Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 2-go grudnia Białystok od 9 do 18tej

    Comment


    • A wiecie może czy będzie jeszcze możliwość zobaczenia go gdzieś w województwie śląskim (lub też okolicach) w najbliższym czasie?
      Z tydzień temu była premiera w Katowicach, jednak jak na złość za dużo spraw spadło człowiekowi na głowę w jednym momencie i wtedy się nie udało :/ ...

      Comment


      • Nie martw się, od lutego obejrzysz w każdym salonie. A tak poważnie to dokumentacja zdjęciowa w tym wątku jest taka że powinna wystarczyć do wyrobienia sobie zdania o modelu.
        CIVIC IX 1,8/142KM

        Comment


        • No oczywiście, już trochę tego przeglądałem... ale dla mnie osobiste oględziny mają szczególną wartość
          Więc naprawdę wiele bym dał, żeby móc jeszcze w najbliższym czasie pojawić się w jakimś salonie i móc się temu przyjrzeć.

          Comment


          • Byłem, zobaczyłem i się upewnilem, że dobrze zrobiłem kupując IX gen. Tyle mojego komentarza.

            Comment


            • Jak już komentujesz to chociaż słówko co Cię tak zdecydowanie odrzuciło?
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • No dokładnie, mnie to również ciekawi.
                I jeśli ktoś by słyszał, że gdzieś w Krakowie, Wrocławiu, Opolu, czy możliwie jak najbardziej Katowic miała się niedługo odbyć prezentacja to naprawdę będę niezmiernie wdzięczny za informację!

                Comment


                • Zamieszczone przez siuszko Zobacz posta
                  Byłem, zobaczyłem i się upewnilem, że dobrze zrobiłem kupując IX gen. Tyle mojego komentarza.
                  Również byłem, i co zobaczyłem:
                  Samochody pierwsze wrażenie robią b.dobre, powiem więcej, hatchback w realu wygląda lepiej niż w materiałach prasowych, podobnie jak w przypadku IX gen - przynajmniej ja tak miałem. W realu nawet "filtry Hepa" i centralnie umieszczony wydech w hatchbacku (wer. sport), są OK i nie przeszkadzają w żaden sposób, dodatkowy spojler dachowy i na pokrywie bagażnika dodają uroku. Oglądając sedana, z pewnego dystansu, miałem wrażenie, że patrzę na auto wyższej klasy, większe niż przeciętny sedan w klasie kompaktów. No to wsiadamy za kółko i co? Pierwsze na co zwracasz uwagę to, jak ja nisko siedzę - wreszcie powrót do korzeni. Zupełna odwrotność do IX. W IX gen. siedzisz wyżej, a tunel, schowek, lewarek masz niżej w stosunku do ramienia/dłoni. W X gen. natomiast siedzisz nisko, a wspomniany osprzęt jest wyżej. Powiem Wam, powróciło fajne uczucie, takiej podręczności tego co pomiędzy przednimi fotelami. Materiały b. dobrej jakości. Oczywiście inne faktury w stosunku do IX gen. ale nie pokuszę się o stwierdzenie że wspomniana jakość jest lepsza niż w IX, jest po prostu inaczej. Spasowanie elementów super. Zresztą w IX także uważam za b. dobre. Zegary zespolone. Czy to lepiej, czy gorzej w stosunku do IX gen., na pewno prościej, pewnie też w obsłudze, czas pokaże. Ja natomiast jestem b. zadowolony z górnego poziomu wyświetlacza w IX gen., gdyż głównie z niego korzystam podczas jazdy. Tutaj stety/niestety wszystko dostajemy w centrum. Myślę, że dla wielu to uproszczenie będzie zaletą, i taki też był zamysł inżynierów Hondy - podejrzewam. Uproszczenie pojawia się także przy sterowaniu z kierownicy. Pod kciukiem lewej dłoni pojawia się dodatkowy/odrębny przycisk sterowania głośnością z audio, więc komputer będziemy obsługiwać bardziej intuicyjnie już bezpośrednio z "joysticka" po lewej stronie kierownicy. Na minus - tworzywa, z których wykonane są przyciski i sterowanie na kierownicy są twarde i mają ostre krawędzie. Konsola centralna: fajnie eksponowany jest wyświetlacz z zestawem przycisków i pokręteł pod nim. Jest to bardzo podręczny układ. Choć jestem zwolennikiem "klawiszologi" i za pokrętłami nie przepadam, to w przypadku układu sterowania w X gen. z pokrętłami odnalazłem się w mig. Cały ten układ sterowania konsoli centralnej jest zaprojektowany b.ergonomicznie. Może to też zaleta pozycjonowania fotela kierowcy w stosunku do całego układu konsoli, o czym pisałem wcześniej. Jest jednak jedno ale, bardzo lubię układy zegarów łączone z układem konsoli centralnej i pozycjonowane na kierowcę, jak to ma miejsce w IX gen. czy np. w BMW, kiedy to cały układ sterowania jest dla kierowcy, że tak powiem otula mnie za kierownicą. Tutaj już tak nie jest. Dla mnie niestety. Siedząc za kierownicą muszę wspomnieć o ilości miejsca na szerokość , pomiędzy kierowcą i pasażerem. Odnoszę wrażenie, że jest podobnie jak w IX gen. Nie jest go jakoś więcej, ja tego nie czuję. Teraz przesiądźmy się to tyłu. I tu odrębny opis dla obu prezentowanych wersji. O ile w hatchbacku ilość miejsca przed kolanami jest, tak około 7 cm, po wcześniej ustawionym przednim fotelu pod siebie, tak w sedanie jest to około 12-13cm. Myślę, że jest to efekt cofniętego oparcia tylnej kanapy, a za tym dłuższego niż w hatchbacku siedziska tylnego. Efekt, siedzę niesamowicie wygodnie z tyłu. Jeszcze jedna sprawa, o której nie wspominałem siedząc z przodu, a piszę teraz - dach "panoramiczny". Dla kogo panoramiczny, dla siedzących z przodu?, gdyż z tyłu to raczej nie, bo to "pół-dach" panoramiczny. Rozwiązanie co najmniej dziwne IMO. Kiedy miałem okazję jeździć, jako pasażer tylnej kanapy Fiatem 500L z panoramą, to odbierałem ten fakt jako przyjemność, szczególnie w gwieździstą noc. tutaj nie wiem kto ma z tego korzystać. Oczywiście z tyłu brak magic seats i dość wyraźny tunel środkowy. Skóra na fotelach w sedanie b. dobrej jakości. jak nie jestem fanem skóry tak odebrałem ją pozytywnie. Natomiast tapicerka materiałowa w hatchbacku zupełnie mnie nie zachwyciła. Niczym nie odbiega od materiału w IX gen. IMO.
                  Teraz bagażnik. W hatchbacku to już nie jest to co w IX gen IMO. W realu nie poraża przestrzenią jak u poprzednika choć nadal jest duży. natomiast rozsuwaną, materiałową roletkę uważam za ewidentną oszczędność. Mam tylko nadzieję, że podczas jazdy nie będzie ten układ wydawał dziwnych i niepokojących dźwięków. Format bagażnika jak najbardziej poprawny, regularny kształt. Po rozłożeniu oparć siedzeń podłoga nie jest zupełnie płaska. Kolejna oszczędność - wykładzina bagażnika. W IX gen twarde, sztywne zamknięcie dodatkowego schowka, tutaj po prostu tektura + materiał.
                  Bagażnik w sedanie, oczywiście płytszy na wysokość, choć jego długość jak najbardziej OK. Otwór załadunkowy większy niż w poprzednich sedanach, to na +. Na -, wykończenie spodu tylnej półki, kompletnie goła blacha. Widać było dodatkowy głośnik, podłączenia, przewody. Mam nadzieję, ze w wersji sprzedażowej jakoś to uporządkują przynajmniej. Minus w obu autach - wysoki próg załadunkowy.
                  Podsumowując oba auta b. ładne, estetycznie zaprojektowane, z wyraźnym - jak to w Hondzie - charakterem.
                  Przepaści do IX gen. jednak nie ma IMO. Może też dlatego, że Civic w IX gen. po lifcie to w kwestii wykonania, materiałów i wykończenia b. dojrzały samochód.
                  Poza moją opinią, muszę wspomnieć krótko o doznaniach mojej żony, gdyż głównie dla niej byłem na tym pokazie. Ocena jest następująca: " wiesz ładne te samochody, ale miejsca nie ma za wiele więcej jak w twojej R-ce, szczególnie na szerokość i lepiej pewnie też nie jeździ. Ej patrz co to tam w koncie stoi, z przodu podobny to twojej R-ki. Ja na to Civic Tourer w obecnej wersji, wiesz kochanie, takie kombi. Ona na to - choć obejrzeć....... ALE BAGAŻNIK, ILE TUTAJ MOŻLIWOCI. E TAM FAJNIEJSZE TO AUTO.

                  Comment


                  • Czytając opinie na forum i komentarze w necie pod newsami o Civicu X gen., generalnie zauważam jedną tendencję. Jak ktoś jeździ Civikiem IX gen, to nowy Civic hatchback nie bardzo mu się podoba. Ja nie jeżdżę Civikiem IX gen. i może dlatego nowy Civic bardzo mi się podoba. Po prostu lubię w samochodach wyraźne, ostre linie bez nadmiaru obłości. Powiem nawet, że to pierwszy samochód na rynku w klasie kompakt, który wydaje mi się najbardziej kompletny, to znaczy: ma mocny dynamiczny silnik, dużo przestrzeni dla pasażerów (tylna kanapa) i ponadnormatywną wielkość bagażnika. Taki Opel Astra K posiada dwie pierwsze cechy, ale wielkość bagażnika jest strzałem w kolano Opla (310l to trochę mało). Pod tym względem nowy Civic może z powodzeniem zastąpić kompakta z nadwoziem kombi. A największą zaletą nowego Civika jest chyba wygląd samochodu, jest inny niż typowy samochód w klasie kompakt. Jak popatrzymy na rynek samochodów kompakt hatchback, to wszyscy produceni projektują prawie identyczne samochody (o takiej samej bryle), byle nie wyróżniać się na tle konkurencji. No i otrzymujemy podobne do siebie samochody o długości ok. 4,3m: VW Golf VII, Seat Leon III, Opel Astra K, Peugeot 308, Renault Megane. Nowy Civic X gen ma w tym porównaniu niepowtarzalny design, taki hatchback-liftback. A jednocześnie jest najbardziej "sportowy" i jednocześnie "rodzinny" z wymienionych. Zatem przy dobrze skalkulowanej cenie może trafić do szerokiej grupy klientów.
                    Odnośnie tego co napisał "max-2012" Civic X hatchback Sport nie ma koła dojazdowego (centralny wydech) i wykładzina bagażnika leży bezpośrednio na podłodze. W przypadku innych wersji koło dojazdowe ma 12cm szerokości i po umieszczeniu w otworze z tyłu wykładzina bagażnika podniesie się do góry o jakieś 5-6 cm i wówczas będzie jedna płaszczyzna ze złożonymi oparciami foteli, kosztem zmniejszenia pojemności bagażnika. Niestety. Ale nawet bagażnik o pojemności ok. 430-440 litrów będzie liderem w klasie hatchback.

                    Comment


                    • Sport X ma miejsce na koło dojazdowe - pod wykładziną jest wkładka na "drobiazgi" (przynajmniej ten biały pokazany w Krakowie u Krężla tak miał), a według pracownika salonu płyta podłogowa jest takiego samego kształtu niezależnie od tego, czy wydech jest centralnie, czy poprowadzony wzdłuż boków nadwozia.
                      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                      sigpic
                      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                        Czytając opinie na forum i komentarze w necie pod newsami o Civicu X gen., generalnie zauważam jedną tendencję. Jak ktoś jeździ Civikiem IX gen, to nowy Civic hatchback nie bardzo mu się podoba.
                        Ja mam IX i faktycznie jak piszesz w moim przypadku to prawda że nie podszedł mi na razie HB ale za to bardzo spodobał mi się sedan. Szkoda tylko że gdy w końcu dojrzałem do zakupu auta z automatem to Honda w X genie rezygnuje z klasycznej automatycznej skrzyni a CVT na pewno nie kupię.
                        CIVIC IX 1,8/142KM

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                          Sport X ma miejsce na koło dojazdowe - pod wykładziną jest wkładka na "drobiazgi" (przynajmniej ten biały pokazany w Krakowie u Krężla tak miał), a według pracownika salonu płyta podłogowa jest takiego samego kształtu niezależnie od tego, czy wydech jest centralnie, czy poprowadzony wzdłuż boków nadwozia.
                          Rzeczywiście podłoga może być ta sama. Ale ze zdjęć na tej stronie jasno wynika, że z kołem dojazdowym wykładzina bagażnika idzie w górę i wówczas są pod nią takie śmieszne klocki. Ciekawe, jaki ciężar wytrzyma po bokach wykładzina z takim rozwiązaniem.
                          Tutaj strona ze zdjęciami: https://www.civicx.com/threads/2017-...back-6mt.6263/

                          Comment


                          • Nowy2017
                            Mnie się X gen. podoba, b/lubię ostre linie, te nadają mnóstwo charakteru. Choć mimo wskazanych niedociągnięć, a jest ich nie wiele, to świetnie zaprojektowane auta. ,Myślę ,że klient X gen. związany, czy nie, z Hondą wcześniej, będzie zadowolony. Zakładam w tym miejscu, że nowa gen. przejęła spuściznę doświadczeń z poprzedniej dokładając szczyptę nowego, choćby, a może przede wszystkim od strony podwozia i napędu.
                            Co do skrzyni CVT - a taka była w zaprezentowanym sedanie - się nie wypowiadam - nie toleruję automatów, jak i silników diesla, bez urazy dla fanów - tak już mam. A żeby nie było, jeździłem z CVT w Subaru.
                            Posiadanie R-ki, IX gen w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia, czekałem na to auto i się doczekałem, a dobrze, bo już z braku laku wybierałem pomiędzy Golfem R i foką RS, ale doświadczenia z tymi autami i wnioski to kwestia zupełnie osobna. jak napisałem na szczęście się na R-kę doczekałem i jest. I jeśli Honda czegoś nie popsuje w kolejnej gen. R, a ma solidnie zaprojektowaną podstawę, to "uczucie" pozostanie niezmienne, i nawet 4x4 na to nie wpłynie.
                            Poza tym, w kwestii bagażnika w hatchbacku, fakt nie ma koła dojazdowego i jest niżej podłoga. W miejscu na koło mamy wydmuszkę z posegregowanymi akcesoriami. W przypadku koła powinno być nieco wyżej, jak piszesz Nowy2017 - z tym poczekajmy do wersji sprzedażowej, przecież nie musi być wszystko tak jak w modelach prezentacyjnych. Co do zastąpienia kombi, przez nowego Civica, to mało możliwe IMO. Dobrze, to jest funkcjonalnie zaprojektowane kombi, to zupełnie inna historia w kwestii stawianych priorytetów i wymagań, i tutaj hatchback X gen nic nie zmienia IMO. Ciekaw jestem, przy okazji, czy Honda przedstawi w przyszłości Tourera w X gen. pomimo iż krążą ploty, że takowego nie będzie. Faktem jest, natomiast pozycjonowanie obu modeli. Moim zdaniem, Honda nowym hatchbackiem, chce pozyskać z powrotem grono młodych klientów, i uważam, że ma na to spore szanse, przy końcowej, właściwej kalkulacji cennikowej. Hatchback jest po prostu bardziej zwarty i dynamiczny, w stosunku do sedana, to widać i czuć. Sedan, natomiast jest skierowany do stałych klientów Hondy , nieco bardziej statecznych, jak również do tych, którzy odeszli od marki po utracie Accorda i myślę, że w tym wydaniu i konfiguracji, jaki był prezentowany, jest to możliwe, choć osobiście uważam, że Accorda w żaden sposób nie zastąpi.

                            Comment


                            • Kluczowe będzie to jak Honda wyceni X Civic z silnikiem 1.5. Znając Hondę pewnie pojadą po bandzie, a pózniej będę go sprzedawali w rożnych dziwnych promocjach określonych czasowo i wtedy może to będzie auto godne uwagi. Klientów Accorda już dawno w Hondzie nie ma i pewnie nie będzie, może ci co mają 15-20 letniego Accorda to jakoś tam spojrzą na Civica, ale nie ci którzy mieli ostanie dwie generacje. Przynajmniej tak wynika z forum Accorda. Honda wycofała Civica przesiądź sie do Jazza wprowadziliśmy wersję sedan

                              Comment


                              • Nowy Civic X kombi ma pojawić się podobno dopiero w 2018/2019 roku. Obecny Tourer IX gen ma być do tego czasu produkowany równolegle z nowym Civikiem X gen hatchback i sedan.

                                Comment

                                Working...
                                X