Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Przyjemny, miekki, krótkowlosy welurek
    Odnośnie foteli to powiem tylko, że mój 15letni syn po paru jazdach z przodu na siedzeniu pasażera stwierdził, że on chce taki fotel do swojego pokoju Tak na marginesie

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      Markowi nie podeszła Honda, jedno mnie wkurza, że patrzy na suche dane a nie stara się ich zweryfikować, to tak jak twierdził że Type R jest wolniejszy od Rs-a, a teraz że Honda z 8,5s do 100 jest przeciętna, a przecież cvt potrafi zrobić 100 w 7,2s, poza tym widać na filmiku jak testował reakcje, że zbiera się świetnie.
      W teście stwierdza w pewnym momencie: Golf 1.5, Octavia 1.4 czy nawet 308 1.2 oferują zbliżone osiągi do 182 KM Civica.
      Jechałem 1.5 182 KM z manualną skrzynią i w mojej ocenie Civicowi z tym silnikiem bliżej do 1.8TSI niż do 1.4 TSI 150 KM - co potwierdzają niektóre wyniki testowe gdzie 1.5T Hondy nawet pod względem elastyczności wypadło lepiej niż 1.8 w Skodzie. A twierdzenie już że 308 1.2 T oferuje zbliżone osiągi uważam za ewidentną bzdurę.

      Comment


      • Zamieszczone przez gomez1982 Zobacz posta
        Co do spalania to hr-v po lekko ponad 3 tyś km spalanie średnie z kompa to 7.7 litra więc jak na jazdę tylko w mieście i troszkę podmiejską ( mieszkam w trójmieście) to jak dla mnie jest ekonomiczne.
        U mnie w HR-V skrzynia manual komp po 8,6 tyś km pokazuje średnie spalanie 6,1 w cyklu mieszanym.

        Comment


        • Hej. Ma ktoś informację czy w sedanie można montować bagażnik dachowy?

          Comment


          • Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
            Hej. Ma ktoś informację czy w sedanie można montować bagażnik dachowy?
            Obawiam się, że nie ma takiej możliwości. W specyfikacji do wersji 4D nie ma pozycji "Maksymalny nacisk na dach (kg)". Natomiast w wersji 5D jest napisane: nacisk do 45 kg. Co ciekawe na belkach dachowych bagażnika w 5D można przewozić ciężar jedynie 30 kg, czyli zaledwie dwa rowery. Zastanawiam się, kto projektował ten samochód i z czego wynikają te ograniczenia - czy tylko z delikatnej konstrukcji samochodu? A może to kwestia zawieszenia wielowahaczowego. W większości samochodów konkurencji standard obciążenia dachu to 75 kg. Ciekawa rzecz jest także z maksymalnym ciężarem przyczepy podpinanej do haka. W Hondzie 1400/1200 kg. U konkurencji 1500-1600 kg.

            Comment


            • Thule ma w ofercie bazę do Sedana X gen.

              Comment


              • Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                Thule ma w ofercie bazę do Sedana X gen.
                To w takim razie kto pisze te specyfikacje w Hondzie Polska. Jeśli pomija się tak istotną rzecz jak bagażnik dachowy. Mam wrażenie, ze te wszystkie materiały informacyjne pisane są "na kolanie".

                Comment


                • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                  To w takim razie kto pisze te specyfikacje w Hondzie Polska. Jeśli pomija się tak istotną rzecz jak bagażnik dachowy. Mam wrażenie, ze te wszystkie materiały informacyjne pisane są "na kolanie".
                  Patrzylem w katalogu i w US nie widzialem bazy na dach jako akcesorium. W broszurach sedana z Europy są fotki platformy na rowery montowanej na hak (nota bene produkcji Thule).
                  Wiec dziwnie to wyglada. Ale z drugiej strony, mysle, ze firma taka jak Thule nie pozwolilaby sobie na produkcje akcesorium zabronionego przez producenta auta
                  Last edited by filipfm; 06-06-2017, 15:18.

                  Comment


                  • Jechałem dzis 1.5T z CVT. Nie polecam.
                    Wersja z manualem jednak lepsza. W CVT strasznie liniowo silnik przyspiesza jak na 182KM. Mialem wrazenie jakby tych koni było ze 20 mniej. Jednak do CVT musi byc dodatkowo elektryk, ktory daje moc z samego dołu i wtedy auto jest bardziej responsywne.
                    Nie ma sensu placic tyle forsy za taka konfigurację, bo realnie 150 konny Leon czy Foka wydają sie tak samo dynamiczne z automatami.

                    Do klasycznego automatu dwusprzegłowego ta skrzynia nie ma startu.

                    Tak wiec nadal dla mnie 1.5T z manualem pozostaje jedyną opcją wartą zakupu w Civic x gen.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • "Wydaje się" jest tutaj kluczowe, na papierze i w pomiarach manual jest wolniejszy od CVT. Z dołu Civic nie jedzie, dół jest kiepski, to prawda, też odniosłem takie wrażenie. Dla mnie skrzynia manualna jest w tym aucie bez sensu, trochę na zasadzie, że wszyscy sie podniecają, że Honda ma super skrzynie , że auto z tych bardziej sportowych to manual musi być, dla mnie kwiatek do kożucha. Civic to auto nowej ery gdzie nie ma miejsca na manualne skrzynie biegów, super duper sportowe auta mają obecnie automaty na pokładzie.

                      Comment


                      • super duper sportowe auta mają obecnie automaty na pokładzie
                        Automaty może tak, ale oparte na zębatkach jak skrzynie manualne, a nie na takim "ersatzu" ze świata miejskich skuterów.
                        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                        Comment


                        • Zgadzam się z Jozinem. To, że CVT przyśpiesza w sposób bardzo płynny (a jednocześnie lepiej od manuala) i stwarza pozory słabej dynamiki świadczy moim zdaniem tylko o wysokiej jakości tej skrzyni. Oczywiście bez przesady i nie ma co porównywać do świata supersportów ale... Brak efektu kopnięcia momentem w plecy przy sprincie jest spowodowane utrzymywaniem w miarę stałych obrotów silnika kompensowanych płynna zmianą przełożeń na skrzyni. Taki efekt jedwabistości . Odseparowanie człowieka siedzącego w środku od tego co się dzieje na zewnątrz - nie wszystkim się to musi podobać. Na marginesie jak jeździłem manualem czy CVT na trasie to też za bardzo nie czułem że turbo siedzi pod maską. Dopiero po wyprzedzanych z łatwością autach widziałem jak to auto się zbiera.

                          P.S.
                          Auto świat zrobił "dynamiczna" prezentację sedana. Ale przynajmniej chwalą go i nie ma ani słowa o Golfie. Piekło zamarzło..
                          https://www.youtube.com/watch?v=n0sg1CSlrZs

                          P.S 2
                          Próbuję kupić sedana w wersji który mi się podoba i nie czekać do 2018 roku. No łatwe to nie jest... Honda daje d..y po całej linii jeśli chodzi o dostępność...
                          Last edited by diamento; 07-06-2017, 22:40.

                          Comment


                          • Auto świat nic nie mówi o golfie bo to materiał sponsorowany...
                            a oryginalny auto świat testuje nowego Type r:

                            i V max:

                            Comment


                            • Czyli nie piekło zamarzło a zwykłe "mów mi do ręki a nie do ucha". Myślałem, że auto bild jako przybudówka niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego od konkurencji nie bierze a tu taka siurpryza .

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                                Do limuzyn się wysoko wsiada, także argument nietrafiony. Suv jest fajny na miasto, szczególnie większe, jak trzeba kilka spraw na mieście załatwić, wsiadać, wysiadać, zakupy zrobić w kilku sklepach, 4x4 na polskie 8 miesięcy zimy, krawężniki.
                                Jakie tu bzdury o tych suv wypisujecie, matkobosko. Sory kolego ale akurat Twój post mi się zacytowal.
                                Niebezpieczne? Jak to? W teście tym na łosia taka crv przechodzi przez zakręt z tą samą V co 8 gen accord. Bez obawy więc, że położy się na bok na zakręcie. Wolniejsze w trasie? Dla porównania 2,2 w crv i acco takie same 0-100. Ofc crv mniejszy v max ze wzg na przełożenie i kształt cegły. Dozwolona w pl to chyba 140 kmh, swobodnie osiąga przepisowa. Spalanie nie wiem jakie ma 2,2 crv ale 1,6 160 pali mniej jak 2,2 w D seg.
                                :facepalm:
                                A z tym wsiadaniem, pozycja czy moda to jak dooopa, każdy ma swoją i nie można z tym dyskutować.


                                BTW jeździł już ktoś wkoncu cif X? )

                                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                Miejski SUV akurat na samo miasto jako drugie auto ma swoje zalety, sam muszę przyznać. Kwestie widoczności i krawężników są na plus, a większość ludzi nie osiąga takich prędkości (jak by nie było w większości miejsc obowiązuje 50kph), aby właściwości jezdne takiego pojazdu (bo dzisiaj SUVy prowadzą się dużo bardziej podobnie jak normalne auta niż 10 lat temu) były odczuwalnie gorsze czy aerodynamika miała istotne znaczenie. Dzięki wzrostowi "w górę" jest przyzwoita przestrzeń (szczególnie bagażowa w stosunku do reszty klasy B o A nie wspominając) mimo krótkiego nadwozia (np. Vitara przy typowo przyjaźnie miejskich 4,2metra długości i 1,1tony wagi jest pakowaniejsza niż niejeden kompaktowy hatchback...
                                Chyba pierwszy Twój post z którym mogę się zgodzić

                                MOD: Nie piszemy sam pod sobą i nie cytujemy długich wypowiedzi w całości.
                                Last edited by Lukas; 08-06-2017, 09:00. Powód: Połączenie postów.

                                Comment

                                Working...
                                X