Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Racja, nie trzeba nawet ich mierzyć i spoglądać w dane, ix ma większy i bardziej ustawny bagażnik, nawet jeśli nie brać pod uwagę skrytki.

    Comment


    • Dziś w Motorze Mazda 3 2,0 165 vs Civic 1,0 129, swoją drogą naturalnym rywalem litrówki jest 2,0 120, dlatego dziwi mnie to porównanie, tak czy inaczej oprócz 0-100, elastyczność na 6, spalanie, hamulce i głośność na korzyść X gen. Natomiast wygrzebalem też z motoru pomiary dla r18 w ix i było 9,0 0-100(chociaż były też porownania gdzie było 8,5); 8,6 4b 60-100; 15,9 80-120 6b, 3 2,0 165 analogicznie 8,6; 7,4; 15,8, dla porównania 1,5turbo 7,7; 5,9; 9,4.
      Ja wiem suche dane, liczbami się nie jeździ, ale jednak w codziennym życiu fajnie się nie zastanawiać czy odjedzie bez redukcji , a może wyłączyć przed wyprzedzeniem klime albo wysadzić pasażerów tylko po prostu dodać gazu i odjechać.

      Comment


      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
        Dziś w Motorze Mazda 3 2,0 165 vs Civic 1,0 129, swoją drogą naturalnym rywalem litrówki jest 2,0 120, dlatego dziwi mnie to porównanie
        zgodzę się, że porównanie kolokwialnie mówiąc z dupy wzięte...
        a jaki katana że tak spytam werdykt w gazetce?

        Comment


        • O pół gwiazdki wygrał Civic, przestronniejsza kabina, bagażnik i lepsze hamulce, jazdy nie oceniali ani komfortu, za to w każdych warunkach litrowka paliła im litr mniej.

          Comment


          • 1.0 vtec vs 1.0 TSI vs 1.0 Ecoboost vs 2.0 Skyactiv
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Ot i taka prawda. Poza może czasem do setki jechanym do odcinki 1.0T praktycznie dorównuje dwulitrowce Mazdy i przy tym mniej pali. Praktycznie 100% z moim opisywanym wcześniej doświadczeniem Mazda 3 vs Civic. Może czas przestać wieszać psy na tej litrowce?
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Duże, ciężkie auto i mały silnik. Ok, jak ktoś się toczy do 120km/H, jeździ płynie to oszczędności z tego typu silnika będą i ma to sens. W inny przypadku, jak nie lubię Mazdy to 2.0 165km będzie fajniejsze od Civica. Mazdą da się pojechać dynamicznie, można "poszaleć", da sie też oszczędnie, Civic da się pojechać tylko oszczędnie. Mazda 3 to jest lekkie auto.

                Comment


                • Mazda 3 2,0 165KM waży 1340kg dokładnie tyle co civic x 1,5turbo- dane auto świat. Tak samo jak Mazda 6 przed liftem wazyla 1420, po lifcie z dodatkiem wygluszaczy pewnie jeszcze więcej, także z tą masą w przypadku 3 i 6 to sciema, lekkie przynajmniej w testach są 2 i cx-3.
                  Ja lubię ganiac po obrotach więc w tym konkretnym przypadku wybrałbym 3 165KM, natomiast wolałbym civica 1,0turbo od 3 2,0 120KM ze względu na jej długie przełożenia, a przez to marną elastyczność. Natomiast 2,0 165KM jest konkurentem dla 1,4/1,5tsi 150KM vaga czy 1,5turbo civica z którymi niestety nie ma szans w sprincie, elastyczności i spalaniu, ponadto pomiędzy wspomnianą mocniejszą odmianą 3 nie ma aż takiej różnicy jakby wynikało z danych technicznych w stosunku do ix r18, a to dobrze świadczy o silnikach Hondy.

                  Comment


                  • 1.0 w Civic i 120km w Maździe, też bym wybrał Civica, oczywista oczywistość to jest tak jak 1.5 jest lepsze od 165 w Maździe 3. Ba! Ja bym wolał X 1.5 niż Mazdę 6.

                    Comment


                    • Mazda w 2.0 120 KM ma tę zaletę, że bez problemu przerabia sie ją na okolice 170 KM. Powyzej 4k rpm w standardzie jest zdławiona.
                      Fabrycznie 2.0 ma bonus i realnie ma ok 130 KM.

                      Gdybym miał kupic Mazde 3 czy CX3 to tylko wersje 120KM z dłuższą skrzynia (lub AT) i od razu chiptuning na ok 170 KM i 220 nm.
                      To w zasadzie jedyny silnik wolnossący, który za grosze można tak ładnie podciągnąc powyżej 4k rpm.
                      Do 3,5k rpm za duzo sie nie zmienia, za to powyzej dostajemy ładny ciąg aż do 6k rpm.


                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Glosima - a gdzie i za ile to można zrobić z tą Mazdą 2.0? Kolega ma taką w manualu.

                        Dzięki.

                        Comment


                        • Na zdjeciu masz na gorze adres, telefon czyli wszystko
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Pojeżdziłem trochę 1.5 sedanem i mazdą 3 165km,oba ciekawe ,w civicu bardzo doskwiera brak regulacji wysokości fotela pasażera, niestety dla mojej małżonki ,która należy do średnich jest normalnie za nisko ,nogi opiera na szpilkach i pewnie podziurawiłaby dywaniki...to dość poważny mankament.
                            No i twardy podłokietnik ale to wszyscy wiedzą.
                            Co do odczuć z jazdy ,Civic dynamiczniejszy, szczególnie od dołu,ale mazdą nie taka zła też czuć ,że ciągnie tylko od 3 tysięcy, bardzo ma fajny dżwięk silnika lekko basowy przy wyższych prędkościach prawie nie słyszalny,w civicu dźwięk mniej przyjemny,wydaje mi się Civic głośniejszy ale tylko odrobinę szczególnie od 120.
                            Honda bardziej przyklejona do drogi,ale 3 też ok na 18 mnie się podobało,oba dają radość z jazdy.
                            Mazda zrobiona w środku bardziej luksusowo,te pokrętła prawie jak w wolno s90 boskie,fajna kierownicą.
                            W civicu marniejsze plastiki ,śmieszne przyciski na kierownicy, trochę tandetne,materiał na fotelach goszy sporo niż w maździe.
                            Biegi w obu wchodzą świetnie aż chce się zmieniać,w civicu z lekkim oporem.
                            Bagażnik w civicu duży w Madzi sporo mniejszy ale mnie wystarczy.
                            W civicu ledy tylko w najdroższych wersjach szkoda.
                            Wybór w brew pozorom nie taki prosty ,oba mają wady i zalety ale mazda nie jest dużo gorsza jak inni piszą też daje radość z jazdy i do tego fajnie brzmi.
                            Last edited by gabler; 16-04-2018, 23:07.

                            Comment


                            • Z Twojego opisu wynika jasno, że bardziej spodobała Ci się Mazda. Mnie akurat 3 w środku jakoscią nie zachwyciła, design deski zdecydowanie fajniejszy w Hondzie materiały z przodu lepsze w Mazdzie, ale jak dla mnie niewiele, za to z tyłu, a tym bardziej bagażnik z dykty to porażka jeśli chodzi o Mazde plus japońskie archaizmy typu aut szyb tylko kier, włącznik tylnej lampki tylko z przodu czy ciegno do otwierania baku, spasowanie też pozostawia wiele do życzenia. Natomiast sam silnik N/A w Mazdzie, szczególnie z krótką skrzynią jak w odm 165KM daje sporo frajdy. Zawieszenie jak dla mnie troszkę mniej komfortowe niż w Civicu, a zarazem dające mniej pewności na kretej drodze.
                              Silnik 1,5turbo w Civicu jest wg mnie kiepski na dole jak na turbobenzynę, ale ma ten fajny ciąg powyżej 4rpm w związku z czym przy 80 wszelkie manewry robię z 3b.i tak naprawdę jak ktoś lubi deptać (ale nie chce wydawać kasy na hothacha) to poczuje wyraźną różnicę w osiągach pomiędzy dwoma ww autami (czyli ok 4-5 sec do 160)

                              Comment


                              • Ma ktoś civica sedan w podstawie , wersja sporo tańsza od następnej ,brak halogenów,kiera plastikowa bez skóry, mniejsze radio, czujników cofania brak ,tak poza tym reszta ok do jazdy zapewne wystarczy jedynie mniejsze fele dają,ale prowadzenie pewnie i tak dobre

                                Comment

                                Working...
                                X