Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez marekwar Zobacz posta
    Masz rację - różnica w moim przypadku wynosi 23.500zł bo powinienem się porównać do wersji sport, czyli najuboższej wersji z silnikiem 1.5.
    Moja cena 9 gen była z konfiguratora 2012 - 74 tysiące bez żadnego targowania. Był długi okres promocji i upust 8 tys. zł w podobnym okresie jak teraz - czyli tuż po wejściu nowej generacji na rynek.
    Porównujesz ceny 1,8 do 1,5t?

    Comment


    • Patrząc na cennik 1.8 gdzie Elegance kosztowało tyle co Sport (troche inaczej rozlozone wyposażenie) i na realne osiągi to powinieneś porównywać ceny do 1.0T Elegance gdzie i tak dostaniesz m.in. aktywny tempomat i infotainment z navi na Androidzie, których nie dostałeś w IXtce, a są to bardzo przydatne rzeczy, wiec nawet jak silnik ma 13KM mniej to jest to mniej wiecej porównywalna oferta. Auto i tak bedzie lepsze o klasę na trasy z powodu momentu z turbiny, dłuższej skrzyni i wyciszenia. Mamy więc 74 vs 89 tys. bez rabatów za nowsze auto 5 lat później, czyli dokladnie 15 tys. różnicy. Doliczając, że może to w realu spalać na co dzień 1-2 litry mniej od 1.8, to praktycznie połowa z tej różnicy się spokojnie zwróci w perspektywie kolejnych 5 lat i np. 100tys. km użytkowania.

      Civic stal się większym, mocniejszym, lepiej wyposażonym autem. Porównaj sobie listę wyposażenia i osiągi IXtki 1.8 Sport, a Xtki 1.5T Sport - to zdecydowanie inna bajka. Jest drożej, fakt, ale za te pieniądze dostajesz sporo więcej. A to, czy Cię na to stać... to już niestety inna bajka...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • ~Krzysio
        Tak. Nie ma w ofercie silnika pośredniego np 150hp - wtedy porównanie byłoby adekwatne.
        Odrzuciłem trzycylindrowca 1.0 jako alternatywę dla 1.8.
        Mam mentalny opór w stosunku do silników które mają przyspieszenie blisko 11 sekund do setki.
        Last edited by marekwar; 25-03-2017, 09:28.

        Comment


        • No ale wziąłeś mocniejszy silnik, nowiutki model, bogate wyposażenie itd to się nie dziw, że cena wyższa niż za egz z 2012... inne marki też poszły ostro w górę z cenami, poza tym na nowego sporta też parę tysi rabatu idzie wyrwać...

          Comment


          • @marekwar

            Sugeruję abyś się jednak przejechał tym 1,0. Jestem przekonany, że w codziennym użytkowaniu zapewnia lepszą dynamikę niż 1,8.

            Comment


            • ~Burton:
              Z tymi cenami to niekoniecznie.
              Mam przed sobą ofertę na Opel Astra 2017 najbogatsza wersja Elite 1.4T 150KM plus pakiet ochronny, radio DAB - po upuście na dzień dobry 77.500PLN.
              Z silnikiem 1.6 200KM cena 84.500PLN.
              Brak tylko matrycowych lamp.
              Dlatego tych aut sprzedaje się 3-4 razy więcej niż Civica.
              Przejęcie przez Francuza wyeliminowało Opla z mojej listy wyboru.
              Last edited by marekwar; 25-03-2017, 12:17.

              Comment


              • Opel jest raczej alternatywa cenową dla tych, dla których Civic za drogi. Postaw obok siebie Civica i Astre ... no proszę Was... porownywalne auta? Poważnie? Może jeszcze Octavie obok postawić i powiedzieć, że jest fascynująca...? Teraz z tymi osobnymi reflektorami to już nie tyle nudziarz co koszmarek dla mnie.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • A ja ciągle będę porównywał do fiesty z EB. 100KM z 1.0 jest adekwatne do 129KM w civicu ze względu na masę. Zapewniam niedowiarków, że silnik od kosiarki robi wrażenie i nie jeden na drodze już się przekonał jak zostawiałem go w tyle. Zamiast pitolić bez sensu idź jeden z drugim do salonu i przejedź się tą kosiarką!
                  Civic 1.5T

                  Varadero

                  Comment


                  • Myślę, że temat zostanie rozstrzygnięty gdy ktoś nakręci jakiś filmik z przyspieszania 1,8 kontra 1,0.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      . Postaw obok siebie Civica i Astre ... no proszę Was... porownywalne auta? Poważnie? Może jeszcze Octavie obok postawić i powiedzieć, że jest fascynująca...? Teraz z tymi osobnymi reflektorami to już nie tyle nudziarz co koszmarek dla mnie.
                      Ostatnio umyłem Civica i postawiłem obok Astry żony a żeby trochę jej dogryźć powiedziałem by zobaczyła jak ładnie wygląda i się błyszczy czteroletni Civic na tle Astry. Odpowiedź żony: nieważne co się bardziej błyszczy, ważne co lepiej jeździ. I z tym co pisze Alix jest podobnie przynajmniej dla mnie - choć nie zarabiam autem to spędzam w nim dużo czasu robiąc 22tys rocznie więc dla mnie dużo ważniejszy jest wygląd wnętrza auta niż to co na zewnątrz. Na wnętrze patrzę wiele godzin tygodniowo, na karoserię gdy idę do garażu. Oczywiście najlepiej mieć wszystko ale jak widać nie jest to takie proste również w przypadku Civica. Ja wolałbym mieć technikę budzącą choć trochę emocji zapakowaną w skodopodobną karoserię niż odwrotnie.
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • Szkoda że nie ma jeszcze filmu przyspieszenia 1.0T hondy.

                        Można natomiast zerknąć jak sprawa ma się z 1.0T Forda. Ford Focus 1.0 EcoBoost 125ps ma katalogowo ponad 11s do setki. Jednak patrząc na Youtube to wynika, że w rzeczywistości to auto osiąga dużo lepsze czasy 9-10s. Mój 8gen 1.8 ma 9.5s do 100. Może to kwestia wersji i wyposażenia, nie wiem.




                        Silnik hondy ma nieco większą moc i większy moment obrotowy, ale maksymalne obroty niższe. Prawdopodobnie jednak jest w nim lepsza technologia.

                        Comment


                        • Podjechałem dziś na chwilę pod salon. Stał czerwony sport i jak dla mnie wygląda super. Tylko taką wersję i ten kolor brałbym pod uwagę. Ilość i rozstaw śrub taki jak w IX. Zajrzałem pod auto i zdziwiłem się, że są tam 2 tłumiki.
                          Pogadałem z gościem,który wysiadł z jazdy testowej 1.0 i mówi, że ten silnik jest lepszy od 1.8, przyjechał poliftową 1.8 IX.
                          Przednie dzienne ledy fajniejsze jednak w IX

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                            Pogadałem z gościem,który wysiadł z jazdy testowej 1.0 i mówi, że ten silnik jest lepszy od 1.8, przyjechał poliftową 1.8 IX.
                            Nie wiem po co ciągle porównywać silnik z turbina z silnikiem wolnossącym.. przecież charakterystyka tych silników jest zupełnie inna... moment obrotowy jest osiągany niżej w tym z turbiną więc wiadomo, że na niższych obrotach będzie bardziej zrywny.. to jest bardzo wygodne podczas normalnego użytkowania auta - w sensie - nie ma potrzeby utrzymywania wysokich obrotów żeby była siła, tak jak jest to w przypadku wolnossących.. Chodź tak na prawdę w naszych warunkach drogowych, przy spokojnej jeździe, taki 1,8 też spokojnie wystarcza i daje radę.. dodatkowo odwdzięcza się bezawaryjnością i minimalną obsługą serwisową... a ciekawe jak to będzie z tym w silnikach 1,0T i 1,5T Czas pokaże..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Chodź tak na prawdę w naszych warunkach drogowych, przy spokojnej jeździe, taki 1,8 też spokojnie wystarcza i daje radę.. dodatkowo odwdzięcza się bezawaryjnością i minimalną obsługą serwisową... a ciekawe jak to będzie z tym w silnikach 1,0T i 1,5T Czas pokaże..
                              Czas juz pokazał w USA już są sygnały że w silniku 1.5 T Hondy paliwo dostaję się do oleju.Widziałem też rozebrany silnik 1.5T Forda gdzie awari uległa głowica zgromadził się na niej nagar ,pierścienie olejowe cienkie jak żyletka, samochód jeżdził po autostradach i miał 160 tyś przebiegu

                              Comment


                              • Miałem dziś jazdę próbną 1.5 cvt , manuala nie było, przed jazdą byłem zdecydowany na 90 % na 1.5 manual sport +. Dostałem klucze i pojechałem z żoną bez handlowca 30 min dostałem. Miała na liczniku 500 km pokazywała 11.5 spalania , po mojej jezdzie 11.8 ale nie odzczędzałem pedał w podłodze i pierwsze wrażenie dobrze że wybrałem manuala, nie podzielam zachwytów nad cvt , jest taki sam lag jak w większości automatów i wtedy dopiero startuje, na skrzyni na sporcie leci dość fajnie nie czuć wogóle zmiany biegów, 130 moment ale ten lag na początku, on dyskwalifikuje dla mnie skrzynię automatyczną. Układ kierowniczy rewelacyjny a auto na włączonych amorkach trzyma sie rewelacyjnie drogi i praktycznie nie przechyla się na łukach przy prędkościa wcześniej wspominanych. Po 20 minutach wsiadłem sobie do tyłu i oddałem kierownicę mam 186 wzrostu i siedząc z tyłu nie szorowałem głową po suficie także nie wiem jak ktoś wcześniej pisał że przy 182 dotykał sufitu. Mam dwójkę dzieci 7 i 3 lata na spokojnie mieszczą się z tyłu. Na koniec powiem tak , wychowałem się na Crx-ie D16a9 do tej pory żadne auto nie sprawiało mi tyle frajdy z jazdy i X także tego nie zmienił( nie jezdziłem Ctr ale ja w tej chwili niczego więcej nie potrzebuje na przyszłe 5 lat a może następny będzie Ctr ������. 8/10 99% go wezmę tylko czarny powala mnie.
                                Last edited by KAMYK83AG; 25-03-2017, 17:16.

                                Comment

                                Working...
                                X