ciekawe jeszcze jak to będzie działać czy będzie tak upierdliwe jak w silniku diesla
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pojawiła się rozpiska czynności serwisowych dla X-gena, z ciekawostek:
-1.0T ma pasek rozrządu, zmiana co 120000km, 1.5T jest nadal na łańcuszku
-skrzynia CVT - wymiana oleju co 40000km, dopuszczalny jedynie oryginalny Hondowski HCF-2
-regulacja zaworów przy 120000km (w IX-genie była przy 100000km)
-sugerują wymianę filtra oleju co 2 lata (sam olej co roku lub według wskazań komputera)
upload_2017-2-1_13-27-42.jpg
Comment
-
W Mielcu robią fajne rowery, ale trochę drogie, 2500euru
Składany rower o napędzie elektrycznym oraz nożnym (ale bez łańcucha!), wypchany też innymi elektronicznymi nowinkami w tym czujnikami tzw. beacon. W celu wprowadzenia na rynek ruszyła zbiórka w serwisie Kickstarter - przedsprzedaż w cenie 699 funtów (~4 tysiące złotych - wg twórców niższej o 65% od planowanej). Jeden ze wspólników pochodzi…
Comment
-
W cenie tego rowerunz Mielca masz... Całkiem przyzwoitego składaka od Dahona. Co prawda z napędem tradycyjnym, ale ten jest chyba najbardziej eko, przynajmniej w przypadku rowerów
Comment
-
Zamieszczone przez cichy1972 Zobacz postadoczytałem i założenie jest takie.Od września 2017 wszystkie nowe modele samochodów,a od września 2018 wszystkie nowe samochody z silnikiem benzynowym będą wyposażone w filtr cząstek stałych, jak to przejdzie to po mieście będziemy pomykać na rowerach
no chyba, że okaże się, że w przypadku benzyniaka nie będzie to "cudo technologiczne" powodować aż takich problemów...
Comment
-
Z każdym DPF jest "problem", bo jak nazwa wskazuje jest to tylko filtr. A filtry jak wiadomo się raz na jakiś czas wymienia. Tu największym problem jest, że DPF jest bardzo drogi, a wymiana bywa kłopotliwa i zazwyczaj konieczność ta pojawia się dość szybko.
Natomiast z tego co czytałem, to w Hondowskim dieslu 1.6 jest to na tyle sprytnie zrobione, że filtr ten się powinien zazwyczaj kwalifikować do wymiany dopiero w okolicach 300 tyś km przebiegu - czyli całkiem nieźle.
I w przypadku benzyny też bym oczekiwał, że ten filtr się zapcha dopiero gdzieś przy takim przebiegu - jednak benzyna wydziela mniej tych cząsteczek niż diesel, więc filtr na dłużej powinien starczyć. Także jest szansa, że w przypadku 1-szego, czy nawet 2-go właściciela takiego benzyniaka filtr nie będzie problemem.
Ale inna sprawa, że i tak bym nie chciał tego mieć w aucie.
Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
Zamieszczone przez Slinger Zobacz postaI w przypadku benzyny też bym oczekiwał, że ten filtr się zapcha dopiero gdzieś przy takim przebiegu - jednak benzyna wydziela mniej tych cząsteczek niż diesel, więc filtr na dłużej powinien starczyć. Także jest szansa, że w przypadku 1-szego, czy nawet 2-go właściciela takiego benzyniaka filtr nie będzie problemem..
Ciekawe jest to opracowanie: https://www.aqmd.gov/docs/default-so...attimaricq.pdf
Wynika z niego, że:
1. Silniki z pośrednim wtryskiem są zdecydowanie bardziej ekologiczne w porównaniu do "nowoczesnych i ekologicznych" silników z bezpośrednim wtryskiem takich jak GDI, TSI itp.
2. W tej chwili nowoczesne silniki z bezpośrednim wtryskiem trują nas najbardziej, bo w dieslach juz wszędzie jest montowane DPF.
Logikę miast rozważających zakaz wjazdu do centrum autami z silnikami diesla (wyposażonymi w DPF) jest zastanawiająca.
Sławek
Comment
-
Zamieszczone przez slaawek Zobacz posta
Logikę miast rozważających zakaz wjazdu do centrum autami z silnikami diesla (wyposażonymi w DPF) jest zastanawiająca.
Sławek
Comment
-
Zamieszczone przez Burton Zobacz postaP.s
Honda plaza chwali się na fb wydaniem pierwszego civica klientowi
Comment
-
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaAkurat w kraju, w którym połowa diesli ma wycięte DPFy i nikt w praktyce tego nie kontroluje, ta regulacja ma sporo sensu.
Comment
-
A jak sprawdzisz, ze filtr jest wycięty? Organoleptycznie się nie da. Nawet jak widać ślad po spawie na obudowie filtra, zawsze możesz diagnoście powiedzieć, że regenerowałeś filtr albo zmieniłeś na nowy. Tak długo jak nie będą obowiązywać w naszym kraju surowe normy emisji spalin, sprawdzane na każdym badaniu technicznym i egzekwowane, tak kierowcy wycinający DPFy mogą spać spokojnie. O ile nie wyjeżdżają na zachód. W Niemczech w strefie nadgranicznej odpowiednie służby wyławiają lornetką auta na polskich blachach, zatrzymują i robią szybki check spalin. Jak nie masz filtra to wynik od razu jest negatywny. Wtedy lawetka na własny koszt z powrotem do polski i mandacik 3.000 EUR. Jakimś cudem (sam nie wiem czemu) w DE nikt filtrów nie wycina.
Comment
Comment