Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jechałem dziś 1,5 cvt i powiem że daje rade jak dla mnie wystarczająca dynamika, skrzynia to nie jest DSG ale mi sie podobała sama jej praca, czuć jednak te biegi wirtualne i nie przyspiesza tak płynnie jak bym oczekiwał trochę wyje ale znośnie. Musiałbym przejechać więcej kilometrów żeby coś więcej powiedzieć.Ale spoko bryka.

    Comment


    • Również dziś jeździłem 1.5 CVT i moje odczucia są następujące:

      Auto prowadzi się doskonale. Powtórzę: DOSKONALE. Po półgodzinnej jeździe po dziurawych asfaltowych drogach, a później po obwodnicy, gdzie leciałem 140 - 150 mogę powiedzieć, że jest to auto zachowujące spokój i klasę naprawdę w różnych warunkach. W mieście jest wystarczająco zwinne i zwarte (kłania się bezpośedni ukł.kierowniczy), mimo że dłuższe także w rozstawie od IX gena, ale tego nie czuć. Na pofałdowanym, zmęczonym asfalcie jedzie jak przyklejone. Na autostradzie po prostu tnie przestrzeń - silnik rwie na każdych obrotach (na dole nieco mniej, choć i tak dobrze, a to jest dla każdego hondziarza przecież przyjemność kręcić wyżej, więc tu ta przyjemność pozostaje), zachowanie auta jest wzorowe przy tej prędkości: zawieszenie, opór na kierownicy, natężenie dźwięku (nieco opony słychać - ja bym wymienił od razu na 215 lub max 225), pewność wyznaczonego kierunku, zapas mocy przy każdej prędkości. Taką przyjemność z jazdy w różnych warunkach, w tym na autostradzie, miałem ostatnio w BMW 3 2.0 D 177 KM poprzedniej generacji.

      CVT - bardzo pozytywne wrażenia. Nieporównywalny z żadnym innym CVT, być może porównywalny z dobrymi klasycznymi automatami, jak w Maździe, ale ilość biegów daje wrażenia zbliżone do DSG/DCT - i nie jest to porównanie moim zdaniem dużo na wyrost. Przy stałej prędkości 120 km/h jest ok. 2000 obr. - cisza, spokój i relaks

      Wrażenia z wnętrza (wersja Sport+): daję 4+. Obicia materiałowe faktycznie być może dziwne, ale czy słabe? Czas pokaże. W pierwszym odczuciu wyglądają na trwalsze od tych z IX gena przed liftem, które wycierają się po 1-2 latach użytkowania, jak u mnie. Roletka - raczej słaba. Trzeba poczekać na akcesoryjną półkę - ponoć ma być, tylko nie hondowska. Pozycja z przodu i z tyłu - wzorowa z drobnyn zastrzeżeniem, że wyższe osoby będą rąbać głową w sufit na tylnym siedzeniu, ale może opcja ze szklanym dachem, w którym siedziałem, ma niżej podsufitkę. Bagażnik - ha! To się zdzwiiłem - po dokładnych pomiarach wyszło mi, że jest tak samo szeroki i do rolety wysoki jak w Tourerze i tylko 6 cm krótszy! Fakt, że ten schodek na końcu nieco utrudnia, ale bez przesady. Nie widziałem wersji bez podwójnego wydechu - ciekaw jestem tego schowka, ale całość kufra zapowiada się naprawdę niewiele gorzej od Octavii - ciut krócej tylko.
      Ładowarka na półeczce z przodu nie działa z defaultu z Iphonem 6s - być może kwestia konfigurcji. Jakość plastików w porządku - porównywalny poziom do obecnej generacji czyli bez wtopy, ale i bez zachwytów. Schowek nieklimatyzowany - szkoda - na pociechę jest sporo półeczek i schowków z przodu. To zdecydowany upgrade w porównaniu do IX gena.

      Audio w wersji 11-głośnikowej - ta sama klasa co wersja Premium z IX gena, którego codziennie słucham (wersja Torer, czyli bez suba, za to z lepszym tyłem na drzwiach). Czyli jest zupełnie dobrze, ale nie świetnie.

      Tyle po w sumie 45 minutach obcowania z autem. Za ok. miesiąc lub dwa, jak opadnie pierwszy szał wypożyczania auta przez wszystkich po kolei pracowników salonu (Pan z którym jechałem był mega szczęśliwy, bo miał zabukowany egzemplarz którym jechaliśmy na weekend) mam dogadane wypożyczenia auta na cały dzień dla dokładniejszych testów i wtedy się zabawimy
      Last edited by libidinously; 08-03-2017, 23:21.

      Comment


      • Zamieszczone przez lucki Zobacz posta
        Wiecie moze jak prezentowane sa/beda wskazowki z nawigacji Google Maps? Obecnie czestym rozwiazaniem jest rozwiazanie Head-Up gdzie wskazowki z nawigacji sa wyswietlane na szybie. Nigdzie Honda sie nie chwali, ze cos takiego jest w X genie. Czy wobec tego wskazowki beda wyswietlane gdzies na glownej konsoli podobnie jak znaki drogowe (max 2)? Czy pozostanie lookanie tylko na srodkowy wyswietlacz, co byloby mocno nieergonomiczne i czasem wrecz niebezpieczne?
        Z GM jak i z Germin widać wskazówki na liczniku w środku obrotomierza działa to rewelacyjnie.

        Wczoraj jeździłem Manuelem i Automatem, i powiem tak CVT wymiata! sam zastanawiam się czy nie zmienić zamówienia, Kolega wyżej to dobrze opisał, odnośnie samochodu wszystko mi pasuje jedynie twarde podłokietniki na dłuższej trasie będzie to czuć ale zawsze można to przerobić, Układ kierowniczy jak i silnik jak dla mnie super nic więcej nie potrzeba, zawieszenie czuć różnice przy zmianie trybu ale nie jest ona Bardzo duża(autko jest bardziej sztywne), w porównaniu z IX bardziej wybiera dziury można powiedzieć że jest to zawieszenie bardziej komfortowe i oczywiście wyciszenie rewelacja, ja jechałem 155 i opon nie słyszałem wiec może zależy od nawierzchni,roletę bagażnika oceniam na + mi się to podoba, Pozycja za kierownicą ta inna bajka-bardzo nisko biegi chodzą inaczej ale wszystko na plus(krótki biegi mała rączka) Ogólnie mogę się przyczepić tylko do plastików i materiałów zadając pytanie ile to wytrzyma wszystko? mam IX z 2012r przejechane 40 tyś i widać już ślady użytkowania(nie ma przetarć) a dbam o samochód, ale to zweryfikuje już czas.
        Last edited by MarekComau1122; 09-03-2017, 07:46.

        Comment


        • No i widzicie Mówiłem, że tym autem trzeba się przejechać a nie tylko go oglądać na zdjęciach czy macać Od razu inne tony
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Odnośnie Systemów bezpieczeństwa i bajerów jest tyle tego że ciężko na początku ogarną, mi bardzo podoba się automatyczny hamulec ręczny rozpoznawanie znaków i adaptacyjny tempomat działa to super, od sprzedawcy dowiedziałem się że na początku przyszłego miesiąca mają być 1.0 a czerwiec lipiec sedany .Niestety do wersji sport+ niemożna zamontować bagażnika dachowego przynajmniej niema go w ofercie Honda

            Comment


            • Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
              Odnośnie Systemów bezpieczeństwa i bajerów jest tyle tego że ciężko na początku ogarną, mi bardzo podoba się automatyczny hamulec ręczny rozpoznawanie znaków i adaptacyjny tempomat działa to super, od sprzedawcy dowiedziałem się że na początku przyszłego miesiąca mają być 1.0 a czerwiec lipiec sedany .
              U mnie w KRK sprzedawca, powiedział, że 1.0T powinny być dostępne do jazdy przed premierą.

              Comment


              • Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
                Odnośnie Systemów bezpieczeństwa i bajerów jest tyle tego że ciężko na początku ogarną, mi bardzo podoba się automatyczny hamulec ręczny rozpoznawanie znaków i adaptacyjny tempomat działa to super, od sprzedawcy dowiedziałem się że na początku przyszłego miesiąca mają być 1.0 a czerwiec lipiec sedany .Niestety do wersji sport+ niemożna zamontować bagażnika dachowego przynajmniej niema go w ofercie Honda
                Ani bagażnika dachowego, ani haka z tyłu. I weź tu przewieź rowery dwa lub trzy. To spory minus tej wersji. Dlatego ja świadomie wybieram 1,0T.

                Comment


                • Nie oceniajcie Hondy po plastikach, tylko po tym jak jeździ, hehe, wiedziałem, że będzie super, poza tym myślę, że też z tymi plastikami nie będzie źle, ja ix nawinalem prawie 90kkm i poza troszkę wytartym podlokietnikiem na drzwiach i kilku rys na kierownicy, nie było widać żadnych śladów użytkowania, wnętrze jak i samochód super trwałe, a w x myślę, że będzie jeszcze lepiej

                  Comment


                  • Odnośnie pojemności bagażnika z tyłu, to wygląda to tak:
                    1.0T Comfort, Elegance, Executive; 1,5T Prestige - 478 L (pojemność nad podłogą 414 L, pojemność pod podłogą 64 L)
                    1.5T Sport, Sport Plus - 420 L (pojemność nad podłogą 414 L, pojemność pod podłogą 6 L)
                    czyli generalnie to tylko 414 litrów. Plus schowka pod podłogą (64 L) to, że będzie chyba można włożyć tam koło dojazdowe. W US pod podłogą jest koło dojazdowe w standardzie - w EU tylko dodatkowy schowek.
                    Obciążenie dachu stosunkowo niewielkie (bagażnik dachowy) - 45 kg (u konkurencji 75 kg).
                    Prześwit samochodu (z kierowcą) to 129 mm. Nie za dużo, ale w mojej Astrze H też jest to chyba 130 mm.
                    Z ciekawostek przełożenie przekładni kierowniczej, to:
                    2,14 - dla 1.0 S, 1.0 Comfort
                    2,22 - dla 1.0 Elegance, 1.0 Executive, 1.5 wszystkie dostępne wersje
                    Last edited by Nowy2017; 09-03-2017, 08:55.

                    Comment


                    • Koło z 9 podejdzie do 10?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                        Koło z 9 podejdzie do 10?
                        W specyfikacji na USA - rozmiar opony koła dojazdowego dla koła 17-cali to T125/80D16 97M, a rozmiar felgi koła dojazdowego to 16x4T.

                        Comment


                        • A nie dojazdowego tylko zwykłego ?

                          Comment


                          • Jeżeli samochód jeździ na kołach 17-cali to koło dojazdowe ma 16-cali, jak jeździ na kołach 16-cali to koło dojazdowe ma 15-cali.

                            Comment


                            • Jest jakieś info na temat spalania 1.5t? Macie jakieś dane z jazd testowych?

                              Comment


                              • Chodziło mi bardziej o rozstaw śrub, ET i szerokość felgi OEM dla X gen.

                                Comment

                                Working...
                                X