                  2. Nie szarpie i jadąc na 2 biegu z 1500 obr wcisnę gaz i mam płynny ciąg rosnący wraz z obrotami silnika bez szarpnięć, brak drgań silnika.

                  Przypominam że to testuje w hrv 1,5 130 bez turbo . Hrv jest dużo gorzej wyciszona od civica X , więc u mnie jest łatwiej to wszystko wyłapać .

                  Na LSPi wpływa kilka czynników, a przede wszystkim .
                  1. Ilość benzyny w oleju.
                  2. Zanieczyszczenia , które tworzą nagar na tłoku.
                  3. Ilość innych dodatków , lub ich brak .

                  Obecnie tankuje BP Ultimate .

                  Po rozmowie z mechanikiem w ASO odradził mi płukankę , chodzi o nie wiadomą reakcję ślizgów łańcucha rozrządu, a olej clean syntho sam czyści .

                  Teraz doleję na weekendowy wypad ten dodatek nano boranowy i zobaczę co będzie.

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                  Poprawiłem literówki , które podmienia mi słownik ...
                  Last edited by Bodex1; 23-07-2020, 11:30.

                  Comment


                  • #10
                    Czyli wniosek ,że może hondowski olej 0W20 z licznymi dodatkami nie jest taki zły ?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez androzek Zobacz posta
                      Czyli wniosek ,że może hondowski olej 0W20 z licznymi dodatkami nie jest taki zły ?
                      Ale nie jest też dobry . Brak karty oleju w moim przypadku dyskwalifikuje go, a oświadczenie , że Honda z Castrolem działa , to ja za Castrola dziękuję.

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez androzek Zobacz posta
                        Czyli wniosek ,że może hondowski olej 0W20 z licznymi dodatkami nie jest taki zły ?
                        Jeżeli jest na bazie API gr. II czy III + duża zawartość modyfikatora tarcia - to tak. Chodź nie wiem czy nie ma obniżonej zwartości ZDDP ze względu na dpf-y.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Jeżeli jest na bazie API gr. II czy III + duża zawartość modyfikatora tarcia - to tak. .....
                          A tego za bardzo nie chce nikt powiedzieć, czy pochwalić się co to za olej i co się w nim kryje...
                          Moja Hania
                          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                          Comment


                          • #14
                            Tu są dane

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez S-CHARGER Zobacz posta
                              Tu są dane
                              Czyli tak jak przewidywałem, zresztą w wątku olejowym już dawno była o tym dyskusja... tak więc nic nowego, spora zawartość modyfikatora tarcia i obniżona zawartość dodatków AW i EP - pod DPF - można powiedzieć, że łapie się w normie ILSAC GF-5, a więc jest trochę tego na rynku, tyle, że nie wszystkie mają tak dużo modyfikatora tarcia.
                              Last edited by Grzechu; 29-07-2020, 21:00.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X