Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wycieraczki - uporczywy dźwięk tarcia gumek o szybę

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
    cóż każdy robi jak uważa ale dla mnie to oszczędność z typu żenujących...
    To nie chodzi o oszczędność.. po prostu tak wyszło, przez te wszystkie lata nawet na nie zwracałem na nie uwagi, może przez to, że Civic mało jeździł po deszczu i jakoś nie utrudniały mi sprawnego poruszania się autem... Oczywiście masz rację, należałoby je wymienić, już na nie pora dawno minęła..
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #62
      Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      mam wrażenie ze dla niektórych kult OEM części jest tutaj ważniejszy niż własny komfort
      Czuję, że pijesz do mnie, więc postaram się wyjaśnić :-)

      Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      absolutnie nie wierzę, raczej każdy ma inny odbiór "dobrej wycieraczki" i nie o skrzypieniu mówię.
      4 letnia wycieraczka to 4 letnia guma... po 4 sezonach zimna i upałów. To nie może działać tak by nie mazało.... poprostu nie.
      Tym bardziej, że cena nowych nie jest tak dramatyczna by ich nie wymienic raz na 2lata...
      nigdy bym nie wpadł na pomysł by używac wycieraczki 4 lata...
      Autami jeżdżę od ponad 30 lat, więc wybacz, ale wiem o czym napisałem. Skoro nadal zbierają bardzo dobrze, nie będę ich wymieniał.
      W poprzednich samochodach gdy wycieraczka zaczynała robic ryski, albo mazać -szczególnie przy powrocie, od razu lądowała na śmietniku.
      Zazwyczaj wymieniałem je po roku, góra dwóch, czasami po kilku dniach lub tygodniach,
      dlatego sam jestem szczerze zdumiony, że po tylu latach w Hondzie ori sprawuje się jak od nowości.
      Samochody nigdy nie miałem garażowane, stoją pod chmurką.
      Wycieraczki przecieram co kilka tygodni, zimą nigdy nie stawiam na sztorc, ale zanim je podniosę, sprawdzam delikatnie ,aby nie uszkodzić.
      Zresztą zawsze gdy jest mróz, odpalam klimę, i przednia szyba szybko topnieje gdy sobie skrobię.

      To nie może działać, ale działa. Jak na razie.

      A co do kultu OEM? Nic z tych rzeczy.
      Poprzednio w autach kupowałem z różnym szczęściem Denso, Oximo, Bosh. Zawsze z górnej półki.
      Ile od razu razy zwracałem po zakupie, nie zliczę. Loteria. Miałem też szczęście, że działały dwa lata.
      Ori nie kupowałem nigdy, bo drogie. Ale jak w Civicu nigdy tak nie miałem
      Last edited by Typek®; 26-02-2025, 20:00.

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
        Czuję, że pijesz do mnie, więc postaram się wyjaśnić :-)
        chyba jednak nie....
        zwyczajnie nie wierzę, że 4-letnia ( i więcej) guma na piórze wycieraczki może być dobra... dlatego, że wątpię by mi się starzały szybciej niż komukolwiek innemu - guma to guma... 2-3lata to max
        i nie rozwijam tego więcej bo już napisałem wszystko w tym temacie...

        ps. zero złego tonu
        jeździsz 4lata bez wymiany i uważasz że Twoje wycieraczki spełniają zadanie - OK - pełna akceptacja Twojej wypowiedzi
        tak jak wyrażasz swoje zdanie o takim interwale wymiany ja także pisze, że moich wymagań takie wycieraczki nie spełniają
        każdy ma swoje wymogi i poziom odniesienia
        i luz...
        Last edited by Lcfr; 26-02-2025, 20:43.
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          chyba jednak nie....
          zwyczajnie nie wierzę, że 4-letnia ( i więcej) guma na piórze wycieraczki może być dobra... dlatego, że wątpię by mi się starzały szybciej niż komukolwiek innemu - guma to guma... 2-3lata to max
          i nie rozwijam tego więcej bo już napisałem wszystko w tym temacie...
          Nie jesteśmy w kościele abyś musiał wierzyć.
          Na pewno jest na ten fenomen proste wytłumaczenie: ktoś mi, najpewniej pod osłoną nocy, niepostrzeżenie wymienia pióra na nowe

          Comment


          • #65
            zapytaj z jaka częstotliwością - podstawie tez swoje auta
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
              guma to guma... 2-3lata to max
              Może to jest tak, że każdy ma inne postrzeganie na to jak jego wycieraczka pracuje na szybie.. ale Ty masz wyjątkowo "wyczulone" zmysły oka, na pracę swoich wycieraczek. Kiankę mam już prawie dwa lata, a nie wiem kiedy wcześniej przed jej kupnem były wymieniane w niej wycieraczki. Wg. Twojej opinii, powinienem już je wymienić, tyle, że wycieraczki w mojej Kii pracują, póki co, bdb.. więc te 2-3 lata to chyba nie w każdym przypadku się sprawdzają, chyba, że ktoś mi je podmienia na nowe pod oknem... tak jak u Typka
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #67
                Napiszę lepiej skargę/reklamację do Honda Polska, albo lepiej, prosto do Honda Motor Co. Ltd., że z tym swoim The Power of Dreams zdrowo pałkę przegięli,
                że tak jak inni normalni posiadacze Hond, życzę sobie piórka wycieraczek przynajmniej co roku wymieniać.

                Comment


                • #68
                  Panowie, nieśmiało chciałbym zauważyć, że kondycja szyby gra tutaj istotną rolę. Nawet bardzo - tak w widoczności, jak i pracy wycieraczek i szybkości ich zużycia.
                  Nawet nie rysy od skrobania czy pył drogowy ale różne osady, soki z drzew, "waterspoty" - potrafią zabić nawet najlepsze wycieraczki.

                  Ja tam mam mało odkrywczą zasadę: zbierają, nie smużą i są ciche - zostają. Jak nie to kosz. Raczej mi tego nie opatentują ale co tam, działa

                  A poza tym, w świetle wszechobecnego upadku jakości produktów uznanych firm chyba zacznę testować marketową taniochę, przynajmniej zawód nie będzie tak bolesny jak przy "pewniakach".

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
                    Ja tam mam mało odkrywczą zasadę: zbierają, nie smużą i są ciche - zostają. Jak nie to kosz.
                    Chyba większość ma takie kryteria

                    Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
                    A poza tym, w świetle wszechobecnego upadku jakości produktów uznanych firm chyba zacznę testować marketową taniochę, przynajmniej zawód nie będzie tak bolesny jak przy "pewniakach".
                    Daj znać które marketowe się sprawdzą.. bo muszę w Civicu wymienić.. w końcu mają już prawie 11lat.. dziś zaglądałem to gumka pękła..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #70
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Daj znać które marketowe się sprawdzą.. bo muszę w Civicu wymienić...
                      Na razie to rozkminiam, czy do OEM ramki nie wstawić na wiosnę jakiejś gumki po prostu. Hybrydowy OEM szkielet jest solidny i trwały, chyba nie ma sensu go zwalniać z roboty skoro kompetentny. Jak się kupi dobrą gumę na metry, podmieni i będzie dobrze to może być niezły lifehack
                      Ale OK, jak dokonam jakiegoś epokowego odkrycia to nie omieszkam się podzielić.

                      Comment


                      • #71
                        Spokojnie wymieniaj samą gumkę i taniej i oryginalne ramię zawsze będzie lepiej spasowane niż zamiennik.

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
                          Na razie to rozkminiam, czy do OEM ramki nie wstawić na wiosnę jakiejś gumki po prostu. Hybrydowy OEM szkielet jest solidny i trwały, chyba nie ma sensu go zwalniać z roboty skoro kompetentny. Jak się kupi dobrą gumę na metry, podmieni i będzie dobrze to może być niezły lifehack
                          są w sprzedaży oryginały hondy, coś tam taniej niż całe pióro... miałem tak zmieniać ale przyznam, że z lenistwa kupuje nowy komplet oximo za 60zł i jak się zużywa (wg mojej oceny) powtarzam zabieg
                          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                          Comment


                          • #73
                            Tak, to wiem, nawet był czas że korzystałem z hondowskich gum.
                            Tutaj bardziej chodzi o jakieś zamienniki. Muszę obwąchać ten temat.

                            Comment


                            • #74
                              Ja stosuję całe pióra hybrydowe Denso od 5 lat i powiem tak ,niema lepszych jak do tej pory,stosowałem je poprzednio kilka lat w Toyocie.Przy większych prędkościach wycieraczka jest dociskana do szyby a te oryginały co były tak dobrze się nie spisywały.

                              Comment


                              • #75
                                Cześć,
                                też miałem dylemat - wymieniać tylko gumki, czy kupić jakiś markowy zamiennik całych wycieraczek na przednią szybę. Ponieważ dotychczasowe wytrzymały prawie 4 lata (!) postanowiłem zostać przy hondzie i kupiłem w ASO same gumki. Pomimo różnej długości cena jest taka sama - ok 65PLN/szt, samodzielna wymiana to jakieś max 10 minut - póki co jest OK, zobaczymy czy też wytrzymają 4 lata Przy okazji spytałem o cenę całych wycieraczek - AFAIR było coś koło 135PLN/szt.

                                Pzdr - Artur

                                Comment

                                Working...
                                X