Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    W sensie żałowania to odnosiło się wyłącznie do wyglądu z przodu. To jest jedyna ewidentna przepaść jaką widzę do X. Reszta dyskusyjna. Nie jechałem CTR X, ale cechami użytkowymi w stosunku do mojej FK2R:
    Nie widziałem na żywo (tylko "cywila") ale podsumowanie wydaje mi się trafne. Dodałbym, ze felgi 20 cali w standardzie to przesada, ja bym się nie zdecydował na taki rozmiar (19 są już irytujące). Co do paliwa, to sam i tak jeżdżę na 98, więc to dla mnie bez różnicy.

    Natomiast jeśli X gen faktycznie będzie 20k droższy niż IX, to za taką różnicę można zrobić:
    - Wydech
    - IC
    - Dolot
    I potencjalnie jeszcze zostanie, np na program ~400 KM gdyby komuś mocy brakowało albo jakieś inne bajery.
    No, z dolotem troche gorzej, jak na razie jest sens chyba tylko Eventuri zakładać a ono jest nieco kontrowersyjne. Ale w zasadzie jeśli ktoś nie chce iśc wysoko z mocą to sam catback i IC mu w zupełności wystarczy.

    Jeszcze jedna refleksja - ciekawe ile tych X gen CTR wyprodukują. FK2 jest prawie egzotykiem, biorąc pod uwagę krótką produkcję. X będzie jeździć pewnie znacznie więcej (no, chyba że na nasz kraj cena okaże się zbyt wysoka..)

    PS. też lubię to uczucie, jak tył się robi lekki przy wejściu w zakręt po mocnym hamowaniu

    Comment


    • Ja z kolei jestem ciekawy masy, bo jeżeli zwykły z jest około 40 kg cięższy od ix, to jak ctr x ma być lżejszy od ctr ix??? Poza tym odnośnie 20 kół, to myślę, że nawet tryb komfort nie pomoże 245/30, to przegięcie. Silnik ma potencjał, ale bez awd więcej koni juz będzie bezużyteczna, nawet na 20. I nie chodzi, że mam ctr ix, ale ta 3 rurka z tyłu wygląda śmiesznie, tzn. ani ładnie, ani agresywnie, ani lobuziarsko

      Comment


      • Honda twierdzi, że masa jest niższa o 16 kg. Pewnie trzeba porównać przy takim samym wyposażeniu.
        @Alix ja porównania robię w kontekście codziennej jazdy i marginesu bezpieczeństwa. Dobrze wyważone auto zapewnia większy margines. Ale to tylko już teoretycznie, bo na co dzień i tak jeżdżę na tyle spokojnie, że sprawa mnie nie dotyczy, o ile nie będę miał jakiegoś pecha.

        Comment


        • Ja lubię zdecydowanie sprężyste auta. W BMW czy Mini jechałem tylko na "twardych" ustawieniach amortyzatora, cały czas. Z żoną zrzucałem co najwyżej na Normal. Comfort/Eko mi nie pasowały i auto przechylało się na zakrętach, co mnie dramatycznie wkurza. Jeszcze jak to ma ucinać reakcję przepustnicy albo kierownica ma być wspomagana "na jeden paluszek" to ja już dziekuję totalnie za takie ustawienie (tryby w nowym R są nadal niekonfigurowalne tylko ustawione na stałe). W Type R też tryb +R na dojazd do pracy nie jest dla mnie rzadkością. Jestem do tego przyzwyczajony i lubię jak auto gryzie glebę jak złe
          Alix, w trybie komfort auto wcale bardziej nie przechyla się na zakrętach! Przynajmniej ja tego nie odczuwam w Cuprze. Jedyne "upośledzenie" to powiedzmy słabsza informacja zwrotna układu kierowniczego z tego co się dzieje z kołami, przytłumione jest wyczuwanie trakcji, ale w tzw normalnej jeździe nie ma to znaczenia. A jak jest potrzeba to zmienia się tryb na sportowy i tyle. Przy tym ja z reguły jeżdżę na indywidualnym ustawieniu parametrów, gdzie zawieszenie może być komfort, a reszta jak praca progresywnego układu kierowniczego, reakcja gazu, szpera etc w trybie sport/cupra. Być może Honda w nowym CTR też umożliwi dowolność w ustawieniu poszczególnych parametrów, nie ograniczając się tylko do fabrycznie trybów predefiniowanych. W CTR 9gen życie też pewnie byłoby prostsze, gdyby dało się ustawić zawiechę w tryb standard, a resztę w R+.
          Last edited by Arpuc; 11-04-2017, 00:17.
          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Wyważenie do zabawy nie zawsze = wyważenie do innych celów (jazda na przyczepność itp.)
            Tu Alix masz racje z tym, ze CTR do zabawy, w sensie latania bokami czy dokrecania do maksa w zakrętach to sie nie nadaje
            W CTR zabawa to przyspieszanie z rolki od 2, a najlepiej od 3 biegu. I tu w zasadzie sie zabawa kończy.
            Tak to juz jest w FWD i nie zaklinajmy rzeczywistosci ze bylo, jest czy bedzie inaczej...
            FWD to po prostu król prostej.

            Jak szukamy auta do zabawy, czystego "fun'u" to nic sie nie zmienilo od lat czyli rozkład masy 50/50 i do tego RWD lub 4x4. Z tym ze przy 4x4 potrzebujemy realnie te 20-25% mocy wiecej aby zniwelowac straty na ukladzie przeniesienia napędu etc.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              W CTR zabawa to przyspieszanie z rolki od 2, a najlepiej od 3 biegu. I tu w zasadzie sie zabawa kończy.
              Oj tam nie jest tak źle, CTR naprawdę eksploatuje możliwości FWD na maxa... ale pozostaje FWD i faktycznie, nie ma co się łudzić, że będzie inaczej. To nie to co RWD Ja cały czas choruję na S2000, dwa tygodnie temu o mało się na jedną taką szarą nie rzuciłem

              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Z tym ze przy 4x4 potrzebujemy realnie te 20-25% mocy wiecej aby zniwelowac straty na ukladzie przeniesienia napędu
              I to jest święta prawda. Co najmniej tyle.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Comment


                • Daliby tą kierownicę ze starego modelu i byłoby ok, bo tam jest nie dość, że wielka i nie pasuje to przyciski są dość tandetne.

                  Comment


                  • Tak, IX ma fajną kierałkę
                    www.4kolkaszczescia.pl

                    Comment


                    • Ciekawe ile kosztuje nabicie klimy w nowych Civikach? Miał być taki drogi ten nowy czynnik, ciekawe czy się potwierdziło. I podobno co 2 lata wymagana wymiana.

                      Comment


                      • Jest ten nowy, drogi. Widziałem gdzieś w papierach. Pewnie około tysiaka

                        Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Wrzucam jako ciekawostkę zestawienie najmniej tracących na wartości kompaktów - dla mnie jakieś dziwne, no chyba że na zachodzie są inne gusta. W Polsce to chyba Civic, Auris i Mazda 3 byłyby na czele choć przy cenie nowego Civica to raczej utrata wartości będzie jak przy markach premium.
                          Firma Bähr & Fess zajmuje się oceną ryzyka finansowego. W najnowszym raporcie przyjrzała się utracie wartości przez samochody z segmentu C. Które kompakty po 3 latach eksploatacji i przejechaniu 60 tys. km będą warte najwięcej? Oto top 7 kompaktów pod względem wartości rezydualnej
                          CIVIC IX 1,8/142KM

                          Comment


                          • W Niemczech Foki są tanie, bo tam je produkują, pewnie bierze się to z dużych rabatów. Tak samo z BMW.

                            Comment


                            • Czynnika się nie wymienia co dwa lata. Tylko ewentualnie uzupełnia. Dopóki jest gwarancja powinno to być na koszt producenta. To nie jest materiał eksploatacyjny, on się nie zużywa. Potrzeba go uzupełnić jeśli jest nieszczelność, co jest wadą produktu, a nie normalnym zużyciem.

                              Comment


                              • Astra i Focus, to u nas najwięcej tracace na wartości auta, we wczorajszym auto bild golf 1,5 po doposazeniu kosztuje 129000zl, więc naprawdę wolałbym civica przynajmniej jakoś wygląda, a nie jak jezdzaca pralka. I30, astra, czy a3 też dużo lepiej się wizualnie prezentują od bozyszcza szwabikow.

                                Comment

                                Working...
                                X