Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Taż mam wrażenie, że po Warszawie jeździ więcej Mazd 3 niż Civików. Chociaż muszę przyznać, że sporo dobrego zrobił lifting w 2015r. Zdecydowanie więcej widzę Civików FL2015 niż tych z lat 2012-2014r.

    Comment


    • Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
      Mieliście Alix okazję siedzieć w CX-3?
      Ja nawet jedno popołudnie jeździłem CX-3 To jest miejskie auto, nie zapominajmy o tym, więc z tyłu rewelacji nie będzie. Ja nie posiadam w rodzinie osoby osiągającej 180cm, więc to nie problem. Dzieciaki 100 i 130cm narzekać nie będą, o wzroście jamnika nie wspomnę. Wozisz z tyłu regularnie osobę > 180cm... czy teoretyzujemy o przestrzeni, która w zasadzie nigdy nie zostanie wykorzystana? Nawet te całe testy dwumetrowca są kompletnie bez sensu, bo w ilu rodzinach siedzą za sobą regularnie dwa tak wysokie osobniki??? Ja takiej nie znam. Wyższą osobę wystarczy przecież posadzić za np. niższą pasażerką. W rozważanym przez nas Mini jest jeszcze mniej miejsca niż w CX-3 i... też Nam to kompletnie nie przeszkadza. Ja wręcz rozważam CX-3 jako potencjał na auto wyjazdowe (chociaż tu lepiej by było mieć co najmniej kompaktową Mazdę 3) w razie czego jakbym potem sam chciał sobie kupić nierodzinne Mini JCW ... także zależy od potrzeb. Ja nie tylko nie potrzebuję, ale nie chcę mieć tylnej kanapy jak szezlong, bo nie lubię dużych (a co z tym idzie cięższych i dających zwykle mniej frajdy z jazdy) aut. Wolę małe, ale szatańskie
      Last edited by Alix; 02-01-2017, 11:36.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Też nie myślałem o miejscu z tyłu. Syn ma teraz 13 lat i 168cm. Drugi ma 10 lat i prawie 150cm. Przy wyborze auta z początku nie brałem tego pod uwagę. Potem nacisk żony i dzieciaków, dlatego odpadlo parę fajnych samochodów.

        Comment


        • Zamieszczone przez de125 Zobacz posta
          sporo dobrego zrobił lifting w 2015r
          Zdecydowanie zrobił dużo dobrego. Mam nawet wrażenie, że było to chwytanie się brzytwy, bo zastosowano lampy z CTR'a
          Przed liftem rozważałem Civika, ale smutek bijący z przodu trochę rozczarowywał. Jak wszedłem do salonu i zobaczyłem wersję po FL, to zmieniłem swoje nastawienie estetyczne.

          Comment


          • mnie zastanawia, kiedy wreszcie pojawią się w salonach dema X'tek? Przyznam, że sedanem, który w tej generacji zdecydowanie bardziej do mnie trafia, chętnie bym się przejechał i przymierzył do niego...

            Comment


            • Ogólnie ciężko zrozumieć fenomen CX3. To auto siostrzana 3 bije przestronnością na głowę (gorszą i tak niż w ix genie). Poza ciut wyższą pozycją za kierownicą to auto nie oferuje nic na plus w stosunku do 3
              www.4kolkaszczescia.pl

              Comment


              • Zamieszczone przez Radon Zobacz posta
                Ogólnie ciężko zrozumieć fenomen CX3. To auto siostrzana 3 bije przestronnością na głowę (gorszą i tak niż w ix genie). Poza ciut wyższą pozycją za kierownicą to auto nie oferuje nic na plus w stosunku do 3
                Trójka nie jest siostrzana w stosunku do CX-3.... CX-3 zbudowano na bazie dwójki, stąd te różnice w wielkości i komforcie...

                Comment


                • Zamieszczone przez Radon Zobacz posta
                  Poza ciut wyższą pozycją za kierownicą to auto nie oferuje nic na plus w stosunku do 3
                  Wyższa pozycja za kierownicą to dla mnie akurat minus, ale da się w CX-3 nieźle obniżyć fotel, że jedziesz jak w normalnym aucie a nie żadnym SUVie - duży plus. Aczkolwiek moja żona akurat lubi wyżej no więc się jakoś ułożymy. Na plus oferuje sporo - jest 20cm krótsza, zwrotniejsza i lżejsza przez co zapewnia subiektywnie lepszą dynamikę dzięki silnikowi 2.0 którego w Mazda 2 nie ma i jest to naprawdę fajny silnik jak na auto miejskie - niedawno takie byly pod maskami GTi klasy C nawet przecież... Do tego te 2cm więcej prześwitu i mniejsze zwisy na to jak jeździ moja małżonka to też istotny plus Na miasto zdecydowanie wolę CX-3 od 3. Poza miastem odwrotnie. CX-3 ma też lepiej wykończone wnętrze i przestrzeń bagażową (nie ma chamskiej dykty jak w 3ce), szczególnie w wersji SkyPassion. Sam design wnętrza i zewnętrza znacznie bardziej mi się podoba w CX-3. To jest podkreślane w każdym przeglądzie tego auta. Nawet w obecnym Motorze w porównaniu do Audi Q2. 3ka jest bardziej mainstreamowa w tej kwestii. Dlatego my z żoną wolimy CX-3 od 3 jako drugie auto w rodzinie. Na miasto mniejsze znaczy lepsze, a dla kobiety że ładniejsze i oryginalniejsze znaczy lepsze chyba nie muszę przekonywać...?

                  Różnice w komforcie między 3 a CX-3 w warunkach miejskich są wbrew pozorom marginalne i bardziej zależą od tego czy na aucie siedzą koła 16'' czy 18''. Przy czym oba są IMO nieoptymalne do tych aut, bo 16'' to balon nie dający wykorzystać potencjału zawieszenia i silnika auta oraz psuje wygląd (za mała i zbyt banalny wzór), a co prawda śliczne dwukolorowe 18'' - niestety ujmują z komfortu i mają szeroką ciężka felgę która na mieście łatwo odrapać. Także jak kupimy CX-3 to seryjne koła od razu lecą na Allegro, kupuje lekkie nie za szerokie 17'' i na to komfortowe całoroczne (jak teraz na Swifcie - sprawdzają się super!) i jest ideał

                  Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                  Efekt potwierdzenia nazywany też efektem potwierdzania - w tym wątku wielokrotnie występuje gdy wskazujemy wyższość posiadanej IX nad X
                  Bo Xtkę wszyscy tylko macali a nikt nie jechał. Nowe auto do walorów wzrokowych musi przekonać, bo wcale nie jest w żaden oczywisty sposób ładniejsze od IXtki FL. Niestety do tego mamy mniej praktycznie i gorzej wykonane wnętrze, bo to auto ma wciągać jazdą. Myślę, że po przejechaniu się opnie pójdą raczej w drugą stroną No, chyba, że cennik taki jak obecnie zniszczy cały efekt i 1.5T będzie się zaczynał od praktycznie 100tys. Jak już ma być auto dla fanów dobrej jazdy, to muszą mieć czym jechać...

                  Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
                  kiedy wreszcie pojawią się w salonach dema X'tek
                  Ponoć marzec 2017
                  Last edited by Alix; 02-01-2017, 19:06.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Ciekawe jakie będzie przyśpieszenie do 100 i prędkość maksymalna. Z tego co czytałem na forach usa i oglądałem na yt to max prędkość jest koło 200-207 w wersji manual jak i CVT. Podobno jest jakiś elektroniczny kaganiec wbudowany. Jak na 180KM to raczej marnie. Za to z tego co podają amerykanie na forach 0-100 koło 7 sek, 0-200 28 sek w wersji manual.

                    Comment


                    • 7sekund to by było natomiast OK. Ci piszą nawet 0-60mil (0-96km/h) pokazują jako 6,6 dla Coupe i 7,0 dla sedana z 1.5T CVT:

                      The #1 resource for Honda 0-60 & quarter mile times offering a comprehensive index of Honda specs including Honda Civic, Accord, CR-V, Fit, Ridgeline, Pilot & more!


                      A Motor Trend jako 7,2:

                      A dyno of the 2016 Honda Civic 1.5T suggests the car may be making more power than what's on the spec sheet. Get all the details here.


                      207 to ja osiągałem 1.8/140 w 8 generacji... nie wierzę, że jest aż tak cienko...? Widać, że idzie rześko ponad 200...



                      Ale faktycznie jakby na 207 był zonk???



                      No bez jaj... trzeba to będzie szybciutko odblokować...

                      Do obejrzenia:

                      Last edited by Alix; 02-01-2017, 21:37.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Tak, własnie wszystkim na filmach z yt idą do około 207. W stanach użytkownicy różnie podają w milach i mówią ,że może być bez opony które mają indeks prędkości H. Ale raczej mi się widzi ,że jest odwrotnie i montowali takie opony fabrycznie bo jest kaganiec. Pytanie czy w europie też będzie zamontowany. Po co taki mocny silnik kiedy go dławią przy takiej prędkości. Widać, że auto ma jeszcze potencjał pojechać szybciej i nawet jest ciche przy prędkości >200. Co do zdjęcia kagańca to chyba jest równoznaczne ze stratą gwarancji.
                        Last edited by diamento; 02-01-2017, 21:47.

                        Comment


                        • Tu jeszcze 2ga część, ważniejsza niż macanie gadżetów wnętrza:

                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Nie mogę oglądać filmików z tym kolesiem w niebieskiej kurteczce bo od razu dostaję nerwicy . Z testu wychodzi, że do ~150 jest szybszy o sekundę od focusa mimo mniejszej mocy i mniejszego momentu. Nice .
                            Jak ostatnio oglądałem filmiki jakie były niedoróbki w egzemplarzach na rynek Pakistański i chyba Tajlandzki to mi się odechciało. Spawy łączące elementy karoserii na drzwiach i w komorze silnika jak by ktoś w garażu ulep robił. Źle spasowane elementy deski rozdzielczej, źle zamontowane światła itp. Mam nadzieję, że to jakaś paździerz która trafiła na mniej wymagające rynki z początku produkcji i u nas obejdzie się bez takich niespodzianek. Cały czas auto mi się podoba tylko ta cena za 1.5T...

                            Tutaj podają z CVT 7.5 0-100. Hałas 39db na jałowym biegu co jest bardzo dobrym wynikiem. Ładny ten niebieski kolorek.



                            Tutaj jest też fajny test wersji niemieckiej czyli raczej tego co do nas trafi. Jest w niej porównanie do IX gen. Z tego co zauważyłem to niektórzy narzekają na zbyt wąskie przednie fotele w górnej partii pleców. Może się ktoś wypowiedzieć w tej kwestii kto już się przymierzał?

                            Last edited by diamento; 02-01-2017, 22:42.

                            Comment


                            • Ja się przymierzalem i w 100% potwierdzam z tymi fotelami. Fajnie wyglądają, ale na plecy zdecydowanie wąsko??? Co ciekawe, nie miałem takiego poczucia jak rok temu siedziałem w wersji USA.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
                                niektórzy narzekają na zbyt wąskie przednie fotele w górnej partii pleców. Może się ktoś wypowiedzieć w tej kwestii kto już się przymierzał?
                                Ja mam normalna sylwetkę i nic takiego nie zauważyłem.
                                Wygodniejsze fotele były w sedanie (najwyzsza wersja wyposazenia ze skórą).

                                Testowałem w pozycji "wyścigowej" czyli ugiete kolana, łokcie, tyłek przy samym oparciu - oparcie prawie pionowo. Jezdze juz tak cały czas, bo odciąża to kręgosłup.
                                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                                Comment

                                Working...
                                X