Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ciekawe jeszcze jak to będzie działać czy będzie tak upierdliwe jak w silniku diesla

    Comment


    • Pojawiła się rozpiska czynności serwisowych dla X-gena, z ciekawostek:

      -1.0T ma pasek rozrządu, zmiana co 120000km, 1.5T jest nadal na łańcuszku
      -skrzynia CVT - wymiana oleju co 40000km, dopuszczalny jedynie oryginalny Hondowski HCF-2
      -regulacja zaworów przy 120000km (w IX-genie była przy 100000km)
      -sugerują wymianę filtra oleju co 2 lata (sam olej co roku lub według wskazań komputera)

      upload_2017-2-1_13-27-42.jpg

      Comment


      • doczytałem i założenie jest takie.Od września 2017 wszystkie nowe modele samochodów,a od września 2018 wszystkie nowe samochody z silnikiem benzynowym będą wyposażone w filtr cząstek stałych, jak to przejdzie to po mieście będziemy pomykać na rowerach

        Comment


        • W Mielcu robią fajne rowery, ale trochę drogie, 2500euru
          Składany rower o napędzie elektrycznym oraz nożnym (ale bez łańcucha!), wypchany też innymi elektronicznymi nowinkami w tym czujnikami tzw. beacon. W celu wprowadzenia na rynek ruszyła zbiórka w serwisie Kickstarter - przedsprzedaż w cenie 699 funtów (~4 tysiące złotych - wg twórców niższej o 65% od planowanej). Jeden ze wspólników pochodzi…

          Comment


          • Wymiana filtra kabinowego co 40 tyś km? Dokąd ten świat zmierza..? Albo paliwa co 120 tyś...

            Comment


            • W cenie tego rowerunz Mielca masz... Całkiem przyzwoitego składaka od Dahona. Co prawda z napędem tradycyjnym, ale ten jest chyba najbardziej eko, przynajmniej w przypadku rowerów
              www.4kolkaszczescia.pl

              Comment


              • Zamieszczone przez cichy1972 Zobacz posta
                doczytałem i założenie jest takie.Od września 2017 wszystkie nowe modele samochodów,a od września 2018 wszystkie nowe samochody z silnikiem benzynowym będą wyposażone w filtr cząstek stałych, jak to przejdzie to po mieście będziemy pomykać na rowerach
                czyli najpóźniej z wyprzedaży rocznika 2018 trzeba będzie zakupić auto bez tego badziewia...
                no chyba, że okaże się, że w przypadku benzyniaka nie będzie to "cudo technologiczne" powodować aż takich problemów...

                Comment


                • Podobno w hondowskim dieslu nie ma kompletnie problemu z dpf...miał ktoś styczność?

                  Comment


                  • Z każdym DPF jest "problem", bo jak nazwa wskazuje jest to tylko filtr. A filtry jak wiadomo się raz na jakiś czas wymienia. Tu największym problem jest, że DPF jest bardzo drogi, a wymiana bywa kłopotliwa i zazwyczaj konieczność ta pojawia się dość szybko.
                    Natomiast z tego co czytałem, to w Hondowskim dieslu 1.6 jest to na tyle sprytnie zrobione, że filtr ten się powinien zazwyczaj kwalifikować do wymiany dopiero w okolicach 300 tyś km przebiegu - czyli całkiem nieźle.
                    I w przypadku benzyny też bym oczekiwał, że ten filtr się zapcha dopiero gdzieś przy takim przebiegu - jednak benzyna wydziela mniej tych cząsteczek niż diesel, więc filtr na dłużej powinien starczyć. Także jest szansa, że w przypadku 1-szego, czy nawet 2-go właściciela takiego benzyniaka filtr nie będzie problemem.

                    Ale inna sprawa, że i tak bym nie chciał tego mieć w aucie .
                    Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                    Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                      I w przypadku benzyny też bym oczekiwał, że ten filtr się zapcha dopiero gdzieś przy takim przebiegu - jednak benzyna wydziela mniej tych cząsteczek niż diesel, więc filtr na dłużej powinien starczyć. Także jest szansa, że w przypadku 1-szego, czy nawet 2-go właściciela takiego benzyniaka filtr nie będzie problemem.
                      Benzyna z bezpośrednim wtryskiem wydziela mniej niż diesel, ale niewiele mniej .

                      Ciekawe jest to opracowanie: https://www.aqmd.gov/docs/default-so...attimaricq.pdf

                      Wynika z niego, że:
                      1. Silniki z pośrednim wtryskiem są zdecydowanie bardziej ekologiczne w porównaniu do "nowoczesnych i ekologicznych" silników z bezpośrednim wtryskiem takich jak GDI, TSI itp.
                      2. W tej chwili nowoczesne silniki z bezpośrednim wtryskiem trują nas najbardziej, bo w dieslach juz wszędzie jest montowane DPF.

                      Logikę miast rozważających zakaz wjazdu do centrum autami z silnikami diesla (wyposażonymi w DPF) jest zastanawiająca .

                      Sławek

                      Comment


                      • Jak ktoś robi dużo tras to śpi spokojnie, ten kto robi tylko krótkie trasy w mieście będzie miał problem...
                        P.s
                        Honda plaza chwali się na fb wydaniem pierwszego civica klientowi
                        Last edited by Burton; 10-03-2017, 16:42.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez slaawek Zobacz posta

                          Logikę miast rozważających zakaz wjazdu do centrum autami z silnikami diesla (wyposażonymi w DPF) jest zastanawiająca .

                          Sławek
                          Akurat w kraju, w którym połowa diesli ma wycięte DPFy i nikt w praktyce tego nie kontroluje, ta regulacja ma sporo sensu.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                            P.s
                            Honda plaza chwali się na fb wydaniem pierwszego civica klientowi
                            tą czerwoną, którą prezentują tam kilka postów niżej jutro przetestuję :-)

                            Comment


                            • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                              Akurat w kraju, w którym połowa diesli ma wycięte DPFy i nikt w praktyce tego nie kontroluje, ta regulacja ma sporo sensu.
                              Z tego co pamiętam ma się to zmienić, diagnosta na przeglądzie będzie sprawdzał czy smochód był wyposażony fabrycznie w taki filtr, jeżeli tak i został on wycięty będzie miał obowiązek nie dopuścić takiego samochodu do ruchu ale jak będzie z egzekfowaniem tego zarządzenia ?

                              Comment


                              • A jak sprawdzisz, ze filtr jest wycięty? Organoleptycznie się nie da. Nawet jak widać ślad po spawie na obudowie filtra, zawsze możesz diagnoście powiedzieć, że regenerowałeś filtr albo zmieniłeś na nowy. Tak długo jak nie będą obowiązywać w naszym kraju surowe normy emisji spalin, sprawdzane na każdym badaniu technicznym i egzekwowane, tak kierowcy wycinający DPFy mogą spać spokojnie. O ile nie wyjeżdżają na zachód. W Niemczech w strefie nadgranicznej odpowiednie służby wyławiają lornetką auta na polskich blachach, zatrzymują i robią szybki check spalin. Jak nie masz filtra to wynik od razu jest negatywny. Wtedy lawetka na własny koszt z powrotem do polski i mandacik 3.000 EUR. Jakimś cudem (sam nie wiem czemu) w DE nikt filtrów nie wycina.
                                Mój czarny 8gen

                                Comment

                                Working...
                                X